تا به حال به کامنتهای اینستا دقت کردهاید؟ شاید در ابتدا ساده و کم اهمیت به نظر برسند. اما بیایید برای چند ثانیه اینستاگرام را بدون کامنتها تصور کنیم. اینگونه اینستا تبدیل میشود به یک فضای خشک و بیروح که گویی کاملا متروکه است و هیچ کاربری در آن حضور ندارد! پس کامنتها مهماند.
در واقع کاربران دوست دارند دیده شوند، شنیده شوند، اظهار نظر کنند و… که به لطف وجود کامنتها این امکان فراهم شده است. حال اهمیت کامنتها این روزها دیگر تنها منتهی به کاربران نمیشود، بلکه کامنتها به ایدهای شگفت انگیز برای بازاریابی کسب و کارها تبدیل شدهاند.
بله، ما در حال صحبت از معجزهای کمتر دیده شده به نام کامنت مارکتینگ (Marketing comment) هستیم. معجزهای که میتواند کسب و کار شما را در یک نگاه متحول سازد.
در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با این روش بازاریابی و تاثیر آن در رشد پیج بیشتر آشنا نماییم. پس ادامه جذاب این بخش را دنبال کنید.
کامنت مارکتینگ چیست؟
پاسخ به سوال همیشه رایج کامنت مارکتینگ چیست آنقدرها هم آسان نیست. چون هر یک از دیجیتال مارکترها در مورد آن تعریف متفاوتی دارند. اما مای کاستومر به شما در سادهترین حالت ممکن میگوید بازاریابی دیدگاه یا کامنت یعنی:
” بازاریابی دیدگاه یکی از روشهای دیجیتال مارکتینگ بوده که با هدف ایجاد تعامل با کاربران و اعتماد سازی در فضای اینستاگرام انجام میشود.”
در این روش شما با استفاده از تکنیکهایی موثر کاربران را به کامنت گذاشتن زیر پستهایتان ترغیب میکنید. در نهایت وقتی با این استراتژی کامنتهایتان به اندازه کافی افزایش پیدا کند، میتوان گفت که به هدفتان از این نوع مارکتینگ دست یافتهاید.
البته کامنت مارکتینگ در اینستاگرام روش دیگری هم دارد که در آن باید شما زیر پستهای دیگران کامنت بگذارید و اینگونه نظر کاربران را به صفحهاتان معطوف کنید. البته روش اول قطعا تاثیرگذاری و عملکرد بهتری خواهد داشت.
تاثیر فوق العاده کامنت مارکتینگ بر افزایش بازدید پیج
تمام کامنتهایی که کاربران برای شما میگذارند همانند یک مهره الماس ارزشمند هستند. شاید در ابتدا تصور کنید اغراق کردهایم، اما اگر میدانستید همین کامنتهای به ظاهر ساده چه تاثیری در افزایش بازدید صفحهاتان دارند، حق را به ما میدادید. یکی از معیارهای مهم محبوبیت پست اینستاگرام تعداد کامنتهای آن است.
اگر تعداد کامنت پست شما بالا برود اینستاگرام تصور میکند که کاربران پست را دوست داشتهاند و راه برای ورود آن به اکسپلور باز میشود. دیگر خودتان میدانید که هر پستی به اکسپلور راه یابد تا چه میزان ویو میخورد.
پس در نهایت باید گفت ورود پست در اثر کامنت مارکتینگ به اکسپلور همانا و میلیونی شدن بازدید پیج نیز همانا! برای تجربه نتیجه کامنت مارکتینگ بهتر است برای مدیریت اینستاگرام جلسه مشاوره رایگان با یک متخصص شبکه های اجتماعی را تجربه کنید.
مزایای کامنت مارکتینگ در اینستاگرام
اگر بر این باورید که تنها وجه مثبت کامنتها ورود پستتان به اکسپلور است، سخت در اشتباهید. چون بازاریابی کامنت مزایای دیگری نیز دارد که عبارتاند:
ایجاد تعامل
برقراری تعامل با کاربران به آنها نشان میدهد که تا چه میزان برایشان ارزش و اهمیت قائل هستید. حال کامنتها بهترین ابزار شما برای برقراری ارتباط با کاربران هستند.
اعتماد سازی
کامنت مارکتینگ باعث اعتماد سازی میشود. چون وقتی کاربران زیادی برای شما کامنتهای مثبت میگذارند، سایر کاربران نیز آسانتر به برند شما اعتماد میکنند.
برندسازی
کامنت گذاری مساویست با افزایش بازدید و افزایش بازدید هم شهرت و برندسازی را در پی دارد.
افزایش اعتبار پیج
وقتی تعداد کامنتهایتان بالا باشد، طبیعتاً اعتبار صفحه شما نزد اینستا بیشتر و بیشتر شده و راه برای ورود پستهای دیگرتان به اکسپلور نیز هموارتر میشود.
۸ راهکار اسرارآمیز برای موفقیت کامنت مارکتینگ اینستاگرام
در این قسمت راهکارهایی طلایی را برای موفقیت در بازاریابی کامنت، به شما معرفی خواهیم کرد. این راهکارها عبارتاند از:
۱_ سریع باشید، خیلی خیلی سریع!
تصور کنید همین حالا کاربری برای شما کامنت گذاشته، اما شما یک هفته بعد به او پاسخ میدهید. دقیقا زمانی که شما و پست و پیجتان را به کل فراموش کرده است! پس در پاسخ دهی سریع و فوری و فوتی عمل کنید.
۲_ قسطی صحبت نکنید!
اگر قرار است در کمپین کامنت مارکتینگ کاربری از شما سوالی پرسیده و شما او را راهنمایی کنید، باید بگوییم که در این شرایط قسطی صحبت کردن ممنوع! به تمامی سوالات کاربران پاسخ کامل و جامع بدهید و نگذارید هیچ ابهامی در ذهنشان باقی بماند.
۳_ طنازی کنید!
اگر کمی در کامنتهایتان چاشنی طنز هم استفاده کنید، کاربر احساس بهتری دریافت میکند. پس در طنازی کردن خسیس نباشید. اما از آنور بوم هم نیفتید و طنز ماجرا را آنقدر زیاد نکنید که حالتی شبیه به لودگی پیدا کند!
۴_ آدم باشید!
اشباه نکنید، قصدمان بی ادبی نیست. بلکه منظورمان این است که مانند ربات نباشید و در کامنت مارکتینگ گرم و صمیمی صحبت کنید.
۵_ از ایموجیها استفاده کنید
وقتی کامنت میگذارید متن به تنهایی نمیتواند احساس واقعی شما را به مخاطب منتقل کند. پس از ایموجیها نیز به این منظور استفاده کنید.
۶_ تشکر کنید
برخی از پیجهای اینستاگرام همینکه کمی مشهور میشوند و تعداد سفارشاتشان بالا میرود، دیگر به کاربران اهمیتی نداده و حتی پاسخ کامنتهای مثبت آنها را نیز نخواهند داد. اما شما مثل آنها نباشید. سعی کنید از تمامی افرادی که برایتان کامنت مثبت میگذارند تشکر کنید. اینگونه آنها را به کامنت گذاریِ بیشتر و بیشتر ترغیب خواهید کرد.
۷_ پنهان کاری و مخفی کردن ممنوع!
در دنیای کامنت مارکتینگ ممکن است با کامنتهایی نقد کننده و حتی تخریب کننده روبرو شوید. این مسئله کاملا طبیعی است و نباید کامنتهای منفی را پاک کنید. چون اینگونه کاربران نسبت به صفحه شما احساس تنفر و فریب دهی پیدا خواهند کرد. پس بهتر است کامنتهای انتقادی را هم تا جایی که مودبانه باشند بپذیرید و آنها را حذف نکنید.
۸_ عذرخواهی کنید
اگر با انتقاد صحیحی از سوی کاربران در کامنتها مواجه شدید، به جای گفتن جمله منفور:
” همینه که هست”
صمیمانه از آنها عذر خواهی کنید.
سخن آخر
در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی تاثیر کامنت مارکتینگ بر پیشرفت پیج اینستاگرام پرداختیم. کامنت مارکتینگ میتواند صفحه اینستاگرام شما را به شکل چشمگیری ارتقا بخشد. اما زمانی این اتفاق میافتد که کمپین بازاریابی دیدگاه را اصولی و حرفهای پیش برده باشید. شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکههای اجتماعی در خدمت شما عزیزان میباشد. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.
خیر، بازاریابی دیدگاه میتواند در سایتها و سایر شبکههای اجتماعی نیز انجام شود.
خیر، چون کامنتهای رباتی نمیتوانند احساسات مثبت و صمیمیت را به کاربران منتقل کنند.
خیر، فقط محتوای کامنت شماست که مهم است. گاهی کاربری با یک کامنت ۳ کلمهای تعاملی ایجاد میکند که هزاران کاربر با کامنتهای چند خطی قادر به ایجاد آن نیستند.