چرا کسب و کار شما باید بعد از رسیدن به رتبه اول در گوگل به سئو ادامه دهد؟

رتبه اول در گوگل

فرض کنید زمان و تلاش شما به ثمر نشسته است و شما به رتبه اول در گوگل First rank in Google برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رسیده اید. خب! حالا چی؟ اگر پاسخ شما این است که “بنشینید و از ترافیک سایتتان لذت ببرید”، من یک خبر بد برایتان دارم: کار شما تمام نشده است.

با توجه به اینکه اولین نتیجه در نتایج جستجوی گوگل حدود 33 درصد از کلیک‌های صفحه را دریافت می‌کند، رقبای زیادی تلاش می‌کنند تا آن نقطه را از شما بگیرند. بنابراین چگونه می‌توانید موقعیت مورد علاقه‌ای را که به دست آورده‌اید حفظ کنید؟ در اینجا چند نکته سئو برای شرکت با رتبه برتر شما وجود دارد که به شما کمک می کند در حفظ جایگاه خود فعال باشید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

چرا باید سئو سایت خود را ادامه دهید؟

برای اینکه بفهمید برای ماندن در صدر چه کاری می توانید انجام دهید، ابتدا باید ایده ای داشته باشید که در صورت توقف سئو، چه چیزی می تواند باعث سقوط شما در نتایج جستجو شود.

رقابت از بین نمی رود

به این فکر کنید که چقدر طول کشید تا شما به اولین نتیجه در صفحه تبدیل شوید، و چقدر شرکت هایی که پایینتر از شما هستند میخواهند جایگاهتان را تصاحب کنند. اکنون، شما همان کسب و کاری هستید که دیگران سعی در شکست دادن آن دارند.

شما می توانید نسبتاً مطمئن باشید که شرکت های دیگر در حال انجام تحقیقات جدی در مورد سایت و لینکهای شما هستند، درست مانند سایت هایی که قبلاً رتبه اول را اشغال کرده بودند.

به روز رسانی الگوریتم برای رتبه اول در گوگل اجتناب ناپذیر است

با توجه به اینکه گوگل الگوریتم جستجوی خود را حدود 500 تا 600 بار در سال تغییر می دهد، نمی توانید مطمئن باشید که سایت یا صفحه شما در همان مکان باقی می ماند. در نتیجه، باید مراقب رتبه های خود باشید و درک کنید که در صورت نوسان، ممکن است رتبه اول را از دست بدهید.

محتوای بهتر برای رتبه اول در گوگل همیشه در حال تولید است

ممکن است محتوای شما در حال حاضر مرتبط باشد، اما کلمات کلیدی که استفاده می‌کنید ممکن است قدیمی شوند. بسته به موضوع، صفحه شما ممکن است ظرف چند هفته به اخبار قدیمی تبدیل شود. حتی اگر اینطور نباشد و اطلاعات شما به موقع نباشد، همیشه این احتمال وجود دارد که شخص دیگری چیز بهتری بنویسد.

حتی اگر محتوایی که در این لحظه دارید برای کسب رتبه 1 کافی است، اما هر چه سن آن بیشتر شود و رقابت بیشتر شود، گوگل ارزش کمتری برای آن در نظر خواهد گرفت. مهم نیست که اطلاعات شما در حال حاضر چقدر به موقع و مرتبط باشد، در نهایت منسوخ خواهد شد و گوگل نمی خواهد مطالب قدیمی را به کاربران ارائه دهد.

کاری که می توانید انجام دهید تا رتبه اول در گوگل بمانید

اکنون که می دانید چه چیزی باعث لغزش سایت ها در رتبه بندی می شود، چگونه می توانید از وقوع این اتفاقات برای کسب و کار خود جلوگیری کنید؟

اطمینان حاصل کنید که صفحه برای کلیک ها بهینه شده است

با اطمینان از اینکه تعداد زیادی از کاربران روی سایت شما کلیک می کنند، از مزایای املاک اصلی گوگل خود استفاده کنید. می توانید با نوشتن توضیحات متا که افراد را به کلیک کردن ترغیب می کند، مزایای رتبه بالای خود را به حداکثر برسانید. کلمات و عباراتی مانند «چگونه»، «رایگان»، «نکات»، «چرا»، «بهترین» و «ترفندها» کار بسیار خوبی در این زمینه دارند.

همچنین می‌توانید از ترافیک ثابتی که احتمالاً دریافت می‌کنید برای آزمایش اینکه چه چیزی برای تبدیل کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند، پس از حضور بازدیدکنندگان در صفحه استفاده کنید. بهینه سازی نرخ تبدیل یا CRO می تواند به شما کمک کند تا تصمیمات آگاهانه ای در مورد تغییر صفحات خود بگیرید، نتایج بهتری از وب سایت خود بگیرید و درباره بازدیدکنندگان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

لینک های بیشتری را از سایت های دیگر دریافت کنید

اگر چه در صورتی که وب سایت شما در رتبه اول گوگل قرار گرفته باشد، احتمال زیادی وجود دارد که لینک های بسیار متنوعی داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که شما باید ساختن را متوقف کنید.

تا زمانی که لینک های بسیار باکیفیتی داشته باشند، واقعاً ممکن نیست، و شما می توانید از موقعیت خود به عنوان یک سایت با رتبه بالا استفاده کنید تا دیگران را به شما پیوند دهند. با ادامه همان استراتژی هایی که در وهله اول برای ایجاد لینک استفاده کردید، باید بتوانید جایگاه برتر خود را در صفحه نتایج مستحکم کنید.

لینک داخلی خود را بهبود بخشید

علاوه بر به دست آوردن لینک از سایت های دیگر، لینک دادن به صفحات خود در سایت شما نیز کلید حفظ رتبه جستجوی خوب است.

این کاری است که امیدواریم از زمانی که سایت خود را راه اندازی کرده اید (یا شروع به بهینه سازی آن کرده اید) انجام داده باشید، اما اگر نه، اکنون زمان خوبی برای شروع است. نیازی نیست فوراً صفحات خود را با لینک هایی به صفحات دیگر پر کنید. به دنبال مکان هایی باشید که محتوای شما به طور طبیعی مرتبط به نظر می رسد.

شما به راحتی می توانید لینک هایی را در سایت خود با اضافات کوچک ایجاد کنید، مانند “برای اطلاعات بیشتر در مورد _____، این منبع عالی است.” لینک داخلی همچنین به رتبه بندی صفحات فردی شما برای کلمات کلیدی طولانی کمک می کند. استفاده از انکر تکست که مخصوص صفحه است، برخلاف کلمات کلیدی گسترده سایت، به این امر کمک می کند. این را در نظر داشته باشید که به مرور زمان صفحات جدیدی را به سایت خود اضافه می کنید.

به محتوایی که در حال حاضر دارید و مرتبط با آنچه می‌نویسید فکر کنید و یک لینک اضافه کنید. اگر فکر می کنید برای خوانندگان مفید نیست، هیچ سئو داخلی را بیهوده انجام ندهید، اما یک لینک با کیفیت که درک خواننده را بهبود می بخشد، افزودنی عالی برای سایت شما است.

سرعت سایت خود را کنترل کنید

هنگامی که کاربران در صفحه شما هستند، باید مطمئن شوید که آن‌ها به اندازه کافی در آنجا می‌مانند تا محتوای شما را بخوانند و امیدواریم روی صفحات دیگر کلیک کنند.

نرخ پرش بالا باعث می شود شما در رتبه بندی پایین بیایید، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که هیچ چیزی در مورد سایت شما بلافاصله کاربران را از خود دور نمی کند. وب سایت های کند تمایل به افزایش نرخ پرش دارند، بنابراین مراقب سرعت سایت خود باشید. Google Page Speed ابزار خوبی برای شناسایی مشکلاتی است که سرعت صفحات شما را کند می کند و می تواند به شما کمک کند چگونه آنها را برطرف کنید.

اگر می‌دانید که سایت کندی دارید اما ابزار لازم برای رفع آن را ندارید، این مجموعه از ابزارهای سرعت سایت نیز منبع خوبی است.

سایت خود را ریسپانسیو کنید

از آنجایی که دستگاه های تلفن همراه و تبلت به روش های محبوب تر برای مرور اینترنت تبدیل می شوند، مهم است که سایت خود را با این دستگاه ها سازگار کنید. اگر خواندن صفحات شما سخت است یا مرور آن در گوشی های هوشمند دشوار است، نرخ پرش شما می تواند به شدت افزایش یابد و شما را در رتبه بندی پایین بیاورد.

اگر مطمئن نیستید که چگونه از ریسپانسیو بودن سایت خود مطمئن شوید، صفحه ما ایندکس اول موبایل چیست؟ نحوه بهینه سازی گوگل برای Mobile First indexing را بخوانید.

سایت خود را به روز نگه دارید

برای حفظ رتبه بالای خود، باید به طور مداوم صفحات خود را به روز کنید. این به این معنی نیست که هر ماه یک بازنگری کامل سایت انجام دهید، بلکه صرفاً ارتباط صفحات خود را زیر نظر بگیرید و مطمئن شوید که قدیمی نمی شوند.

اگر محتوای سایت شما به زمان حساس نیست، یک وبلاگ راه اندازی کنید. این به شما راهی می دهد تا نه تنها “تازه” سایت خود را حفظ کنید، بلکه درباره اخبار و رویدادهای صنعت نیز بحث کنید. این می تواند منجر به بازدیدکنندگان بیشتر و اشتراک گذاری های اجتماعی شود که فقط می تواند به سایت شما کمک کند.

هیچ فرمول خاصی برای ادامه یافتن نتیجه شماره 1 در گوگل وجود ندارد، اما ترکیبی از نکات سئوی بالا برای شرکتی که رتبه اول شما را دارد، باید شما را از هرگونه سقوط بزرگ باز دارد. و اگر قبلاً به آن رتبه بالا دست یافته اید، شانس خوبی وجود دارد که در حال حاضر یک استراتژی سئو قوی داشته باشید. در مورد سئو سوالی دارید؟

برای طراحی فروشگاه اینترنتی خود به کمک نیاز دارید؟ در صورت تمایل با ما تماس بگیرید یا نظر خود را در زیر بنویسید. ما بسیار خوشحالیم که به هر یک از نیازهای SEO شما کمک کنیم!

اشتراک گذاری

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

مقالات مرتبط

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خدمات ما

پخش ویدئو

نوشته های اخیر

برچسب ها