myc-logo1

بازاریابی ارگانیک چیست و چه تاثیری دارد؟

بازاریابی ارگانیک چیست و چه تاثیری دارد؟
بازاریابی ارگانیک
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

آیا با مفهوم قانون جذب آشنا هستید؟ این قانون را می‌توان به‌عنوان یک فلسفه در نظر گرفت به این معنی که شما می‌توانید هر آن چیزی را که روی آن تمرکز کرده‌اید را به دست آورید. به بیانی دیگر افکار مثبت شما به‌صورت طبیعی می‌توانند مثبت‌اندیشی را در شما به وجود آورند. حال بازاریابی ارگانیک Organic marketing نیز به همین صورت عمل می‌کند. در این بازاریابی هدف این است که شما بتوانید به‌صورت طبیعی مخاطبان خود را به سمت کسب‌وکار خود جذب کنید. در ادامه این موضوع را به‌صورت دقیق در مورد بررسی قرار می‌دهیم، پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با بازاریابی ارگانیک بیشتر آشنا شوید:

آشنایی با مفهوم بازاریابی ارگانیک

برای این که بتوانید به‌صورت طولانی‌مدت در کسب‌وکار خود حضور دیجیتالی داشته باشید، باید وقت و انرژی خود را در استراتژی بازاریابی ارگانیک سرمایه‌گذاری کنید. طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی ارگانیک یکی از تأثیرگذارترین روش‌ها جهت ایجاد مخاطبان معتبر و طرف‌داران منحصربه‌فرد برای یک محصول یا خدمات شما است. جهت مشاهده نتیجه آن باید ثبات، زمان و حوصله بیشتری را صرف کرد اما می‌توان گفت ارزشش را دارد.

بازاریابی ارگانیک به این معنا است که مشتریان شما باگذشت زمان به‌جای اینکه به‌صورت مصنوعی و توسط لینک‌های پولی یا پست‌های تقویت‌کننده با شما ارتباط برقرار کنند به‌صورت طبیعی به شما مراجعه نمایند. این موضوع در هر نوع بازاریابی مستقیم و غریزی اما به‌غیراز ابزارهای بازاریابی پولی صدق می‌کند. ابزارهای پولی مانند تبلیغات لینک شده مصنوعی، بازاریابی غیر ارگانیک محسوب می‌شوند. اگر شما موفق شده باشید که تمام تلاش خود را جهت تجدیدنظر و ایجاد مجدد رابط کاربری سایت خود حفظ کنید و حساب‌های فیس‌بوک و توییتر خود را فعال و پست‌های ایمیل خود را ایجاد و سئوی خود را بهبود داده باشید، قبلاً موفق شده‌اید که این کار را انجام دهید.

دلیل اهمیت بازاریابی ارگانیک چیست؟

بازاریابی ارگانیک به ابزارها و رویکردهایی مربوط می‌شود که به استراتژی‌های بازاریابی پولی متکی نیستند. در حقیقت سرمایه‌گذاری بدون صرف هزینه امکان‌پذیر نیست. تبلیغات پولی می‌تواند ابزار کارآمد در استراتژی بازاریابی با بودجه بالا باشد. اما تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که اگر مصرف‌کننده به وب‌سایت شما مراجعه کند و هرآنچه را که می‌خواهد پیدا نکند، پس چگونه این سرمایه‌گذاری برای شما مفید خواهد بود؟ این موضوع کاملاً روشن است که بازاریابی ارگانیک یک فرایند طولانی است، اما در آخر موجب جذب مشتری معتبرتر و سئو دقیق‌تر می‌گردد. پس بهتر است بررسی کنید که کدام استراتژی‌ها طبیعی‌ترین موارد منطبق بر اخلاق بازاریابی و اهداف حضور دیجیتالی شما هستند.

استراتژی بازاریابی ارگانیک

در این بازاریابی چندین استراتژی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

تولید محتوا

زمانی که اطمینان حاصل کردید که در چه کانال‌هایی می‌خواهید تمرکز نمایید، دیگر باید محتوای خود را تولید کنید. اما قبل از آن باید درباره محتوایی که قصد تولید آن را دارید، فکر کنید و لیستی از چندین ایده فهرست نمایید. یعنی اگر می‌خواهید درباره موضوعی محتوانویسی کنید باید کلمات کلیدی آن را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهید و آن را با رقبای خود مقایسه کنید. سپس لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید که می‌توانید آن‌ها را در پست خود به کار ببرید. در نهایت می‌توانید تولید محتوای خود را آغاز کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده ارائه این خدمت با شما می باشد.

بازاریابی ارگانیک

ارزیابی و بهبود محتوا

می‌توان گفت کلید هر استراتژی بازاریابی ارگانیک، ارزیابی و تکرار است. شما می‌توانید از ابزارهای مانند نرم‌افزار بازاریابی seohubspot و گوگل آنالیتیکس یا هر ابزار برای برنامه‌ریزی استراتژی سئو خود، اندازه‌گیری واقعی سرمایه‌گذاری و بهینه‌سازی محتوای خود استفاده کنید. این نرم‌افزارها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید kpiهای خود را اندازه‌گیری و پیگیری نمایید. در این صورت می‌توانید مطلع شوید که اقداماتی که انجام داده‌اید و کانال‌هایی که از آن‌ها استفاده کرده‌اید، چه میزان مفید بوده‌اند. شما با بازاریابی ارگانیک می‌توانید چندین نوع محتوا ایجاد کنید تا بتوانید افراد را به نام تجاری خود علاقه‌مند سازید. در نتیجه هنگامی که آن‌ها تصمیم به خرید می‌گیرند، به نام تجاری شما فکر می‌کنند.

بهینه‌سازی محتوا

سئو موجب می‌شود تا محتوای ارگانیک شما به‌خوبی عمل کند. شما قصد دارید تمام محتوای خود را بهینه کنید تا در موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی نشان داده شوند. معمولاً جهت بهینه‌سازی محتوا استراتژی‌ها شامل داشتن طراحی عالی برای اطلاع موتورهای جستجو و قراردادن کلمات کلیدی در محتوا می‌شوند. ‌

تجزیه‌ و تحلیل ترافیک فعلی سایت

برای آن که موفق شوید این استراتژی بازاریابی ارگانیک به وجود آورید، باید بتوانید ترافیک فعلی سایت خود را مورد تجزیه و تجزیه تحلیل قرار دهید، سپس به مقایسه آن با سایت‌های رقبا بپردازید. برای اینکه بتوانید این تجزیه‌وتحلیل را انجام دهید، نخست باید بدانید که در حال حاضر بیشترین ترافیک ارگانیک را از کجا دریافت می‌کنید. این ترافیک ممکن است از کانال‌های یوتیوب، خبرنامه‌های ایمیل یا پست‌های وبلاگ باشند.

سپس به این موضوع فکر کنید که مخاطبین ایده‌آل شما چگونه می‌توانند شغلی مانند شما را بیابند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد که شما بدانید مخاطبین مورد نظرتان از چه نوع ترافیک ارگانیکی استفاده می‌کنند تا بتوانند در آن جا محتوا تولید کنید. بهتر است این موضوع را بدانید که شما با تولید محتوا می‌توانید برای کسب‌وکار خود ترافیک ارگانیک به وجود آورید. بازاریابی ارگانیک تنها زمانی عمل می‌کند که شما توانسته باشید درک درستی از مخاطبان خود داشته باشید. که این امر در بهبود سئو سایت فروشگاهی موثر است.

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا مطالبی درباره بازاریابی ارگانیک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اما اگر این مفهوم برای شما به‌خوبی روشن نشد و نیاز به راهنمایی و درک بیشتری دارید، می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا آژانس دیجیتال مارکتینگ شما را در این زمینه راهنمایی کند. همچنین می‌توانید اگر پرسش‌های دیگری مانند مدیریت اینستاگرام و… دارید، مطرح کنید و به پاسخ پرسش‌های خود دست‌یابید. همچنین در صورتی که نیاز به مشاوره سئو یا سوالاتی درباره بازاریابی ارگانیک دارید میتوانید در قسمت نظرات سوالات خود را بپرسید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *