اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ ( influencer marketing )

 امروزه با توجه به جایگاه شبکه‌های اجتماعی در زندگی، با عبارات و روش‌های جدیدی در دنیای بازاریابی آشنا می‌شویم، ازجمله این عبارات «تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها» می‌باشد.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر به افرادی گفته می‌شود که در شبکه های اجتماعی شناخته شده و تأثیرگذار هستند. همچنین افراد زیادی اینفلوئنسر ها را دنبال کرده و از روش‌های آنان پیروی می‌کنند.

اینفلوئنسرها معمولاً تبلیغات را به‌صورت مستقیم بیان نمی‌کنند، بلکه به‌صورت توصیه‌ای به دیگران پیشنهاد می‌کنند. این نوع روش تأثیر زیادی بر فالورهای آنان دارد و آن‌ها را تشویق و ترغیب به خرید می‌کند.

با توجه به این موضوع تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ ، می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی کاربران داشته باشد و در نهایت باعث افزایش میزان فروش و سودآوری کسب‌وکار شود.

نحوه فعالیت اینفلوئنسرها

فعالیت اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی به این صورت است که آن‌ها مطالبی از خود و زندگی روزمره شان به اشتراک می‌گذارند و به این صورت با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند.

اینفلوئنسرها برخلاف سلبریتی ها که در بیرون از شبکه های اجتماعی شهرت دارند، شهرت خود را از شبکه های اجتماعی به دست آورده‌اند. بر اساس آمار حدود 92% افراد، وقتی برندی توسط یک شخص دیگر معرفی می‌شود به آن بیشتر اعتماد می‌کنند.

بنابراین اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش عالی برای جلب اعتماد کاربران می‌باشند. علاوه بر این در سال ۲۰۱۶ آمار دیگری توسط شرکت Tomoson منتشر شد که بر طبق این آمار، کسب‌وکارها به ازای هر دلاری که برای اینفلوئنسرها خرج کرده‌اند، ۶.۵ دلار به دست آورده‌اند.

به‌طورکلی تأثیر اینفلوئنسر مارکتینگ و تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها بر روی کاربران به‌خصوص در سنین کمتر (جوانان و نوجوانان) بسیار بالا می‌باشد. به‌طوری‌که در برخی موارد شواهد و آمار نشان می‌دهد که میزان تأثیرگذاری اینفلوئنسر با تعداد فالور کمتر از ۵۰۰ هزار، بسیار بیشتر از سلبریتی ها با بیش از ۵۰۰ هزار فالور می‌باشد. به همین سبب بسیاری از برندهای معروف از طریق اینفلوئنسرها، تبلیغات خود را انجام می‌دهند.

معرفی انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام

در رابطه با اینفلوئنسر مارکتینگ باید نکات بسیاری را در نظر گرفت. یکی از مهم‌ترین نکات، بررسی انواع اینفلوئنسر می‌باشد. برای مثال برخی از کسب‌وکارها نیاز به تبلیغات گسترده‌ای دارند و باید تبلیغات آن‌ها را به اینفلوئنسرهای بزرگ (مگا اینفلوئنسر) سپرد.

در ادامه انواع اینفلوئنسر در اینستاگرام را برای شما عزیزان معرفی می‌کنیم:

به افرادی که بیش از یک میلیون فالور دارند، مگا اینفلوئنسر گفته می‌شود. معمولاً فالورهای این دسته از پیج ها به خاطر ویژگی‌های خاصی که صفحه‌ آنها دارند، پیجشان را فالو می‌کنند. برای مثال ممکن است این دسته افراد یک میکاپ آرتیست و یا یک شخص سیاسی باشند.

این دسته از اینفلوئنسرها با توجه به تعدادشان پس از مگا اینفلوئنسرها، در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. به‌طورکلی ماکرو اینفلوئنسرها بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون فالور دارند. خوشبختانه در اینستاگرام ماکرو اینفلوئنسرها در تمامی زمینه‌ها مانند عکاسی، آموزشی، آشپزی، زیبایی و … فعالیت می‌کنند.

میکرو اینفلوئنسرها به دسته‌ای از اینفلوئنسرها می‌گویند که بین 10 تا 100 هزار فالور دارند. میکرو اینفلوئنسرها اغلب با توجه به تعداد فالورهایشان هزینه کمتری برای تبلیغات دریافت می‌کنند؛ اما نکته‌ای که در رابطه با آن‌ها وجود دارد، این است که اغلب ارتباط بسیار خوب و نزدیکی با مخاطبانشان دارند، با توجه به این موضوع تبلیغات آن‌ها بسیار نتیجه‌بخش خواهد بود.

این گروه از اینفلوئنسرها شامل افرادی می‌شود که کمتر از 10 هزار فالور دارند. مخاطبین این دسته، جامعه بسیار کوچکی هستند که تنها درزمینه خاصی مانند گلدوزی، طراحی فرش و … فعالیت می‌کنند. با توجه به کوچک بودن این دسته، کمتر مورد استقبال برندها و کسب‌وکارها برای تبلیغات قرار می‌گیرد.

ضرورت بهره‌مندی از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ

این روزها شیوه‌های بسیاری برای تبلیغات است ازجمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تبلیغات در صفحات پربازدید و اینفلوئنسر مارکتینگ اشاره کرد.

با توجه به اینکه میزان تأثیرگذاری اینفلوئنسرها بر روی کاربران بسیار زیاد است، تمامی کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ برای بیشتر دیده شدن در دنیای آنلاین به‌نوعی از این شیوه تبلیغاتی بهره می‌گیرند.

در رابطه این تبلیغات آمارهای قابل‌توجه بسیاری وجود دارد، ازجمله:

در سال ۲۰۱۹، بازاریان ۶۵% بیشتر بابت اینفلوئنسر مارکتینگ هزینه کردند.

۱۷% شرکت‌های بزرگ، نیمی از بودجه خود را به تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها اختصاص می‌دهند.

این موارد تنها بخش کوچکی از آمار در رابطه با اینفلوئنسرها است. با توجه به تأثیر اینفلوئنسرها بر تصمیمات خرید کاربران، تیم مای کاستومر از این افراد در راستای ارتقاء کسب‌وکارتان و بیشتر دیده شدن محصولات و خدماتتان بهره می‌گیرد.

تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها یا اینفلوئنسر مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند در کوتاه‌مدت به نتایج قابل‌ملاحظه دست یابند، بسیار مناسب است. چراکه مخاطبان اینفلوئنسرها، به‌طور پیوسته آن‌ها را دنبال می‌کنند و از روش‌های آنان پیروی می‌کنند.

 

برخی از صاحبان کسب‌وکار نیز تمایل دارند خود به شهرت برسند و به‌نوعی اینفلوئنسر شوند. این افراد می‌توانند با هم‌نشینی با اینفلوئنسرها و گرفتن عکس با آن‌ها به زودی به شهرتی همچون شهرت یک اینفلوئنسر برسند؛ اما این کار نیاز به مشاوره دیجیتال مارکتینگ ، تحقیق و بررسی دارد. چراکه گاهی ممکن است نتیجه مثبتی نداشته باشد.

تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها برای کسب‌وکارهای مجازی و فروشگاه‌های اینترنتی بسیار عالی است. این نوع کسب‌وکارها نیاز به اعتماد مشتری دارند و می‌توانند این اعتماد را به‌وسیله اینفلوئنسر مارکتینگ به‌آسانی به دست آورند و مخاطبان زیادی را جذب خود کنند.

تعرفه اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسرها با توجه به میزان تأثیرگذاری بسیاری که بر کاربران دارند، اغلب هزینه‌های زیادی بابت تبلیغ می‌گیرند. اما بااین‌حال، این هزینه‌ها در مقایسه با سایر هزینه‌های تبلیغاتی (مثل تابلوهای تبلیغاتی، تیزرهای تبلیغاتی و …) بسیار ناچیز است.

توجه داشته باشید که درصورتی‌که تبلیغات خود را به اینفلوئنسرهای مرتبط با کسب‌وکارتان بسپارید، قطعاً نتایج مثبت بسیاری را از تبلیغات خواهید گرفت.

شما عزیزان می‌توانید در طول جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر، از چگونگی انجام اینفلوئنسر مارکتینگ و تعرفه آن مطلع شوید. در این جلسه نوع کسب‌وکار، مخاطبان هدف و رقبای شما به‌صورت کامل بررسی‌شده سپس با توجه به اطلاعات به‌دست‌آمده، اینفلوئنسرهای مناسب انتخاب می‌شود.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

برخی از پروژه های اینفلوئنسر مارکتینگ

سایر خدمات

مقالات پیشنهادی اینفلوئنسر مارکتینگ

همین حالا تماس بگیر تا کمپین اینفلوئنسر مارکتینگت رو طراحی کنیم