myc-logo1

آموزش کامل تحلیل سایت با GTMETRIX

آموزش کامل تحلیل سایت با GTMETRIX
آموزش کامل تحلیل سایت با GTMETRIX
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

امروزه راه‌اندازی یک وب سایت خاص و زیبا تنها با چند کلیک ساده امکان پذیر شده است، در این راستا تنها کافی است بعد از تهیه هاست و دامنه مناسب، از یک سیستم مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید و بعد از انتخاب یک قالب مناسب وب سایت خود را راه‌اندازی کنید.

نکته قابل توجه این است که راه‌اندازی یک وب سایت به تنهایی شما را به هدف دلخواهی که دارید نمی‌رساند، چرا که مخاطبی را جذب نمی‌کند! مگر اینکه هم‌زمان از یک ابزار مناسب برای تحلیل و بهبود عملکرد وب سایت خود استفاده کنید. در این خصوص تحلیل سایت با GTMETRIX یک انتخاب عالی به شمار می‌رود.

فهرست مطالب:

  1. جی تی متریکس (GTMETRIX) چیست؟
  2. آموزش استفاده از سایت جی تی متریکس
  3. تحلیل سایت با GTMETRIX در سه دسته بندی اصلی
  4. جزئیات مرتبط با رتبه بندی و امتیاز دهی سایت
  5. آمار های حیاتی وب سایت در تحلیل سایت با GTMETRIX
  6. تحلیل تخصصی در بخش های مختلف سایت
  7. سخن پایانی

جی تی متریکس (GTMETRIX) چیست؟

جی تی متریکس (GTMETRIX) چیست؟

وضعیت سرعت هر سایتی، اثر بسیار مهمی در خصوص افزایش رتبه سایت در گوگل بجا می‌گذارد. در این خصوص ابزار های آنلاین متفاوتی تهیه و تولید شده است که می‌توانید از آنها برای بهبود عملکرد سایت خود استفاده کنید و در این بین سایت جی تی متریکس یکی از آن ابزار های بادقت و پرقدرت محسوب می‌شود.

به‌طور دقیق‌تر جی تی متریکس یک ابزار تحلیلی رایگان و تخصصی است که به شما این امکان را می‌دهد تا وضعیت سایت خود را از نظر سرعت آن تحلیل کنید و در این راه نقاط قوت و ضعف سایت خود را نیز مورد بررسی قرار دهید. با توجه این موارد می‌تونید در جهت حل مشکلات مربوطه اقدام کنید. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مزایای مختلف این ابزار آنلاین خواهیم انداخت.

آموزش استفاده از سایت جی تی متریکس

برای استفاده از امکانات و قابلیت تحلیل سایت با GTMETRIX ابتدا باید وارد سایت www.gtmetrix.com شوید و سپس مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. بعد از ورود به این سایت در فیلد قرار گرفته در صفحه اصلی، آدرس صفحه مورد نظر خود را وارد کنید و سپس بر روی دکمه Analyze کلیک کنید.
  2. زیر دکمه آبی آنالیز، کشویی به نام Analysis Options قرار دارد که به واسطه آن می‌توانید تغییراتی را در فرآیند آنالیز سایت ایجاد کنید. شایان ذکر است که این قابلیت در نسخه رایگان دارای برخی محدودیت‌ها می‌باشد.
  3. در نهایت با انتخاب گزینه Analysis وب سایت شما به‌طور دقیق مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس یک گزارش کامل از وضعیت صفحه مورد نظر برای شما به نمایش در می‌آید.
  4. این نکته را در نظر داشته باشید که آمار قابل مشاهده تنها مختص به صفحه‌ای است که آدرس آن در فیلد اولیه وارد شده است. در نتیجه برای دریافت تحلیل و آنالیز سایر صفحات سایت خود، باید دیگر آدرس‌ها را مجددا در فیلد اولیه سایت جی تی متریکس وارد نمایید.

تحلیل سایت با GTMETRIX در سه دسته بندی اصلی

به‌ طور کلی تحلیل سایت با GTMETRIX در سه دسته بندی اصلی انجام می‌گیرد:

  1. جزئیات مرتبط با رتبه بندی و امتیاز دهی سایت
  2. تحلیل تخصصی بخش های مختلف سایت
  3. آمار های حیاتی وب سایت

در ادامه به طور دقیق‌تر به بررسی این سه دسته بندی کلی در تحلیل سایت با GTMETRIX می‌پردازیم.

جزئیات مرتبط با رتبه بندی و امتیاز دهی سایت

سیستم امتیازدهی فعال در پروسه تحلیل سایت با GTMETRIX مبتنی بر سیستم امتیازدهی lighthouse می‌باشد. متخصصان این سایت قدرتمند در راستای بهبود نتایج حاصل از تحلیل سایت، معیار های جدیدی را نیز به سیستم افزوده‌اند. در حال حاضر سیستم GTmetrix Grade از 3 قسمت اصلی تشکیل می‌شود:

  • نمایش امتیاز بر اساس حروف الفبای انگلیسی: این بخش یک امتیاز کلی از سایت را نشان می‌دهد.
  • امتیاز سایت با توجه به عملکرد (Performance): در این بخش امتیاز عملکرد Lighthouse نشان داده می‌شود.
  • امتیاز سایت با توجه به ساختار (Structure): این امتیاز نشان دهنده این موضوع است که سایت شما از نظر ساختاری تا چد حد برای موتور های جستجو بهینه‌سازی شده است.

آمار های حیاتی وب سایت در تحلیل سایت با GTMETRIX

آمار های حیاتی وب سایت در تحلیل سایت با GTMETRIX

بخش دوم این لیست شامل Web Vital می‌شود. این عبارت جدید برای اولین بار در سال 2020 توسط گوگل به کار برده شد و هدف از آن توجه به معیار های کوچکی مثل سرعت بارگذاری، نحوه تعامل و هر چیزی است که یک تجربه کاربردی لذت بخش را برای بازدیدکنندگان سایت رقم میزند.

بخش Web Vital جی تی متریکس از سه بخش اصلی تشکیل می‌شود:

  • (LCP): در این بخش شما متوجه خواهید شد که چقدر زمان می‌برد تا طولانی‌ترین محتوای وب سایت شما به کاربر نشان داده شود.
  • (TBT): این بخش نشان‌دهنده این است که در زمان بارگذاری صفحات وب‌سایت، چه مقداری از زمان کاربر توسط کد های اسکریپت گرفته می‌شود.
  • (CLS): با توجه به این آمار متوجه خواهید شد که در طول بارگذاری صفحه، کاربر وب‌سایت شما تا چه میزانی از تغییر حالت را شاهد خواهد بود.

تحلیل تخصصی در بخش های مختلف سایت

در قسمت پایین صفحه در بخش تحلیل سایت با GTMETRIX بخشی قرار دارد که اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این بخش به صورت زبانه‌ای لیست شده است که به ترتیب عبارت‌اند از:

  • Summary
  • Performance
  • Structure
  • Waterfall
  • Video
  • History

سخن پایانی

در این مقاله کوتاه آموزش تحلیل سایت با GTMETRIX را پشت سر گذاشتیم و با مزایای مختلف این سایت کاربردی بیشتر آشنا شدیم. این مطلب توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تهیه و تولید شده است. مای کاستومر خدمات بازاریابی آنلاین را در بالاترین سطح کیفی و بهترین قیمت ممکن در جهت بهینه سازی فروشگاه های اینترنتی ارائه می‌دهد.

 

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *