myc-logo1

بازاریابی هدفمند، یک استراتژی شگفت انگیز در جذب مشتری!

بازاریابی هدفمند، یک استراتژی شگفت انگیز در جذب مشتری!
بازاریابی هدفمند
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (2 امتیاز)

بازاریابی این روزها به هسته اصلی هر کسب و کاری تبدیل شده است. اما این بازاریابی که در این دوران می‌بینید، با مارکتینگ‌ دهه‌های گذشته از زمین تا آسمان متفاوت است. برای مثال در گذشته بیزینس‌ها طیف گسترده‌ای از مشتریان را مورد هدف قرار داده و معمولا برای جذب مشتری وارد چالش‌های دشوارتری می‌شدند.

تا اینکه بازاریابی هدفمند (Targeted marketing) روی کار آمد و باعث شد روش‌های قدیمی به مرور از عرصه رقابت کناره گیری کنند! مارکتینگ هدفمند الحق که هدفمند است! در واقع این روش بسیاری از چالش‌های جذب مشتری را حل خواهد کرد.

در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم این روش بازاریابی هدفمند و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم. اصلا می‌خواهیم شما را با مفهوم هدفمندسازی در دنیای مارکتینگ بیشتر آشنا کنیم. پس ادامه این بخش جذاب را دنبال نمایید.

بازاریابی هدفمند چیست؟ به زبان ساده

مارکتینگ هدفمند به روشی استراتژیک گفته می‌شود که در آن مشتریان خاصی مورد هدف قرار می‌گیرند. در واقع در این روش سعی بر این می‌شود که مخاطبینی را هدف قرار دهیم که به محصول یا خدمات شما نیاز یا علاقه داشته و احتمال خریدشان بالاتر است.

برای مثال فرض کنید شما یک برند تولید کننده لوازم خانگی هستید و محصولی که هم اکنون قصد فروش آن را دارید یخچال تلویزیون است. حال دو دسته از مخاطبان پیش روی شما هستند:

  • زوج‌های جوان
  • نوجوانان ۱۴ ساله

به نظرتان کدام یک از این دو گروه تمایل بیشتری به خرید محصول شما دارند؟ خوب مشخص است دیگر، قطعا دسته اول! چرا؟ چون به محصول شما نیاز دارند. حال اگر شما بازاریابی خود را برای این دسته از مخاطبین اجرا کرده و آن‌ها را مورد هدف قرار دهید، قطعا نتایج شگفت انگیزتری دریافت خواهید کرد. به همین آسانی!

مزایای فوق العاده بازاریابی هدفمند برای کسب و کارها

مزایای فوق العاده بازاریابی هدفمند برای کسب و کارها

و اما چرا مارکتینگ هدفمند؟ چون این روش با فاکتورهای مثبت و شگفت انگیز زیر همراه خواهد بود:

  • هزینه‌هایتان را کاهش می‌دهد.
  • با این روش موفق به جذب مشتریان بیشتری خواهید شد.
  • سودآوری کسب و کارتان را افزایش می‌دهد.
  • باعث رشد سریع‌تر بیزنیس شما خواهد شد. در واقع به کمک آن مسیر صد ساله را یک شبه طی خواهید کرد!
  • اجرای بسیار ساده‌ای داشته و شما را با فرآیندهای پیچیده روبرو نخواهد کرد.
  • نتیجه دهی آن بسیار سریع است.
  • بازاریابی هدفمند بازدهی فوق العاده‌ای به همراه خواهد داشت.

نحوه شروع و اجرای بازاریابی هدفمند در ۴ قدم!

نحوه شروع و اجرای بازاریابی هدفمند در ۴ قدم!

و حالا می‌رسیم به مرحله اجرا! مرحله‌ای که باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود. برای اجرای این روش مارکتینگ مراحل زیر را طی نمایید:

۱_ پرسونای مخاطب را طراحی کنید

مخاطبتان را می‌شناسید؟ می‌دانید چند سال دارد و در کجا زندگی می‌کند؟ اصلا مخاطبتان زن است یا مرد؟ به چه محصولاتی علاقه بیشتری دارد؟ با یک تحقیق دقیق و هدفمند می‌توانید پاسخ این سوالات را یافته و پرسونای تمامی مشتریان بالقوه خود را مشخص کنید.

در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ با یک آژانس معتبر و باتجربه می‌تواند راهگشا باشد. ما به شما تیم مای کاستومر را توصیه می کنیم. مجموعه مای کاستومر متشکل از متخصصانی در حوزه بازاریابی، برندینگ و دیجیتال مارکتینگ یکی از آژانس هایی است که در زمینه مخاطب شناسی و تدوین استراتژی امتحان خود را پس داده است.

۲_ استراتژی خود را تدوین کنید

در این مرحله از بازاریابی هدفمند می‌دانید که مخاطبتان کیست، اما چگونه می‌خواهید به او دسترسی پیدا کنید؟ از طریق شبکه‌های اجتماعی یا سایت؟ تبلیغات شما چگونه باید باشد؟ چه زمانی کمپین بازاریابی خود را استارت بزنید و چه زمانی به پایان برسانید؟ محتوای تبلیغاتی شما چیست؟ با مشخص کردن این موارد می‌توانید یک استراتژی دقیق برای کسب و کار خود طراحی کنید.

۳_ یک، دو، سه، شروع!

حالا کار از همینجا آغاز می‌شود. در این مرحله باید استراتژی خود را به مرحله اجرا برسانید. در واقع همه چیز برای شروع آماده است و باید اهداف استراتژی خود را یکی یکی تیک بزنید.

۴_ آنالیز و ارزیابی کنید

و در آخرین مرحله از بازاریابی هدفمند نوبت به آنالیز و ارزیابی می‌رسد. حالا باید بررسی کنید که کمپین هدفمند شما آیا واقعاً هدفمند هم بوده است؟ یا اینکه نتایج آن چنگی به دل نمی‌زند؟ با این کار در واقع میزان موفقیت کمپین خود را بررسی خواهید کرد.

۵ راهکار رمز آلود برای موفقیت در بازاریابی هدفمند!

اگر فکر می‌کنید که فقط و فقط با اجرای کمپین به موفقیت می‌رسید و پولتان از پارو بالا می‌رود، سخت در اشتباهید! شما فقط و فقط زمانی موفق می‌شوید که عملکردی هوشمندانه و اصولی داشته باشید. خوب، راستش را بخواهید ما هم که رفیق نیمه راه نیستیم و در اینجا نیز برخی راهکارهای سحر آمیز موفقیت در بازاریابی هدفمند را به شما معرفی نموده‌ایم:

۱_ کیفیت، کیفیت و کیفیت!

بر این باور نباشید که چون مخاطبین خاصی را مورد هدف قرار داده‌اید و آن‌ها به محصول یا خدمات شما نیاز دارند، هرچیزی را خریداری خواهند کرد. آن هم هر چیز بی کیفیتی را! پس سعی کنید محصولات و خدمات خود را با بالاترین درجه کیفی ارائه دهید تا مشتری به دفعات مکرر به سوی شما بازگردد.

۲_ از آزمون و خطا نترسید!

برای موفقیت بازاریابی هدفمند آزمون و خطا کنید. آزمون و خطا کردن به شما نقاط ضعفتان را نشان داده و اغراق آمیز نیست اگر بگوییم کلید موفقیت شماست!

۳_ واقعی باشید نه کیک!

اگر قولی به مشتری می‌دهید، به آن عمل کنید. مثلا اگر می‌گویید محصول ما خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارد، حتما این کار را برای مشتریان خود انجام دهید. البته این فقط یک مثال ساده بود و شما باید در تمام جوانب خوش قول و متعهد باشید تا کمپینتان به موفقیت برسد. اصلا یک کلام، کیک نباشید، واقعی باشید!

۴_ از افراد متخصص کمک بگیرید

گفتیم که بازاریابی هدفمند روشی ساده است، اما نه آنقدر ساده که خودتان به تنهایی برایش آستین بالا بزنید و دست به کار شوید! پس حتما در این زمینه از افراد متخصص کمک گرفته و از تجربیات آن‌ها برای موفقیت خود استفاده کنید.

۵_ واقعاً هدفمند باشید!

در مارکتینگ هدفمند مخاطبی که مورد هدف قرار می‌دهید بسیار مهم است. برای مثال اگر شما یک محصول رژیمی برای خانم‌ها دارید، مخاطب شما همه خانم‌های روی کره زمین نیستند! بلکه مخاطبتان خانم‌هایی هستند که اضافه وزن داشته و از رژیم غذایی پیروی می‌کنند. پس در بازاریابی هدفمند به همین اندازه دقیق و هدفمند باشید.

سخن آخر

در این مطلب از مجله مای کاستومر به معرفی بازاریابی هدفمند پرداختیم و مراحل اجرای آن را به طور ریزبینانه مورد بررسی قرار دادیم. به طور کلی این روش اگر به شیوه اصولی و تخصصی اجرا شود، قطعا نتایج خیره کننده‌ای خواهد داشت. پس به هدفمندانه‌ترین شیوه ممکن آن را اجرا کنید و در بازه‌های زمانی مختلف کمپین را مورد تحلیل و آنالیز قرار دهید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما عزیزان است. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *