در سالهای اخیر تغییرات زیادی در شبکه اجتماعی فوق محبوب اینستاگرام ایجاد شده است. تغییراتی که در نهایت واژه الگوریتم اینستاگرام Instagram algorithm را بر سر زبانها انداخت و آگاهی از قوانین و نکات آن برای فعالیت اصولی در این شبکه بسیار جدی گرفته شد. حالا در شرایطی هستیم که از اینستاگرام به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم استفاده میشود پس خواه یا ناخواه برای دیده شدن در آن باید با قوائد آن کنار بیایید و الگوریتمهای آن را به خوبی بشناسید.
در این مطلب شما را با الگوریتم اینستاگرام و چگونگی عملکرد آنها آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از این مطالب محتوای مناسبی تولید نمایید. با این وجود توصیه میکنیم مدیریت اینستاگرام خود را به کسی که در این زمینه تخصص و دانش کافی دارد بسپارید تا بازدهی پیج شما بالا رود.
قابلیت های جدید اینستاگرام
در اینجا به برخی از قابلیتهای جدید اینستاگرام که از سال 2020 وارد اینستاگرام شده است اشاره میکنیم. این قابلیتها توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و موجب رضایت و استفاده همگانی از این برنامه شده است.
قابلیت داشبورد اینستاگرام
این قابلیت به کسبوکارها کمک زیادی میکند. با استفاده از این قابلیت میتوانید به راحتی فعالیت مخاطبان خود را مشاهده کرده و آن را تحلیل کنید. با استفاده از این قابلیت میتوانید میزان تعاملات کاربران با پست های خود را ببینید و سلیقه کاربران خود را بشناسید و به رشد صفحه خود بسیار کمک کنید.
قابلیت live چند نفری به طور همزمان
این ویژگی برای افراد زیادی بسیار جذاب بوده است. با این ویژگی میتوان لایو چند نفره برگزار کرد. بسیاری از بلاگرها از این قابلیت برای ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطبان خود استفاده میکنند.
تغییرات مهم و چشمگیر در هوش مصنوعی
اینستاگرام هم اکنون به یک برنامه هوشمند تبدیل شده است، به طور مثال اگر کسی برای افزایش لایک یا فالوور از ربات استفاده کند اینستاگرام آن را تشخیص میدهد و حتی ممکن است حساب کاربری را برای همیشه حذف کند. الگوریتم اینستاگرام با استفاده از اطلاعات زیادی که هر لحظه دریافت میکند، هر لحظه در حال آپدیت است زیرا به وسیله هوش مصنوعی کار میکند.
چگونگی عملکرد الگوریتم های اینستاگرام
با بوجود آمدن الگوریتمهای اینستاگرام، تخمین زده شده است که تنها 10 درصد از مخاطبان شما تمام پستهایتان را میبینند. این موضوع میتواند به کسبوکارها صدمه زیادی وارد کند زیرا دیگر نمیتوانند مشتری جدیدی جذب نمایند. این موضوع برای بلاگرها از همه بدتر و آسیب رسانتر است. در اینجا به چگونگی عملکرد الگوریتم اینستا میپردازیم:
جدیدترین الگوریتم اینستاگرام بر مبنای تعاملات پیج عمل میکند. این تعاملات میتواند لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری یا سیو کردن باشد. همچنین اگر میزان تعاملات بالا باشد به شما پاداش میدهد. اگر پست شما تعداد زیادی لایک و کامنت یا نظر دریافت کند اینستاگرام تشخیص میدهد که این پست مفید و باکیفیت است و مردم دوست دارند این گونه محتواها را ببینند. این قابلیت به بهبود رابط کاربری کمک زیادی کرده است و کاربران میتوانند بر اساس علاقهمندی خود محتوای پست را ببینند. بنابراین ادمینهای پیجها باید در محتوای پستها دقت زیادی به خرج دهند.
نکاتی درباره جدیدترین الگوریتم اینستاگرام
برخی از نکات درباره جدیدترین الگوریتم اینستاگرام در ارتباط با مدیریت اینستاگرام وجود دارد که برای بهتر دیده شدن و رشد پیجها باید بدانید. این نکات عبارتند از:
برای پست های اینستاگرام وقت بیشتری بگذارید
شما میتوانید ایدههای جدیدی برای پست و استوری خود درنظر بگیرید تا کاربران را برای تعامل بیشتر ترغیب کنید. استوری یک ابزار بسیار مناسب است که بازدیدهای بالایی دارد. شما میتواند از استوری برای دور زدن الگوریتمهای اینستاگرام استفاده کنید، مانند استفاده از رای گیری و نظرسنجی در استوری. در این زمینه کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در خدمت شما هستند.
نگه داشتن تبها در نظرات
ویژگی جدید مکالمه Later به شما برای پاسخ دادن به کامنتها کمک زیادی میکند. شما میتواند کامنتها را به جای گوشی در کامپیوتر مشاهده و پاسخ دهید.
پیدا کردن زمانی که کاربران شما بیشتر فعال هستند
اگر پست شما در دقیقههای اولیه بعد از انتشار کامنت زیادی دریافت کند طبق الگوریتم اینستاگرام دارای محتوای مفید شناخته میشود. بنابراین میتوانید زمان مناسب را با استفاده از پلتفرم Later پیدا کرده و در آن زمان پست را به اشتراک بگذارید.
استفاده از کپشن های جذاب
با نوشتن یک کپشن خلاقانه میتوانید مخاطبان را جذب خود کنید. اگر از عنوان درستی استفاده کنید میتوانید مخاطبان را ترغیب کنید تا تمام متن را بخوانند.
بهینهسازی استراتژی هشتگ های اینستاگرام
با استفاده از پلتفرم Later میتوانید هشتگ بسازید و در پستهای خود استفاده کنید. هرگز هشتگها را کپی نکنید و تکراری استفاده نکنید زیرا سبب پایین آمدن بازدید پیج میشود.
- ارتباط و تعامل با فالوورها: سعی کنید کپشنهایی بنویسید که با کاربران ارتباط برقرار میکند، مثلا از آنها نظر بخواهید یا سوال بپرسید. الگوریتم اینستاگرام این تعاملات را نوعی ارتباط قوی بین شما و کاربران تلقی میکند.
استفاده از نام تجاری مناسب
استفاده از یک نام تجاری مناسب میتواند در جذب فالوور نقش زیادی داشته باشد. بنابراین در انتخاب یک نام مناسب صبر و دقت به خرج دهید.
زیبا کردن و مرتب بودن صفحه پیج
برای طراحی ظاهری پیج خود وقت زیادی به خرج دهید و از این موضوع به راحتی عبور نکنید. ظاهر پیج شما نقش زیادی در جذل اولیه مخاطبان دارد. حتما از عکسهای باکیفیت و رنگهای مناسب استفاده نمایید.
از ویژگی های جدید اینستاگرام استفاده کنید
الگوریتم اینستاگرام برای استفاده از تمام قابلیتهای آن به کاربران خود پاداش میدهد. بنابراین سعی کنید از تمام ویژگیهای آن استفاده کنید و آن را امتحان کنید تا علاوه بر جلو بودن از سایر رقبا، پاداش اینستاگرام را نیز دریافت کنید. در این بین از مشاوره دیجیتال مارکتینگ حتما بهره ببرید
سخن پایانی
اینستاگرام روز به روز درحال پیشرفت است و هرچند ماه یک قابلیت جدیدی اضافه میکند و به شما معرفی میکند. برای پیشرفت پیج خود بهتر است از تمام ویژگیهای آن استفاده کنید، زیرا در غیر اینصورت طبق الگوریتم اینستاگرام بازدید صفحه شما پایین امده و مشتریهای جدید جذب نمیکنید.
ممکن است آشنایی با تمام قوائد و ویژگیهای اینستاگرام برای شما وقت گیر و دشوار باشد، یا وقت زیادی برای تهیه پستهای جذاب با محتوای مفید را نداشته باشید بنابراین به شما پیشنهاد میکنیم از کسی که در این زمینه متخصص است کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر آماده کمک به شما در زمینه مدیریت اینستاگرام است. شما عزیزان میتواند نمونه کار تولید محتوای اینستاگرام این مجموعه را در سایت مشاهده کنید.
خیر. الگوریتمهای اینستاگرام هرساله باتوجه به آپدیتهای جدید اینستاگرام تغییر میکنند.
جدیدترین الگوریتم اینستاگرام بر مبنای تعاملات پیج عمل میکند. این تعاملات میتواند لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری یا سیو کردن باشد.
بله.با نوشتن یک کپشن خلاقانه میتوانید مخاطبان را جذب خود کنید. اگر از عنوان درستی استفاده کنید میتوانید مخاطبان را ترغیب کنید تا تمام متن را بخوانند.