myc-logo1

ترفندهای ایده پردازی برای تولید محتوا در سال ۲۰۲۴

ترفندهای ایده پردازی برای تولید محتوا در سال ۲۰۲۴
ایده پردازی برای تولید محتوا
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (2 امتیاز)

آیا می‌دانستید از هر ۱۰ محتوایی که در فضای آنلاین به اشتراک گذاشته می‌شود، ۸ عدد آن‌ها با شکست مواجه می‌شوند؟ بله، ۸ محتوا! حال وقتی به همین محتواهای شکست خورده نگاهی بیندازیم می‌بینیم که کیفیت مطلوبی دارند و آنقدرها هم پوچ و بی‌ارزش نیستند. پس چه چیزی باعث شکست آن‌ها شده؟ بله، عدم ایده پردازی! عاملی که روزانه باعث باخت میلیون‌ها محتوا در سطح وب می‌شود و موفقیت را برای آن‌ها به یک رویا تبدیل کرده است.

حال شما که نمی‌خواهید مانند این محتوا‌ها، با شکست مواجه شوید؟ پس در ادامه این بخش از مجله مای کاستومر با ما همراه باشید تا شما را با جدید‌ترین و بهترین تکنیک‌های ایده پردازی برای تولید محتوا (Idea generation for content production) آشنا نماییم.

ایده پردازی محتوا چیست؟

ایده پردازی محتوا، به فرآیند گردآوری و ایجاد ایده‌های جدید و خلاقانه برای تولید محتوا گفته می‌شود. ایده‌هایی که می‌توانند با اجرای صحیح، به یک نوآوری شگفت انگیز ختم شوند و موفقیت محتوا را رقم بزنند.

اگر توجه کرده باشید هرچیزی که ما در طول روز با آن سر و کار داریم از یک ایده پردازی به وجود آمده است. درست مثل ادیسون و ایده تولید برق، و یا آقای گراهام بل و ایده اختراع تلفن، یا حتی ایده ساخت همین تلفن‌های همراه هوشمند که در دستتان قرار دارند. همه این‌ها در ابتدا یک ایده ذهنی خلاقانه بوده‌اند و سپس از خیال پردازی به مرحله اجرا رسیده‌اند.

در دنیای تولید محتوا نیز داستان به همین قرار است و ما نیاز به ایده‌هایی داریم که به کمک آن‌ها بتوانیم محتوایی خاص و متمایز تولید کنیم و میان میلیون‌ها محتوای دنیای آنلاین، دیده شویم و مخاطب جذب کنیم. پس ایده پردازی در واقع از ارکان اساسی بازاریابی محتوایی خواهد بود‌. برای یادگیری و آموزش بازاریابی محتوایی کلیک کنید‌.

چرا ایده پردازی برای تولید محتوا مهم است؟

چرا ایده پردازی برای تولید محتوا مهم است؟

ایده پردازی برای تولید هر نوع محتوایی مهم است چون:

  • باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود.
  • کاربران بیشتری را وارد دهانه قیف فروش می‌کند.
  • شهرت برند ما را افزایش می‌دهد.
  • از هدر رفت زمان و هزینه هایمان به دلیل تولید محتواهای شکست خورده جلوگیری می‌کند.
  • به ما کمک می‌کند محتوای جذاب‌تر و چشم‌نوازتری تولید کنیم.
  • با ایده پردازی قطعا محتوای ما به سرعت ویروسی( وایرال) می‌شود.
  • ایده پردازی به ما در خلق نوآوری کمک می‌کند.
  • و در آخر نیز همه این موارد منجر به جذب مخاطب و مشتریان بیشتر شده و سودآوری برند را افزایش می‌دهند.

۵ تکنیک سحر آمیز ایده پردازی برای تولید محتوا در ۲۰۲۴

۵ تکنیک سحر آمیز ایده پردازی برای تولید محتوا در ۲۰۲۴

ایده پردازی کنیم؟ خب، حتما خواهیم کرد. اما چگونه و چطور؟ چرا که خلق یک ایده جدید کار آسانی نیست، که اگر بود همه محتواها موفق بودند و اصلا محتوای شکست خورده‌ای وجود نداشت. پس بیایید تا با تکنیک‌های سحر آمیز مای کاستومر، ایده پردازی محتوا را در کنار هم آموزش ببینیم:

۱_ طوفان فکری به پا کنید

طوفان فکری بی شک یکی از موثرترین روش‌های ایده پردازی برای تولید محتواست. در این روش شما باید یک جلسه تشکیل بدهید و از اعضای تیمتان بخواهید که با حضور در آن، ایده‌های خود را بیان کنند. چون به هر حال هر ذهنی ایده های خاص خود را دارد و ممکن است گاها ایده‌ای که در ذهن دیگران وجود دارد، هرگز به ذهن شما خطور نکند. پس اجازه دهید همه افراد بدون هیچ محدودیتی ایده‌های خود را بیان کنند. اصلا هم اهمیتی ندارد که ایده‌های آن‌ها چقدر سطحی و بدون کاربرد یا دشوار و دور از ذهن باشند. به هر حال شانستان را امتحان کنید، چون شاید یکی از اعضای تیم ایده شگفت انگیزی داشته باشد.

۲_ موج سواری بر ترندها!

دومین تکنیک ایده پردازی برای تولید محتوا، موج سواری بر ترندهاست. مثلا فرض کنید قرار است برای پیج اینستاگرام خود یک محتوای جدید تولید کنید. حال با چند دقیقه گشت و گذار در اکسپلور، می‌توانید ایده‌های ترند محتوا را که به موفقیت ختم شده‌اند را بیابید و شما هم با اجرای آن‌ها محتواهایی جدید تولید کنید. پس از ترندها غافل نشوید که محتوای تولید شده بر اساس آن‌ها حسابی پر بازدید خواهد بود.

۳_ شروع یک پژوهش رقابتی!

دیگر روش ایده پردازی برای تولید محتوا، تحقیق در خصوص رقباست. در این روش باید رقبا را تحت نظر گرفته و بررسی کنید که آن‌ها از چه ایده‌هایی موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند. سپس از ایده‌های موفق آن‌ها الگوبرداری کنید. البته منظورمان از الگو گرفتن به هیچ عنوان کپی و تقلید نیست. چون نتیجه عکس می‌دهد. مثلا شما می‌توانید ایده‌های رقبا را به شیوه متفاوت‌تر و با جزئیات بیشتری اجرا کنید تا شباهتی دیده نشود.

۴_ استفاده از هوش مصنوعی دلبندمان!

هوش مصنوعی عزیز را هم که دیگر می‌شناسید، از هر انگشتش هزار هنر می‌بارد! یکی از هنر هایش هم به تازگی ایده پردازی برای تولید محتوا بوده است. شما می‌توانید با دادن اطلاعات دستوری به ربات‌های هوش مصنوعی، از آن‌ها ایده‌های محتوایی جدید دریافت کنید. البته قبل از ظهور هوش مصنوعی هم برخی نرم افزارهای قدیمی این کار را انجام می‌دادند.

۵_ افکار نویسی معجزه می‌کند!

افکار نویسی پنجمین روش ایده پردازی برای تولید محتوا بوده که همانند یک معجزه عمل می‌کند. در این روش باید ایده‌هایی که به ذهنتان می‌آیند را روی کاغذ بنویسید‌. سپس به آن‌ها پر و بال بدهید و جزئیاتشان را بیشتر کنید. اینگونه شما می‌توانید از یک ایده کوچک یک ایده بزرگ و موثر بسازید و از آن برای تولید محتوا استفاده کنید.

ایده های محتوایی

نحوه شناسایی ناب‌ترین ایده برای تولید محتوا

این هم از بهترین روش‌های ایده پردازی برای تولید محتوا! حالا شما ماندید و دریایی از ایده‌های جدید و وقت، وقت انتخاب کردن است. اما انتخاب از میان این همه ایده بسیار چالش برانگیز است. چون نمی‌توان آینده هیچ کدام را به طور دقیق پیش بینی کرد. پس برای تشخیص بهترین ایده، به شیوه زیر عمل کنید:

  • ابتدا صفر تا صد ایده‌هایی که به ذهنتان رسیده‌اند را لیست کرده و روی یک برگه بنویسید.
  • سپس تمامی ایده‌هایی که پر هزینه‌اند، پر ریسک‌اند، دور از ذهن هستند، خام‌اند و یا ارتباطی به کسب و کارتان ندارند را از این لیست خط بزنید.
  • حالا از میان ایده‌هایی که باقی می‌ماند، واقع بینانه‌ترین و پرطرفدار ترین آن‌ها را انتخاب کنید.
  • اکنون با این سنجش و گزینش، احتمالا تعداد ایده‌هایتان به تعداد انگشتان دست هم نمی‌رسد. پس می‌توانید برای اجرای هر یک به ترتیب اولویت اقدام کنید.

سخن آخر

این هم از سیر تا پیاز ایده پردازی برای تولید محتوا! حال مای کاستومر به رسم همیشه یک نکته طلایی برایتان دارد: توجه داشته باشید که ایده‌های کپی شده و تکراری محکوم به شکست هستند، حتی اگر به بهترین شیوه ممکن اجرا شده باشند. پس برای ایده پردازی، به خلاقیت و نوآوری خودتان تکیه کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ، ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول
آیا ایده پردازی برای تولید محتوا تنها مختص اینستاگرام است؟

خیر، ایده پردازی برای تمام محتواها لازم است. از ریلز اینستاگرام گرفته تا مطالب وبسایت و اینفوگرافیک‌ها و …

بهترین ابزار برای ایده یابی محتوا؟

ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند. از سایت‌های ایده یابی گرفته تا ربات‌های هوش مصنوعی و نرم افزارها و … هریک نیز قابلیت‌های خاصی دارند و نمی‌توان گفت کدام ابزار بهترین است.

ایده پردازی برای تولید محتوای تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

نرخ فروش و میزان بازگشت سرمایه از تبلیغات را به شدت افزایش داده و در نهایت به سود آوری بیشتری منجر خواهد شد.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *