myc-logo1

تفاوت بین گوگل، یاهو و بینگ چیست؟

تفاوت بین گوگل، یاهو و بینگ چیست؟
گوگل، یاهو و بینگ
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

گوگل، یاهو و بینگ Google, Yahoo and Bing سه تا از بزرگترین موتورهای جستجو در جهان هستند. در مجموع، آنها هر سال تریلیون ها جستجو انجام می دهند و دائماً برای جذب کاربران بیشتر رقابت می کنند.

اما چه چیزی آنها را متفاوت می کند؟ به هر حال، اگر از یک موتور جستجو استفاده میکنید، ممکن است از دو موتور دیگر نیز استفاده کرده باشید، درست است؟

گوگل، یاهو و بینگ همگی از جنبه های کلیدی متفاوت هستند و درک این موضوع مهم است، اگر می خواهید از آنها استفاده کنید یا سایت خود را برای آنها بهینه کنید.

در این صفحه، ویژگی‌ها و الگوریتم‌های مختلفی را که هر موتور جستجو برای ارائه نتایج به کاربران خود استفاده می‌کند، بررسی خواهیم کرد. اگر می‌خواهید با یک متخصص در مورد نحوه تبلیغ در هر یک از این موتورهای جستجو یعنی گوگل، یاهو و بینگ صحبت کنید، می‌توانید با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر شماره 02126408816 با ما تماس بگیرید.

گوگل، یاهو و بینگ

گوگل

گوگل غول صنعت جستجو است. این شرکت به طور مداوم الگوریتم جستجوی خود را به روز می کند تا موقعیت خود را به عنوان پیشرو در دنیای جستجو حفظ کند.

این همچنین گوگل را به مهمترین موتور جستجو برای اهداف بهینه سازی موتور جستجو (SEO) تبدیل می کند.

صرف نظر از این، الگوریتم طبق نظر کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر جستجوی گوگل به این صورت است:

  1. الگوریتم گوگل تقریباً 200 عامل را در هر جستجو در نظر می گیرد
  2. خزنده های گوگل سایت هایی که اغلب به روز می شوند را بیشتر ایندکس می کنند.
  3. گوگل به طور منظم الگوریتم خود را با تغییرات قابل توجه به روز می کند و همیشه آن تغییرات را اعلام نمی کند.
  4. گوگل می تواند محتوای متنی را در فایل های فلش فهرست کند.
  5. گوگل نرخ کلیک (CTR) و لینک خارجی را به عنوان عوامل اصلی در نظر می گیرد.
  6. گوگل به طور کلی به تجربه کاربر بیش از همه عوامل دیگر اهمیت می دهد. بنابراین اگر صفحه شما کاربرپسند باشد، در نتایج جستجوی گوگل نیز به خوبی عمل می کند.

علاوه بر این، شما همچنین دارای ویژگی های جستجوی گوگل هستید که بر نحوه نمایش وب سایت ها در نتایج تأثیر می گذارد.

  • جستجوهای مشابه گوگل می توانند در بالای صفحه نمایش داده شوند.
  • نمودار دانش گوگل (Knowledge Graph) می تواند بدون نیاز به کلیک کردن به جستجوی شما پاسخ دهد.
  • تصاویر ممکن است در بالا یا کنار صفحه نمایش داده شوند.
  • نتایج نقشه ممکن است در کنار یک صفحه نشان داده شود.
  • تبلیغات پولی در بالا و کنار صفحه نمایش داده می شود.
  • فهرست های کسب و کار محلی در بالا و کنار یک صفحه نمایش داده می شود.
  • در مناسبت های خاص لوگوی گوگل متناسب با آن مناسبت میشود.

به طور کلی، گوگل بسیار بیشتر مبتنی بر متن است.
با در نظر گرفتن این ویژگی ها، باید یک ایده اولیه از نحوه عملکرد Google برای اکثر جستجوها داشته باشید.

حالا بیایید نگاهی به بینگ و یاهو بیندازیم.

همچنین بخوانید: رتبه خود را با این ۴ ابزار بررسی موقعیت گوگل بیابید

بینگ / یاهو

دلیل اینکه ما در یک بخش بینگ و یاهو را مورد بحث قرار می دهیم این است که آنها در واقع یک موتور جستجو هستند.

هر دو شرکت از موتور بینگ استفاده میکنند، و این بدان معناست که یاهو بیشتر یک پورتال وب است تا یک موتور جستجو (مانند آن چیزی که در دهه 1990 بود).

در نتیجه، آنها ویژگی های الگوریتم یکسانی دارند:

  1. بینگ همچنین از حدود 200 عامل رتبه بندی برای تعیین نتایج جستجو استفاده می کند.
  2. بینگ صفحاتی را که به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی متصل هستند، ترجیح می‌دهد.
  3. بینگ می تواند فایل های فلش را بخواند.
  4. بینگ CTR سایت و لینک های خارجی را به عنوان عوامل اصلی در نظر می گیرد.
  5. بینگ سایت هایی را ترجیح می دهد که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهند.
  6. بینگ از معیارهای نویسندگی از طریق مشارکت با Klout استفاده می کند.

بیایید نگاهی به ویژگی های نتیجه جستجو در نتایج جستجو نیز بیندازیم:

  • بینگ سعی می‌کند تمام تغییرات یک عبارت جستجو را اگر مبهم است نشان دهد.
  • قبل از اینکه روی هر چیزی کلیک کنید، صفحه عکس فوری Bing می‌تواند به جستجوی شما پاسخ دهد.
  • تصاویر، ویدئوها و نتایج جستجوی مرتبط می‌توانند در بالا و کنار نتایج جستجو نشان داده شوند.
  • تبلیغات پولی در بالا و کنار نتایج جستجو نشان داده می شود.
  • به طور کلی، بینگ بسیار بیشتر مبتنی بر بصری است.

بنابراین چگونه می توانید مطمئن شوید که سایت شما در نتایج جستجوی هر سه این موتورهای جستجو گوگل، یاهو و بینگ نشان داده می شود؟

بهینه سازی سایت برای گوگل، یاهو و بینگ

به دلیل تفاوت های ظریف گوگل، یاهو و بینگ، یک راه حل جامع برای بهینه سازی سایت شما برای همه آنها وجود ندارد.

در عوض، باید قدم به قدم سایت خود را مرور کنید و مطمئن شوید که بهینه شده است. این هفت نکته است که به شما کمک می کند سایت خود را برای همه موتورهای جستجو بهینه کنید.

  1. سایت خود را موبایل پسند کنید. گوگل در حال حاضر از آن به عنوان یک فاکتور مهم رتبه‌بندی استفاده می‌کند و بینگ در این زمینه بسیار عقب است.
  2. یک تجربه کاربری مثبت ایجاد کنید. ناوبری آسان، طراحی وب مدرن و محتوای آموزنده، همگی در یک تجربه کاربری خوب نقش دارند.
  3. از کلمات کلیدی در تگ های عنوان، ویژگی های alt تصویر و توضیحات متا استفاده کنید.
  4. تا حد امکان از نوشتن استفاده کنید، زیرا Bing به آن توجه می کند (گوگل این کار را نمی کند).
  5. از فلش کم استفاده کنید. اگر از آن استفاده می‌کنید، متن ساده را در اطراف آن قرار دهید تا Google بفهمد صفحه درباره چیست.
  6. ساخت لینک های خارجی، لینک ها به احتمال زیاد بزرگترین عامل برای الگوریتم های گوگل و بینگ هستند.

با این مراحل، شما در راه ایجاد سایتی هستید که در تمام موتورهای جستجوی اصلی رتبه خوبی داشته باشد.

مای کاستومر یک آژانس تخصصی سئو است که خدمات سئو گوگل، یاهو و بینگ ارائه میکند

در مای کاستومر، ما یک تیم کامل از کارشناسان سئو داریم که به صورت روزانه با گوگل، یاهو و بینگ کار می کنند. این بدان معناست که ما همه بهترین شیوه ها و استراتژی هایی را می دانیم که به رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک می کند. ما به وب‌سایت‌هایی از انواع شرکت‌ها کمک کرده‌ایم تا در جستجوها بهتر نشان داده شوند. اکنون همین کار را برای شما انجام خواهیم داد!

امروز با ما تماس بگیرید تا یک استراتژی سئو منحصر به فرد ایجاد کنید که به رشد کسب و کار شما کمک می کند! همچنین چنانچه نیاز به مشاوره سئو در این زمینه داشتید میتوانید همین امروز سوال خود را از ما بپرسید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *