به قول بیل گیتس ” محتوا پادشاه است ” محتوای سئو شده که برای وبسایت خود تولید میکنید، قدرت زیادی در بهبود رتبه بندی آن دارد، مشتریانتان را به شکل چشمگیری افزایش میدهد و در برندسازی نیز تاثیر فوق العادهای خواهد داشت. پس بیل گیتس حق دارد این عنصر قدرتمند را یک پادشاه تلقی کند.
اما هر محتوایی پادشاه نیست، اصلا گاهی برخی محتواها را نمیتوان در اندازه یک سرباز دانست چه برسد به پادشاه و این صحبتها! در واقع تنها محتوای سئو شده است که پادشاه پادشاهان محسوب میشود. به همین دلیل امروزه وب مسترها تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا محتوایی مطابق با اصول سئو تولید کنند و رقابت بالایی میان آنها شکل گرفته است.
در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با شیوه تولید محتوای سئو شده و اهمیت آن بیشتر آشنا کنیم، با ما همراه باشید.
محتوای سئو شده چیست؟
به محتوایی، محتوای سئو شده گفته میشود که صد درصد مطابق اصول و قواعد سئو تولید شده باشد. در واقع محتوای سئو شده محتوایی میباشد که الگوریتمها میتوانند آن را تجزیه و تحلیل و در نهایت ایندکس کنند. محتواهای این چنینی به گونهای تولید میشوند که از لحاظ ساختاری کاملا مورد تایید رباتهای جستجو باشند.
در واقع محتواهای سئو شده میتوانند در نتایج جستجو قرار گرفته و رتبه بالاتری کسب کنند. در نتیجه استفاده از آنها میتواند ترافیک و بازدید وبسایت شما را به طرز شگفت آوری افزایش دهد. حال وقتی صحبت از محتوای سئو شده میشود، بسیاری از افراد تصور میکنند اگر کلمات کلیدی زیادی را به کار ببرند محتوای سئو شدهای خواهند داشت.
اما بیایید این باور قدیمی را دور بیندازیم، چون معنای سئو این روزها بسیار فراتر از به کار بردن چند کلمه کلیدی است. در واقع سئو دهها نکته و قواعد مختلف دارد که اگر در محتوا رعایت شوند، میتوانیم بگوییم متنی سئو بیس داریم.
مهمترین مزایای تولید محتوای سئو شده
تولید محتوا بر اساس اصول سئو فاکتورهای مثبت زیادی به همراه دارد که مهمترین آنها عبارتاند از:
- دریافت بهترین رتبه
- افزایش ترافیک سایت
- افزایش اعتبار وبسایت
- تعامل هرچه بهتر با مخاطب
- ایجاد تجربهای مطلوب برای کاربران
- افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری
- و دهها مزیت منحصر به فرد دیگر …
7 راهکار طلایی برای تولید محتوای سئو شده
و اما چگونه محتوای سئو شده تولید کنیم؟ چه سوال خوبی! تولید محتوای سئوبیس قطعا آسان نیست، که اگر بود دیگر سئو معنایی نداشت و همه سایتها به راحتی در نتایج جستجو قرار میگرفتند. اما برای تولید محتوای با کیفیت و مطابق با اصول سئو برخی راهکارهای طلایی وجود دارند که آشنایی با آنها خالی از لطف نیست.
در ادامه به معرفی راهکارهای محتوای سئو شده پرداختهایم:
۱. نیاز مخاطب را بشناسید.
شما برای مخاطب محتوا تولید میکنید، پس بسیار مهم است که با نیازهای او آشنایی داشته باشید. برای درک نیازها باید پرسونای مخاطب را طراحی کنید. یعنی بدانید اکثر مخاطبان شما در چه سنی هستند؟ چه علایقی دارند؟ در کدام شهر یا کشور زندگی میکنند؟ و اصلا در محتوای شما چه چیزی را جستجو مینمایند.
۲. کلمه کلیدیتان کلیک خور باشد.
برای تولید محتوای سئو شده حتما از کلماتی استفاده کنید که کلیک زیادی داشته باشند. چون این گونه کلمات ترندتر بوده و بیشتر سرچ میشوند. در نتیجه تولید محتوا برای آنها رتبه سئو سایت را بهبود میبخشد. شما با یک تحقیق ساده و استفاده از ابزارهای سئو به راحتی میتوانید این کلمات کلیدی پر سرچ را پیدا کنید.
۳. رقبا را آنالیز کنید.
هرگز از رقبا غافل نشوید، به محتواهایی که رقبا تولید کردهاند و بازدید بالایی هم دارند توجه کنید. قطعا با آنالیز محتوای آنها نکات جالبی دستگیرتان خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که نباید ۱۰۰ درصد مثل رقبا عمل کنید، اما میتوانید از محتوای آنها ایده بگیرید.
۴. خلاقیت داشته باشید.
خلاقیت همواره حرف اول را در تولید محتوای سئو شده میزند. برای نوشتن محتوا از ایدههای جدید استفاده کنید تا نتیجه شما را شگفت زده کند. وقتی منحصر به فرد عمل کنید، کاربران از محتوای شما بیشتر استقبال خواهند کرد.
۵. کپی کردن ممنوع!
برخی وبسایت هایی که میخواهند راه صد ساله را یک شبه بروند، از محتوای کپی شده استفاده میکنند. این کار نه تنها رتبه سئو را کاهش میدهد بلکه گاها میتواند با جریمههای سنگین از سوی گوکل همراه باشد. پس خودتان آستین بالا بزنید و یک محتوای صد درصد یونیک تولید کنید. یونیک بودن محتوا یکی از مهمترین اصول سئو میباشد.
۶. یک شروع متفاوت داشته باشید!
در تولید محتوای سئو شده مقدمه بسیار اهمیت دارد، پس آن را دریابید. وقتی کاربر به سایت وارد میشود ابتدا چند خط از مقدمه را مطالعه میکند و اگر متن جذابیت داشته باشد به خواندن ادامه آن ترغیب خواهد شد. پس یک شروع متفاوت داشته باشید و مقدمه را در نهایت جذابیت و خلاقیت نگارش کنید.
۷. قدرت تصاویر را دست کم نگیرید!
در بسیاری از مواقع دلیل خواندن یک محتوا، تصاویر جذابی است که دارد. پس به کار بردن تصاویر نباید دست کم گرفته شود. در واقع عکسها درک کاربر از موضوع محتوای سایت شما را افزایش میدهند و به جذابیت متن نیز میافزایند.
پس در تولید محتوای سئو شده در ازای هر ۱۰۰۰ کلمه از ۳ عدد تصویر استفاده کنید. همچنین سئو تصاویر را جدی بگیرید، به طور مثال حجم تصاویر را تا حد امکان کاهش دهید تا سرعت سایت را کند نکنند.
دوره آموزش سئو مای کاستومر به عنوان بهترین پکیج برای آموزش تولید محتوای سئو شده شناخته میشود، زیرا این دوره به صورت جامع و عملی، مفاهیم کلیدی سئو را به کاربران آموزش میدهد و همچنین تکنیکهای مؤثر در تولید محتوای بهینه را معرفی میکند. با بهرهگیری از تجربیات متخصصان این حوزه و ارائه مثالهای کاربردی، این دوره کمک میکند تا شرکتکنندگان بتوانند محتوای خود را به گونهای ایجاد نمایند که در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کند و در نتیجه، ترافیک بیشتری به وبسایت خود جذب کنند.
سخن آخر
در این مطلب به بررسی اهمیت تولید محتوای سئو شده پرداختیم. سئو یک افسانه نیست، پس قدرت آن در رشد کسب و کارتان را دست کم نگیرید. در واقعا سئوی محتواست که اعتبار و محبوبیت بیزینس شما نزد مخاطبان را افزایش میدهد.
چنانچه قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید و رونق بخشید، شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر صفر تا صد خدمات طراحی سایت و سئو را بر اساس بروزترین الگوریتمها و با هزینهای به صرفه برای مشتریان گرامی عرضه میکند.
بله، تعداد کلمات متن باید به گونهای باشد که به تمامی سوالات کاربران پاسخ دهد.
هردو، چون این دو مورد مکمل یکدیگر هستند.
بله، بک لینک احتمال ایندکس صفحات را افزایش داده و اینگونه رتبه سئو را نیز بهبود میبخشد.
قطعا خیر، این روش قبلا انجام میشد اما در حال حاضر کاملا منسوخ شده است و چگالی کلماتی کلیدی بهتر است بیش از ۲ درصد نباشد.