myc-logo1

نمونه متن درباره ما | آموزش نوشتن متن درباره ما

نمونه متن درباره ما | آموزش نوشتن متن درباره ما
متن درباره ما
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

امروزه با فراگیر شدن فضای مجازی بسیاری از کسب و کارها در راستای ارتقا خود، فعالیت در فضای آنلاین را آغاز کرده‌اند. به طوری که اکثر بیزینس‌ها دارای وبسایت و صفحات مجازی هستند. حال وبسایت کسب و کار شما از چند بخش تشکیل می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها صفحه درباره با ما می‌باشد. این صفحه معرف شما به مخاطبان بوده و نگارش اصولی متن آن اهمیت ویژه‌ای دارد.

صفحه درباره ما می‌تواند سبب جذب مشتریان جدید شود، یا بالعکس مشتریان سابق را نیز از برندتان دور کند. در واقع همه چیز بستگی به عملکرد شما و نوع نگارشتان در این صفحه دارد. حال در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با نحوه نگارش اصولی متن درباره ما وبسایت (About us text on the site) بیشتر آشنا کرده و نکاتی جادویی در این خصوص را با شما به اشتراک بگذاریم. پس در ادامه این بخش ما را همراهی کنید. برای ارتباط مستقیم با مشاورین مای کاستومر و اخذ مشاوره رایگان تماس بگیرید.

صفحه درباره ما چیست؟

احتمالا شما نیز برای یک بار هم که شده به صفحه درباره ما وبسایت‌های مختلف برخورد کرده‌اید. درباره ما یکی از مهمترین صفحات وبسایت بوده که کسب و کار شما را به مخاطبان معرفی می‌کند. این صفحه در واقع به مشتری کمک می‌کند برند شما را بهتر بشناسد و بتواند با آن ارتباط برقرار کند. در این صفحه اطلاعات کلی کسب و کارتان مثل داستان برند، چشم اندازتان، ارزش‌هایتان، اهداف و یا حتی سوابقی که دارید درج می‌شوند. درست مثل یک بیوگرافی، ولی نه از خودتان، بلکه از برند و کسب و کارتان!

صفحه درباره ما چیست؟

اهمیت نگارش اصولی متن درباره ما

متاسفانه بسیاری از وبسایت‌ها به نگارش متن درباره ما توجه چندانی نداشته و یا حتی آن را نادیده می‌گیرند. برای مثال وقتی وارد این وبسایت‌ها می‌شویم درباره ما نه تنها متن جذابی ندارد، بلکه یا ناقص است یا بسیار طولانی و حوصله سر بر! در حالی که متن این صفحه اهمیت بسیاری دارد. شاید تصور کنید کاربران اصلا نمی‌دانند صفحه درباره ما چیست، اما ما به شما می‌گوییم مخاطبان دنیای امروزی هوشمند‌تر و باهوش‌تر از چیزی که فکر می‌کنید هستند. اگر سری به گوگل آنالیتیکس سایت خود بزنید، خواهید دید که بسیاری از کاربران از صفحه درباره ما بازدید کرده‌اند.

حال فکر می‌کنید دلیل بازدید آن‌ها چیست؟ به دنبال قیمت هستند؟ شماره تماستان را جستجو می‌کنند؟ شاید هم راه را گم کرده‌اند! خیر، آن‌ها تنها به دنبال دو چیز هستند، اعتبار و اعتماد! بله کاربران با مشاهده این صفحه قصد دارند میزان اعتبار سایت شما را سنجیده  تا بتوانند آسان‌تر به شما اعتماد کنند.

به هر حال ارتباط شما آنلاین است دیگر و مشتری امکان مصاحبه حضوری و بازدید نزدیک از محصولات را ندارد‌. پس مشتری هنگام ورود به سایت از خود می‌پرسد آیا این مجموعه معتبر است؟ کیفیت محصولات مطلوب است؟ قیمت‌ها چطور؟ مشتریان قبلی از این برند رضایت دارند؟ چند سال سابقه کار دارد؟  و به طور ناخودآگاه وارد صفحه درباره ما می‌شود تا پاسخ این سوالات را بیابد. در نتیجه برای جلب اعتماد مشتریان می‌بایست متن درباره ما وبسایت (About us text on the site) به شیوه اصولی نگارش شده و بالاترین کیفیت را داشته باشد.

۷ تکنیک اسرارآمیز برای نگارش متن درباره ما

و اما چگونه صفحه درباره ما را بنویسیم؟ بسیار ساده! برای نگارش تنها کافیست از برخی اصول و تکنیک‌ها پیروی کنید. چرا که با توجه به آن‌ها می‌توانید متنی جذاب، مخاطب پسند و کاربردی را برای این صفحه از وبسایتتان نگارش کنید.

در زیر به بررسی ۸ تکنیک و ترفند طلایی در این خصوص پرداخته‌ایم:

  • داستان سرایی کنید

اکثر کاربران عاشق خواندن داستان هستند‌. به همین دلیل علاقه زیادی به خواندن متن‌های روایتگونه دارند. پس شما نیز فرصت را از دست ندهید. در صفحه درباره ما داستان برندتان را برای کاربران تعریف کنید. برای مثال می‌توانید در خصوص ایده شروع کسب و کارتان، موانعی که داشتید، موفقیت‌هایی که کسب کرده‌اید و … با آن‌ها سخن بگویید. اگر متن درباره ما با داستان شروع شود، مخاطب به خواندن ادامه آن ترغیب می‌گردد.

  • اعتبار خود را نمایش دهید

اگر فروتن هستید به شما تبریک می‌گوییم، اما در صفحه درباره ما فروتنی را برای چند دقیقه کنار بگذارید! شما باید اعتبار برندتان را به مشتری نشان دهید. اما چگونه؟ بهتر است بازخوردهای مثبتی که از مشتریان قبلی دریافت کرده‌اید را در این صفحه نمایش دهید. همچنین اگر به برند‌های معروفی خدمات ارائه کرده‌اید، حتما نام و نشان تجاری آن‌ها را در این صفحه به کار برده و از جوایز و افتخارات خود نیز صحبت کنید.

  • درک نیاز مشتریان از قلم نیفتد

درک نیاز مشتریان اهمیت ویژه‌ای در نگارش متن درباره ما  دارد. شما متن را برای مخاطبان برندتان می‌نویسید. پس ابتدا درک کنید که آن‌ها به چه چیزی نیاز دارند، چه محتوایی را بیشتر می‌پسندند؟ کیفیت برایشان مهم است یا قیمت؟ با پرسش این دسته از سوالات می‌توانید نیاز و خواسته مشتری را درک کرده و بر اساس آن‌ها اقدام به نگارش متنی جذاب و گیرا کنید.‌

  • خلاق باشید

در نگارش متن خلاق باشید. متن این صفحه باید منحصر به فرد و جذاب باشد. از رقبا الگو‌ بگیرید اما تقلید هرگز! اگر متن شما شبیه آن‌ها باشد برای کاربران ارزشمند نخواهد بود. پس از خلاقیت خود استفاده کنید.

  • تصویر و ویدیو فراموش نشود

یک تصویر می‌تواند از هزاران کلمه نیز تاثیر بیشتری بر ذهن مخاطب داشته باشد. چون تصاویر آسان‌تر بر ذهن مخاطب نقش می‌بندند و ماندگارتر هستند. پس هنگام نگارش متن درباره ما حتما تعدادی تصویر و ویدئو نیز استفاده کنید.

  •  نه خلاصه و مختصر باشید نه طولانی حوصله سر بر!

متن صفحه درباره ما باید تعداد کاراکترهای مناسبی داشته باشد. اگر بیش از حد مختصر باشد سوال‌های بی جواب زیادی را در ذهن مخاطب باقی می‌گذارد. اگر بسیار طولانی باشد مخاطب را خسته می‌کند. توجه داشته باشید که مخاطبان حتی هنگام تماشای یک فیلم جذاب و سرگرم کننده نیز، گاها آن را جلو می‌اندازند. پس قطعا زمان یا حوصله کافی برای خواندن متن را ندارند‌. به همین دلیل بهتر است در این مورد تعادل داشته باشید.

  •  از ادبیات زیبا و جذاب استفاده کنید

ادبیات شما معرف برندتان است. هرگونه که صحبت کنید مشتری نیز همانگونه با شما ارتباط برقرار می‌کند. پس در نگارش متن درباره ما از ادبیات زیبا و جذاب استفاده کنید. البته در انتخاب ادبیات به سلایق مخاطبان نیز توجه کنید. برای درک بهتر بیایید یک مثال ساده بزنیم. اگر مشتریان شما معلمان، مدرسین یا حتی پزشکان هستند بهتر است از ادبیات رسمی استفاده کنید. اما اگر مخاطبان برند شما نوجوانان زیر ۲۰ سال هستند، لحن ادبیات خود را از خشک و رسمی به طنز و صمیمی تغییر دهید.

۷ تکنیک اسرارآمیز برای نگارش متن درباره ما

اشتباهات رایج در نوشتن متن درباره ما

بسیاری از کسب و کارها هنگام نگارش صفحه درباره ما دچار اشتباهاتی می‌شوند که سبب کاهش کیفیت محتوای این صفحه می‌شود. برای جلوگیری از بروز این اشتباهات بهتر است با آن‌ها آشنایی کافی داشته باشید.

به همین دلیل در زیر به بررسی این موارد پرداخته‌ایم:

  •  تبلیغات کردن

این صفحه بستر برقراری ارتباط با کاربر است، نه تبدیل کاربر به مشتری! پس تبلیغ نکنید. چون‌ نه‌ تنها باعث خرید نمی‌شود، بلکه برخی تاثیرات منفی را نیز به همراه خواهد داشت. در نتیجه به جای تبلیغ کالا و محصول در این صفحه به شرح ارزش‌های برندتان بپردازید.

  •  آپدیت نکردن محتوای درباره ما

شاید تصور کنید نگارش صفحه درباره ما تنها یک مرتبه است. اما اشتباه نکنید. شرکت شما از یک بیزینس کوچک‌ شروع به رشد کرده و کم کم تکامل می‌یابد. پس تغییرات زیادی در آن ایجاد می‌شود. برای مثال جوایز جدیدی دریافت می‌کنید، مشتریان جدیدی جذب می‌کنید، هدف برندتان ممکن است تغییر کند و … در نتیجه باید تغییرات این چنینی را در متن بروز رسانی کنید.

  •  عدم توجه به سئو

رعایت اصول سئو نیز در نوشتن متن درباره ما اهمیت بسیاری دارد. این کار تاثیرات مثبت فراوانی بر سئوی وبسایت شما خواهد داشت. اما اکثر وبسایت‌ها به این مسئله توجه چندانی ندارند. چرا که تصور می‌کنند سئو تنها مختص وبلاگ و محصولات است و صفحه درباره ما نیازی به این کار ندارد.

  • صادق نبودن

صداقت شما در نگارش متن بسیار مهم است. پس در نهایت صداقت از نقطه شروعتان و موانعی که داشتید صحبت کنید. در واقع متن شما باید قابلیت راستی آزمایی داشته باشد. چون مشتری باهوش‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و همه چیز را به خوبی تشخیص می‌دهد. پس یک کلام: صادق باشید.

بهترین نمونه متن‌ درباره ما سایت در جهان

بازدید از نمونه متن درباره ما سایت‌های موفق به شما کمک می‌کند که ایده‌های جدیدی خلق کنید و الگوی مناسبی داشته باشید. به همین دلیل در زیر چند مورد از بهترین انواع متن درباره ما در دنیا را ذکر کرده‌ایم:

  •  برند Nike

وبسایت برند نایک‌ یکی از موفق‌ترین وبسایت‌های دنیا در زمینه نگارش متن درباره ما بوده است. شاید با خود بگویید برند نایک با آن همه عظمت و اعتبار چه نیازی به صفحه درباره ما داشته است. اما نایک این کار را انجام داده، آن هم به بهترین و خلاقانه‌ترین شیوه ممکن!

برای مشاهده این نمونه متن وارد وبسایت نایک شوید. پس از ورود در قسمت درباره ما با یک تاریخچه شگفت انگیز و جذاب روبرو می‌شوید. نایک از نقطه شروع تا نقطه کنونی خود را در این قسمت شرح داده است‌.

حال این برند برای مشخص کردن مخاطبان هدف خود در این صفحه از شعار جالبی استفاده کرده که می‌گوید: اگر توهم جسمی داری، حتما ورزشکار هستی!

  •  دیجی کالا

اصلا چرا راه دور برویم، همین برند دیجی کالای خودمان هم همانند برند‌های خارجی متن درباره ما خلاقانه‌ای را نگارش کرده است. دیجی کالا به وضوح در این متن خود را مشاور مشتریان معرفی کرده است. به همان شیوه که برایان تریسی سخنران مشهور کانادایی می‌گوید: “به جای اینکه فروشنده باشید یک مشاور و راهنمای دلسوز باشید، در این صورت خواهید دید که فروش چگونه خودش اتفاق می‌افتد.”

دیجی کالا در دیگر بخش‌های متن خود به شرح مزیت‌ها و ارزش‌هایش پرداخته است. در واقع وبسایت دیجی کالا آنقدر در این زمینه خلاقانه عمل کرده که من هم اکنون که در حال خواندن متن درباره ما این برند هستم، ناخودآگاه تمایل به خرید پیدا کرده‌ام، حتی شده یک خرید کوچک!

  • برند Pret

اگر به دنبال یکی دیگر از بهترین نمونه‌های متن درباره ما هستید، به وبسایت پرت نیز سری بزنید. پرت یک مجموعه تولید کننده مواد غذایی بوده‌ که در کشورهای خارجی شهرت دارد. این برند نیز در نگارش درباره ما وبسایت خود خلاق و منحصر به فرد عمل کرده است. سایت پرت در بخش درباره ما ابتدا سوالاتی جالب از مخاطبان خود پرسیده تا نظرشان را بداند. سپس  به بررسی تفاوت محصولات خود با سایر برندها پرداخته است. به همین دلیل مطالعه صفحه درباره ما این وبسایت نیز خالی از لطف نیست.

کلام نهایی

در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی نکات و تکنیک‌های مهم در نگارش متن درباره ما پرداختیم که می توان به افزایش رتبه سایت در گوگل نیز کمک کند. صفحه درباره ما اگر به شیوه اصولی نگارش شود، قطعا در جذب مخاطب موثر عمل خواهد کرد. چه بسیار کاربرانی که تنها با خواندن این بخش از وبسایت‌ها به مشتری دائمی کسب و کار‌های مختلف تبدیل شده‌اند‌. پس قدرت این صفحه را دست کم نگیرید.

اگر قصد رونق و ارتقا کسب و کارتان را دارید، آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر صفر تا صد خدمات سایت، سئو، اینستاگرام و … را با بروزترین الگوریتم‌ها و البته مناسب‌ترین هزینه ارائه می‌کند. برای ارتباط با مشاورین مای کاستومر تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

  • تفاوت صفحه تماس با ما با صفحه درباره ما چیست؟

در صفحه درباره ما شما برندتان را به کاربر معرفی می‌کنید. اما در صفحه درباره ما به مخاطب راه‌های ارتباطی‌اتان را نشان می‌دهید.

  • متن درباره ما باید چه تعداد کاراکتری داشته باشد؟

این مسئله بستگی به کسب و کارتان دارد. اما بیش از اندازه خلاصه یا بالعکس طولانی نباشد.

  • آیا متن درباره ما نیاز به بروزرسانی دارد؟
  • بله، چون کسب و کار شما به مرور زمان تغییر و تحولات گسترده‌ای را تجربه خواهد کرد.
  • آیا صفحه درباره ما نیاز به سئو دارد؟

بله، سئوی این صفحه بر رتبه وبسایتتان تاثیرات مثبت بسیاری خواهد داشت.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *