عکاسی صنعتی
امروزه عکاسی صنعتی، نقش مهمی در کسب و کار دارد و تمام برندهای حرفه ای، از محصولات خود عکس های صنعتی می گیرند. این نوع عکس ها ارتباط نزدیکی با بیننده برقرار می کنند و زاویه های مختلف محصول را به مخاطب نشان می دهند. از تمام محصولات مانند (مواد غذایی، لوازم خانگی، ماشین آلات و …) می توان عکس صنعتی تهیه کرد.
اهمیت عکاسی صنعتی به قدری زیاد است که گاهی مشاهده می کنیم خط تولید بعضی از محصولات متوقف شده، اما همچنان عکس هایش در شبکه های مجازی باقی مانده و افراد زیادی آن را به خاطر سپرده اند. عکاسان حرفه ای “مشتری من” با داشتن بهترین تجهیزات عکاسی، با کیفیت ترین عکس ها را از محصولات شما تهیه می کنند.
عکاسی صنعتی چیست؟
عکاسی صنعتی شاخه ای از عکاسی است که از محصولات، سازمان و هرآنچه که مربوط به سازمان است، عکاسی می کند. این عکس ها بایستی تمام جزئیات و ویژگی ها را نشان دهند و از کیفیت بالایی برخوردار باشند، به طوری که بیننده با دیدن آن بتواند با بسیاری از ویژگی های محصول آشنا شود.
این عکس ها تنها محصولات را نشان نمی دهند، بلکه نشان دهنده حرفه ای بودن کار است. سازمان هایی که از محصولات و خدمات خود عکس صنعتی نمی گیرند، دیر یا زود فراموش می شوند.
اهمیت عکاسی صنعتی
عکس صنعتی پیش از اینکه بخواهد محصول را به نمایش بگذارد، به عنوان یک اثر هنری به حساب می آید. در واقع این نوع عکاسی بهترین زاویه را از محصول به تصویر می کشد و این تأثیر فوق العاده ای بر ذهن بیننده می گذارد. گاهی افراد آنقدر مجذوب عکس های صنعتی می شوند که تصمیم به خرید می گیرند، در صورتی که اگر آن محصول را به صورت حضوری مشاهده می کردند، شاید هرگز اقدام به خرید آن نمی کردند. همچنین گاهی این عکس ها به قدر زیبا و حرفه ای گرفته شده اند که تا مدت ها در ذهن افراد باقی می مانند.
علاوه بر اینها با قرار دادن عکس های صنعتی درشبکه های اجتماعی، روابط تجاری شما بهبود بخشیده می شود. وب سایت هایی که عکس های زیبا و با کیفیت دارند، ارتباط بهتری با مخاطب برقرار می کنند و سطح خود را ارتقاء می دهند. بنابراین هر قدر عکس های بهتری از سازمان و محصولات خود در شبکه های اجتماعی قرار دهید، بازدیدتان افزایش یافته در نتیجه به سطح بالاتری از فروش دست می یابید.
آمار هایی جالب دررابطه با تاثیر عکاسی صنعتی
برای اینکه به اهمیت محتوای بصری و عکس های صنعتی بیشتر از گذشته پی ببرید، آمارهایی زیر بخوانید؛
- اینستاگرام روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد. از آنجایی که محتوای اصلی اینستاگرام عکس ها و تصاویر هستند، پس می توان نتیجه گرفت که مردم علاقه زیادی به انتشار و به اشتراک گذاشتن تصاویر دارند. در صورتی که عکس ها با کیفیت و صنعتی باشند، استقبال بیشتری از آنها خواهد شد.
- کاربران اسنپ چت در هر ثانیه ۹۰۰۰ عکس به اشتراک می گذارند.
- مقالات همراه با تصاویر و عکس های حرفه ای، نسبت به مقالات بدون تصویر ۹۴% بیشتر بازدید کننده دارد.
- ۶۰ درصد مشتریان اینترنتی گفته اند، که ترجیه می دهند کسب و کارهایی که از عکس های حرفه ای استفاده می کنند را دنبال کنند.
- به یاد ماندنی هستند
بنابراین عکس های حرفه ای و صنعتی نقش مؤثری در صنعت دارند و می توانند توجه کاربران را بیشتر از همیشه به کسب و کار و برند شما جلب کنند.
چرا عکاسی صنعتی در حال رشد است؟
با توجه به اینترنتی شدن کسبوکارها و افزایش استفاده از شبکههای اجتماعی، شما ناچارید برای نمایش محصولات و خدمات مجموعه خود از عکاسی صنعتی استفاده کنید. هرچه مشاغل بیشتر به سمت آنلاین شدن بروند، عکاسی صنعتی نیز رشد بیشتری خواهد کرد. در واقع طراحی سایت فروشگاهی و عکاسی صنعتی دو جزجدانشدنی هستند. شما برای پیشرفت سایت فروشگاهی و یا اینستاگرام خود نیازمند عکاسی از محصولات، خدمات و کارکنان هستید تا اعتبارتان را نزد مشتریان بالا ببرید.
انواع عکاسی صنعتی
در این بخش مهمترین انواع عکاسی صنعتی را به شما معرفی میکنیم:
عکاسی معماری
همانطور که از نامش پیداست، این نوع عکاسی حرفه ای در مکانها معنا مییابد. این بدان معناست که بر روی نمایش نمای بیرونی یا داخلی ساختمان ها، پلها، مناظر شهری و سایر سازهها تمرکز دارد.
عکاسی محصول
این نوع عکاسی به ما امکان می دهد محصولاتی را که یک شرکت یا فروشگاه میخواهد بفروشد را نشان دهیم. با این نوع عکس ها می توانیم یک کاتالوگ محصول نیز ایجاد کنیم.
عکاسی در محل
این تصاویر به مشتریان این ایده را می دهد که محل کار یک شرکت چگونه است. عکاس صنعتی از کارگاه یا محل کار بازدید می کند و ماهیت فرآیندهای کاری و به طور کلی فرآیند صنعتی در محل را به تصویر میکشد.
عکاسی هد شات
این نوع عکسها بسیار مهم هستند زیرا کارمندان میتوانند از آنها بهعنوان عکس پروفایل لینکدین یا شبکه اجتماعی خود استفاده کنند یا هنگام صحبت در کنفرانس، آنها را نمایش دهند.
5 نکته برای عکاسی صنعتی حرفه ای
- ار جلوه های نور باکیفیت و حرفهای برای تصویر برداری استفاده کنید. بخصوص برای عکسبرداری از محصولات و یا چهره کارکنان نور را بر روی آنها متمرکز کنید.
- اندازه شرکت یا فروشگاه، امکاناتی که دارید و سختی کار را به مشتریان خود نشان دهید. به یاد داشته باشید که این نوع عکاسی می تواند مخاطبان زیادی را به سمت محصولات و امکانات شما جذب کند.
- برای بخشیدن جلوههای رنگی و جذاب میتوانید از نورهای آر جی بی (RGB) استفاده کنید.
- از پایه دوربینهای باکیفیت برای ثابت نگه داشتن دوربین و ممانعت از لرزش آن استفاده کنید.
- از پردههای برای پسزمینه محصولات و یا حتی عکسبرداری از کارکنان استفاده کنید.
سخن پایانی
آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائهدهنده خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت از ابتدا تا نتیجه کنار شما است. برای دریافت مشاوره رایگان و راهاندازی کسب و کار آنلاین خود با ما در ارتباط باشید.
از جمله مزایای عکاسی صنعتی میتوان به برندسازی کردن، جذب مخاطبان، معرفی بهتر محصولات و خدمات و بهطور کلی بهبود وجه یک شرکت یا مجموعه اشاره کرد.
هر کسب و کاری که بخش آنلاین هم دارد نیازمند عکاسی صنعتی است.
بله. یک عکاس صنعتی معمولا عکاسی حرفهای است که علاوه بر دارا بودن یک دوربین حرفهای تجهیزات فنی این کار را نیز دارد. به همین دلیل بهتر است این وظایف را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بسپارید.