myc-logo1

مدیریت شبکه های اجتماعی (تعرفه خدمات شبکه های اجتماعی)

مدیریت شبکه های اجتماعی (تعرفه خدمات شبکه های اجتماعی)
مدیریت شبکه های اجتماعی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
4/5 - (1 امتیاز)

چرا مدیریت شبکه های اجتماعی (social network management) امروزه تا این اندازه اهمیت دارد؟‌

در دنیای امروز روش‌های تبلیغاتی شکل متفاوتی گرفته‌اند و بیشتر بر مبنای دیجیتال مارکتینگ می‌باشند. این نوع شیوه تبلیغات بسیار مقرون به صرفه‌تر است، در زمان کمتری شما را به اهداف کسب و کارتان می رساند و در نهایت باعث افزایش سودآوری و سهم بازار می شود. اما برای به دست آوردن تمام این شرایط ایده آل بایستی از کارشناسان و متخصصان در زمینه دیجیتال مارکتینگ مشاوره گرفت. در واقع دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ سبب می شود، هرچه سریعتر به اهداف سازمان‌تان برسید و مسیر رسیدن به موفقیت، بسیار کوتاه شود.

شما میتوانید با مدیریت شبکه های اجتماعی مانند مدیریت اینستاگرام ، مدیریت فیسبوک ، مدیریت لینکدین، مدیریت سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی در کسب و کار خود به‌صورت اینترنتی درآمد داشته باشید.

مدیریت شبکه های اجتماعی چیست؟

مدیریت رسانه‌ های اجتماعی فرآیندی است که شامل ایجاد محتوا، زمان‌بندی انتشار آن، تدوین استراتژی، تعامل با کاربران، افزایش دسترسی و نظارت بر عملکرد حساب‌های یک شرکت در رسانه‌های اجتماعی است. مدیریت شبکه‌های اجتماعی این امکان می‌دهد تا با مشتریان ارتباط برقرار کنید و پست‌های مرتبط با خدمات و محصولات خود را منتشر کنید.

در واقع مدیریت رسانه های اجتماعی، بخش مهمی از تیم بازاریابی یک کسب‌و‌کار است و مسئول ایجاد، مدیریت و انتشار محتوا برای حساب های رسانه های اجتماعی یک برند است.

چرا مدیریت رسانه های اجتماعی مهم است؟

مدیریت رسانه‌ های اجتماعی برای کسب‌وکارها مهم است زیرا رسیدن به اهداف زیر را در کوتاه مدت ممکن می‌کند:

  • افزایش آگاهی از برند
  • تعامل بهتر با مشتری
  • بازاریابی هدفمند
  • اعتمادسازی
  • افزایش ترافیک وب‌سایت
  • به‌روز ماندن
  • نمایش مؤثر محصولات و خدمات

آیا مدیریت شبکه های اجتماعی یک مهارت است؟

یک مدیر رسانه های اجتماعی باید یک بازاریاب، استراتژیست، کپی‌رایتر و یک نماینده خدمات مشتری باشد و در هر یک از آنها عالی عمل کند. مدیریت همه این مسئولیت‌های متنوع، مستلزم آن است که در مهارت‌های جدیدی که روز به روز برای سازمان‌ها حیاتی‌تر می شوند، چابک و ماهر باشید.

یک مدیر رسانه اجتماعی می تواند در تمام صنایع و حوزه‌ها فعالیت کند و به آن کسب وکار جانی دوباره ببخشد. شما می‌توانید با درج زمینه کاری خود در قسمت دیدگاه‌ها و یا تماس با کارشناسان مای کاستومر برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه استخدام کارشناس و مدیر شبکه‌های اجتماعی، اقدام کنید.

وظایف کارشناسان بخش دیجیتال مارکتینگ

  • برند سازی.
  • بهبود ارتباط با مشتری.
  • مدیریت شبکه‌ های اجتماعی.
  • تهیه گزارش از روند پیشرفت کار.
  • یافتن فرصت‌های جدید برای کسب‌وکار.
  • یافتن روش‌های بازاریابی مناسب برای شما.

وظایف کارشناسان بخش دیجیتال مارکتینگ

برند سازی

برندسازی شامل اصول و مراحلی است که استفاده از شبکه‌های اجتماعی پایه و اساس آن را تشکیل می‌دهد. مشاور دیجیتال مارکتینگ با استفاده از روش‌ها و متد تخصصی در مدیریت شبکه های اجتماعی، آنالیز رقبیان شما و بهره‌گیری از تبلیغات هدفمند در این شبکه‌ها، برند شما را به شهرت می‌رساند و مشتریان بالقوه را به مشتریان واقعی تبدیل می‌کند.

بهبود ارتباط با مشتری

مدیریت شبکه های اجتماعی یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان هستند. این شبکه ها برقراری ارتباط را به امری آسان تبدیل کرده‌اند. کارشناسان مشاوره دیجیتال مارکتینگ با توجه به نوع مخاطبین شما شبکه اجتماعی مناسبی برای کسب و کارتان انتخاب می‌کنند و با برقراری ارتباط با مشتری‌ها و مخاطبان، به سودآوری کسب‌وکارتان کمک می‌نمایند.

مدیریت شبکه های اجتماعی (social network management)

مشاور دیجیتال مارکتینگ با جذب دنبال‌کنندگان بلقوه برای شبکه‌های اجتماعی شما، به‌تبع برای سازمان‌تان فرصت‌های جدیدی از طریق مشتریان موجود و جذب مشتریان جدید به وجود می‌آورد و به کسب و کارتان رونق می‌بخشد. فرض کنید روزانه ده‌ها فالوور هدفمند به اینستاگرام یا سایر شبکه‌های مجازی شما اضافه شود، بدون شک بسیاری از این افراد به مشتری و دنبال‌کننده‌ی وفادار پیج شما تبدیل می‌شوند و حتی در صورت رضایت کسب‌وکار شما را به دیگران نیز معرفی می‌کنند.

ابزار مدیریت شبکه اجتماعی

تهیه گزارش از میزان پیشرفت کار

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ از میزان پیشرفت کار گزارشی تهیه کرده و در اختیار شما قرار می‌دهند تا از دستیابی به نتایج مطلوب اطمینان حاصل کنید و از روند کار باخبر باشید.

یافتن فرصت های جدید برای کسب و کار

در دنیای امروز اگر به دنیای دیجیتال مارکتینگ و مدیریت شبکه های اجتماعی ورود نکنید یک بازنده محسوب می‌شوید. افرادی که به کسب‌وکار سنتی وابسته هستند بدون شک فرصت‌های جدید را از دست می‌دهند. برای پیشرفت در این حوزه باید با اصول دیجیتال مارکتینگ آشنایی داشته باشید و با کمک متخصصان مربوطه پیشرفت کنید.

یافتن روش مناسب بازاریابی برای شما

هر سازمانی با توجه به شیوه فعالیت‌هایش و نوع مخاطبانش، به روش‌های بازاریابی مختلفی نیاز پیدا می‌کند و نمی‌توان برای همه سازمان‌ها از یک نوع شیوه استفاده کرد. با مشاوره دیجیتال مارکتینگ می‌توان روش های صحیح برای بازاریابی را انتخاب نمود. برای مثال ممکن است کارشناس دیجیتال مارکتینگ بهره‌گیری از تکنیک‌های سئو را به شما پیشنهاد دهد.

از دیگر وظایف کارشناسان بخش دیجیتال مارکتینگ

  • تجزیه و تحلیل رفتار مشتری
  • ارتقاء رتبه شما در موتورهای جستجو
  • انطباق اهداف شرکت با اهداف بازاریابی
  • دستیابی به اهداف بازاریابی و توسعه برند
  • تجزیه و تحلیل روند بازار و روش‌های رقبا
  • ایجاد استراتژی‌های بازاریابی برای بهبود شرایط و افزایش مشارکت مخاطبان
  • و …

 

آیا مدیریت رسانه های اجتماعی آسان است؟

برای دنبال کردن این حرفه، باید مهارت‌های ارتباطی قوی  داشته باشید، مدارک مربوطه و معتبر در این زمینه را کسب کنید و در استفاده از رسانه های اجتماعی تسلط پیدا کنید. بسیاری از مردم فکر می‌کنند مدیریت شبکه های اجتماعی «آسان» است. در حالی که ممکن است اشتراک‌گذاری یک تصویر و ارسال نظرات آسان باشد، اما ارائه، گزارش، تحلیل‌ها و استراتژی‌های هدفمند در این زمینه نیاز به آموزش و کسب تجربه دارد.

چرا مشاوره دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی اهمیت دارند؟

چرا مشاوره دیجیتال مارکتینگ و شبکه های اجتماعی اهمیت دارند؟

  • بر طبق گزارش MarketingCharts، بودجه برای دیجیتال مارکتینگ نسبت به سال ۲۰۱۶، ۵۰% افزایش یافته است.
  • ۴۹% سازمان ها استراتژی دیجیتال مارکتینگ مناسبی ندارند. (Smart Insights، ۲۰۱۷)
  • ۳۹% افراد فکر نمی کنند که استراتژی بازاریابی سازمان شان مؤثر باشد. (HubSpot, 2017)
  • نرم افزارهای دیجیتال مارکتینگ حدود ۳۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ هزینه داشته است که پیش بینی می شود
  • این نرم افزار ها تنها ۶۵.۹ میلیارد دلار فقط از طریق تبلیغات در موبایل، درآمد خود را به دست آورند.

آیا من هم به مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز دارم؟

داشتن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی و ارسال محتوا برای شرکت شما کافی نیست. شما به متخصصان رسانه های اجتماعی نیاز دارید که بتوانند با افراد علاقه مند به محصولات یا خدمات شما تعامل داشته باشند و به هر سوالی که ممکن است داشته باشند به موقع پاسخ دهند.

آیا مدیریت شبکه های اجتماعی همان بازاریابی شبکه های اجتماعی است؟

مدیریت شبکه های اجتماعی بیشتر بر استفاده از اکانت‌های  رسانه های اجتماعی متمرکز است، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بیشتر بر تدوین و اجرای استراتژی جهت ایجاد سرنخ برای کسب و کار شما، از طریق حضور در پلتفرم های اجتماعی متمرکز است.

در بازاریابی رسانه های اجتماعی، از تبلیغات به عنوان بخشی از استراتژی استفاده می‌کنید. در مدیریت رسانه های اجتماعی، شما این کار را نمی کنید. شما بر این تمرکز دارید که شبکه اجتماعی خدمات و محصولات خود را به نحوی موثر معرفی کنید و تعامل بالایی با مخاطبان داشته باشید.

اگر به رسانه های اجتماعی علاقه دارید و درک قوی از آخرین روندها در این رسانه‌ها دارید، نقش مدیر رسانه های اجتماعی ممکن است برای شما مناسب باشد. اگر بیشتر به استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند هستید و طیف وسیع تری از مهارت‌ها را دارید، ممکن است نقش مدیر بازاریابی دیجیتال مناسب‌تر باشد.

مشاوره رایگان با مای کاستومر

مدیریت شبکه های اجتماعی با آژانس مای کاستومر

با توجه به آمارهای بالا متوجه می شویم که دیجیتال مارکتینگ جایگاه بسیار مهمی در کسب و کار و سودآوری دارد. در این راستا شرکت‌هایی که استراتژی‌های مناسبی به کار نمی‌برند نمی‌توانند در بازار رقابت موفق عمل کنند. پس برای کسب موفقیت در کسب و کارتان از مشاوره دیجیتال مارکتینگ بهره‌مند شوید.

کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با بیش از دوازده سال سابقه‌ی موفق در حوزه دیجیتال مارکتینگ و مدیریت شبکه های اجتماعی به‌ویژه ارائه خدمات اینستاگرام ، در خدمت شما هستند تا بهترین نتیجه و سودآوری را برای کسب ‌وکار شما به ارمغان آورند. برای دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول
کدام شبکه های اجتماعی در ایران برای رشد کسب و کار مناسب هستند؟

این موضوع بستگی به نوع کسب و کار دارد. با این حال حضور موثر در اینستاگرام، تلگرام و لینکدین در ایران، تاثیر مستقیم بر پیشرفت کسب‌وکارها دارد.

سرمایه گذاری روی سایت بهتر است یا شبکه های اجتماعی؟

ما توصیه می‌کنیم هم از سایت و هم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. در واقع فعالیت همزمان و هماهنگ بر روی هر دو بستر است که به شکوفایی کسب‌وکار ما منجر می‌شود.

مدیران شبکه های اجتماعی چند ساعت کار می کنند؟

به طور متوسط، مدیران رسانه‌های اجتماعی معمولاً بین 40 تا 50 ساعت در هفته کار می‌کنند. با توجه به ماهیت همیشه فعال رسانه های اجتماعی،  مدیران شبکه‌های اجتماعی ممکن است نیاز به نظارت بر پلتفرم ها خارج از ساعات کاری معمول داشته باشند.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
4/5 - (1 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *