همانطور که میدانید تمام کارها و ابزارها به نظارت و بررسی نیاز دارند. سایت هم یکی از آن کارهاست. اگر میخواهید سایتتان به خوبی کار کند، باید بر روی آن نظارت دائم داشته باشید و اطلاعات را تحلیل کرد. ابزار تحلیل سایت Site analysis tool انواع مختلفی دارد و میزان رشد سایت را از نظر سئو کلمات کلیدی بررسی میکند. همچنین ترافیک سایت را به صورت نموداری نشان میدهد. این ابزارها کمک میکند تا در زمانی کوتاه، درستترین و سریعترین راه را برای رسیدن به نتیجه دلخواه پیدا کنید و اشتباهات خود را متوجه شوید. در این مقاله قصد داریم چند ابزار تحلیل سایت را به شما معرفی کنیم.
آنالیز و تحلیل سایت
آنالیز کردن به معنای تجزیه و تحلیل یک موضوع برای درک بهتر است. تحلیل سایت یعنی سنجش، تجزیه و تحلیل دادهها و اطلاعات سایت برای فهم و بهینه کردن آن است. برای افزایش رتبه سایت در گوگل و افزایش ترافیک، با استفاده از چند تکنیک میتوان تغییراتی در ساختار و سئو سایت انجام داد.
آنالیز و تحلیل سئو سایت، یک تحلیل اختصاصی روی موتور جستجو برای بهینه سازی سایت است. با تحلیل سایت، از امتیازات کلی سایت و روشهای موثر در بهبود سایت مطلع میشوید. همچنین از نظرات کاربران آگاه میشوید و عملکرد بهتری خواهید داشت.
بهترین ابزار تحلیل سایت
ابزارهای مختلفی برای بررسی عملکرد سایت وجود دارد. در ادامه به بهترین و مهمتریت ابزار تحلیل سایت اشاره میکنیم.
سیمیلار وب
یکی از بهترین ابزار آنالیز بعد از طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی سیمبلار وب است. این سیمبلار وب یک شرکت تحلیل رقابتهای وبسایت است که اطلاعات دقیق درباره تحلیل سایت مختلف و استراتژیهای بازاریابی در وبسایت را نشان میدهد. این نرم افزار با استفاده از دادههای به دست آمده از چهار منبع اصلی این کار را انجام میدهد.
- پنلی از وبگرد ناشناس است که به آپها، پلاگینهای به روز و پسوندهای دسکتاپ مجهز است.
- ISPهای محلی و گلوبال
- ترافیک وبسایت که از مجموعه آموزشی وبسایتها و آپهای منتخب اندازه گیری میشود.
- یک کلونی از کاوشگران وب که تمام وب و فروشگاهها را اسکن میکند.
شما برای استفاده از این خدمات، نیازی به پرداخت هزینه ندارید. اما اگر بدون تبدیل شدن به عضو ویژه این دادهها را دریافت کرده اید، استفاده از آن بسیار محدود خواهد شد. شما برای هر معیار وبسایتی که تحلیل میکنید پنج نتیجه دریافت میکنید. اگر میخواهید تحلیل دقیقتری داشته باشید، باید هزینه پرداخت کنید. در کل سیمیلار وب، یک روش عالی برای فهمیدن مقدار ترافیک دریافتی رقبای شما هنگام سئو است.
الکسا
الکسا یکی از قدیمیترین ابزار تحلیل سایت است. در الکسا تحلیل رقابتی بسیار خوبی برای برندهایی که بودجه محدودی دارند وجود دارد. رنک سایت الکسا در درجه اول از یک نمونه از ترافیک اینترنتی تبعیت میکند و اکثرا کاربران از مرورگرهای اینترنتی مثل فایرفاکس و گوگل کروم استفاده میکنند و توسط نوار ابزار الکسا کاربر میتواند به سایت رتبه دهد و لینکهای داده شده به سایتهای دیگر را تحلیل بررسی میکند. البته الکسا مانند سیمیلار وب جزئیات را ارائه نمیدهد، اما اطلاعات کامل درمورد بازدیدکنندگان کلمات کلیدی سایت را در اختیار شما قرار میدهد.
همچنین اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی که رقبای شما برای داشتن ترافیک پولی جستجو میکنند، به دست میآورید. یکی از مزیتهای الکسا نسبت به سیمیلار وب این است که میتوان توسط الکسا از جمعیت سایت ایده گرفت. اگر جمعیت کاربران سایت رقیب با هدفشان سازگار باشد، مجرای بازاریابی آنها عملکرد خوبی دارد و ممکن است برای شما مفید باشد.
همچنین بخوانید: 5 ابزار مقایسه کلمات کلیدی در جهت بهبود تولید محتوا
QUANTCAST
QUANTCAST ابزاری است که برای درک رفتار بازدیدکنندگان از وبسایت استفاده میشود. مهمترین هدف این ابزار، جمعآوری اطلاعاتی از مخاطبین است. با قرار دادن تگ در وب سایت، بلاگ، ویدیو و ویجت، نرم افزار اطلاعاتی مثل سن و نوع جنسیت، نوع تمایلات، میزان تعاملات با انواع محتوا را بررسی میکند.
شما اگر یک کد رهگیری در وبسایت خود قرار دهید میتوانید از QUANTCASTبرای تولید دادههای خود استفاده کنید. گرچه این ابزار نمی تواند تحلیل رقابتی را ارائه دهد اما به عنوان یک ابزار تحلیلی موثر استفاده میشود تا بفهمید که چه تغییراتی در وبسایت شما بر روی برندینگ تاثیردارد. یکی از مزایای QUANTCASTاین است که شما دادهها را در زمان واقعی ردیابی میکنید.
SEMRUSH
SEMRUSH ابزار تحلیل سایت دیگری است که به هزینه نیازی ندارد. این ابزار برای نظارت بر تبلیغات رقبا و استراتژیهای موتور جستجو عالی است. مهمترین دلیلی استفاده از این ابزار، نظارت بر عملکرد وبسایت یا وبسایت رقیب در نتایج جستجو است. شما نیازی نیست برای حساب در SEMRUSH هزینه پرداخت کنید اما تنها از پنج داده برای هر معیار میتوان استفاده کرد و روزانه پنج گزارش این برنامه رایگان است.
MOZ
MOZ از مشهورترین ابزار تحلیل سایت برای نظارت در سئو و تولید محتوا متنی است. به کمک MOZ میتوانید روی رنکینگ کلمات کلیدی تمرکز کنید تا متوجه شوید که چه استراتژی عملکردش تاثیر مثبتی دارد. همچنین MOZ یک ابزار عالی برای نظارت بر رنگینگ کلمات کلیدی است. این ابزار برای 30 روز رایگان است و بعد از آن برای هر ماه باید هزینه پرداخت شود. اگر میخواهید در زمینه کاری خود موفق شوید، باید به عملکرد سایت دقت کنید. درنتیجه نباید آنالیز سایت را بی اهمیت بشمارید. استفاده از ابزار تحلیل سایت به شما کمک میکند تا مشکلات سئو را بدانید و را رفع آن، در زمینه کسب و کارتان موفق شوید.
شما باید بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید و برای جمعآوری اطلاعات مورد نیاز، باید از ابزارهایی استفاده کنید. با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در تماس باشید و برای یکبار هم که شده طعم خوش خدمات با کیفیت را تجربه کنید. با ما بهترین ابزارها را به بهترین شکل در زمان درست و برای اهداف درست به کار بگیرید.