myc-logo1

تکنیک های بازنویسی محتوا + تاثیر آپدیت محتوا بر سئو  

تکنیک های بازنویسی محتوا + تاثیر آپدیت محتوا بر سئو  
بازنویسی محتوا
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (1 امتیاز)

بیایید برای چند ثانیه هم که شده به دنیای پر ماجرای ما نویسنده‌ها سفر کنیم. فرض کنید شما یک نویسنده حرفه‌ای هستید و قرار است برای موضوعی در حوزه زیبایی، محتوا تولید کنید. حال از شانس خوبتان، در زمینه زیبایی تخصص دارید و محتوا را به بهترین شیوه تولید می‌کنید. اما سفارش محتوای بعدی‌اتان در حوزه پزشکی است، سفارش فردا نیز در حوزه مهندسی عمران، سفارش پس فردا؟ آن هم در زمینه گردشگری و مهاجرت می‌باشد.

حال آیا شما در همه این زمینه‌ها تخصص دارید و می‌توانید برایشان محتوا تولید کنید؟ خوب معلوم است که نه! در اینجاست که روش بازنویسی محتوا (Content rewriting) گره از کارتان باز می‌کند و به کمک آن می‌توانید در همه زمینه‌ها محتوا تولید کنید. آن هم بدون اینکه از قبل تخصص یا اطلاعات خاصی داشته باشید. حال شما که نمی‌خواهید نکات و تکنیک‌های جادویی بازنویسی که در ادامه این مطلب می‌گوییم را از دست بدهید؟ پس با مای کاستومر همراه باشید تا ببینیم در دنیای بازنویسی متن و محتوا چه خبر است.

بازنویسی محتوا چیست؟

بازنویسی یعنی تولید یک محتوای باکیفیت، یونیک و دسته اول، آن هم با الهام گرفتن از محتواهایی که از پیش در سطح وب وجود دارند.

برای مثال فرض کنید قرار است برای موضوعی مثل “جراحی قلب باز چیست؟” محتوا تولید کنید. حال برای نگارش این محتوا نیاز به اطلاعاتی در خصوص جراحی قلب باز دارید. پس همین عنوان را در گوگل سرچ کرده و محتوای سایت‌هایی که نمایش داده می‌شوند را مطالعه می‌کنید. سپس شروع به نگارش می‌کنید و هر اطلاعاتی که از این وبسایت‌ها دستگیرتان شد را به قلم خودتان می‌نویسید. این می شود یک بازنویسی محتوای حرفه‌ای و جذاب!

راستی! محتوای بازنویسی شده باید همان مفهوم و اطلاعات محتواهای دیگر وب سایت‌ها را منتقل کند اما بدون اینکه به آن‌ها شبیه باشد یا کپی و سرقت ادبی رخ داده باشد. سخت شد نه؟ می‌دانیم که سخت است، اما تا این اصل رعایت نشود، نمی‌توان انتظار یک بازنویسی حرفه‌ای و بی نقص را داشت. برای آموزش بازنویسی و تولید محتوا کلیک نمایید.‌

بازنویسی محتوا چه کاربردی دارد؟

بازنویسی محتوا چه کاربردی دارد؟

دو کاربرد خاص که اتفاقا هردو هم بسیار مهم می‌باشند. به طور کلی کاربردهای بازنویسی عبارت‌اند از:

تولید یک محتوای جدید

گاهی شما می‌خواهید برای وب سایت خود یک محتوای کاملا جدید تولید کنید. در اینجا چون خودتان از پیش اطلاعاتی ندارید، از روش بازنویسی کمک گرفته و به سراغ محتواهای دیگر می‌روید تا بتوانید با کمک آن‌ها محتوایی جدید را از صفر نگارش کنید.

بروز رسانی محتوا

اما در حالت دوم بازنویسی محتوا برای به روز رسانی محتوا به کارتان می‌آید. برای مثلا گاهی اوقات مقالاتی قدیمی درون وب سایت وجود دارند که باید آپدیت شوند و اطلاعاتی جدید به آن‌ها اضافه شود. حال این اطلاعات را چگونه به آن‌ها اضافه می‌کنید؟ با روش بازنویسی و ایده گرفتن از محتوای سایت‌های دیگر!

مزایای بازنویسی محتوا برای نویسندگان

خوب، حالا چرا بازنویسی؟ چرا روش‌های دیگر نه؟ چون بازنویسی متن مزایای فوق العاده زیر را به همراه دارد:

افزایش سرعت کار

با روش بازنویسی تمامی اطلاعات مهمی که برای نگارش متن نیاز دارید با یک سرچ ساده در اختیارتان قرار می‌گیرند. در نتیجه دیگر نیاز به ساعت‌ها تحقیق و مطالعه نیست و سرعت کارتان به شدت افزایش می‌یابد.

فعالیت مستمر

همانطور که می‌دانید برای افزایش رتبه سایت در گوگل ، باید فعالیت مستمر و مدام داشته باشید و هر روز محتوا منتشر کنید. حال با روش بازنویسی محتوا، سرعت کارتان سریع‌تر شده و طبیعتاً محتوای بیشتری تولید خواهید کرد. در نتیجه می‌توانید بدون هیچ محدودیتی فعالیت مستمر داشته و همیشه محتوای آماده برای انتشار خواهید داشت.

استفاده از منابع معتبر

همانطور که می‌دانید صحت و درست بودن اطلاعات محتوا برای الگوریتم‌های گوگل بسیار مهم است. حال معمولا در سطح وب اطلاعات معتبر و موثقی یافت می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها در تولید محتوایتان استفاده کنید.
مثلا مثل مطالب معتبری که در وب سایت‌های انگلیسی زبان وجود دارند. در نتیجه اینگونه از صحت و اعتبار محتوای خود نیز اطمینان کامل خواهید داشت.

افزایش مهارت و تخصص در حوزه‌ های مختلف

دیگر مزیت بازنویسی محتوا افزایش آگاهی در زمینه‌های مختلف است. مثلا اگر پروژه‌های محتوانویسی مختلفی را انجام دهید، طبیعتاً باید روزانه ده‌ها مطلب متفاوت را در سطح وب مطالعه کنید. حال این مسئله باعث می‌شود در دراز مدت آگاهی و تخصصتان ارتقا یافته و به زمینه‌های مختلف مسلط شوید.

افزایش کیفیت محتوا

بازنویسی محتوا باعث افزایش کیفیت محتوا می‌شود. چون در این روش شما دریایی از اطلاعات را در اختیار دارید و همین باعث می‌شود متنی جامع‌تر و پر بارتر تولید نمایید. همچنین ایده‌هایی که از محتوای دیگر سایت‌ها دریافت می‌کنید، به شما کمک می‌کنند تا متنی کاملا منحصر به فرد و اختصاصی تولید کنید.

معرفی 6 تکنیک جادویی بازنویسی محتوا!

معرفی 6 تکنیک جادویی بازنویسی محتوا!

و حالا چگونه یک بازنویسی حرفه‌ای و خلاقانه انجام دهیم؟ با کمک تکنیک‌های شگفت انگیز زیر:

۱_ ایده بگیرید، اما کپی هرگز!

ایده گرفتن از محتواهای موفق قطعا بسیار راهگشا خواهد بود. مثلا می‌توانید سه لینک اول در گوگل را بررسی کنید و از نقاط مثبتشان ایده بگیرید. اما کپی هرگز! اگر تصور می‌کنید با تغییر چند کلمه از محتواهای دیگر، شما بازنویسی انجام داده‌اید، سخت در اشتباهید. چرا که این کار کپی محسوب شده و به هیچ عنوان بازنویسی به شمار نمی‌رود. پس روش کلمه به کلمه را به کل فراموش کنید و بیشتر بر روی ایده گرفتن و ایده پردازی حساب باز کنید.

۲_ ساختار جملات را تغییر دهید

دومین تکنیک بازنویسی محتوا تغییر دادن ساختار جملات است. در واقع شما باید هر جمله را به شیوه متفاوتی بیان کنید. برای درک بهتر به مثال زیر توجه نمایید:

” کاشت مو بهترین گزینه برای کسانی است که موهای خود را در اثر شیردهی یا رژیم‌های غذایی نامناسب از دست داده‌اند.”

حالا می‌خواهیم همین جمله را با تغییر ساختاری بازنویسی کنیم. پس آن را اینگونه نگارش می‌کنیم:

“رژیم غذایی غیر اصولی یا شیردهی، می‌تواند باعث ریزش شدید موها و کم پشتی آن‌ها شوند. حال راه چاره چیست؟ بله، کاشت مو! با کاشت مو می‌توانید مجددا موهایی زیبا و سالم داشته باشید و ایده آل‌ترین انتخاب برای شما خواهد بود.”

۳_ به نیاز کاربران توجه کنید

بازنویسی محتوا در صورتی موفقیت آمیز است که هنگام انجام آن همواره به نیاز کاربران توجه کنید. پس قبل از نگارش، همیشه به این مسئله توجه کنید که محتوای شما باید به تمامی ابهامات کاربر پاسخ داده و هیچ چالشی را برای او باقی نگذارید. پس پیش از هر چیزی کاربران برایتان در اولویت باشند.

۴_ لحن منحصر به فردی داشته باشید

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که در بازنویسی محتوای حرفه‌ای به شما کمک می‌کند، داشتن لحن خاص و منحصر به فرد است. مثلا اگر رقبا لحنی خشک و رسمی دارند، شما اینگونه نباشید و از لحن جذاب‌تر و دوستانه‌تری استفاده کنید.
داشتن لحن منحصر به فرد در تولید محتوا، همانند امضایتان پای تمام متن‌هایی است که تولید می‌کنید و هرگاه که مخاطب شروع به خواندن آن‌ها کند، فورا متوجه سبک خاصی که دارید خواهد شد.

۵_ از ترکیب چندین محتوا کمک بگیرید

در بازنویسی محتوا هرگز به یک منبع بسنده نکنید. چون هدف تولید محتوایی جامع و مخاطب محور است که اطلاعاتی کامل و بی نقص را ارائه دهد. پس طبیعتاً باید چندین محتوای مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید تا متن شما یک سر و گردن از محتواهای دیگر بالاتر باشد.

۶_ به محتوا بخش‌های جدید اضافه کنید

علاوه بر ترکیب محتوای چند سایت با یکدیگر، شما باید بخش‌های جدیدی را نیز به متن خود اضافه کنید. بخش‌هایی که در هیچ سایتی وجود ندارند و شما اولین نفری هستید که آن‌ها را در محتوایتان به کار برده‌اید. اینگونه به گوگل یک دلیل مهم می‌دهید تا میان آن همه محتوای کامل و جامع وب سایت‌های دیگر، به محتوای شما رتبه بدهد.

تکنیک آسمان خراش

بازنویسی محتوا و کاهش رتبه سئو! آیا حقیقت دارد؟

شنیده‌اید که بعضی‌ها می‌گویند بازنویسی با رتبه سئو میانه خوبی ندارد و آن را کاهش می‌دهد؟ ما هم شنیده‌ایم! اما این مسئله حقیقت نداشته و محتوای بازنویسی نه تنها روی سئو اثرات منفی ندارد، بلکه اگر به شیوه اصولی و حرفه‌ای نگارش شده باشد، بی شک باعث ارتقا سایت نیز خواهد شد. جدا از همه این‌ها، باید بدانید که بالغ بر ۹۰ درصد سایت‌های موفق، از تکنیک بازنویسی برای تولید محتوا استفاده می‌کنند.

سخن آخر

در این مطلب از مجله مای کاستومر تکنیک‌های جادویی بازنویسی محتوا را با شما عزیزان به اشتراک گذاشتیم. حال در آخر باید اشاره کنیم: محتوای بازنویسی شده با کیفیت محتوایی است که برای کاربر پر از جنبه‌های مثبت باشد. به عبارت ساده‌تر باید به محتوای خود کلیدی‌ترین ترفندها و مفید‌ترین اطلاعات را تزریق کنید تا مورد توجه کاربران قرار بگیرید. پس این اصل را نیز از یاد نبرید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول
آیا می‌توان در بازنویسی محتوا از اعداد و ارقام استفاده کرد؟

بله، اما این کار باید به شیوه‌ای متفاوت انجام گیرد تا محتوا کپی به شمار نرود.

آیا می‌توان مقالات انگلیسی را نیز بازنویسی نمود؟

بله، قطعا، اما نیاز به مهارت ترجمه خواهید داشت. البته گاهی هم با کمک گوگل ترنسلیت می‌توان این کار را انجام داد.

آیا محتوای هوش مصنوعی هم نوعی محتوای بازنویسی شده است؟

بله، اما از نوع کم یا بی کیفیتش!

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *