فرم بریف تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟ (دانلود فرم بریف)

فرم بریف تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟ (دانلود فرم بریف)
فرم بریف تبلیغاتی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
3.6/5 - (13 امتیاز)

اگر در مورد فرم بریف تبلیغاتی (Advertising brief form) نیاز به اطلاعات دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

فرم بریف همان دستور کار تبلیغات به صورت خلاصه است. با استفاده از فرم بریف در زمان بسیار کوتاهی اطلاعات مفیدی را از کارفرما دریافت کنیم. همچنین این اطلاعات به اندازه‌ای جامع هستند که با کمک آن، سایر اعضای تیم تبلیغاتی از قبیل کارشناس استراتژی، تیم خلاقیت و نوآوری، کپی رایترها، مدیران هنری و گرافیست‌ها با بهره‌مندی از آن بتوانند کار خود را آغاز کنند.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با ما همراه باشید تا با فرم بریف تبلیغاتی بیشتر  آشنا شوید. همچنین خوب است بدانید که صفر تا صد خدمات راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی، آنالیز کمپین و درنهایت پشتیبانی و مشاوره کسب و کسب‌وکار شما تا رسیدن به افزایش فروش و درآمد توسط آژانس مای کاستومر ارائه می‌شود. تنها کافیست در اولین قدم با یک جلسه مشاوره رایگان تبلیغاتی با کارشناسان ما روند تحول کسب‌وکار خود را رقم بزنید.

فرم بریف تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

فرم بریف تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر تصمیم گرفتید که با یک تیم یا مشاور تبلیغاتی همکاری داشته باشید، بهتر است قبل از آن یک فرم بریف تهیه و تکمیل نمایید تا نکات مهم و کلیدی که باید قبل از هر چیز به طرف مقابل منتقل شود، به درستی انجام گردد.

شاید لازم باشد که بخشی از فرم‌ بریف تبلیغاتی را با مشاوره و همفکری همان تیم تکمیل شود تا درنهایت بتوانید هترین نتیجه را از کمپین تبلیغاتی به‌دست آورید. قطعاً داشتن فرم بریف می‌تواند تأثیر در عملکرد و سرعت و همچنین کاهش اتلاف وقت و صحیح و خطا در طراحی پلن و پروپوزال ها داشته باشد.

نمونه فرم بریف تبلیغاتی مشتری

در این بخش توضیح می‌دهیم که یک فرم بریف تبلیغاتی جامع و کامل باید شامل چه چیز‌هایی باشد. همچنین در انتهای این مطلب یک نمونه فرم بریف برای درک بهتر مخاطبان گرامی قرار داده‌ایم.

اطلاعات عمومی و مقدماتی

  • عنوان پروژه: نام یا عنوان کمپین تبلیغاتی.
  • تاریخ: تاریخ شروع و پایان کمپین.
  • بودجه: میزان بودجه تخصیص داده شده به کمپین.
  • اطلاع‌دهنده: نام و شماره تماس فرد مسئول پروژه.

سازمان و برند

اطلاعات کامل درباره اندازه سازمان، وظایف کارکنان، ماهیت برند و توضیح مختصر در مورد شرکت، محصولات یا خدمات مرتبط. باید در بریف تبلیغاتی ذکر شود. 

شخصیت برند

این برند به فرض اجرای برنامه‌های تبلیغاتی‌اش می‌خواهد چگونه شناخته شود؟

چشم انداز و ماموریت 

چشم انداز و ماموریت کلی سازمان برای سال‌های آتی باید به‌طور شفاف و مشخص در فرم بریف تبلیغاتی ذکر شود. 

بازار

وضعیت بازار در نظر گرفته شود: آیا روند خاصی در بازار در جریان است که برروی برند اثرگذار باشد؟

جغرافیا

مناطق یا قلمروهای کلیدی که مخاطب ما خواهند بود؟

آیا ویژگی های جغرافیایی خاصی که در بازار هدف ما اثرگذار باشد، وجود دارد؟

رقابت

بررسی بازار و رقبا شامل نقاط قوت و ضعف آن‌ها باید جدی گرفته شود. لیست رقبای خود و جایگاه خود را در فرم بریف تبلیغاتی مشخص کنید. ( آدرس سایت، صفحه اینستاگرام و…)

آیا نمونه‌ای از فعالیت‌های رقبای خود دارید؟

آیا تحلیل رقابتی محصول/خدمت خود را در اختیار دارید؟

هدف و مخاطب

  • با چه کسی صحبت می‌کنیم؟
  • سن، جنسیت و ویژگی‌های مردم شناختی؟
  • طرز تفکر و نگرش، جایگاه، آمال و آرزوها
  • شغل
  • نوع سازمان
  • نوع محصول / خدمت
  • دیدگاه کنونی مخاطبان چیست؟ ( از لحاظ منطقی و احساسی چه چیزی آنها را جذب و چه چیزی دفعشان میکند؟ )
  • اهداف اصلی کمپین (مثل افزایش آگاهی برند، افزایش فروش، جذب مخاطب جدید).

آیا پایگاه دادهای که بتواند به این ارتباط کمکی بکند در دسترس است؟ 

پیام اصلی 

پیام اصلی که باید به مخاطب منتقل شود باید به صورت کوتاه اما واضح ذکر شود. همچنین لحن و سبک ارتباطی (مثلاً رسمی، دوستانه، طنز، حرفه‌ای) باید مشخص شود. 

پیشنهاد فروش منحصر به فرد (USP)

USP محصول یا خدمت (ویژگی منحصر به فردی که محصول یا خدمات شما را از رقبا متمایز می‌کند) باید در بریف تبلیغاتی در نظر گرفته شود. 

جزئیات اجرایی

  • استراتژی رسانه‌ای: نوع رسانه‌هایی که قرار است تبلیغات در آن‌ها منتشر شود (مثل تلویزیون، رادیو، آنلاین، چاپی).
  • بودجه: بودجه اختصاص داده شده برای کمپین.
  • زمان‌بندی: جداول زمانی برای اجرا و دستیابی به اهداف.

معیارهای ارزیابی

  • شاخص‌های عملکرد کلیدی (KPIs): معیارهایی برای سنجش موفقیت کمپین (مثل CTR، ROAS، تعداد بازدیدها).
  • روش‌های ارزیابی: روش‌ها و ابزارهای اندازه‌گیری عملکرد کمپین.

موارد اضافی

  • محدودیت‌ها و الزامات: هرگونه محدودیت قانونی، فنی یا برندینگ که ممکن است کمپین را مانع مواجهه کند باید در نظر گرفته شود. 
  • نظرها و پیشنهادات: اگر تیمی نظر یا پیشنهادی دارد، این بخش برای آن اختصاص داده شده است.

این فرم بریف تبلیغاتی می‌تواند به ایجاد یک کمپین موثر و هماهنگ با اهداف تجاری شما کمک کند.

شما عزیزان می‌توانید برای کسب مشاوره تبلیغاتی با هدف راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی موثر و پربازده با آقای معراج معمارنسب مشاور مجرب و با سابقه برندسازی و تبلیغات با بیش از ۱۲ سال تجربه و برگزاری صدها جلسه مشاوره  در ارتباط باشید. جناب معمارنسب شما را راهنمایی می‌کنند تا با کمترین هزینه ببشترین افزایش درآمد و فروش را به صورت اصولی به دست آورید. 

مشاوره رایگان با مای کاستومر

کاربر گرامی شما می توانید برای دریافت کامل نمونه فرم بریف از لینک زیر فایل PDF این فرم را دانلود کنید.

دانلود فرم بریف

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با بهره مندی از پرسنلی متخصص در زمینه طراحی استراتژی تبلیغاتی، طراحی سایت، سئو وبسایت، مدیریت سوشال و سایت و … در خدمت شما عزیزان است.

سوالات متداول
بریف تبلیغاتی چیست؟

بریف یک فرم مفید و خلاصه است که تمامی نکات مربوط به نحوه بازاریابی و تبلیغات، اهداف پروژه، چالش‌ها، جمعیت شناسی، پیام‌ها و سایر جزئیات مهم را برای کارکنان و مشتریان ارائه می‌دهد.

بریف نویسی توسط چه کسی انجام می‌شود؟

بریف نویسی، معمولاً توسط یک مشاور یا مدیر پروژه ساخته می‌شود.

هدف از نوشتن بریف تبلیغاتی چیست؟

هدف از نوشتن بریف تبلیغاتی، روشن شدن مسیر پروژه و ایجاد یک اتفاق نظر میان ذینفعان در پروژه، قبل از شروع آن است. 

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
3.6/5 - (13 امتیاز)
دیدگاه کاربران

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.