myc-logo1

فرم بریف تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟ (دانلود فرم بریف)

فرم بریف تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟ (دانلود فرم بریف)
فرم بریف تبلیغاتی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
3.6/5 - (13 امتیاز)

اگر در مورد فرم بریف تبلیغاتی (Advertising brief form) نیاز به اطلاعات دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید. فرم بریف همان دستور کار تبلیغات به صورت خلاصه است. با استفاده از فرم بریف در زمان بسیار کوتاهی اطلاعات مفیدی را از کارفرما دریافت کنیم. همچنین این اطلاعات به اندازه‌ای جامع هستند که با کمک آن، سایر اعضای تیم تبلیغاتی از قبیل کارشناس استراتژی، تیم خلاقیت و نوآوری، کپی رایترها، مدیران هنری و گرافیست‌ها با بهره‌مندی از آن بتوانند کار خود را آغاز کنند.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با ما همراه باشید تا با فرم بریف تبلیغاتی آشنا شوید.

فرم بریف تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

فرم بریف تبلیغاتی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر تصمیم گرفتید که با یک تیم یا مشاور تبلیغاتی همکاری داشته باشید، بهتر است قبل از آن یک فرم بریف تهیه و تکمیل نمایید تا نکات مهم و کلیدی که باید قبل از هر چیز به طرف مقابل منتقل شود به درستی انجام گردد.

شاید لازم باشد که بخشی از فرم‌ بریف تبلیغاتی را با مشاوره و همفکری همان تیم تکمیل شود اما کلیات که صرفاً مدیران مجموعه از آن با خبر بوده و آن را به درستی و سادگی توسط فرم منتقل می‌کنند. قطعاً داشتن فرم بریف می‌تواند تأثیر در عملکرد و سرعت و همچنین کاهش اتلاف وقت و صحیح و خطا در طراحی پلن و پروپوزال ها داشته باشد.

نمونه فرم بریف تبلیغاتی مشتری

در این بخش توضیح می‌دهیم که یک فرم بریف تبلیغاتی جامع و کامل باید شامل چه چیز‌هایی باشد. همچنین در انتهای این مطلب یک نمونه فرم بریف برای درک بهتر مخاطبان گرامی قرار داده‌ایم.

سازمان و برند

بررسی اجمالی: کارکنان، مشخصات جغرافیایی و…

شخصیت برند

عبارت جایگاه برند: این برند به فرض اجرای برنامه هایش میخواهد چگونه شناخته شود؟

چشم انداز و ماموریت 

خصایص ذاتی و تاریخچه

بازار

خالصه های از تاریخچه بازار:

آیا روند خاصی در بازار در جریان است که برروی برند اثرگذار باشد؟

جغرافیا

مناطق یا قلمروهای کلیدی که مخاطب ما خواهند بود؟

آیا ویژگی های جغرافیایی خاصی که در بازار هدف ما اثرگذار باشد، وجود دارد؟

رقابت

لیست رقبای خود و جایگاه خود را در فرم بریف تبلیغاتی مشخص کنید. ( آدرس سایت، صفحه اینستاگرام و…)

آیا نمونه‌ای از فعالیت‌های رقبای خود دارید؟

آیا تحلیل رقابتی محصول/خدمت خود را در اختیار دارید؟

هدف و مخاطب

  • با چه کسی صحبت می‌کنیم؟
  • سن، جنسیت و ویژگی‌های مردم شناختی؟
  • طرز تفکر و نگرش، جایگاه، آمال و آرزوها
  • شغل
  • نوع سازمان
  • نوع محصول / خدمت
  • دیدگاه کنونی مخاطبان چیست؟ ( از لحاظ منطقی و احساسی چه چیزی آنها را جذب و چه چیزی دفعشان میکند؟ )

آیا پایگاه دادهای که بتواند به این ارتباط کمکی بکند در دسترس است؟

مشاوره رایگان با مای کاستومر

کاربر گرامی شما می توانید برای دریافت کامل نمونه فرم بریف از لینک زیر فایل PDF این فرم را دانلود کنید.

دانلود فرم بریف

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با بهره مندی از پرسنلی متخصص در زمینه طراحی استراتژی تبلیغاتی، طراحی سایت، سئو وبسایت، مدیریت سوشال و سایت و … در خدمت شما عزیزان است.

سوالات متداول
بریف تبلیغاتی چیست؟

بریف یک فرم مفید و خلاصه است که تمامی نکات مربوط به نحوه بازاریابی و تبلیغات، اهداف پروژه، چالش‌ها، جمعیت شناسی، پیام‌ها و سایر جزئیات مهم را برای کارکنان و مشتریان ارائه می‌دهد.

بریف نویسی توسط چه کسی انجام می‌شود؟

بریف نویسی، معمولاً توسط یک مشاور یا مدیر پروژه ساخته می‌شود.

هدف از نوشتن بریف تبلیغاتی چیست؟

هدف از نوشتن بریف تبلیغاتی، روشن شدن مسیر پروژه و ایجاد یک اتفاق نظر میان ذینفعان در پروژه، قبل از شروع آن است. 

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
3.6/5 - (13 امتیاز)
دیدگاه کاربران

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *