آژانس مای‌کاستومر
آژانس مای‌کاستومر

خدمات سئو، طراحی سایت و …

آکادمی مای‌کاستومر
آکادمی مای‌کاستومر

دوره‌های آموزشی و پکیج ها

مشاوره خدمات
ورود به آکادمی
ورود به آکادمی

بازار کار و درآمد شغل سئو در ایران ۱۴۰۳ + وظایف کارشناس سئو

بازار کار و درآمد شغل سئو در ایران 1403 + وظایف کارشناس سئو
شغل سئو
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

شغل سئو (SEO job) مهم است، بسیار مهم! آنقدر مهم که اگر سئو کاران عزیز نبودند احتمالا سایت‌ها تبدیل به بیابان‌های بی آب و علفی می‌شدند که مگس هم در آن‌ها پر نمی‌زد. چه برسد به کاربر و مخاطب و این صحبت‌ها! همین مسئله باعث شده بازار کار سئو این روزها بسیار پر رونق بوده و تبدیل شود به یک شغل جذاب و خواستنی! به طوری که بسیاری از تحصیلکرده‌ها نیز آن را به عنوان شغل آینده خود انتخاب می‌کنند.

اما واقعیت ماجرا چیست؟ آیا شغل سئو تا این اندازه پردرآمد و پر رونق است یا این حرف‌ها چیزی جز رویافروشی نیست؟ اگر به این شغل علاقه‌مند باشید احتمالا بارها این سوالات را در ذهن خود مرور کرده‌اید. به همین دلیل در این بخش از مای کاستومر تصمیم گرفتیم به بررسی بازار کار سئو، درآمد و آینده آن بپردازیم. پس ادامه این مطلب جذاب را از دست ندهید. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با مشاورین مای کاستومر تماس حاصل نمایید.

بیایید ببینیم این سئوی پر سر و صدایی که می‌گویند چیست و چرا تا این اندازه مهم شده است. شغل سئو یکی از محبوب‌ترین مشاغل در دنیای دیجیتال بوده که می‌تواند شما را به درآمد و جایگاه شغلی بالایی برساند.

در این شغل فردی به عنوان متخصص سئو با استفاده از دانش خود، به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو پرداخته تا بتواند میزان ترافیک سایت را به بالاترین حد خود برساند. در واقع در این شغل تلاش می‌شود تا با تکیه بر تخصص سئو، سایت به رتبه بالایی در نتایج جستجوی گوگل دست یافته و بیشترین ورودی را داشته باشد.

بازار کار شغل سئو در ایران

بازار کار این شغل در ایران بی نظیر است! این را ما نمی‌گوییم، جابینجا می‌گوید! همین حالا عبارت کارشناس سئو در ایران را در وبسایت کاریابی جابینجا سرچ نمودیم. شاید باورتان نشود اما حدود 10 هزار موقعیت شغلی در حوزه سئو نمایش داده شد. 10 عدد نه‌ها، 10 هزااار عدد! همین اعداد و ارقام به تنهایی نشان می‌دهند که سئو این روزها جز مورد نیازترین مشاغل دنیای دیجیتال بوده و قطعا بازار کار فوق العاده‌ای در ایران دارد. اما بیایید به سایت جابینجا اکتفا نکنیم و آمار و ارقام دیگری را نیز بررسی نماییم.

هم‌اکنون در ایران بیش از 1 میلیون و چهار صد هزار سایت وجود دارد. حال فرض کنید نیم میلیون از این تعداد سایت فعالیت مداوم داشته باشند. چه اتفاقی می‌افتد؟ بله، در این صورت قطعا نیاز شدیدی به سئو کار خواهیم داشت. پس اگر به شغل سئو علاقه مند هستید همین حالا آستین بالا بزنید. چون فرصت‌ها در حال گذرند.

درآمد شغل سئو چقدر است؟

درآمد این شغل محبوب و پرطرفدار به روش کسب درآمد شما بستگی دارد. چرا که روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از دنیای سئو وجود دارد و هریک میزان سود خاص خود را دارند. حال در زیر به بررسی این روش‌ها و میزان درآمدشان پرداخته‌ایم:

۱_ استخدام شدن در شرکت

برخی شرکت‌ها وجود دارند که برای انجام امور وبسایت‌هایشان اقدام به استخدام کارشناس سئو می‌کنند. اگر در این شرکت‌ها استخدام شوید معمولا حقوق ثابت خواهید داشت. یعنی درآمد شما به طور معمول مابین 7 تا 30 میلیون تومان بوده و میزان آن بستگی به تخصص و مهارت شما دارد.

۲_ فریلنسر شدن

فریلنسری یا کار به صورت مستقل و آزاد در شغل سئو نیز روشی جذاب و ایده آل است. در این روش شما به صورت آزاد پروژه دریافت می‌کنید و تایم و ساعت کاری را خودتان انتخاب خواهید کرد. حال در فریلنسری هرچقدر که بیشتر کار کنید حقوق بیشتری نیز دریافت خواهید کرد. مثلا میانگین درآمد یک سئوکار فریلنسر چیزی مابین 12 تا ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. البته اگر تخصص زیادی داشته باشید قطعا درآمدتان از این میزان نیز فراتر خواهد رفت.

۳_ درآمد دلاری از سئو!

و اما می‌رسیم به یک بخش جذاب، اصلا مگر کسی هست که از درآمد دلاری خوشش نیاید؟ برای دست یابی به درآمد دلاری در دنیای سئو می‌بایست از طریق سایت‌های کاریابی خارجی پروژه بین المللی دریافت کنید. اینگونه درآمدتان به دلار محاسبه شده و قطعا بسیار بیشتر از سایر روش‌ها خواهد بود. اما میزان مشخصی ندارد و در هر پروژه متفاوت می‌باشد.

۴_ آموزش دادن سئو

و آخرین روش برای کسب درآمد از شغل سئو آموزش دادن است. شما می‌توانید در زمینه سئو کلاس‌های آموزشی برگزار کنید و حتی دوره‌های آموزشی آنلاین خود را به فروش برسانید. این روش بیشترین درآمد را برایتان به همراه دارد. اما برای انجام آن لازم است که حتما تخصص بسیار بالایی داشته باشید.

عوامل موثر در میزان درآمد شغل سئو

درآمد متخصص سئو بستگی به عوامل مختلفی دارد که مهمترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • میزان تجربه و سابقه کاری
  • میزان دانش و مهارت
  • شهرت و پرسونال برندینگ کارشناس سئو
  • تعداد پروژه‌های دریافتی در طول ماه
  • تایم و سرعت انجام هر پروژه
  • میزان شهرت و برند بودن شرکت ارائه دهنده پروژه
  • میزان سختی و دشواری هر پروژه

بازار کار شغل سئو در خارج از ایران

در خارج از ایران و کشورهای دیگر نیز سئو بازار کار فوق العاده‌ای دارد. برای مثال در شرکت‌های اروپایی بیشترین تقاضا برای استخدام کارشناس سئو وجود داشته و بی شک‌ این رشته در دیگر نقاط جهان نیز آینده مطلوبی دارد. حال نکته جالب‌تر این است که درآمد یک متخصص سئو در سایر کشورها با ایران متفاوت بوده و بسیار بالاتر است.

گفته می‌شود که یک سئوکار می‌تواند به طور متوسط در ایالات متحده سالانه ۵۰ هزار دلار درآمد کسب کند. یعنی ماهانه حداقل ۴ هزار دلار و به عبارت بهتر ماهانه بالای ۱۰۰ میلیون ایران! که البته این مبلغ برای سئوکاران حرفه‌ای و متخصص بالاتر هم خواهد بود‌.
پس بی شک هرکجای کره زمین که باشید، ورود به بازار کار سئو برایتان کار دشواری نخواهد بود.

امنیت شغلی کارشناسان و متخصصین سئو

امنیت شغل سئو سایت قطعا برای تمامی متخصصین این حوزه اهمیت بسیاری دارد. در حال حاضر با دیجیتالی و آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها، شغل سئو جز نیاز‌های اساسی دنیای دیجیتال مارکتینگ است. اما آینده آن چگونه خواهد بود؟ آیا امنیت شغلی بالایی دارد یا احتمالا همانند یک موج گذرا خواهد بود؟

در این خصوص باید بگوییم بی شک تا زمانی که موتورهای جستجوی گوگل وجود دارند، شغل سئو نیز وجود داشته و بازار کار خواهد داشت. موتورهای جستجو هم سال‌های زیادیست که به بهترین ابزار مردم برای کشف اطلاعات تبدیل شده‌اند. پس می‌توان گفت متخصصین سئو امنیت شغلی بالایی دارند و از این جهت هیچ جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

کارشناس سئو سایت کیست؟

امروزه بیشتر کسب و کارها برای مدرنیته شدن به سمت فضای اینترنتی روی آورده‌اند‌‌. اگر چه در سال‌های گذشته بیشتر افراد تمایل به خریدهای حضوری داشتند. ولی طی سال‌های اخیر مشاغل آنلاین مورد توجه بسیاری از صاحبان کسب و کارها قرار گرفته است‌. اما برای اینکه بتوانید در انجام این کار موفق عمل کنید باید با یک کارشناس سیو در ارتباط باشید.‌

اصولاً یک کارشناس سئو سایت تلاش می‌کند تا با اجرای روش های بهینه سازی سئو شما را به سود قابل توجهی برساند. زیرا متخصص سئو تمام الگوریتم موتورهای جستجو را می‌شناسد و در زمینه بهینه سازی سایت دارای مهارت‌های زیادی است. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از یک استراتژی مؤثر مسیری را انتخاب کنید که صفحه وب‌سایتتان برتر از رقبای دیگر قرار بگیرد.

وظایف کارشناس سئو سایت

با توجه به بازار کار سئو و متفاوت بودن روش های بهینه سازی سئو امروزه مهارت یک کارشناس سئو سایت بسیار حائز اهمیت است. در واقع متخصص سئو در اجرای پروژه های سئو سایت باید مانند یک هنرمند عمل کند؛ زیرا موتورهای جستجو دائماً الگوریتم‌های جستجو را تغییر می‌دهند.

مهارت های کلیدی یک کارشناس سئو

مهارت های کلیدی یک کارشناس سئو

این تصور که یک کارشناس سئو صرفا محتوا نویس است و کاری به غیر از بهینه‌سازی متا تگ های HTML انجام نمی‌دهد کاملا اشتباه است! به‌طور دقیق‌تر یک سئوکار حرفه‌ای معمولا از مهارت های زیر نیز برخوردار می‌باشد:

  • توانایی کار با ابزار های تحلیل سئو از جمله سرچ کنسول
  • آشنایی با الگوریتم های موتورهای جستجو
  • تعیین صفحات کلیدی و لینک سازی آن‌ها
  • درک کافی از ساختار سایت و سئوی فنی
  • توانایی طراحی محتوای تصویری
  • توانایی نوشتن محتوای تبلیغاتی
  • آشنایی با زبان HTML
  • یافتن کلمات کلیدی
  • تسلط بر سئو محتوا

1-تدوین استراتژی سئو برای سایت

اگر بخواهیم صفحه اول گوگل را به کوه گنجی تشبیه کنیم که گروه های زیادی برای رسیدن به آن در حال جنگ می‌باشند، بدون شک این سئوکار ها هستند که در دسته فرماندهان این جنگ قرار می‌گیرند!

در این بین ابزار های یک سئوکار نقش سربازان او را بازی می‌کنند و فکر می‌کنید در این شرایط مهم‌ترین قدم ممکن چیست؟ مهم‌ترین قدم مورد بحث، ساخت یک استراتژی قوی است.

به‌طور دقیق‌تر پروسه برنامه‌ریزی و پژوهش در خصوص روند پیشرفت یک سایت و همچنین افزایش بازدید آن با هدف درآمدزایی بیشتر به یک استراتژی نیاز دارد.

2-پیدا کردن کلمات کلیدی وب سایت

یک سئوکار حرفه‌ای با توجه به نیاز مشتری و محتوای وب‌سایت، در جهت بالا آوردن بهترین کلمات کلیدی تلاش می‌کند. پیدا کردن کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین وظایف سئوکار محسوب می‌شود که با دو روش جستجویی و کمک گرفتن از ابزار های مخصوص صورت می‌گیرد.

3-بک لینک گذاشتن در سایت های هم دسته

به اتصال یک لینک از یک وب سایت به وب سایت دیگر بک لینک گفته می‌شود. برای مثال ممکن است سایت دیگری به سایت شما رفرنس دهد تا کاربران بتوانند از طریق این لینک سازی وارد سایت شما شوند. یک سئوکار حرفه‌ای باید در روند بک لینک گذاری از مهارت خوبی برخوردار باشد.

4-تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و آمار سایت

تجزیه و تحلیل رفتار کاربران به معنای اطلاع از نحوه تعامل آنان با سایت می‌باشد. با استفاده از این موضوع و اطلاع از علایق کاربران می‌توان ورودی مشتریان جدید را به‌طور قابل توجهی افزایش داد. یک کارشناس سئو در این خصوص از ابزار هایی مثل گوگل تگ منیجر، گوگل آنالیتیکس، هوجتر و… استفاده می‌کند.

5-بررسی سایر رقبا

طبق قوانین طراحی سایت اگر یک فروشگاه آنلاین در فضای کم رقابتی فعالیت کند احتمال رسیدن به رتبه های نخست گوگل زیاد است. اما هر چقدر که حوزه رقابتی یک کسب و کار سنگین‌تر باشد، رسیدن به جایگاه صفحه اول جستجوی گوگل به تلاش و مهارت بیشتری در امور سئو نیاز دارد.

در این خصوص باید گفت بررسی دائم رقبا یکی از دیگر وظایف جدی یک محسوب می‌شود. سئوکار می‌تواند از ابزار های به خصوصی مثل Alexa, Moz, Ahref  استفاده کند و یا اینکه به صورت چشمی اطلاعات لازم را بررسی کند.

6-هماهنگی با سایر اعضای تیم

کارشناس سئو معمولا اطلاعات مختلفی را در اختیار دارند که هماهنگ‌سازی دقیق آن‌ها به همکاری خوب سئوکار با دیگر اعضای تیم بستگی دارد. برای مثال ممکن است یک سئوکار به‌طور همزمان با تیم بازاریابی، تیم روابط عمومی، تیم بازاریابی محتوا، تیم برنامه نویسان و… در ارتباط باشد.

7-فعالیت مفید در شبکه های اجتماعی

سئو فقط در فعالیت های مربوط به سایت خلاصه نمی‌شود، خیلی اوقات پیشرفت سئوی فروشگاه اینترنتی با انجام فعالیت در شبکه های اجتماعی است که سرعت می‌گیرد. یک سئوکار حرفه‌ای از تمام شبکه های اجتماعی پرطرفدار برای ارتباط با مخاطبین جدید استفاده می‌کند.

8-تولید محتوا برای سایت

مهارت نوشتن محتوای خوب در کنار ساخت تصاویر گرافیکی، از قابلیت هایی هستند که یک سئوکار را به یک کارشناس کامل و فوق حرفه‌ای تبدیل می‌کند. هر چند که این موارد همیشه در لیست وظایف سئوکار قرار نمی‌گیرد، اما سئوکار ممکن است به آنها نیاز پیدا کند.

3 فاکتور که کارشناس سئو باید انجام دهد

اگر چه متخصصین و کارشناسان سئو سایت لزوماً نباید برنامه نویس باشند؛ ولی لازم است تا یک کارشناس سیو در اجرای تمام اصول اولیه HTMI مهارت کافی داشته باشند؛ زیرا ممکن است که شما در هنگام بهینه سازی سایت با مشکلاتی مثل ساختار کدها و یا کاربرد تگ‌ها روبه‌رو شوید.

بنابراین یک کارشناس سئو باید با سه فاکتور مهم آشنایی داشته باشد.

سئو داخلی

یک کارشناس سئو باید بتواند تمام اقدامات لازم جهت بهینه سازی سایت را انجام دهد.

سئو خارجی

عمدتاً کارشناسان سئو باید مهارت کافی برای اجرای سئو خارجی را داشته باشند. یعنی لینک سازی را انجام دهند. همچنین جهت اجرای رپورتاژ آگهی و کارهای دیگری مثل سوشال سیگنال و … از دانش فنی برخوردار باشند.

سئوی فنی یا سئو تکنیکال

یکی از بخش‌هایی که کارشناس سئو سایت باید بر روی آن تمرکز داشته باشد سئو تکنیکال است. اگر چه این موضوع برای وب سایت های کوچک اهمیت زیادی ندارد. ولی اصولاً وب سایت های بزرگ که دارای صفحات زیادی هستند باید توسط کارشناسان سئو مورد بررسی قرار بگیرند.

شغل سئو را از کجا شروع کنیم؟

و اما چگونه استارت بزنیم؟ خیلی ساده! برای اینکه در حوزه سئو فعالیت خود را آغاز کنید بدید ابتدا بررسی کنید که هم اکنون دانش شما در چه سطحی است. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم این شغل را از طریق سه روش زیر استارت بزنید:

شغل سئو را از کجا شروع کنیم؟

۱_ آموزش ببینید

اگر هیچ دانشی در این حوزه ندارید و می‌خواهید فعالیت خود را به تازگی استارت بزنید، پیشنهاد ما این است که ابتدا به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. پس در درجه اول تایم خود را برای آموزش دیدن و یادگیری مفاهیم سئو صرف کنید.

۲_ کارآموز شوید

اگر در شغل سئو آموزش دیده‌اید اما هنوز مهارت و تجربه کافی را کسب نکرده‌اید، کارآموز شوید. نه برای سال‌ها، بلکه تنها برای چند ماه! در این مدت می‌توانید چم و خم کار را به خوبی یاد گرفته و تجربه کسب کنید. سپس با یک رزومه قوی در این زمینه مشغول به کار شوید. به یاد داشته باشید که دوران کارآموزی حتی اگر بدون حقوق هم باشد، ارزشش را خواهد داشت و در واقع به شما‌ کمک می‌کند مهارت‌های لازم را کسب کنید.

۳_ استخدام شوید

در حالت سوم ممکن است شما هم آموزش دیده و هم در این زمینه مهارت کافی را کسب کرده باشید. در این صورت بهتر است بدون درنگ کار خود را آغاز کنید. برای مثال می‌توانید رزومه ‌کاری‌اتان را برای سایت‌های کاریابی ارسال کرده تا به شرکت‌های مختلف معرفی شوید.

یک پیشنهاد جالب‌تر هم داریم! شما می‌توانید برای خود یک وبسایت راه اندازی کرده و روی سئوی آن کار کنید. اینگونه یک نمونه کار فوق العاده هم خواهید داشت و احتمال استخدام شدنتان توسط شرکت‌های برند بالاتر است.

چگونه کارشناس سئو حرفه‌ای انتخاب کنیم؟

چگونه کارشناس سئو حرفه‌ ای انتخاب کنیم؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کارشناس سئو سایت با یک متخصص سیو هیچ تفاوتی ندارد. در صورتی که این دو شخص مهارت های مجزایی داشته و خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. در واقع کارشناس سئو به شخصی گفته می‌شود که جهت افزایش رتبه سایت نیز به خوبی می‌تواند تکنیک های سئو را پیاده سازی می‌کند. چنین فردی اصول و قوانین مهم سئو را در موتورهای جستجوگر اجرا نموده و در نهایت باعث ترافیک سایت خواهد شد. پس یک کارشناس سیو سایت فعالیت‌های خوبی در رابطه با آنالیز دارد. همچنین می‌تواند پیاده سازی تغییرات سایت را انجام داده و عملکرد سایت مانند مشاوره سئ را به صورت حرفه‌ای آموزش دهد.

توجه داشته باشید که کارشناسان حرفه‌ای سئو تنها به دنبال افزایش ترافیک سایت نیستند‌. بلکه به دنبال راهکار مناسبی برای جذب مشتریان بیشتر هستند. تا بتوانند سود بیشتری را برای صاحبان کسب و کارهای مختلف به ارمغان آورند.

پس برای اینکه بتوانید یک کارشناس حرفه‌ای سئو پیدا کنید بایدعلاوه بر موارد بالا، مطمئن باشید که فرد منتخب شما با تمام تکنیک های سئو اعم از موارد زیر آشنایی دارد:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو فنی

بهترین کارشناس سئو سایت

بهترین کارشناس سئو سایت

اگر می‌خواهید بدانید که یک متخصص سئو سایت در کار خود چقدر مهارت دارد و موفقیت سایت شما تا چه اندازه است. می‌بایست برخی فاکتورهای مهم‌ را بررسی کنید.

مانند:

  • سئوی تکنیکال یعنی بالا رفتن سرعت سایت، رفع خطاها، دیده شدن در گوشی های همراه و…
  • ایمپرشن
  • متوسط موقعیت
  • موقعیت کلمه کلیدی
  • میزان بازدید کاربران از سایت خود
  • میزان جستجوی کلمات کلیدی در مقایسه با سایر رقبا
  • کاهش نرخ پرش یعنی خارج شدن کاربران از سایت
  • بالا بردن زمان ماندن کاربران در وب سایت
  • بازدید مجدد کاربران از سایت
  • افزایش سرعت ایندکس صفحات
  • ارتقای کیفیت بک لینک‌ها
  • افزایش اعتبار دامنه
  • افزایش اعتبار صفحات فرود و غیره
  • جستجوی برند
  • نرخ تبدیل
  • بازگشت سرمایه و…

کارشناس سئو سایت بهتر است یا مشاور سئو؟

اگر قصد دارید تا مدیریت و کارشناسی وب سایت خود را انجام دهید باید به دنبال یک کارشناس سئو سایت باشید؛ زیرا یک مشاور سئو شرایط اجرای کلیه تکنیک های سئو را ندارد. از طرفی گوگل برای رتبه بندی وب سایت های مختلف نیز الگوریتم بهینه سازی را به عنوان پایه اصلی قرار داده است‌. همچنین سئو یک صنعت متغیر می‌باشد که در طول سال بارها قواعد و اصول سئو تغییر خواهد کرد.

بنابراین برای کارشناسی وب سایت خود باید به دنبال افرادی باشید که نسبت به تمام این اصول و تغییرات آگاهی کافی دارد. تمام نیازهای یک وب سایت را شناخته و اطلاعات آن را پردازش کند. از آنجایی که سئو یک سیستم عملی است. بنابراین یک کارشناس سئو باید بتواند یافته‌های خود را با استفاده از تکنیک های لازم ارزیابی کند.

مزایای کمک گرفتن از کارشناس سئو سایت

مزایای کمک گرفتن از کارشناس سئو سایت

صرفاً استفاده از یک کارشناس سئو سایت نمی‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.‌ بلکه باید فرد کارشناس از تخصص و اطلاعات کافی برخوردار بوده و فوق‌العاده حرفه‌ای باشد. همچنین تمام فعالیت‌های سئو به همراه کمپین های SEM در گوگل را مدیریت کند. در واقع فردی که به عنوان کارشناس سیو سایت انتخاب می‌کنید باید هزینه‌های کمپین را مدیریت کند.

جهت بازاریابی موتورهای جستجوگر نیز بتواند صفحه های کپی و فرود را به درستی بهینه سازی نماید. لینک های تبلیغاتی رقیب را شناخته و بررسی کند. معمولاً کارشناسان سئو می‌توانند در طراحی وب سایت های مختلف دخالت کنند و برای تغییر در آن‌ها پیشنهاداتی را ارائه دهند. در این زمینه از مشاوره دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

ویژگی های کارشناس سئو سایت حرفه ای

در حقیقت SEO چیزی پیشرفته‌تر از درج کلیدواژه‌های مختلف در محتواهای متنی است. پس یک کارشناس سئو سایت باید علاوه بر بهینه سازی متاتگ‌ها نیز دارای مهارت های زیادی در حوزه بازاریابی باشد. فردی که به عنوان کارشناس سیو فعالیت دارد باید بتواند با استفاده از پلتفرم های مختلف در وب سایت شما پتانسیل بالایی را ایجاد کند.

همچنین با توجه به آخرین بروز رسانی‌های جدید از قوانین سئو یک چک لیست آماده کند. در نهایت توانایی پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت را داشته و درک نسبی از HTMI و CSS ایجاد کند‌. همچنین در نوشتن محتواهای تبلیغاتی از مهارت زیادی برخوردار باشد.

مهارت‌های یک کارشناس سئو سایت

افرادی که در حوزه یک کارشناس سئو سایت فعالیت دارند لازم است تا در این زمینه شناخت کافی از ابزارهای تخصصی سئو سایت داشته باشد.

از جمله این ابزارها عبارت‌اند از:

  • گوگل ترند
  • گوگل سرچ کنسول یا همان گوگل وبمستر
  • گوگل آنالیتیکس
  • گوگل ادز
  • و سایر نرم افزارهای دیگر جهت ارتقاء سئو
  • توانایی یافتن کلیدواژه‌های اصلی
  • داشتن استراتژی لازم برای تولید محتویات متنی و ویدیویی
  • لینک بیلدینگ
  • شناخت سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • لوکال سئو
  • شناخت سیستم های مدیریت محتوا
  • مبانی هاستینگ و سایر زبان های برنامه نویسی دیگر
  • شناخت بهترین رسانه‌ها
  • ارتباط با شبکه های اجتماعی
  • و…

مشاوره رایگان با مای کاستومر

خدمات سئو سایت در مای کاستومر

با توجه به هر آنچه در قسمت بالا گفته شد، قطعاً متوجه این امر شده‌اید که بهینه سازی سئو سایت نیاز به دانش علمی، تجربه بالا و آگاهی خوب در این زمینه دارد. از این رو اگر می‌خواهید در کمترین زمان بهترین نتیجه را برای افزایش رتبه سایت خود دریافت کنید می‌توانید بهترین خدمات را از تیم تخصصی ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر بخواهید.

در واقع ما در مجموعه خود ابتدا موقعیت سایت شما را بررسی می‌کنیم. سپس بهترین راهکارها را برای بالا بردن سئوی وب‌سایتان در پیش می‌گیریم تا در موتورهای جستجو بهتر دیده شوید و فروشتان چند برابر شود.

سخن آخر

در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی بازار کار شغل سئو در ایران و کشورهای دیگر پرداختیم و میزان درآمد آن را بررسی نمودیم. شغل کارشناس سئو را به افرادی پیشنهاد می‌کنیم که به دنیای وب علاقه مند هستند و می‌خواهند در حرفه‌ای تخصصی مشغول به کار شوند. شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده صفر تا صد خدمات افزایش رتبه سایت در گوگل و سئو در خدمت شما عزیزان است. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول
درآمد شغل سئو در ایران بهتر است یا خارج از کشور؟

قطعا در کشورهای خارجی درآمد بالاتری نسبت به ایران خواهد داشت.

از چه طریقی می‌توان پروژه‌های بین المللی سئو را دریافت کرد؟

از طریق سایت‌های کاریابی خارجی می‌توانید این کار را انجام داده و درآمد دلاری کسب کنید.

آیا پیشرفت هوش مصنوعی می‌تواند امنیت شغلی سئوکاران را به خطر بیندازد؟

تا کنون که پیشرفت‌های هوش مصنوعی در زمینه سئو تاثیرات خاصی نداشته و در خصوص آینده نیز نمی‌توان پیش بینی خاصی داشت.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *