۲۰ تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام

20 تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام
افزایش فروش در اینستاگرام
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (48 امتیاز)
 در فضای رقابتی اینستاگرام، چگونه برند خود را متمایز سازید و مخاطبان را ترغیب به خرید کنید؟ این مقاله به بررسی جدیدترین تکنیک‌ های افزایش فروش در اینستاگرام می‌پردازد. با ما همراه باشید تا آموزش دهیم به عنوان ادمین اینستاگرام راهکارهایی موثر را برای جلب توجه مشتریان و ارتقای فروش خود کشف کنید. فرصت‌ها بی‌نهایت است، فقط کافیست از آن‌ها بهره‌برداری کنید.

جذاب ترین تکنیک‌ های افزایش فروش در اینستاگرام

تکنیکمثال
تخفیف فوریایجاد تخفیف‌های محدود به زمان (مثلاً ۲۴ ساعت) که کاربران را به خرید اضطراری تشویق می‌کند.
پیشنهادات «محدود»ارائه محصولات یا خدمات خاص در یک بازه زمانی محدود به‌منظور ایجاد حس اضطرار در مشتری.
کدهای تخفیف سفارشیایجاد کدهای تخفیف منحصر به افراد خاص یا برای یک رویداد خاص که کاربران را به تعامل بیشتر تشویق کند.
پیشنهادهای «دو برای یک»برگزاری کمپین‌های خرید یکی و دریافت یکی رایگان که مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب می‌کند.
قرعه‌کشی‌های مشارکتیبرگزاری مسابقات با دیگر برندها که کاربران برای شرکت در آن‌ها مجبور به دنبال کردن و اشتراک‌گذاری هستند.
محصولات ویژه روزمعرفی محصولات ویژه با قیمت‌های جذاب برای یک روز خاص، برای ایجاد هیجان و تحریک خرید.
سفارش پیش‌فروشاجازه به کاربران برای ثبت‌نام برای محصولاتی که هنوز به فروش نرسیده‌اند و ارائه تخفیف برای آن‌ها.
بسته‌های ویژهایجاد بسته‌های ترکیبی از محصولات با قیمت‌های جذاب که خرید آن‌ها را نسبت به خرید جداگانه اقتصادی‌تر می‌کند.
جوایز خریدارائه جوایز یا امتیازات برای خریدهای مکرر که مشتریان را به خرید دوباره تشویق می‌کند.
استوری‌های تخفیفاستفاده از استوری‌ها برای اعلام تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه که به‌سرعت به اطلاع تمام دنبال‌کنندگان می‌رسد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنند که تنها نوع محصول در جذب مشتری در اینستاگرام آن تأثیرگذار است، باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. باید بدانید که علاوه بر نوع محصول، توانایی و مهارت شما در فروش محصول نیز تأثیر بسیار زیادی دارد. در این بخش تعدادی دیگر از مهمترین تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام را بررسی می‌کنیم.

راهکارهای فروش در اینستاگرام

عکس‌های با کیفیت از محصول بگذارید

اینستاگرام همیشه تصویر محور بوده است. هر چه این تصاویر با کیفیت‌تر باشند، کاربر را بیشتر به خود جذب می‌کنند. حال اگر برای فروش محصول می‌خواهید از اینستاگرام استفاده کنید، می‌توانید با گرفتن عکس های باکیفیت از محصول خود آن را راحت‌تر به مشتری نشان دهید. این کار کمک بسیار زیادی به افزایش فروش در اینستاگرام می‌کند.

پروفایل خود را بهینه کنید

پروفایل شما همیشه باید طوری باشد که مخاطب را به خود جذب کند. مشتری در همان ثانیه‌های اول با دیدن پروفایل شما تصمیم می‌گیرد که شما را دنبال کند یا نه. توضیحات لازم درمورد فروشگاه و نوع محصول خود را باید در بیو اینستاگرام خود بنویسید.

فالوور هدفمند از مهم‌ترین راهکارهای فروش در اینستاگرام

با توجه به محصول یا خدمتتان، باید برای آن مخاطب هدف مشخص کنید و روی جذب آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید فالور های واقعی داشته باشید و کیفیت آن‌ها برایتان مهم‌تر از کمیتشان باشد.

زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

ویدئوهای جذاب از محصول خود داشته باشید

بازاریابی از طریق ویدئو یک راه مؤثر برای جذب مخاطب و افزایش فروش در اینستاگرام است. ویدئوها ماندگاری بیشتری از تصاویر دارند. شما می‌توانید با ساخت ویدئویی مربوط به خدمات یا محصول خود، آن‌ها را به مخاطبان خود به‌خوبی معرفی کنید.

نظرپرسی از مشتریان را نادیده نگیرید

مشتری‌ها عامل اصلی فروش شما هستند درنتیجه شما باید برای حفظ مشتریان خود و افزایش مشتریان جدید، با آنها ارتباط درستی برقرار کنید. نظر مشتریان موجب می‌شود تا شما بتوانید ایرادات محصول خود را دریابید و برای ارتقا کیفیت آن تلاش کنید. شما با احترام گذاشتن به مشتریان حس باارزش بودن را به آنها القا می‌کنید و این امر موجب جلب اعتماد و حس مثبت در آنها و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام می‌شود.

محتوای مفید و با کیفیت، منتشر کنید

تولید محتوا مهم‌ترین قسمت افزایش بازدید اینستاگرام است. اگر محتوای مفید و کاربردی برای ارائه دادن نداشته باشید، با کیفیت‌ترین عکس‌ها را هم از محصول خود داشته باشید باز هم نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید!

فعالیت مستمر و منظم داشته باشید

برای تأثیرگذاری بر مخاطب و کسب اعتماد آن‌ها باید یک برنامه مشخص و مستمر برای پست‌هایتان داشته باشید.

کال تو اکشن فراموش نشود

کال تو اکشن یعنی به صورت غیر مستقیم در پست و استوری ها مخاطب را به خرید محصول یا معرفی آن به دیگران ترغیب کنید.

تبلیغ محصولات یا خدمات

برای فروش هر نوع محصولی در هر بستری نیاز به تبلیغات است. پس تبلیغات در اینستاگرام نیز برای افزایش فروش ضروری است. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی، تبلیغ محصولات و خدماتتان را به افرادی مانند بلاگرها، اینفلوئنسرها یا پیج‌های بزرگی که ترجیحاً با کسب و کار شما مرتبط باشند دهید. شاید فکر کنید انجام تمامی این موارد بسیار سخت است و نمیتوانید آن‌ها را مدیریت کنید. در این‌صورت می‌توانید مدیریت اینستاگرام را به آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر بسپارید.مشاوره رایگان با مای کاستومر

محصولات مناسب برای افزایش فروش در اینستاگرام

در اینستاگرام هر محصول و خدمتی را می‌توان فروخت. برای مثال چند نمونه از محصولات پرفروش در اینستاگرام را نام می‌بریم:

محصولات مناسب برای فروش در اینستاگرام

  1. فروش لباس، کیف، کفش، جوراب
  2. فروش زیورآلات
  3. محصولات خوراکی
  4. محصولات هنری و صنایع‌دستی
  5. فروش کتاب
  6. فروش فایل (مانند: پی دی اف، پادکست، ویدئو)
  7. فروش لوازم جانبی موبایل و لپ تاپ
  8. فروش محصولات آرایشی و بهداشتی

برای افزایش فروش در اینستاگرام چه محصولاتی را انتخاب کنیم؟

جهت انتخاب محصول برای افزایش فروش در اینستاگرام به دو فاکتور مهم توجه کنید:

  1. قیمت محصول
  2. پتانسیل محصول برای تبلیغ

قیمت محصول

معمولاً کاربران به اینستاگرام به سختی اعتماد می‌کنند از این رو حاضر به پرداخت هزینه زیادی برای محصولات موجود در آن نمی‌شوند؛ بنابراین بهتر است به سراغ محصولاتی برویم که هزینه مناسب‌تر و کمتری برای مشتری داشته باشند.

پتانسیل محصول برای تبلیغ

بسیاری از کاربران در شبکه اینستاگرام با دیدن تصاویر منتظر شده ترغیب به خرید می‌شوند. به این صورت که شاید نیاز زیادی به آن محصول نداشته باشند اما به دلیل زیبایی و جذابیتی که آن تبلیغ برای دیده شدن محصول به نماش گذاشته است، تمایل زیادی به خرید آن نشان می‌دهد. بنابراین توجه به پتانسیل محصول از راهکارهای فروش در اینستاگرام است.

به طور کلی توصیه میکنیم از راهنمایی های یک مشاور فروش حرفه ای که تجربه کافی در زمینه فروش در اینستاگرام دارد استفاده کنید. به طور مثال «آقای معراج معمارنسب» با 13 سال تجربه مشاوره افزایش فروش آنلاین فردی مطمئن محسوب می‌شود. کافیست از طریق شماره‌ تماس 17-02126408816 برای کسب مشاوره فروش آنلاین و رایگان وقت رزرو کنید. 

استراتژی‌ های اینستاگرام مارکتینگ موفق برای سازمان ها و شرکت ها

برخلاف آنچه تصور می‌کنید استراتژی‌های اینستاگرام پیچیده و سخت نیست. این نرم‌افزار هدف خود را کمک به کسب‌ و کار های آنلاین برای راه‌اندازی یک بیزینس موفق اعلام کرده است. تمام آن سخت‌گیری‌هایی که برای ایجاد صفحه و مدیریت پیج اینستاگرام وجود دارد، درنهایت به نفع شما خواهد بود.

استراتژی‌ های اینستاگرام مارکتینگ موفق

هدف خود را از ایجاد پیج و بازاریابی در اینستاگرام مشخص کنید

برای مثال ممکن است هدف شما از ایجاد یک صفحه، معرفی یک محصول برای فروش باشد. یا اینکه تصمیم دارید برند جا افتاده خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام تثبیت کنید. در مواردی نیز هدف از بازاریابی در اینستاگرام یادآوری خدمات و فروش است که عمدتاً این حالت در برندهای معروف و مشهور رخ می‌دهد.

مخاطب هدف خود را مشخص کنید

بسته به نوع خدمات و کالایی که ارائه می‌دهید، مخاطب خود را تعیین و مشخص کنید. برای مثال دنبال کنندگان کسب‌ و کار های آنلاین مانند صفحات آرایشی عمدتاً بانوان هستند. پس شما برای بانوان تولید محتوا می‌کنید و می‌بایست مطابق باسلیقه آنان عمل کنید. این مهم‌ترین بخش از بازاریابی در اینستاگرام است که می‌بایست با دقت و حوصله بیشتری صورت بگیرد.

رقبای خود را تحلیل کنید

بهتر است بدانید دقیقاً وارد رقابت با چه صفحاتی شده‌اید. آن‌ها را تحلیل کنید تا از استراتژی موفق آنان سر دربیاورید. بررسی هشتگ های معروف، نحوه کپشن نویسی، فرمت عکس و استفاده از ایموجی در این‌گونه صفحات، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

برای اینستاگرام مارکتینگ برنامه‌ریزی کنید

بسیار حائز اهمیت است که در مسیر بازاریابی در اینستاگرام آهسته و پیوسته پیش بروید. عدم فعالیت در یک بازه خاص موجب کاهش بازدید و ترافیک صفحه می‌شود. بهتر است با تنظیم یک تقویم کاری زمان درج پست و یا استوری را مشخص کنید و درنهایت خود را ملزم به رعایت آن بدانید.

دنبال کنندگان خود را به خرید تشویق کنید

اگر بتوانید بازدیدکنندگان از صفحه را به یک مشتری بالفعل تبدیل کنید، به‌طور حتم فروش بیشتری را تجربه می‌کنید. برگزاری مسابقه در میان افراد فعال در پیج علاوه بر اینکه نرخ تعامل شما را بالا می‌برد افراد را به خرید و اعتماد به پیج دعوت می‌کند.

در میان گذاشتن مسائل پشت پرده سازمان با کاربران!

امروزه بسیاری از مخاطبان تمایل دارند از مسائل پیش پرده سازمان با خبر شوند. به عنوان نمونه ساده آن، آن‌ها تمایل دارند بدانند این سازمان را چه فردی یا تیمی مدیریت می‌کنند. و در داخل آن سازمان چه اتفاقات روزمره‌ای رخ می دهد.

در گذشته ارائه این‌گونه اطلاعات به بیرون از سازمان ها اگر نگوییم غیر ممکن بود، بسیار سخت بود. چون سازمان‌ها رسانه های مختلفی نداشتند.که بتوانند از آن به عنوان نقاط تماس مخاطبان با برند استفاده و شروع به اطلاع رسانی های مختلف کنند.

اما پلتفرمی مانند اینستاگرام این امکان را در اختیار برندها قرار داده است.

یکی از ترندهای بازاریابی در اینستاگرام، ارائه اطلاعات داخلی سازمان از طریق رسانه‌های اجتماعی به بیرون از سازمان است. البته این اطلاعات نباید محرمانه باشد و صرفاً جهت افزایش شفافیت در داخل آن سازمان به کار می‌‌رود.

این موضوع باعث شده است تا برخی از برندهای بین المللی با تولید محتوای داخل سازمانی و انتشار آن از طریق Instagram Live ارتباط مناسبی را با کاربران برقرار کنند. به عنوان نمونه با مدیران ارشد سازمان درباره نحوه کار آن‌ها مصاحبه‌های آنلاین انجام می‌دهند. و داستان هریک از افراد داخل سازمان در اینستاگرام را منتشر می کنند.

سخن پایانی

همان‌طور که گفتیم هر کسب و کاری برای رونق داشتن نیازمند فروش محصول خود می‌باشد. شبکه اجتماعی اینستاگرام این بستر را برای صاحبان کسب و کار به هر شکلی، چه کسانی که محصولی دارند و چه کسانی که خدماتی ارائه می‌کنند، فراهم کرده است. بهتر است تا این فرصت در اختیار شما است از طریق کسب مشاوره از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر از آن به بهترین شکل ممکن، با اصول و قواعد خاص آن و پیروی از راهکارهای فروش در اینستاگرام استفاده کنید.

سوالات متداول
بازاریابی در اینستاگرام چگونه است؟

در پلتفرم اینستاگرام آنچه بیش از هر چیز اهمیت دارد، ایجاد تعامل با مشتریان است. نرخ تعامل و جذب فالوور در اینستاگرام رابطه مستقیمی باقدرت فروش و عرضه خدمات دارد. اما علاوه‌بر این چند فاکتور مؤثر دیگر وجود دارد که موجب توجه موتور هوشمند اینستاگرام می‌شود.

نرم‌افزار اینستاگرام تمام صفحات شخصی و کاری را آنالیز کرده و بیشترین امتیاز را متوجه اکانت‌هایی می‌کند که فعالیت مفید و بهینه داشته باشند. در این حالت درست مانند موتور گوگل که سایت‌های معتبر را وارد صفحه اول می‌کند، اینستاگرام نیز اکانت‌های برتر را وارد بخش اکسپلورر می‌کند. چند استراتژی مهم در زمان بازاریابی در اینستاگرام وجود دارد که استفاده از آنان کمک می‌کند تا شما بتوانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سطح مناسبی از دنبال کنندگان برسید.

مهمترین رکن فروش مستمر در اینستاگرام چیست؟

برای فروش مداوم در اینستاگرام، باید حضور فعال داشته باشید. هر روز پست و استوری بگذارید و با مخاطبان تعامل کنید.

چگونه می‌توانم ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنم؟

با ارسال منظم محتوای جذاب، پاسخ به نظرات و پیام‌های دایرکت، برگزاری نظرسنجی‌ها و درخواست بازخورد از کاربران می‌توانید ارتباط خود را با مشتریان حفظ کنید.

برای افزایش فروش در اینستاگرام چه محصولاتی مناسب هستند؟

بهتر است محصولات قیمت مناسب و محصولاتی را که پتانسیل تبلیغ به شیوه جذاب دارند را انتخاب کنید.

آیا باید تمام محصولات را به‌صورت پیوسته در اینستاگرام معرفی کنم؟

خیر. بهتر است از استراتژی‌هایی مانند معرفی تدریجی محصولات، برگزاری کمپین‌های خاص و استفاده از محتوای متنوع (مانند ویدیو، استوری و پست‌های تعاملی) استفاده کنید تا توجه کاربران جلب شود.

منظور از فالوور هدفمند چه فالووری است؟

فالوور هدفمند کسی است که به‌طور مرتب پست‌ها و استور‌ی‌های شما را به قصد خرید محصول دنبال می‌کند. هرگز فالوور فیک نخرید و در پیج‌های نامرتبط با موضوع پیج و نوع مخاطبانتان، تبلیغات نکنید. 

ایجاد محتوای ویدیویی چه تأثیری بر افزایش فروش در اینستاگرام دارد؟

محتوای ویدیویی به‌دلیل جذابیت بالاتری که دارد، بیشتر توجه کاربران را جلب می‌کند و نرخ تعامل را افزایش می‌دهد. ویدیوها می‌توانند به کاربران کمک کنند تا بهتر با محصولات آشنا شوند و در نتیجه احتمال خرید را افزایش دهند.

چگونه می‌توانم از استوری‌ها برای افزایش فروش در اینستاگرام استفاده کنم؟

استوری‌ها امکان برقراری ارتباط فوری و مستقیم با کاربران را فراهم می‌کنند. می‌توانید تخفیف‌ها، محصولات جدید روزمرگی ها در فروشگاه یا محل کار را از طریق استوری‌ها به اشتراک بگذارید و کاربران را به ارتباط بیشتر و خرید ترغیب کنید.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (48 امتیاز)
دیدگاه کاربران

4 پاسخ

  1. محصولاتمون بهتره تخصصی در مورد یه موضوع خاص باشه یا کلی . مثلا در مورد کلا کتاب باشه یا فقط کتاب های روان شناسی ؟

    1. در رابطه با کتاب برای جذب مخاطب بیشتر بهتر است انواع کتاب را معرفی کنید تا علاقه‌مندان به ژانرهای مختلف را جذب کنید. اما اگر فیلد شما کتاب است بهتر است وارد فیلدهای دیگر مثلا فوتبال یا آرایشی و بهداشتی نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.