myc-logo1

جدیدترین الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۴

جدیدترین الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۴
جدیدترین الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۴
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (2 امتیاز)

در سال‌های اخیر تغییرات زیادی در شبکه اجتماعی فوق محبوب اینستاگرام ایجاد شده است. تغییراتی که در نهایت واژه الگوریتم اینستاگرام Instagram algorithm را بر سر زبان‌ها انداخت و آگاهی از قوانین و نکات آن برای فعالیت اصولی در این شبکه بسیار جدی گرفته شد. حالا در شرایطی هستیم که از اینستاگرام به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مهم استفاده می‌شود پس خواه یا ناخواه برای دیده شدن در آن باید با قوائد آن کنار بیایید و الگوریتم­های آن را به خوبی بشناسید.

در این مطلب شما را با الگوریتم‌ اینستاگرام و چگونگی عملکرد آن­ها آشنا خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از این مطالب محتوای مناسبی تولید نمایید. با این وجود توصیه می­کنیم مدیریت اینستاگرام خود را به کسی که در این زمینه تخصص و دانش کافی دارد بسپارید تا بازدهی پیج شما بالا رود.

قابلیت­ های جدید اینستاگرام

در اینجا به برخی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام که از سال 2020 وارد اینستاگرام شده است اشاره می‌کنیم. این قابلیت‌ها توانسته نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند و موجب رضایت و استفاده همگانی از این برنامه شده است.

  • قابلیت داشبورد اینستاگرام

این قابلیت به کسب‌وکارها کمک زیادی می­کند. با استفاده از این قابلیت می­توانید به راحتی فعالیت مخاطبان خود را مشاهده کرده و آن را تحلیل کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید میزان تعاملات کاربران با پست­ های خود را ببینید و سلیقه کاربران خود را بشناسید و به رشد صفحه خود بسیار کمک کنید.

  • قابلیت live چند نفری به طور همزمان

 این ویژگی برای افراد زیادی بسیار جذاب بوده است. با این ویژگی می­توان لایو چند نفره برگزار کرد. بسیاری از بلاگرها از این قابلیت برای ارتباط بیشتر و بهتر با مخاطبان خود استفاده می­کنند.

  • تغییرات مهم و چشمگیر در هوش مصنوعی

 اینستاگرام هم اکنون به یک برنامه هوشمند تبدیل شده است، به طور مثال اگر کسی برای افزایش لایک یا فالوور از ربات استفاده کند اینستاگرام آن را تشخیص می­دهد و حتی ممکن است حساب کاربری را برای همیشه حذف کند. الگوریتم اینستاگرام با استفاده از اطلاعات زیادی که هر لحظه دریافت می­کند، هر لحظه در حال آپدیت است زیرا به وسیله هوش مصنوعی کار می­کند.

چگونگی عملکرد الگوریتم‌ های اینستاگرام

چگونگی عملکرد الگوریتم‌ های اینستاگرام

با بوجود آمدن الگوریتم­های اینستاگرام، تخمین زده شده است که تنها 10 درصد از مخاطبان شما تمام پست­هایتان را می­بینند. این موضوع می­تواند به کسب‌وکارها صدمه زیادی وارد کند زیرا دیگر نمی­توانند مشتری جدیدی جذب نمایند. این موضوع برای بلاگرها از همه بدتر و آسیب رسان‌تر است. در اینجا به چگونگی عملکرد الگوریتم اینستا می­پردازیم:

جدیدترین الگوریتم اینستاگرام بر مبنای تعاملات پیج عمل می­کند. این تعاملات می­تواند لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری یا سیو کردن باشد. همچنین اگر میزان تعاملات بالا باشد به شما پاداش می­دهد. اگر پست شما تعداد زیادی لایک و کامنت یا نظر دریافت کند اینستاگرام تشخیص می­دهد که این پست مفید و باکیفیت است و مردم دوست دارند این گونه محتواها را ببینند. این قابلیت به بهبود رابط کاربری کمک زیادی کرده است و کاربران می­توانند بر اساس علاقه‌مندی خود محتوای پست را ببینند. بنابراین ادمین­های پیج­ها باید در محتوای پست­ها دقت زیادی به خرج دهند.

نکاتی درباره جدیدترین الگوریتم اینستاگرام

نکاتی درباره جدیدترین الگوریتم اینستاگرام

برخی از نکات درباره جدیدترین الگوریتم اینستاگرام در ارتباط با مدیریت اینستاگرام وجود دارد که برای بهتر دیده شدن و رشد پیج‌ها باید بدانید. این نکات عبارتند از:

  • برای پست­ های اینستاگرام وقت بیشتری بگذارید

شما می­توانید ایده­های جدیدی برای پست و استوری خود درنظر بگیرید تا کاربران را برای تعامل بیشتر ترغیب کنید. استوری یک ابزار بسیار مناسب است که بازدیدهای بالایی دارد. شما می­تواند از استوری برای دور زدن الگوریتم­های اینستاگرام استفاده کنید، مانند استفاده از رای گیری و نظرسنجی در استوری. در این زمینه کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در خدمت شما هستند.

  • نگه داشتن تب­ها در نظرات

 ویژگی جدید مکالمه Later به شما برای پاسخ دادن به کامنت­ها کمک زیادی می­کند. شما می‌تواند کامنت­ها را به جای گوشی در کامپیوتر مشاهده و پاسخ دهید.

  • پیدا کردن زمانی که کاربران شما بیشتر فعال هستند

 اگر پست شما در دقیقه­های اولیه بعد از انتشار کامنت زیادی دریافت کند طبق الگوریتم اینستاگرام دارای محتوای مفید شناخته می­شود. بنابراین می­توانید زمان مناسب را با استفاده از پلتفرم Later پیدا کرده و در آن زمان پست را به اشتراک بگذارید.

  • استفاده از کپشن­ های جذاب

 با نوشتن یک کپشن خلاقانه می­توانید مخاطبان را جذب خود کنید. اگر از عنوان درستی استفاده کنید می­توانید مخاطبان را ترغیب کنید تا تمام متن را بخوانند.

  • بهینه‌سازی استراتژی هشتگ­ های اینستاگرام

با استفاده از پلتفرم Later می­توانید هشتگ بسازید و در پست­های خود استفاده کنید. هرگز هشتگ­ها را کپی نکنید و تکراری استفاده نکنید زیرا سبب پایین آمدن بازدید پیج می­شود.

  • ارتباط و تعامل با فالوورها: سعی کنید کپشن­هایی بنویسید که با کاربران ارتباط برقرار می­کند، مثلا از آن­ها نظر بخواهید یا سوال بپرسید. الگوریتم اینستاگرام این تعاملات را نوعی ارتباط قوی بین شما و کاربران تلقی می­‌کند.
  • استفاده از نام تجاری مناسب

 استفاده از یک نام تجاری مناسب می­تواند در جذب فالوور نقش زیادی داشته باشد. بنابراین در انتخاب یک نام مناسب صبر و دقت به خرج دهید.

  • زیبا کردن و مرتب بودن صفحه پیج

برای طراحی ظاهری پیج خود وقت زیادی به خرج دهید و از این موضوع به راحتی عبور نکنید. ظاهر پیج شما نقش زیادی در جذل اولیه مخاطبان دارد. حتما از عکس­های باکیفیت و رنگ­های مناسب استفاده نمایید.

  • از ویژگی­ های جدید اینستاگرام استفاده کنید

الگوریتم اینستاگرام برای استفاده از تمام قابلیت­های آن به کاربران خود پاداش می‌دهد. بنابراین سعی کنید از تمام ویژگی­های آن استفاده کنید و آن را امتحان کنید تا علاوه بر جلو بودن از سایر رقبا، پاداش اینستاگرام را نیز دریافت کنید. در این بین از مشاوره دیجیتال مارکتینگ حتما بهره ببرید

سخن پایانی

اینستاگرام روز به روز درحال پیشرفت است و هرچند ماه یک قابلیت جدیدی اضافه می­کند و به شما معرفی می­کند. برای پیشرفت پیج خود بهتر است از تمام ویژگی­های آن استفاده کنید، زیرا در غیر اینصورت طبق الگوریتم اینستاگرام بازدید صفحه شما پایین امده و مشتری­های جدید جذب نمی­کنید.

ممکن است آشنایی با تمام قوائد و ویژگی­های اینستاگرام برای شما وقت گیر و دشوار باشد، یا وقت زیادی برای تهیه پست­های جذاب با محتوای مفید را نداشته باشید بنابراین به شما پیشنهاد می­کنیم از کسی که در این زمینه متخصص است کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر آماده کمک به شما در زمینه مدیریت اینستاگرام است. شما عزیزان می­تواند نمونه کار تولید محتوای اینستاگرام این مجموعه را در سایت مشاهده کنید.

سوالات متداول
آیا الگوریتم‌های اینستاگرام ثابت هستند؟

خیر. الگوریتم‌های اینستاگرام هرساله باتوجه به آپدیت‌های جدید اینستاگرام تغییر می‌کنند. 

مبنای عملکرد الگوریتم‌های اینستاگرام چیست؟

جدیدترین الگوریتم اینستاگرام بر مبنای تعاملات پیج عمل می­کند. این تعاملات می­تواند لایک کردن، کامنت گذاشتن، اشتراک گذاری یا سیو کردن باشد.

آیا کپشن نوشتن نیز در الگوریتم‌های جدید اینستاگرام برای افزایش بازدید پیج موثر است؟

بله.با نوشتن یک کپشن خلاقانه می­توانید مخاطبان را جذب خود کنید. اگر از عنوان درستی استفاده کنید می­توانید مخاطبان را ترغیب کنید تا تمام متن را بخوانند.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *