لینکدین را دیگر همه ما میشناسیم. شبکهای تخصصی که فرصتهای بسیاری را برای متخصصین و کسب و کارها ایجاد کرده است. لینکدین در واقع پلتفرمی قدرتمند است که توانسته با جذب میلیونها کاربر در لیست 5 شبکه اجتماعی برتر جهان قرار گیرد.
حال فرصتی استثنایی در لینکدین وجود دارد که گاها بسیاری از مدیران کسب و کارها از آن غافل میشوند. لینکدین مارکتینگ (LinkedIn Marketing) را میگوییم، همان روش هوشمندانهای که در سالهای اخیر باعث تحول و موفقیت بسیاری از بیزینسها شده است.
در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با این روش بیشتر آشنا نموده و راهکارهای موفقیت در آن را مورد تحلیل و آنالیز قرار دهیم. پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید.
لینکدین مارکتینگ چیست؟
احتمالا وقتی عبارت بازاریابی در لینکدین را سرچ میکنید با تعاریف گوناگونی مواجه خواهید شد. تعاریفی که گاها هیچ شباهتی به یکدیگر ندارند. اما مای کاستومر تعریف دقیقتر و سادهتری برایتان دارد:
“لینکدین مارکتینگ یعنی پیشبرد برنامهای استراتژیک برای رسیدن به اهداف بازاریابی، حال این اهداف میتوانند هرچیزی باشند. از تولید سرنخ و افزایش فروش گرفته تا ایجاد آگاهی از برند و بالا بردن نرخ تبدیل، همه و همه میتوانند جز اهداف این روش بازاریابی باشند.”
مزایای استفاده از روش لینکدین مارکتینگ
لینکدین تخصصیترین شبکه کسب و کارهاست و چه فرصتی بهتر از اینکه بتوانید میان حرفهایها کمپین بازاریابی خود را اجرا کنید؟ به طور کلی استفاده از این روش مزایای زیادی دارد که در زیر به بررسی برخی از آنها پرداختهایم:
بازدهی بالا
در لینکدین مارکتینگ شما عده ای خاص از مخاطبان را مورد هدف قرار میدهید و همین مسئله سبب می شود بازدهی فوق العادهای دریافت کنید.
بازدهی سریع
در دنیای بازاریابی سریع نتیجه گرفتن بسیار مهم است، آنقدر مهم که گاهی میتواند به عنوان معیاری برای سنجش موفقیت کمپین به شمار رود. حال بازاریابی در لینکدین این فاکتور مثبت را نیز برایتان به همراه خواهد داشت.
هزینه مناسب
هزینه لینکدین مارکتینگ و تبلیغات در این شبکه بسیار مناسبتر از سایر شبکههای اجتماعی است. هزینه کم و بازدهی بالا، چه بازی دو سر سودی!
دسترسی به طیف گسترده ای از مخاطبان
طبق آمار بیش از ۷ میلیون ایرانی در لینکدین حساب کاربری دارند. همین مسئله سبب میشود شما به طیف گستردهای از مخاطبان دسترسی داشته و بازاریابی و تبلیغات تاثیرگذارتری داشته باشید.
اجرای ساده تر
به طور کلی بازاریابی پیچیده است و ما نیز انتظاری جز این نداریم. اما لینکدین مارکتینگ اجرای سادهتری نسبت به سایر روشها دارد و این نیز فاکتوری مثبت به حساب میآید.
دوره جامع لینکدین تهیه شده توسط آکادمی مای کاستومر، یک دوره کاربردی برای یادگیری صفر تا صد اصول و روشهای فعالیت در لینکدین بهصورت حرفهای است که نیاز شما را به هر آموزش دیگری در این زمینه برطرف میکند. برای تهیه این دوره با هزینه مناسب روی تصویر زیر کلیک نمایید.
هزینه بازاریابی در لینکدین چقدر است؟
قطعا میزان بودجه و هزینهای که برای هر نوع مارکتینگ انجام میشود بسیار مهم است. حال معمولا هزینه بازاریابی در لینکدین نسبت به بسیاری از شبکههای اجتماعی بالاتر است. چرا که ممکن است در این روش از کمپینهایی استفاده شود که هزینه دلاری داشته باشند. اما به طور کلی نمیتوان میزان هزینه مشخصی را برای لینکدین مارکتینگ در نظر گرفت، چرا که بودجه مورد نیاز این کار بر اساس گستردگی کمپین بازاریابی کاملا متغیر خواهد بود.
کمپین لینکدین مارکتینگ را چگونه آنالیز کنیم؟
تحلیل و آنالیز کمپینهای بازاریابی بسیار مهم است. چرا که سبب میشود موفقیت کمپین خود را سنجیده و برای ادامه مسیر تصمیمات درستی را اتخاذ کنید. حال آنالیز بازاریابی در لینکدین کار دشواری نیست و با ابزارهای مختلفی قابل انجام خواهد بود. برای مثال حتی در لینکدین نیز برخی ابزارها وجود دارند که دادههای زیادی را برای تحلیل کمپین در اختیارتان میگذارند.
همچنین ابزار دیگری نیز برای این کار وجود دارد که ما آن را به عنوان رفیق شفیق لینکدین میشناسیم! بله درست حدس زدید، گوگل آنالیتیکس را میگوییم. با دادههای عظیمی که این ابزار در اختیارتان میگذارد میتوانید به راحتی کمپین لینکدین مارکتینگ خود را آنالیز کنید.
۵ راهکار قدرتمند برای موفقیت لینکدین مارکتینگ
و اما چگونه در این روش بازاریابی موفق شویم؟ خیلی سخت! موفقیت در این کمپین کار سادهای نبوده و قطعا پیچیدگیهای بسیاری خواهد داشت. اما مای کاستومر در این بخش راهکارهای قدرتمندی را به شما معرفی میکند که به کمک آنها بتوانید موفقیت کمپین خود را رقم بزنید:
پروفایل حرفهای داشته باشید
فرض کنید که با کمک این روش موفق به جذب مخاطبان بسیاری شدهاید. اما این مخاطبان چگونه باید به شما اعتماد کنند؟ مخصوصا اگر در لینکدین بی نام و نشان باشید. پس برای موفقیت در لینکدین مارکتینگ حتما و حتما پروفایل حرفهای داشته باشید.
پروفایل شما باید دارای عکس با کیفیت، هدلاین خلاقانه، پس زمینه مرتبط و … باشد.
رقبا را تحلیل کنید
رقبا مسیر درست را به شما نشان میدهند. مخصوصا رقبای قدرتمند! پس حتما آنها را آنالیز کنید تا متوجه شوید که از چه روشها یا ترفند هایی استفاده کردهاند.
قدرت بازاریابی محتوایی را دست کم نگیرید
امروزه دیگر قدرت بازاریابی محتوایی بر هیچکس پوشیده نیست. حال شما برای موفقیت در لینکدین مارکتینگ باید حضور قدرتمندی در این پلتفرم داشته باشید و این تنها به واسطه انتشار محتوای با کیفیت محقق میشود. پس حتما محتوای خلاقانه، متمایز و حرفهای تولید کنید.
در لینکدین فعال باشید
یکی از فاکتورهایی که سبب موفقیت شما در این روش میشود، فعال بودن است. برای مثال شما باید به صورت مستمر در لینکدین پست گذاری داشته و صفحهاتان همیشه فعال بماند.
تعامل برقرار کنید
و اما آخرین راهکاری که برای موفقیت در لینکدین مارکتینگ به شما توصیه میکنیم، ایجاد تعامل با مخاطبان است. چون این کار هم باعث جذب مخاطبین و هم حفظ کاربران خواهد شد. پس هرگز در لینکدین نقش یک مجسمه خشک و بی روح را بازی نکنید!
سخن آخر
در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی لینکدین مارکتینگ و مزایای آن پرداختیم. بازاریابی در فضای لینکدین قطعا دشوار خواهد بود، چون شما با حرفهایترینها طرف هستید. اما با وجود پیچیدگیهایی که دارد نتایج فوق العادهای نیز در پی خواهد داشت.
شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکههای اجتماعی در خدمت شما عزیزان است. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.
هردو نتایج فوق العادهای دارند. اما اینکه کدام یک بهتر است کاملا بستگی به شرایط کسب و کارتان خواهد داشت.
بله، به واسطه گوگل ادز میتوانید این کار را انجام دهید.
بهترین روشهای بازاریابی در لینکدین، تولید محتوا، اینفلوئنسر مارکتینگ، تبلیغات کلیکی و … خواهند بود.
4 پاسخ
آموزش پروفایل نویسی در لینکدین هم بگذارید لطفا
سلام. چشم دوست عزیز، ممنون از پیشنهادتون.
شما خدمات مربوط به لینکدین هم دارید؟
سلام دوست عزیز. خیر مدیریت لینکدین جزو خدمات ما نیست و فقط آموزشهای مربوطه را در «مجله مای کاستومر» در اختیار علاقهمندان میگذاریم.