myc-logo1

مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۴

مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2024
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
4.6/5 - (5 امتیاز)

شناخت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing tools) مهمترین قدم شما برای ورود به دنیای دیجیتال مارکترهاست. چرا که دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی از طریق ابزار‌های دیجیتال، پس نیمی از تخصص شما به عنوان یک دیجیتال مارکتر مربوط به میزان شناختتان از این ابزارهاست.همانگونه که یک نجار بدون آشنایی با اره و چوب و یک آرایشگر بدون آشنایی با شانه و قیچی نمی‌تواند قدم از قدم بردارد.

حال در این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال آشنا کرده و نکاتی مفید در این خصوص را با شما به اشتراک بگذاریم. پس تا انتهای این بخش همراه ما باشید. برای دریافت مشاوره رایگان تماس حاصل نمایید.

اهمیت آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اهمیت آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

قدیمی‌تر‌ها همیشه می‌گویند: “آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است” اما گاهی بیان فاکتور‌های مثبت این ابزارها بسیار لازم و ضروری است. بالاخره باید از یک جایی متوجه شوید که این ابزارها چه گنج گران بهایی هستند! به طور کلی ابزارهای بازاریابی دیجیتال مهم‌اند چون:

  • به شما کمک می‌کنند مخاطبانتان را بهتر بشناسید.
  • بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه و بازدهی را از تبلیغات دریافت کنید.
  • استفاده از آن‌ها مساویست با درخششان در شبکه‌های اجتماعی!
  • به شما کمک می‌کنند هزینه‌های کسب و کارتان را کنترل و مدیریت نمایید.
  • صدای مخاطبان را به گوش شما خواهند رساند.
  • با استفاده از آن‌ها می‌توانید پروژه‌هایتان را به بهترین شیوه مدیریت کنید.
  • باعث می‌شوند رتبه گوگلتان برود آن بالای بالاها!

معرفی بهترین و کاربردی‌ ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

در دنیای دیجیتال مارکتینگ ابزارهای مختلفی وجود دارند. به بیان ساده‌تر اگر بخواهیم همه آن‌ها را نام ببریم شاید تعدادشان از هزار عدد نیز فراتر برود. اما قطعا همه این ابزارها در ایران کارایی ندارند و بهتر است به سراغ ابزارهایی برویم که می‌توانند برای ما بیشترین فایده و کاربرد را داشته باشند.

به طور کلی بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال عبارت‌اند از:

۱_ ابزارهای سئو

مهمترین ابزارهای سئو را در زیر ذکر نموده‌ایم:

افزونه یوست

افزونه یوست را می‌توان کاربردی‌ترین افزونه در دنیای سئو دانست. این افزونه به شما کمک می‌کند که صفحات وبسایت خود را از لحاظ کیفیت محتوا، ارزش کلمات کلیدی و حتی رعایت جزئی‌ترین نکات سئو بررسی و سنجش نمایید. این افزونه یک نسخه رایگان داشته که تمامی امکانات اولیه را در اختیارتان قرار می‌دهد. اما برای بهره مندی از خدمات حرفه‌ای‌تر آن باید نسخه‌های پولی و غیر رایگان را خریداری نمایید.

گوگل سرچ کنسول

یکی دیگر از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ گوگل سرچ کنسول بوده که رتبه سئوی وبسایت شما را بررسی می‌کند. در واقع با استفاده از این ابزار می‌توانید متوجه شوید که سئوی وبسایت شما در چه وضعیتی بوده و کاربران بیشتر با سرچ کدام یک از کلمات کلیدی وارد صفحات می‌شوند.

گوگل پلنر

گوگل پلنر در انتخاب کلمات کلیدی بسیار کاربردی و کمک کننده است. با استفاده از آن می‌توانید به راحتی لیستی از کلمات کلید را آماده سازی کرده و میزان سرچ و ارزش آن‌ها را بررسی نمایید. با استفاده از این ابزار می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین واژه‌های کلیدی از لحاظ سئو را هم انتخاب کرده و‌ استفاده کنید.

گوگل ترندز

و چهارمین مورد از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که در دنیای سئو کاربرد دارد گوگل ترندز بوده که عملکردی شبیه به گوگل پلنر دارد. چرا که با استفاده از آن می‌توانید تحقیق کلمات کلیدی را به بهترین شیوه انجام دهید. برای مثال هرگاه در انتخاب چند کلمه کلیدی تردید داشتید می‌توانید میزان سرچ و محبوبیت آن‌ها را از طریق این ابزار بررسی کرده و به راحتی مناسب‌ترین آن‌ها را استفاده کنید.

۲_ ابزارهای ایمیل مارکتینگ

” ایمیل مارکتینگ یک روش مرده است” این جمله کلیشه‌ای و قدیمی را دور بریزید. چون آمارها نشان می‌دهد ایمیل مارکتینگ هنوز هم روشی ایده آل و تاثیرگذار برای جذب مخاطبان است. پس به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای باید با ابزارهای مهم ایمیل مارکتینگ که شامل موارد زیر می‌شوند آشنایی داشته باشید:

میل چیمپ

میل چیمپ این روزها به عنوان قدرتمند‌ترین ابزار ایمیل مارکتینگ شناخته می‌شود. به طوری که در طول روز بیش از یک میلیارد ایمیل ارسال می‌کند. با کمک این ابزار می‌توانید کمپین ایمیل مارکتینگ خود را به شیوه حرفه‌ای‌تری پیش برده و حتی رفتار کاربران را نیز آنالیز و سنجش نمایید.

سندر

از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که در ایران بسیار محبوب شده است می‌توان به سندر اشاره کرد. سندر یک پیامرسان ایمیلی است که با کمک آن می‌توانید در ماه حدود 15 هزار ایمیل را به صورت رایگان به مخاطبان خود ارسال نمایید. گرچه این پیامرسان ایمیلی محدودیت‌هایی نیز دارد، اما در حال حاضر که تحریم‌های زیادی برای ایران وضع شده است بهترین گزینه خواهد بود.

میلر لایت

میلر لایت نیز عملکردی مشابه سندر دارد. با این تفاوت که در ماه فقط 12 هزار ایمیل رایگان ارسال خواهد کرد. این پیامرسان برای طراحی ایمیل‌های حاوی خبرنامه و پرسش نامه بهترین گزینه است.

۳_ ابزارهای ویدئو مارکتینگ

بخش مهمی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مربوط به بازاریابی ویدئویی می‌شوند. وقتی صحبت از ویدئو مارکتینگ به میان می‌آید بسیاری از افراد دچار هراس و استرس می‌شوند. چرا که در نگاه اول این روش بسیار پیچیده و دشوار به نظر می‌رسد.

اما ما کار را برایتان ساده می‌کنیم و ابزارهایی را معرفی خواهیم کرد که به راحتی با گوشی موبایل خود نیز بتوانید محتوای ویدئویی تولید کنید. احتمالا بسیاری از این ابزارها را می‌شناسید و نیازی به توضیحات اضافه ندارند. به همین دلیل تنها نامشان را در زیر ذکر کرده‌ایم:

  • آپارات
  • یوتیوب
  • Inshot
  • Vllo
  • Camcut
  • Adobe premiere pro

۴_ ابزارهای چت آنلاین

  • قیمت محصولتان چقدر است؟
  • ارسالتان چند روزه است؟
  • آیا محصولات دارای ضمانت و گارانتی هستند؟
  • سایز… این لباس را دارید؟
  • چگونه می‌توانم مشاوره دریافت کنم؟

احتمالا این سوالات را بارها و بارها از زبان مشتریان خود شنیده‌اید. حال مشتریانی که این دسته از سوالات را می‌پرسند در همان لحظه به دنبال پاسخ هستند نه چند روز بعد! پس بهتر است در بازاریابی دیجیتال با استفاده از سرویس‌های چت آنلاین فورا به آن‌ها پاسخ دهید. اینگونه قطعا احتمال جذب این مشتریان افزایش خواهد یافت. بهترین سرویس‌های چت آنلاین عبارت‌اند از:

  • گفتینو
  • ریتین
  • رای چت

۵_ ابزار‌های مدیریت پروژه و تیم دیجیتال مارکتینگ

و اما می‌رسیم به یک بخش بسیار جذاب و معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ فوق العاده کاربردی! قطعا مدیریت کردن تیم دیجیتال مارکتینگ و پروژه‌های کاری‌اتان کار ساده‌ای نیست. پس نیاز به ابزارهایی دارید که فرآیند مدیریت را برایتان آسان‌تر کنند. بهترین ابزارها در این زمینه عبارت‌اند از:

ترلو

محال است در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت کرده باشید و نام ترلو را نشنیده باشید. ترلو به شما کمک می‌کند عملکرد تمامی اعضای تیم خود را کنترل کنید. برای مثال می‌توانید همه اعضا را در ترلو عضو کرده و پروژه‌های کاری را میان آن‌ها تقسیم کنید. سپس برای اتمام هر پروژه تاریخی تعیین کرده و به هر یک از اعضا یک پنل کاربری بدهید.

گوگل شیت

گوگل شیت را هم همه ما می‌شناسیم. این ابزار شبیه به اکسل طراحی شده است و تمامی امور به صورت آنلاین در آن انجام می‌شوند. در گوگل شیت قادرید میزان پیشبرد و پیشرفت پروژه‌های خود را به راحتی بررسی کرده و از عملکرد اعضای تیم مطلع شوید.

۶_ ابزارهای تحلیل و آنالیز رفتار کاربران

تحلیل و آنالیز رفتار کاربران بسیار اهمیت دارد و به شما نشان می‌دهد که عملکرد کمپین بازاریابی‌اتان چگونه بوده و چه روش‌هایی تاثیر گذاری بهتری بر روی مخاطبان دارند. به طور کلی بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در این زمینه شامل موارد زیر می‌شوند:

گوگل آنالیتیکس

اولین ابزار کاربردی در این زمینه گوگل آنالیتیکس بوده که قطعا وب مسترها به خوبی با آن آشنایی دارند. این ابزار ترافیک سایت را زیر نظر داشته و مورد تحلیل قرار می‌دهد. یعنی بررسی می‌کند که کاربر با سرچ کدام کلمه وارد سایت شده؟ چه مدت زمانی در سایت حضور داشته و چه مسیری را طی کرده است؟ در نهایت با استفاده از آن می‌توانید رفتار کاربران را به راحتی تحلیل و آنالیز کنید.

پرس لاین

قطعا برای پیشبرد هرچه بهتر کمپین‌های بازاریابی و آنالیز و پیش بینی رفتار مخاطبان خود، نیاز است که پرسونای دقیقی از آن‌ها طراحی کنید. پس باید برای وبسایتتان فرم‌های آنلاین آماده کرده و از مخاطبان بخواهید با پر کردن آن اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دهند. برای این کار نیز می‌توانید از پرس لاین که یک فرم ساز آنلاین است کمک بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب از مجله مای کاستومر بهترین و کاربردی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را به شما عزیزان معرفی نموده‌ایم. تفاوتی ندارد که به تازگی در دنیای بازاریابی دیجیتال قدم ‌گذاشته‌اید یا سال‌هاست که در این زمینه فعالیت می‌کنید، به هر حال نیاز است که با تمامی این ابزارها آشنایی داشته و نحوه کار با آن‌ها را بیاموزید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت شما عزیزان می‌باشد. برای دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول
آیا شناخت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ تنها برای دیجیتال مارکترها ضرورت دارد؟

خیر شناخت این ابزارها برای تمامی افرادی که در زمینه بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کنند ضرورت دارد و تنها مختص دیجیتال مارکترها نخواهند بود.

بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای تولید و مدیریت محتوا کدامند؟

بهترین ابزارهای که در این زمینه‌ می‌توانیم به شما معرفی کنیم شامل وردپرس، گوگل داکس، ایفوگرام و … می‌شوند.

آیا ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نام برده شده رایگان هستند؟

اکثر این ابزارها نسخه رایگان دارند. اما برای دستیابی به امکانات پیشرفته‌تر آن‌ها می‌بایست نسخه‌های پولی و غیر رایگان را خریداری نمایید.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
4.6/5 - (5 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *