اینستاگرام تردز threads چیست ؟ + عضویت و امکانات تردز

اینستاگرام تردز threads چیست ؟ + عضویت و امکانات تردز
اینستاگرام تردز
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

تردز، رقیب بی چون و چرای توییتر! برنامه‌ی پر و سر و صدایی که توانست در کمتر از چند ساعت ۳۰ میلیون کاربر را جذب کند! همان اپلیکیشنی را می‌گوییم که در کشاکش و مجادله‌های ایلان ماسک و زاکربرگ به کاربران معرفی شد.

حتما شما نیز مانند میلیون‌ها نفر دیگر در این پیامرسان اکانت کاربری خود را راه اندازی کرده‌اید و در حال استفاده از جدیدترین شبکه اجتماعی دنیا هستید. حال اصلا این تردز پر سر و صدا چیست؟ چگونه با آن کار کنیم؟ مجادله ماسک و زاکربرگ بر سر آن به کجا رسید؟

در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر با ما همراه باشید تا شما را با این شبکه اجتماعی قدرتمند که این روزها به قاتل توییتر تبدیل شده بیشتر آشنا کنیم و‌ به تمامی ابهامات نیز پاسخ دهیم.

Instagram Threads (تردز) چیست؟

در حقیقت  Threads یا اینستاگرام تردز یک پلتفرم پیام رسانی است که به عنوان رقیب جدید توییتر در حال معرفی است. بد نیست بدانید که شرکت متا (فیسبوک سابق) در حال توسعه و ساخت شبکه اجتماعی تردز می باشد.

این رقیب جدید توییتر که تردز یا Instagram Threads نام دارد یک پلتفرم پیام دادن برای کاربران است که به آنها اجازه‌ می دهد تا در چت‌های گروهی واقعی شرکت کنند، عکس و ویدیو به اشتراک بگذارند و با Emojis به پیام‌های فردی واکنش نشان دهند.

هدف این است که به کاربران تجربه متفاوت و درگیرکننده‌تری در پیام دادن بدهد و بر روشنگری و امنیت بیشتر متمرکز شود. Threads هنوز در مراحل اولیه توسعه است، اما توجه و سرمایه‌گذاری زیادی از طرف شرکت‌های دارایی راسخ جلب کرده است و قرار است به زودی به عموم معرفی شود.

شبکه اجتماعی اینستاگرام threads یا اینستاگرام تردز مانند توییتر عمل می‌کند ولی محدودیت‌های توییتر را ندارد. تردز قبلا به طور تصادفی روی اپ استور اپل قرار گرفت ولی سریع حذف شد اما قرار بر ان شد که تا 15 تیر ماه در اینستاگرام منتشر شود.

شباهت های اینستاگرام تردز و توییتر

شباهت های اینستاگرام تردز و توییتر

  • هردو روی مایکروبلاگینگ (Microbloging) تمرکز دارند.
  • هردو اپلیکیشن پیام رسان یا پلتفرم‌های پیام‌رسانی‌ هستند.
  • هردو  یک شبکه اجتماعی متنی هستند.
  • هردو برای فعال بودن به اینترنت نیاز دارند.

تفاوت های های اینستاگرام تردز و توییتر

اندازه و جمعیت کاربری

  • توییتر یک پلتفرم پیامرسانی به شدت Popular است که 200 میلیون کاربر فعال دارد. بر خلاف توییتر، اینستاگرام تردز یک پلتفرم جدید با جمعیت کاربری کوچک تری است.

تجربه کاربری

  • توییتر یک جامعه به شدت فعال با توجه به پست‌های عمومی، توییت و پیج‌های مشابه است. اما اینستاگرام تردز یک پلتفرم بیشتر برای گفت‌و‌گوهای کوچک و خصوصی است.

موضوعات و کاربرانی

  • توییتر موضوعات زیادی را پوشش می‌دهد که از اخبار، تجارت و sports to entertainment و politics varied است. اما تردز بیشتر روی بحث و گفت‌و‌گو روی موضوعات خاص و روشن فکرانه متمرکز است.

صدا و تصویر

  • توییتر یک پلتفرم بیشتر با صدا و تصویر است و کاربران می‌توانند پست‌های صوتی و ویدیویی را به اشتراک بگذارند. اما اینستاگرام تردز برای چت های فوری با متون و پیگردی روی موضوعات خاص طراحی شده است.
  • ThreadsApp تمرکز خود را بر ایجاد یک تجربه پیام‌رسانی صمیمی‌تر و جذاب تمرکز می‌کند و هدف آن تمایز خود از سایر برنامه‌های پیام‌رسانی با فراهم کردن بیشترین شفافیت و امنیت برای کاربران است.
  • این شبکه اجتماعی یعنی تردز نه تنها رقیب توییتر بلکه ممکن است در اینده جایگزینی برای توییتر باشد البته باید دید استقبال کاربران از ان چگونه خواهد بود پس بهتر است کاربران توییتر حداقل یک‌بار آن را امتحان کنند. به هر حال شرکت متا قصد دارد از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را ببرد تا شاید این جایگزینی محقق شود.
  • یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ThreadsApp تمرکز آن بر گفتگوهای کوچک و صمیمی است، به جای چت‌های بزرگتر یا انجمن‌های عمومی مانند توییتر. این برنامه به کاربران این امکان را می‌دهد تا در گفتگوهای گروهی به صورت زمان‌واقع واکنش نشان دهند، عکس‌ها و ویدیوها را به اشتراک بگذارند و با اموجی‌ها به پیام‌های فردی واکنش نشان دهند.
  • یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگر ThreadsApp تمرکز آن بر شفافیت و امنیت است، که به احتمال زیاد جذابیت بزرگی برای کاربرانی که مشغول به نگرانی درباره حریم خصوصی و استفاده از داده‌ها هستند، خواهد داشت. این برنامه طراحی شده است تا به کاربران کنترل بیشتری بر روی داده‌هایشان بدهد و خطر دخالت یا سوءاستفاده از داده‌ها را کاهش دهد.

ثبت نام و عضویت در اینستاگرام تردز چگونه است؟

ثبت نام و عضویت در اینستاگرام تردز چگونه است؟

  • بسیاری از افراد اپلیکیشن threads from instagram را قابلیت جدیدی برای اینستا می‌دانند؛ در صورتی که تردز یک برنامه‌ی پیام رسان اختصاصی و مستقل است که برای دسترسی به آن می‌بایست آن را دانلود و بعنوان یک اپلیکیشن جداگانه در گوشی خود نصب نمایید. اما خوب کاربران اینستاگرام هم می‌توانند با حساب کاربری اینستاگرام از اینستاگرام تردز استفاده کنند.

مرحله اول

  • پس با وجود جدا بودن دو برنامه‌ی تردز و اینستا از یکدیگر، این برنامه به اکانت اینستاگرام هر کاربر متصل است و شما برای استفاده از Threads نیازی به ایجاد اکانت ندارید. تنها کافیست از طریق پیج اینستاگرامی خودتان به این اپلیکیشن Login شوید. اگر جدیدترین اپدیت اینستاگرام را دارید و اپلیکیشن تردز را هم نصب کرده اید در اینستاگرام وارد Setting شوید و گزینه Threads به شکما با برچسب New پیشنهاد داده شده است.

مرحله دوم

  • با انتخاب گزینه Import From Instagram می‌توانید با حساب کاربری اینستاگرام عضو تردز شوید.

مرحله سوم

  • در مرحله بعد پابلیک بودن یا خصوصی بودن حساب کاربری خود را مشخص کنید.

مرحله چهارم

  • در گام بعد مشخص کنید که ایا مایلید تمام دوستان اینستاگرامی خود را مجددا در تردز هم فالو کنید یا خیر.
  • در تردز شما قادر خواهید بود که  دیدن پست‌ را محدود به یکسری افراد کنند یا پست را به صورت عمومی منتشر کنند. حتی می‌توانید مشخص کنید که لیست دنبال کننده‌ها و دنبال شده‌ها را هم از دید کاربران پنهان کنید. امکان لایک کردن پست‌ها و ارسال پست برای کاربران دیگر هم وجود دارد.

مرحله پنجم

  • استفاده از instagram threads برای همه کاربران رایگان خواهد بود و برای ثبت نام در این شبکه اجتماعی نیازی به دعوت‌نامه نخواهید داشت.

کاربرد های مهم اینستاگرام تردز (threads) کدامند؟

کاربرد آن دقیقا مانند توییتر است پس اگر کاربر توییتر بوده باشید به راحتی با محیط اینستاگرام تردز ارتباط خواهید گرفت. کاربرد مهم و منحصر به فرد برنامه‌ی Threads گذاشتن Status است این استاتوس‌ها 6 الی 24 ساعته هستند و بدانید که استاتوس شما تنها برای آن دسته از مخاطبان شما نمایش داده می‌شود که از Instagram Threads استفاده می‌کنند.

در نظر داشته باشید که اپلیکیشن Instagram Threads یک برنامه‌ی ساده است که شامل 3 قسمت اصلی است. یکی از این سه بخش، آیکون دوربین موجود در بالای صفحه اسمی باشد که سمت چپ واقع است. کاربران با انتخاب آیکون فوق می توانند به مخاطبان و دوستان خود در اینستاگرام عکس ارسال کنند. باید برای ارسال عکس روی آیکون دوربین موجود در صفحه‌ی اصلی ضربه بزنید.

لینکدین مارکتینگ

تنظیمات مهم تردز (threads) چیست؟

  • برای تنظیم نمون نحوه اعلان پیام‌ها Notifications را انتخاب کنید.
  • به منظور ذخیره‌ی اتوماتیک عکس‌های گرفته شده با دوربین تردز، گزینه‌ی Camera را انتخاب نمایید. در مرحله بعد گزینه‌ی Save Original Photos را انتخاب کنید.
  • برای تغییر تم یا پوسته برنامه، گزینه‌ی 3 Themes باید انتخاب شود.
  • با انتخاب Privacy می‌توانید نمایش مایش آنلاین بودن را تنظیم کنید.
  • برای گزارش مشکلات و مسائل مختلف و در کل ارسال بازخورد، وصل شدن به Help Center و … گزینه‌ی یکی مانده به اخر که شبیه فلش گرد است را انتخاب کنید.
  • برای Log Out شدن از اکانتی که با آن وارد اینستاگرام تردز شده‌اید، گزینه‌ی آخر را انتخاب کنید.
  • توجه داشته باشید فعالیت در این شبکه اجتماعی می تواند سبب افزایش رتبه سایت در گوگل نیز بشود.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم صفر تا صد قابلیت‌ها و ویژگی‌های اینستاگرام تردز را برای شما مخاطبان گرامی توضیح دهیم. توصیه می‌کنیم برای بازدهی بیشتر پیج اینستاگرام خود، حتما اکانت تردز خود را زودتر فعال کنید. اینگونه می‌توانید دنبال کنندگانی که در برنامه تردز پیدا می‌کنید را ترغیب کنید تا پیج اینستاگرام شما را هم دنبال کنند و کم‌کم بر فالوورهای پیج خود می‌افزایید.

برای دریافت ترفندهای موثر و افزایش بازدید پیج خود، مرتب وبلاگ مای کاستومر را دنبال کنید. ما جدیدترین آموزش‌های روز دنیا را قدم به قدم در اختیار شما می گذاریم تا در شبکه‌های اجتماعی هر روز بیشتر از دیروز بدرخشید!

سوالات متداول
تردز چه تفاوتی با توییتر دارد؟

تردز مانند توییتر عمل می‌کند ولی برخی از محدودیت‌های توییتر را ندارد. این دو پلتفرم از نظر جمعیت،تجربه کاربری و موضوعات تفاوت‌هایی باهم دارند که در مطلب مفصل راجع‌به آن بحث شد. 

آیا بدون داشتن اکانت اینستاگرام می‌توان در تردز عضو شد؟

خیر. برای عضویت در تردز حتما باید یک اکانت فعال اینستاگرام داشته باشید.

آیا با کمک تردز می‌توان فالوورهای اینستاگرام را افزایش داد؟

بله اما به شرط اینکه محتوای مفید، جذاب و کاربردی در تردز تولید کنید. آنوقت فالوورهای تردز را دعوت کنید که به پیج اینستاگرام شما بپیوندند. 

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

6 پاسخ

    1. بله به راحتی می‌تونید افراد رو فالو کنید. حتی میتونید فالور هم بخرید! که البته کار درستی نیست و بعدا ضرر می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *