افزایش رتبه سایت در گوگل، کاملاً اصولی
در ادامه 34 تکنیک ناب برای ارتقا سایت در گوگل را با هم یاد می‌گیریم. با بهره‌مندی از این نکات می‌توانید یک سایت را به صورت حرفه‌ای بالا بیاورید.
افزایش رتبه سایت در گوگل ( Increase site ranking in google) یعنی رمز موفقیت کسب و کار شما! با ارتقا وب سایت خود می‌توانید از تمامی رقبایتان در سطح گوگل جایگاه بهتری را دریافت کنید. همان طور که می دانیم برای رتبه اول گوگل شدن روش‌های زیادی وجود دارد بنابراین تیم سئو با برنامه‌ریزی و تقسیم وظایف به صورت کاملاً دقیق و منظم و باتوجه به نوع کسب و کار و برند، طی زمان معینی، وب-سایت شما را به صفحه اول گوگل می‌رساند.

سئو یا افزایش رتبه سایت در گوگل چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم درمورد افزایش رتبه سایت با شما صحبت کنیم، لازم است که درمورد سئو کمی بیشتر بدانید. این کلمه همان بهینه ‌سازی موتور‌های جستجو می‌باشد که احتمالاً شما هم تابحال آن را بار‌ها از متخصصین این حوزه شنیده‌اید. برای اینکه فضای گوگل و وب سایت ‌ها محیطی امن و یونیک برای کابران باشد، الگوریتم‌های محکم و سختی برای فضای وب درنظر گرفته شده تا از شبیه‌سازی و تکرار مکررات در این حوزه پرهیز شود. پس بدانید که افزایش رتبه سایت در گوگل نه تنها کار راحتی نیست، بلکه اگر کسی به اصول سئو مسلط نباشد هرگز نمی‌تواند جز ۵ لینک اول در اولین صفحه اول گوگل باشد!

افزایش رتبه سایت در گوگل

چگونه رتبه اول گوگل شویم؟
و معیارهای گوگل برای افزایش رتبه سایت چیست؟

گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها بیش از ۲۰۰ معیار را در نظر می‌گیرد. از با اهمیت ترین این معیارها می‌توان محتوای باکیفیت، بک‌لینک، هدف کاربران از جستجو، سرعت بارگذاری صفحه، بهینه‌سازی وب‌سایت برای موبایل، بهینه‌سازی کلمات کلیدی، ساختار وب‌سایت، امنیت وب‌سایت و تجربه کاربری را نام برد.

چرا بهبود رتبه سایت در گوگل اهمیت دارد؟

بهبود رتبه سایت در گوگل و کسب رتبه اول در گوگل نه تنها توانایی کسب و کار شما برای ایجاد ترافیک را افزایش می‌دهد، بلکه باعث شده مخاطبان کسب و کار شما را معتبر بینند. درنتیجه افزایش رتبه سایت در گوگل موجب افزایش فروش هدفمند می‌شود.

اعضای تیم سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل​

مدیر سئو
مدیر سئو

یک تیم موفق سئو تنها با داشتن یک مدیر منظم، دقیق، زمان¬شناس و… می‌¬تواند پابرجا مانده و مشتریان را راضی نگه دارد! مدیر سئو در رأس این تیم قرار دارد و وظایفی همچون نظارت و کنترل بر عملکرد اعضای تیم، راضی نگهداشتن مشتری، بررسی مشکلات و مسائل پیش آمده، تنظیم قرارداد و مواردی از این قبیل را به عهده دارد.

تولید کننده محتوا
تولید کننده محتوا

محتوا یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسب رتبه گوگل و افزایش اعتبار سایت شماست! محتوا تاثیر مستقیمی با بهینه شدن وبسایت شما داشته و در صورت رعایت نکات سئو از جمله پراکندگی کلمات کلیدی، منحصر به فرد بودن متون، تیترهای جذاب و… تأثیر چشمگیری در ترافیک سایت و افزایش رتبه سایت در گوگل دارد.

طراح گرافیک
طراح گرافیک

جالب است بدانید تصاویر نیز به نوبه خود نقش مؤثری در افزایش رتبه سایت در گوگل دارند. به همین دلیل علاوه بر مدیر سئو و محتوا نویس، شما به یک طراح گرافیک نیز نیاز دارید. طراح گرافیک تیم سئوی مای کاستومر، با بررسی نوع کسب و کار شما، طراحی کاربرپسندی ارائه خواهد داد. در این نوع طراحی به المان‌های بسیاری همچون رنگ سازمانی، نوع کاربران هدف، محصولات و خدمات ارائه شده و… توجه می‌شود.

سازنده لینک
سازنده لینک

یکی از موارد قابل توجه و حائز اهمیت در افزایش رتبه سایت در گوگل ، لینک سازی است که به افزایش ترافیک وبسایت کمک شایانی می¬‌کند. کارشناسان مای کاستومر، لینک های داخلی و خارجی سایت را ساخته و به بررسی آن‌ها می‌پردازند. توجه داشته باشید در صورتی که لینک سازی به درستی انجام شود، باعث بهبود رتبه سایت شده و ترافیک سایت را افزایش می‌دهد.

متخصص فنی سایت
متخصص فنی سایت

متخصص فنی سایت از اعضای مهم تیم سئو است. چراکه بخش فنی وبسایت یا اصطلاحاً سئو تکنیکال، در صورت کوچک‌ترین اشتباه یا باگی می‌تواند باعث تنزیل رتبه سایت شود. متخصص فنی سایت وظیفه بررسی لینک سازی، پراکندگی کلمات کلیدی، بهینه سازی لینک های داخلی، ارورهای صفحات و… دارد. علاوه بر این به صورت پیوسته وب مستر را بررسی می‌کند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بلافاصله آن را برطرف کند.

اصول افزایش رتبه سایت در گوگل

استراتژی، پلن و چشم انداز

شما باید برای وب سایت خود یک استراتژی دقیق داشته باشید. بهتر است بدانید که با این روند سئو، قرار است که در ۳ ماه و ۶ ماه آینده چه اتفاقی برای بستر سایت شما بیفتد و اگر مشکلاتی در سر راه این هدف قرار گرفت، چه پلن‌های جایگزینی برای رفع این موانع و خطرات خواهید داشت.

ساختار سایت

اول از همه باید ساختار سایت خود را دقیقاً مشخص کنید. ساختار سایت یعنی این¬که تمامی المان¬ها و تگ¬ها به‌درستی به کار رفته باشند. استفاده از تگ¬های html5 امروزه تأثیر بسیار زیادی در رتبه¬بندی سایت دارد و سایت¬هایی که از دستورات قدیمی استفاده می¬کنند، به دلیل این¬که نمی¬توانند ساختار مناسبی را به کار ببرند، سایتشان کمتر از نظر سئو رشد خواهد کرد.

انتخاب صحیح نام دامنه

برای انتخاب نام دامنه باید به این موضوع دقت داشته باشید که اسم سایت شما بیانگر هویتی است که در آینده برندتان را نشان خواهد داد. کلمات سخت و پیچیده شاید خاص و جذاب باشند اما همه پسند نیستند. پس از جستجو در حوزه مرتبط با فعالیتتان می‌توانید نامی زیبا، شکیل و البته متناسب با فضای مورد نظرتان انتخاب کنید. یک نکته مهم درمورد انتخاب نام دامنه این است که ترجیحا و تاجایی که می¬توانید از نامهای کوتاه استفاده نمایید تا سرچ هم برای مخاطب راحت¬تر باشد.

انتخاب هاست مناسب

برای اینکه وب سایت شما در بستر امنی شکل بگیرد و رشد کند، باید حواستان باشد که هاست و میزبان مناسبی داشته باشید. البته این موضوع به راحتی قابل تشخیص نیست، اما باید بگوییم که بسیاری از هاست ‌های مشکل دار، می‌توانند فضایی دارک و متهم گونه داشته باشند که گوگل به سرعت آن‌ها را ردیابی و پیگیری خواهد کرد. اگر هاست شما سالم نباشد و به طور مکرر قطع شود، کاربران به زودی از ورود به سایت شما امتناع می‌کنند.

بهبود صفحات داخلی

از جمله مهم‌ترین مواردی که برای افزایش رتبه سایت در گوگل باید به آن توجه شود، این است که صفحات داخلی‌تان را بررسی کنید و به نحوی آن را طراحی نمایید که گوگل نه تنها شما را به عنوان یک سایت سالم با محتوای یونیک بشناسد، بلکه به وب سایتتان به مرور زمان رتبه‌ی برتری نیز بدهد.

تنظیم کردن صفحه‌ تان با هدف جستجو

هدف جستجو یعنی دلیل جستجوی جستجوگر! مثلاً اگر در مورد نکات وبلاگ‌نویسی سرچ کنید، می‌بینید که همه سایت‌های رتبه برتر شامل لیست نکات نامرتب هستند. پس برای این که بتوانید در صدر جدول گوگل قرار بگیرید، باید همان نوع محتوایی که همه افراد دنبالش هستند را تولید کنید! می‌توانید این کار را با تحقیق کلمات کلیدی و شناسایی نوع محتوای موردنیازتان انجام دهید:

  • نوع محتوا: آیا صفحات برتر، پست‌های وبلاگی، صفحات محصولات، صفحات دسته‌بندی کالا یا صفحات فرود هستند؟
  • قالب محتوا: آیا قالب محتوای صفحات برتر، راهنمایی گام‌به‌گام، پست‌های لیستی، نظرسنجی، بررسی، مقایسه یا فرمت‌های دیگری وجود دارد؟
  • زاویه محتوا: آیا یک دامنه برتر در حال ارائه پیشنهادات خاصی وجود دارد؟ (مثلاً استراتژی‌های سئو 2024 برای مبتدیان)
بارگذاری محتوای یونیک و باکیفیت

هرچقدر از محتوای یونیک و تأثیر آن در افزایش رتبه سایت در گوگل بگوییم بازهم کم است. تولید محتوای یونیک و البته مطابق با اصول سئو می‌تواند علاوه بر افزایش بازدید کاربران از شما، موتور‌های گوگل را به این ترغیب کند که به شما رتبه‌ی بهتری بدهند.

مقالات و محتوا‌هایی که در سایت خود قرار می‌دهید باید با الگوریتم مشخص و منظمی منتشر شوند و برای تعداد کلمات هر محتوا بسته به اینکه در چه زمینه‌ای صحبت می‌کنید از ۷۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه می‌توانید روی مباحث کار کنید. البته این عدد لزوما ثابت و قطعی نیست و بسته به محتوای شما می تواند بیشتر یا کمتر باشد.

چگالی کلمات کلیدی

همان‌طور که بیان کردیم در گذشته اگر کلمه ای را زیاد در سایت خود به کار می‌بردید، سریعاً در صفحه اول گوگل قرار می گرفتید اما امروزه الگوریتم موتور جستجو گوگل تغییرات بسیار زیادی نسبت به گذشته داشته است و بیشتر از درصد خاصی را جریمه می کند. اصولاً چگالی کلمات کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد که در پاراگراف های اولیه بایستی این چگالی بیشتر باشد.

پوشش کامل موضوعی برای بهبود رتبه گوگل

گوگل صفحاتی را در نتایج برتر نمایش می دهد که جواب جستجوگر را به طور کامل پوشش دهند. اما از کجا بدانیم که چه سؤالات و جواب‌هایی برای گوگل مهم است تا در بهبود رتبه گوگل موفق عمل کنیم؟؟!
بهترین نقطه شروع باز هم سایت‌های رتبه اول گوگل هستند، مثلاً در مورد یک رژیم غذایی خاص سرچ می کنید و می بینید که سایت‌های برتر درباره آن چه گفته اند، احتمالاً از نکاتی استفاده کرده‌اند که برای گوگل و کاربران پوشش موضوعی دارد. پس بهترین کار این است که از سایت‌های رقیب کمک بگیرید تا بتوانید در مورد آن پوشش موضوعی که مدنظر گوگل است، اطلاعات بهتر و بیشتری کسب نمایید.

لینک‌ های داخلی و خارجی

لینک‌های داخلی باعث ایجاد یک ساختار به‌هم‌پیوسته درون سایت شما می‌شوند. این کار باعث می‌شود موتور جستجو تمام مطالب موردنیاز کاربر را در سایت شما بیابد. هرچه کاربر زمان بیشتری در سایت شما بگذراند، رتبه سئو سایت بیشتر می‌شود و ترافیک سایت بالاتر می‌رود و سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می گردد.

برای گرفتن لینک از دیگر سایت‌ها (بک‌لینک) حتماً از سایت‌های معتبر استفاده کنید. انتقال اعتبار بین دو سایت که به هم لینک می‌دهند بسیار اهمیت دارد. اگر شما از یک سایت معتبر لینک بگیرید، برای گوگل و کاربران معتبر شناخته می‌شوید. اما باید بدانید که خلاف این قضیه هم صدق می‌کند.

اگر شما از یک سایت نامعتبر با امنیت پایین لینک بگیرید، اعتبار، ارزش و رتبه سایت شما آسیب خواهد دید. پس اگر از اعتبار لینکی که استفاده می‌کنید مطمئن نیستید بهتر است آن را حذف کنید. لینک‌هایی که می‌گیرید باید با محتوای سایت شما مرتبط باشند وگرنه باعث هدایت ترافیک نمی‌شوند.

حواستان به کد‌های سایت باشد

کدنویسی یکی از مهم‌ترین مباحث برای افزایش رتبه سایت در گوگل است. اگر بخواهیم کوتاه و ساده این موضوع را بیان کنیم بهتر است بگوییم که کد‌های وارد شده برای نوشتن سایت شما، مسیر ورودی به سایر نقاط هستند.

هرچه آدرس سرراست‌تری برای این مسیر‌ها تعریف کنید، سرعت بالاتری برای سایت خود تعبیه نموده‌اید. در سئو سایت وردپرسی و همچنین سئو سایت asp.net، تقریباً می‌توان گفت که با کد‌نویسی صحیح موتور‌های جستجو به صورت بهینه‌ای شما را بررسی می‌کنند و بارگذاری این سایت ها با سرعت بسیار بالاتری انجام می‌شود.

رتبه برتر در گوگل با استفاده از تبلیغات!

یک ترفند بالا بردن رتبه سایت در گوگل استفاده از تبلیغات است. اگر هنگامی که کلمه کلیدی موردنظرتان را سرچ کردید و تبلیغات چیزی بود که در صدر نتایج جستجو برای شما نمایش داده شد، تنها راه برای این که به اولین رتبه در سایت گوگل برای آن کلمه کلیدی تبدیل شوید این است که هزینه‌ای را برای تبلیغات پرداخت کنید.

حال چگونه پول تبلیغات را بدهیم؟! تنها کافی است برای تبلیغات گوگل (Google Ads) ثبت‌نام کرده و یک کمپین جستجو تشکیل دهید. تبلیغات جستجوی گوگل بر اساس پرداخت به ازای هر کلیک یا همان PPC عمل می¬‌کند. یعنی شما برای آن کلمه کلیدی که می‌خواهید در آن رتبه بگیرید مزایده می‌کنید! حتی می-‌توانید انتخاب کلیدواژه خود را به منطقه جغرافیایی که در آن هستید محدود کرده تا دیگر مجبور نشوید برای افراد زیادی تبلیغات کنید.

تنها چیزی که لازم است بدانید این است که مزایده بر سر یک کلیدواژه به این معنی نیست که همیشه بالای بلوک تبلیغات قرار می¬گیرید. اگر افراد دیگری پیدا شوند که پول بیشتری برای تبلیغات PPC پرداخت کنند، قطعاً جایگاهی بهتر از شما خواهند داشت.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که صفحه ورود و کپی تبلیغات شما با کلیدواژه موردنظر خودتان مطابقت داشته باشد، این اهمیت بدین منظور است که گوگل به همچنین چیزهایی امتیاز کیفیت داده و در نهایت اگر امتیاز شما بالا بود، یک سری از تبلیغات را در یک مکان خوب و با قیمت کمتر به شما پیشنهاد می‌دهد.

در واقع وقتی تبلیغات یک راه تضمینی برای ظاهر شدن در رتبه اول گوگل است یعنی این که پول حرف اول را می‌زند. پس به محض این‌که پرداخت هزینه به کمپین‌های تبلیغاتی گوگل را متوقف کنید بدان معناست که ظاهر شدن خودتان به عنوان سایت برتر گوگل را متوقف ساخته‌اید.

البته گفتنی است که نتایج ارگانیک معمولاً کلیک بیشتری نسبت به تبلیغات می‌گیرند! لذا اگر در پوزیشنی مثل پوزیشن تبلیغات باشید همیشه به این معنی نیست که کلیک و ترافیک بیشتری به دست بیاورید، چرا که مردم بیشتر ترجیح می‌دهند روی نتایج ارگانیک کلیک کنند تا نتایج تبلیغاتی!

اگر قرار است برای کلیدواژه‌ای هزینه کنید تا با استفاده از آن رتبه اول گوگل شوید، بهتر است این هزینه را صرف سئو کردن صفحه کنید تا تبلیغات PPC ، با این روش قطعاً نتیجه بهتری را به دست می‌‌آورید.

بهبود رتبه سایت در گوگل با سئو محلی!

اگر افراد هنگام جستجوی مشاغل محلی، کلمه کلیدی شما را جستجو می¬کنند، غالباً در بالای نتایج یک “Map Pack” مشاهده می¬کنید. برخلاف اکثر نتایج جستجو، لیست‌های map pack شما را به کسب‌وکارهای Google My Business هدایت میکند نه وب‌سایت آنها.

Google My Business یک لیست رایگان از تمام مشاغلی است که شما جستجوی مرتبط با آنها انجام داده‌اید. شما نیز میتوانید جزئیات اساسی شغل خود مانند ساعت کاری، شماره‌تلفن، آدرس، ایمیل، وب‌سایت و غیره را در آن وارد کنید. این اطلاعات در جایی قرار می‌گیرند که مخاطبان شما به‌راحتی میتوانند به شما دسترسی پیدا کنند.

با این حال اکثر مشاغل صرفاً با ثبت‌نام در Google My Business نمیتوانند در این قسمت از گوگل رتبه‌بندی شوند. بلکه هدف گوگل از این قسمت این است که معتبرترین مشاغل محلی را رتبه¬بندی کند. پس لازم است که از تاکتیک‌های سئو محلی برای این کار استفاده کنید.

  • لیست Google My Business سایت خود را بهینه کنید.
  • استنادهای
  • محلی با کیفیت بسازید.
  • نظرات بیشتری را از مشتریان خود دریافت کنید.
  • پیوندهایی به صفحات مهم ایجاد کنید.

رتبه اول سرچ گوگل با اسنیپت‌های برجسته!

اسنیپت‌های برجسته قطعات کوتاهی هستند که در نتایج جستجوی بعضی از کلمات کلیدی از سایت‌های برتر ظاهر می‌شوند. اگر قبلاً در صفحه اول گوگل برای یک کوئری، اسنیپت برجسته دریافت کرده‌اید، اکنون نیز می‌توانید با مقداری سئو به همان رتبه برسید!

می‌توانید موقعیت فعلی خود در گوگل را با ابزار رایگان Ahref’s Rank Checker بررسی کنید. برای این کار فقط کافی است کلمه کلیدی، کشور و دامنه خود را وارد کنید. بهتر است که از یک ابزار بررسی رتبه استفاده کنید زیرا نتایج گوگل معمولاً بر اساس سابقه مرور، مکان و سایر عوامل شخصی‌سازی میشوند. استفاده از یک ابزار بررسی رتبه‌بندی، این موارد را از معادله حذف کرده و به شما یک موقعیت دقیق‌تر از رتبه واقعی¬تان در کشور موردنظر میدهد. اگر شما در این ابزار بین 10 تا سایت رتبه برتر بودید، می‌توانید اطمینان پیدا کنید که سایت شما برای اسنیپت برجسته بهینه شده است!

در ادامه میخواهیم روند این کار را خیلی دقیق‌تر برایتان توضیح دهیم اما اصلاً نگران نباشید زیرا کار سختی نیست:

پیش از همه مطمئن شوید که صفحه شما دارای اطلاعاتی برای اسنپت شدن است. اگر شما در صفحه اول هم قرار بگیرید ولی در محتوای خودتان برای کلیدواژه مرتبط تعریفی نداشته باشید، اصلاً شانس اسنیپت برجسته شدن را ندارید.

در وهله دوم مطمئن شوید که اطلاعات شما در قالب گوگل ترجیح داده میشود. البته این امر با توجه به کلیدواژه شما متفاوت خواهد بود. مثلاً برای «سئو» یک اسنیپت جمله‌ای کوتاه داریم ولی شاید برای «مراحل انجام بازاریابی وابسته» به یک لیست شماره‌گذاری شده نیاز داشته باشیم.

اگر بخواهیم یک ابزار خوب برای استفاده از فرصت‌های اسنیپت به شما معرفی کنیم، بهتر است دامنه خودتان را در سایت اکسپلور Ahrefs وارد کرده و سپس وارد Organic Keyword شوید. پس از آن کلمات کلیدی که برای آنها پوزیشن 2-10 گوگل را دارید فیلتر کنید. هر صفحه‌ای که برایتان ظاهر شد یعنی این صفحه پتانسیل اسنیپت برجسته شدن را داراست و فقط نیاز به کمی بهینه سازی دارد.

بررسی رقبا

رتبه‌بندی در گوگل یک بازی تک نفره نیست. هر سایتی که در صفحه اول گوگل باشد رقیب شما به حساب می آید و شما برای رسیدن به رتبه برتر گوگل باید از آنها سبقت بگیرید! پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که قدرت رقیب‌ها رو نسبت به سایت خودتان بسنجید.

برای انجام این کار در صفحه اول، کلمه کلیدی خودتان رو جستجو کرده و کیفیت سایت‌های برتر رو چک نمایید. شاید شما هم یک فروشگاه معتبر در زمینه معرفی و فروش انواع لپ‌تاپ باشید ولی می‌¬بینید که سایت های بزرگی پیش روی شما هستند و باید از آنها سبقت بگیرید، پس کارتان بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

اگر حس می‌کنید توان رقابت با این سایت‌ها را ندارید، سعی کنید یک کلیدواژه کمتر رقابتی و مناسب یعنی کلمات کلیدی طولانی یا Long-Tail Keywords پیدا کنید تا یک فرصت کوتاه برای قرار گرفتن در رتبه اول گوگل را به دست آورید.

بررسی مطالب پرطرفدار

آخرین مورد درباره‌ی افزایش رتبه سایت در گوگل این است که هرازگاهی با استفاده از گوگل آنالیتیکس بررسی کنید که کدام محتوا و یا مقاله در وب سایت شما بازدید بیشتری داشته است. این کار باعث می‌شود در طی تنظیم استراتژی محتوای خود به این پی ببرید که کاربران بیشتر در حوزه‌ی فعالیت و کسب و کار شما به دنبال چه چیزی می‌گردند و کدام مطلب در وب سایتتان باعث شده که طرفدارن بیشتری پیدا کنید.

عکس‌ های بی کیفیت و بهینه‌ سازی نکردن آنها

شاید در نگاه اول این مسئله تأثیری در رتبه اول گوگل نداشته باشد ولی باید گفت که در واقع طرز فکری کاملاً است. عکس¬های بی کیفیت علاوه بر این‌که میتواند تأثیر منفی بر روی جذب کاربران داشته باشد، موجب می‌شود تا گوگل هم آن را نادیده بگیرد. اصولاً کسی که از تصاویر بی کیفیت استفاده میکند، هیچگونه بهینه‌سازی برای عکسهای خود انجام نمیدهد یعنی از تگ های alt و title که در قسمت جستجوی عکس موتور جستجوی گوگل تأثیرگذار است استفاده نمیشود. همان‌طور که میدانید این قسمت با بررسی این دو تگ صورت میگیرد.

Alt برای عکس ها

تنها چیزی که در صفحه سایت شما توسط موتور جستجو بررسی می‌شود، تولید محتوای به کار رفته در سایت است. شاید تا الان فکر می‌کردید که عکس‌های سایت تاثیری در افزایش رتبه سایت ندارند اما چنین نیست. عکس‌ها ممکن است تاثیر منفی که روی سایت داشته باشد. مثلا حجم بالای عکس باعث افزایش بارگذاری می‌شود. هنگامی که عکس به هر دلیلی بارگذاری نشود ترکیب نام alt نشان داده می‌شود. گوگل این متن را می‌خواند و تاثیر می‌گذارد.

اگر به هر دلیلی اگر عکس بارگذاری نشد نام ALT را فقط نمایش دهد که گوگل بتواند آن را بخواند و تاثیر دهد. لذا بهتر است برای نام ALT از کلمات کلیدی استفاده کنید که شانس بالایی برای نمایش در گوگل داشته باشید. یکی دیگر از مواردی که به بهینه‌سازی عکس‌ها کمک می‌کند فرمت بسیار مناسب است. اگر این فرمت به خوبی پشتیبانی نشود باعث اثر منفی روی سایت شما می‌شود بنابراین بهتر است که با توجه به تولید محتوای متنی عکس‌ها را انتخاب کنید.

نقش یو آر ال‌ ها در افزایش رتبه سایت در گوگل

در مورد urlهای سایت باید بدانید که هر کدام از آن‌ها ممکن است به صورت ثابت و متغیر خودنمایی کنند. یو آر ال‌های ثابت همانطور که از نامشان پیداست تغییر نمی‌کنند مگر اینکه ادمین اصلی سایت نیاز به تغییر آن‌ها را حس نماید. اما یو آر ال‌های متغیر آن‌هایی هستند که بسته شرایط ممکن است تغییر یابند. البته نکته مهم در این مورد این است که اغلب این پارامتر‌ها باید ثابت باشند مگر اینکه در شرایط مختلف، متخصص اینکار نیاز به تغییر را احساس نماید.

انتخاب تایتل و متا تگ توضیحات به صورت مجزا در هر صفحه

هر صفحه از سایت دارای یک موضوع مشخص و یک عنوان خاص است و محتویات داخلی درباره آن توضیح می‌دهد. یکی از مهم‌ترین موارد برای افزایش رتبه سایت در گوگل، عنوان است. متن تایتل همان تب بالایی مرورگر است که با کلیک بر روی آن، محتویات داخل سایت نشان داده می‌شود. توصیه می‌شود که حتما کلمه کلیدی در متاتایتل استفاده شود. متا دیسکریپشن که همان متن توضیحات است امروزه برای گوگل ارزش بالایی دارد. بهتر است که حدود دو بار کلمه کلیدی اصلی در آن به کار رود.

شبکه‌ های اجتماعی و فعالیت کردن در آنها

امروزه شبکه‌های اجتماعی دارای بیشترین کاربران هستند بنابراین یکی از مواردی که باعث می‌شود کاربران به سراغ صفحه شما بیایند تولید محتوای متنی ارگانیک است. پس شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم هستند و در افزایش رتبه سایت در گوگل و سئو سایت کمک بسیاری می‌کنند.

درواقع یکی از راه های انتشار مطالب، اشتراک‌گذاری آنها در شبکه های اجتماعی است. مهم ترین شبکه‌های دریافت بک‌لینک که ارزش بسیار بالایی برای موتور جستجو گوگل دارند شامل توییتر، فیس‌بوک، گوگل پلاس و لینکدین هستند. هر بک‌لینکی که از این شبکه ها دریافت شود، تأثیر بسیار زیادی در افزایش رتبه سایت گوگل دارد.

پست مهمان

پست مهمان با تبادل لینک اشتباه نگیرید. در پست مهمان شما مطلبی را به صورت کاملاً رایگان و مطابق با هدف آن سایت تولید کرده و به عنوان بلاگ در سایت مهمان خود منتشر میکنید. در انتها این اجازه را دارید که منبع اصلی را سایت خودتان و به صورت لینک شده قرار دهید. در واقع مطلبی که شما برای آن سایت می‌نویسید، کاملاً منحصربه‌فرد و تخصصی است.

فروم‌ ها

فروم‌ها از دیگر مکانهایی هستند که تأثیر بسیار مثبتی برای رتبه سایت در موتور جستجو گوگل میتوانند داشته باشند. هرچند در سالهای اخیر شاهد افت فعالیت فروم¬ها بوده ایم اما رتبه های بالای آنها و دریافت بک‌لینک از آنها به مراتب تأثیر کمتری نسبت به شبکه های اجتماعی نخواهد داشت. نکته‌ای که باید در فروم ها رعایت کنید این است که به قوانین هر فروم کاملاً احترام بگذارید.

بهینه‌ سازی رابط کاربری

رابط کاربری بدین معناست که کاربران بتوانند به راحتی در سایت شما پیمایش کنند. اگر ساختار سایت شما که در اول از همه بیان شد مناسب نباشد، کاربر نمیتواند به راحتی مطالب موردنیاز خود را پیدا کرده و از این رو سریعاً وب‌سایت شما را ترک خواهد کرد. این امر یک تجربه کاربری بد هم برای او ایجاد خواهد کرد. این مسئله یعنی ترک سایت توسط کاربر سریعاً موجب افزایش بونس ریت و کاهش رتبه در موتور جستجو گوگل خواهد شد و رتبه اول گوگل عملاً غیرقابل دسترس خواهد بود.

استفاده درست از تگ ها

استفاده درست از تگ ها مهم‌ترین نکته است. این امر یعنی اینکه شما از تگ های مهم در ساختار سایت خود استفاده کنید. تگ هایی مانند Hها به صورت عنوان، تأثیر مهمی برای به دست آوردن رتبه اول گوگل خواهند داشت. شناخت و به کار بردن درست تگ ها و استفاده نکردن از تگ هایی که موجب جریمه سایت شما می-شوند (مانند table) از جمله این موارد است.

به کار بردن نقشه سایت

نقشه سایت یکی از مهم‌ترین عوامل برای راهنمایی کاربر جهت پیمایش در سایت است. جهت انجام این کار لازم است که برای هر صفحه جدید یک لینک اختصاصی در نقشه سایت طراحی شود تا گوگل در کمترین زمان آن را ایندکس کند. پس نقشه سایت با خوبی می‌تواند نقش بسزایی در بهبود سئو سایت داشته باشد.

ایندکس شدن صفحات و بهبود رتبه سایت

موتورهای جستجوگر گوگل اهمیت زیادی به ایندکس شدن صفحات می‌دهد. چون صفحه‌هایی توسط گوگل بررسی می‌شوند که با استفاده از ربات‌های خزنده ایندکس شده باشند. بر همین اساس شما می‌توانید با کمک برخی ابزارهای وبمستر گوگل نظیر Google Search Console وضعیت ایندکس صفحه های وب سایت خود را بررسی کنید. البته افزایش رتبه سایت از طریق سرعت ایندکس به پارامترهای مختلفی مانند عوامل زیر بستگی دارد.

پارامترهای موثر بر سرعت ایندکس سایت جهت افزایش رتبه سایت در گوگل

  • اعتبار سایت
  • تعداد بک لینک ها
  • کیفیت بک لینک ها
  • فاصله زمانی ارسال مطالب
  • نسبت متن به کد در سایت

مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است و طراحی رسپانسیو است

امروزه با گسترش استفاده از موبایل و تبلت، بیشتر کاربران تمامی فعالیت¬های اینترنتی خود را از طریق این ابزارها انجام می¬دهند، پس خیلی مهم است که سایت شما به‌درستی در این ابزارها نمایش داده شود. جدا از تأثیری که این مسئله می¬تواند بر روی جذب کاربران داشته باشد، مسئله مهم دیگر تأثیر مثبت آن در گوگل است. از نظر موتور جستجو گوگل، آن دسته از سایت¬هایی که از طرح رسپانسیو پیروی می¬کنند، شانس بیشتری جهت قرار گرفتن در رتبه اول گوگل دارند.

دروافع با گسترش اخیر دستگاه‌های تلفن همراه، امروزه جستجوهای بیشتری در تلفن‌های هوشمند نسبت به رایانه‌ها انجام می‌شود. بنابراین این مورد خود یکی از موارد برای افزایش رتبه سایت در گوگل در نظر گرفته می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها و صاحبان کسب و کارهای خرده فروش بیشتر ترافیک خود را از موبایل دریافت می‌کنند.
به خاطر ترافیک زیاد تلفن همراه، گوگل تمرکز خود را روی موبایل معطوف کرده است. به‌عنوان مثال، گوگل تغییری به سمت نمایه سازی موبایل را تا اوایل سال 2021 برای همه وب سایت‌های سراسر جهان تکمیل کرد.
این به این معنا است که وب سایت شما باید با موبایل سازگار باشد و باید سرعت زیادی داشته باشد. علاوه بر اینکه روی نسخه دسکتاپ وب سایت خود تمرکز می‌کنید، زمان آن رسیده است روی سئو موبایل خود نیز متمرکز شوید.

از تیتر h1 و h2 استفاده کنید

در تولید محتوای متنی از رعایت قواعد تیتر بندی غافل نشوید. تیترها باعث می‌شوند متن شما برای مخاطب و موتور جستجو، روان‌تر و قابل‌فهم‌تر باشد. تیتر بندی یکی از راه‌های نشان‌دادن ساختار محتوا و تاکید بر نقاط مهم متن است. ارتباط زیادی بین تیتر بندی محتوای سایت با افزایش رتبه در گوگل وجود دارد.

محتوای ویدئویی بسازید

قراردادن ویدئو در سایت می‌تواند توجه گوگل و مخاطب را به خود جذب کند و ترافیک سایت را بالا ببرد. محتوای ویدئویی بازدیدکننده‌ها را مدت طولانی‌تری در سایت نگه می‌دارد. این کار باعث می‌شود موتور جستجو متقاعد شود که محتوای شما باهدف جستجوی کاربر مطابقت داشته است.

سرعت صفحه خود را افزایش دهید

زمان بارگذاری یکی از معیارهای کلیدی در ارتقای Core Web Vitals اخیر گوگل در سرچ کنسول است؛ بنابراین با استفاده از این قابلیت می‌توانید، مطمئن شوید سایت شما تا حد امکان سریع بوده یا خیر که این مورد هم برای بهبود رتبه جستجو و هم برای ارائه یک تجربه کاربری خوب موثر است.

لینک های خراب را برطرف کنید

داشتن لینک‌های با کیفیت در وبسایت شما یکی از بهترین راه‌های افزایش ترافیک و تثبیت اعتبار سایت بشمار می‌رود که هم در افزایش رتبه سایت در گوگل اهمیت دارد و هم سئو سایت بهبود پیدا می‌کند؛ اما لینک‌هایی که خطای 404 ایجاد می‌کنند دقیقا عملکردی برعکس دارند یعنی هم به تجربه کاربری شما و هم به رتبه جستجو آسیب می‌رسانند و برای آن ابزارهای متفاوتی مانند BrokenLinkCheck یا Dead Link Checker وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید.

به‌ روز رسانی مطالب قبلی

به‌روزرسانی مطالب یکی از راه‌های اصلی برای بیشتر دیده‌شدن سایت است. ممکن است بعضی از مطالب سایت در طی یک یا دو سال قدیمی و بدون استفاده شوند. با بررسی داده‌های گوگل آنالیتیکس، می‌توانید صفحاتی که در سایت شما کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند را پیدا کنید. اگر برای شما مهم است که این مطلب توسط مخاطبانتان دیده شود، آن را بازنویسی یا به‌روزرسانی کنید
برای انجام این کار می‌توانید کلمه کلیدی موردنظرتان را در گوگل جستجو کنید. 5 نتیجه اول را خوب مطالعه کنید و با مطلب سایت خود مقایسه کنید که چه چیزی در مطلب شما کم است. بعد بدون کپی‌کردن، مطلب را به‌روزرسانی و جذاب کنید. .

مدت زمانی که برای بالابردن رتبه سئو سایت لازم است، بستگی به یک سری عوامل دارد. اگر اعتبار دامنه فعلی سایت شما پایین است، حدود 6 ماه طول خواهد کشید. اما با انجام درست پیشنهادهای بالا می‌توانید این زمان را کمتر کنید. اما به یاد داشته باشید برای افزایش رتبه سایت در گوگل هیچ میان‌بری وجود ندارد. برخی از این میان‌برها به اعتبار و رتبه سایت شما لطمه می‌زنند.

تیترها و عنوان‌ های جذاب

از آنجایی که عنوان قدرت بسیار زیادی در سایت‌تان دارد بنابراین بهتر است که از عنوان‌هایی استفاده کنید که کاربران با دیدن آنها جذب مقاله شوند و متفاوت بودن را حس کنند. ولی به این نکته توجه داشته باشید که تنها عنوان با کیفیت کافی نیست و بهتر است که متن درون محتوا نیز از کیفیت و نگارش مناسبی برخوردار باشد.

برای دیدن موارد بیشتر کلیک کنید بستن

انواع ابزارها جهت ارتقای رتبه کلمات کلیدی

برای افزایش رتبه کلمات کلیدی بهتر است از ابزارها استفاده کنید و ممکن است این ابزارها رایگان یا پولی باشند که شما می‌توانید متناسب با نیازتان از آنها استفاده کنید. در ادامه چندین ابزار بسیار مهم برای شما شرح داده‌ایم.

ابزار KW RANK

ابزار KW RANK، یک ابزار ایرانی برای افزایش رتبه سایت است که تنها یک هفته می‌توان از آن به صورت رایگان استفاده کرد. این ابزار هیچ‌گونه باگ و مشکلی ندارد و به راحتی می‌توان با استفاده از آن رتبه کلمات کلیدی را در گوگل بررسی کرد.

ابزار serprobot

ابزار سرپ روبوت نیز رایگان و غیررایگان عرضه می‌شود که پیشنهاد ما ابزار غیر رایگان است زیرا امکانات بیشتری را برای شما فراهم می‌کند. این ابزار می‌تواند یکی از بهترین ابزارهای رایگان برای ارتقای کلمات کلیدی در گوگل باشد همین‌طور بیشتر برای بررسی مانیتورینگ استفاده می‌شود. از جمله مزیت‌های این ابزار، گروهی وارد کردن کلمات کلیدی است.

ابزار smallsrotools

با استفاده از این ابزار شما می‌توانید این به صورت کاملاً رایگان به افزایش رتبه سایت کمک کنید و بررسی آنها را به صورت گروهی نمایش دهید.

ابزار Nightwatch

این ابزار هم به صورت رایگان و هم صورت پولی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا اندازه بسیار زیادی می‌تواند به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کند.

ابزار Nightwatch تنها می‌تواند بین ۱۰ تا ۲۰ کلمه کلیدی را در طول روز بررسی کند و آن را به شما نمایش دهد. شاید بپرسید که بین نسخه رایگان و پولی کدام یک بهتر است به شما بگویم که اگر می‌خواهید از کلمات کلیدی زیادی استفاده کنید نسخه غیر رایگان برای شما مناسب‌تر است و امکانات بسیار جالبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ابزار rotbekalame

این ابزار به صورت کاملا پولی است و توسط توسعه دهندگان ایرانی ایجاد شده است. ابزار rotbekalame بیشتر برای مانیتورینگ کلمات کلیدی به کار می‌رود.

البته این نکته حائز اهمیت است که شما تنها تا ۷ روز می‌توانید از این سایت استفاده کنید و در صورت رضایت می‌توانید آن را خریداری کنید. این ابزار دارای ویژگی‌های بسیار مهمی است که می‌توان به بررسی دقیق کلمه‌های کلیدی، بررسی رتبه الکسا، نشان دادن رتبه کلمات کلیدی روی چارت و نمایش مانیتور بک لینک‌های سایت می‌باشد.

بهترین شرکت سئو و بهبود رتبه سایت

هیچ مجموعه و تیم سئوکاری نمی‌تواند در زمان کوتاهی وب سایت شما را به جایگاه خوبی برساند؛ زیرا سئوی سایت یک کار کاملاً تخصصی است که در طولانی مدت به نتیجه خواهد رسید. از طرفی تنها گوگل تعیین می‌کند که کدام سایت در چه مدتی می‌تواند رتبه بالایی داشته باشد. بنابراین بیان سئو سایت تضمینی کاملاً بی‌پایه و اساس است‌. تنها بررسی تغییرات سایت و نتایج موتورهای جستجو در گوگل می‌تواند شما را از جایگاه آینده وب سایتتان آگاه سازد.

همچنین چنانچه مراکز دیجیتال مارکتینگ برای شما سایتی را طراحی کنند که دارای متدهای لازم نباشد. قطعاً نمی‌دانید که چگونه در رتبه بندی گوگل سایت خود را بهتر کنید. پس سعی کنید طراحی سایت شما به گونه‌ای باشد که از گوگل رتبه منفی دریافت نکنید. همچنین از روش‌های غیر مجاز مانند کلاه سیاه در آن استفاده نشده باشد.

الگوریتم گوگل دارای پیچیدگی‌های زیادی است و گوگل هرگز این جزئیات را افشا نمی‌کند. متخصصین سئو فقط در مورد تکنیک‌های عمومی مثل متا تگ، عکس‌ها و غیره اطلاع دارند. در واقع می‌توان گفت که متخصصان واقعی سئو همه مانند هم خواهند بود. اما ممکن است که برخی با عنوان سئو تضمینی با دست‌کاری الگوریتم گوگل کار کنند.

در رابطه با این موضوع باید ذکر کرد که هر الگوریتمی که در آن دست‌کاری صورت گیرد، کار مشتری با آن به مشکل بر خواهد خورد. در نتیجه مشتری نمی‌تواند از راه درست به نتیجه مناسبی دست پیدا کند. همچنین میزان پیچیدگی الگوریتم گوگل آنقدر زیاد است که امکان دسترسی هیچ‌کس به آن وجود ندارد.

همچنین شرکت‌هایی که در زمینه خدمات سئو مشغول فعالیت هستند، لازم است که کلیه فعالیت‌های انجام شده برای بهبود سایت را توضیح دهند و در پایان یک گزارش کامل از خدمات خود را ارائه دهند. در این میان ما به عنوان یکی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ با نام تجاری مای کاستومر می‌توانیم با رعایت استانداردهای سئو بهترین سایت را طراحی کنیم. همچنین با استفاده از بهترین تکنیک‌ها رتبه‌های بالایی را از موتورهای جستجوگر برای شما کسب نماییم.

با توجه به دانش فنی کارشناسان ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر شما می‌توانید در مدت کوتاهی به لینک اول گوگل برسید. از این رو در بازدید وب‌سایتتان ترافیک ایجاد شده و قطعاً کسب و کار پررونقی خواهید داشت.

سوالات متداول
چرا باید سئو رو به مای کاستومر بسپاریم ؟

خدمات افزایش رتبه سایت در گوگل نیازمند یک تیم است. تیم حرفه‌ای مای کاستومر با دارا بودن تعداد بالای نیروهای متخصص می‌تواند نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

تیم مای کساتومر چگونه سایت شما را سئو می‌کند؟

ما علاوه‌بر پیاده سازی فنی بر اساس الگوریتم‌های جدید گوگل، با تولید محتوا و بک لینک و بهبود رفتار کاربری در سایت، سبب افزایش رتبه سایت شما در گوگل می‌شویم.

آموزش سئو را چگونه و از کجا شروع کنیم؟

صفر تا صد آموزش سئو داخلی، خارجی و سئو تکنیکال، به‌صورت گام به گام (از مبتدی تا پیشرفته) توسط آکادمی مای کاستومر تولید و ارائه شده است. این دوره آموزش سئو تمامی نکات و تکنیک‌های سئو را بصورت عملی، کاربردی و مبتنی بر نیازهای بازار پیش برده است. 

شما می‌توانید پکیج جامع سئو گوگل هندز را با قیمت بسیار مناسب از وبسایت آکادمی مای کاستومر تهیه نمایید. 

چقدر زمان نیاز است تا رتبه داشته باشم؟

زمان افزایش رتبه سایت در گوگل به پارامترهای زیادی مانند میزان سابقه شما بستگی دارد. اما معمولا مدت زمان پیش بینی شده برای هر پروژه، بین ۵ تا ۸ ماه است.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران

29 پاسخ

    1. با سلام خدمت شما
      شما خودتان نیز میتوانید پیشنهادات خودتان را ارائه کنید
      اما ما بهترین کلمات را سعی میکنیم با کارشناسی انتخاب کنیم و به شما پیشنهاد دهیم

  1. سلام وقت شما بخیر
    لطفا بفرمائید سرمایه گزاری روی اینستاگرام بهتره یا وبسایت برای حوزه آرایشی.
    ممنونم

    1. بله هیچ مشکلی نداره ما بر اساس اصول سئو وب سایت شما رو طراحی میکنیم که هروقت خواستید سئو رو شروع کنید

    1. وقت بخیر بستگی به سختی کلمات کسب و کار شما و فعالیت رقبای شما در گوگل بین ۴ تا ۸ ماه اغلب زمان میبره

  2. سلام وقت بخیر. شما پیشنهاد میدید روی تعداد فالوور پیج بیشتر هرینه و تاکید کنیم یا روی رتبه گوگل؟ کسب و کار من فروشگاه لوازم ورزشیه

  3. سلام‌
    اخیرا ازسایتی بازدید کردم که مقاله ای داشت که برام جالب بود روش کلیک کردم اما بعداز۲۰ثانیه از اون مقاله روی یک سایت دیگه می‌رفت بار دوم همین اتفاق افتاد بارسوم تکرار شد با چهارم بازهم تکرارشد عصبانی شدم بار پنجم دیدم این سایت داره بااین کارش ازمن یک سواستفاده می‌کنه که تعداد کلیک‌های روی سایتشو بالاببره چطوری میشه ازاین سایتها شکایت کرد واینهارا گزارش کرد اینها با سواستفاده ازنت مراجعینشون خدمات ارایه نمی‌کنند بلکه اعصاب وروان مراجعین خودشونو هم به هم ریزند تا جایگاه خودشونو بالا ببرند و باید از اینها شکایت کرد تا نتوانند سواستفاده کنند لطفا راهنمایی کنید وبگیدچطورمیشه این سایتها را به گوگل معرفی کرد تا آنها را از خدمات گوگل محروم کرد اینها بنوعی هک زیرپوستی وسواستفاده از مراجعینشون هست ممنون میشم کمک کنید که آلودگی های اینطوری را ازبین ببریم

    1. سلام واقعا موردی که ذکر کردید آزار دهنده هست. جهت گزارش به گوگل باید یک اکانت جیمیل داشته باشید و از قسمت Report Spam, Phishing, or Malware لینک سایت و توضیحات رو سابمیت بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29 پاسخ

    1. با سلام خدمت شما
      شما خودتان نیز میتوانید پیشنهادات خودتان را ارائه کنید
      اما ما بهترین کلمات را سعی میکنیم با کارشناسی انتخاب کنیم و به شما پیشنهاد دهیم

  1. سلام وقت شما بخیر
    لطفا بفرمائید سرمایه گزاری روی اینستاگرام بهتره یا وبسایت برای حوزه آرایشی.
    ممنونم

    1. بله هیچ مشکلی نداره ما بر اساس اصول سئو وب سایت شما رو طراحی میکنیم که هروقت خواستید سئو رو شروع کنید

    1. وقت بخیر بستگی به سختی کلمات کسب و کار شما و فعالیت رقبای شما در گوگل بین ۴ تا ۸ ماه اغلب زمان میبره

  2. سلام وقت بخیر. شما پیشنهاد میدید روی تعداد فالوور پیج بیشتر هرینه و تاکید کنیم یا روی رتبه گوگل؟ کسب و کار من فروشگاه لوازم ورزشیه

  3. سلام‌
    اخیرا ازسایتی بازدید کردم که مقاله ای داشت که برام جالب بود روش کلیک کردم اما بعداز۲۰ثانیه از اون مقاله روی یک سایت دیگه می‌رفت بار دوم همین اتفاق افتاد بارسوم تکرار شد با چهارم بازهم تکرارشد عصبانی شدم بار پنجم دیدم این سایت داره بااین کارش ازمن یک سواستفاده می‌کنه که تعداد کلیک‌های روی سایتشو بالاببره چطوری میشه ازاین سایتها شکایت کرد واینهارا گزارش کرد اینها با سواستفاده ازنت مراجعینشون خدمات ارایه نمی‌کنند بلکه اعصاب وروان مراجعین خودشونو هم به هم ریزند تا جایگاه خودشونو بالا ببرند و باید از اینها شکایت کرد تا نتوانند سواستفاده کنند لطفا راهنمایی کنید وبگیدچطورمیشه این سایتها را به گوگل معرفی کرد تا آنها را از خدمات گوگل محروم کرد اینها بنوعی هک زیرپوستی وسواستفاده از مراجعینشون هست ممنون میشم کمک کنید که آلودگی های اینطوری را ازبین ببریم

    1. سلام واقعا موردی که ذکر کردید آزار دهنده هست. جهت گزارش به گوگل باید یک اکانت جیمیل داشته باشید و از قسمت Report Spam, Phishing, or Malware لینک سایت و توضیحات رو سابمیت بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.