یکی از قابلیتهای جدید اینستاگرام ریلز در اینستاگرام (Reels on Instagram) است. اگر به درستی از این قابلیت بهره بگیرید میتواند تاثیر مثبتی در بازدید و پیشرفت پیج شما داشته باشد و اما اگر به صورت نادرست از آن استفاده شود میتواند برای سئو پیج شما مضر شناخته شود، بنابراین قبل از استفاده از ریلز باید کاملا با آن آشنا شوید. اگر شما نیز قصد دارید از ویژگی جذاب ریلز در اینستاگرام برای پیشرفت پیج خود استفاده کنید بهتر است تا انتهای مطلب با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید.
ریلز چیست؟
قبل از آن که تاثیر ریلز در فروش محصولات و نکات استفاده از ریلز را برای شما بگوییم بهتر است بدانید ریلز چیست؟ ریلز یک قابلیت جدید در مدیریت اینستاگرام است که با استفاده از آن افراد میتوانند ویدیوهای کوتاهی منتشر کنند. این ویدیوهای کوتاه بازدید بیشتری نسبت به ویدیوهای طولانی دارند.
امروزه افراد ترجیح میدهند به جای خواندن مقالههای طولانی آموزش ویدیویی کوتاه آن را تماشا کنند. به همین دلیل ریلز در اینستاگرام میتواند مورد استفاده افراد زیادی قرار بگیرد. با استفاده از این قابلیت افراد میتوانند در سریعترین زمان محتوای موردنظر خود را دریافت کنند.
آیا ریلز در اینستاگرام باعث پیشرفت پیج میشود؟
اینستاگرام ریلز سبب افزایش بازدید یک پیج و تعامل بیشتر با پیج می شود اما اگر فکر میکنید که تمام آنها تبدیل به دنبال کننده میشوند باید بگوییم در اکثر مواقع اینطور نیست. اگر فالووری که از طریق ریلز در اینستاگرام شما را دنبال کرد در ویدیو یا پست بعدی شما با شما ارتباط برقرار نکردند خیلی زود شما را انفالو میکنند. بنابراین باید بدانید فالوورهایی که شما را از طریق ریلزهای سرگرمی پیدا میکنند نمیتوانند مشتری ایدهآل شما باشند. بسیاری از آنها از شما خریدی نمیکنند و حتی ویدیوهای شما در کانال یوتیوب را دنبال نخواهند کرد و حتی اگر انفالو نکنند به فالوور روح تبدیل میشوند!
با گفتن این مطالب ممکن است ناامید شده باشید و فکر کنید ریلزها ارزش وقت گذاشتن ندارد. اما اینطور نیست بلکه اگر شما به صورت اصولی از این قابلیت استفاده کنید میتواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد، به طور مثال شما باید دو نوع ریلز را درنظر بگیرید. از ریلزهای کوتاه میتوانید برای جذب فالور جدید و از ریلزهای طولانی برای مخاطبان قدیمی خود استفاده نمایید.
ریلزهای طولانی را باید درباره ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدمات خود باشد. محتوای این ریلزها بسیار مهم است و باید اطلاعاتی باشد که مشتریان به آن بسیار نیاز دارند، همچنین باید سایر استراتژی های اینستاگرام را نیز به کار برید. تمام تمرکز خود را نباید روی ریلز بگذارید و باید از آن به اندازه استفاده کنید تا تاثیر مثبت آن را ببینید.
ویژگی های ریلز در اینستاگرام
- زمان: ریلز در اینستاگرام یک فیلم کوتاه است که حداکثر یک دقیقه طول میکشد.
- فیلمبرداری: شما میتوانید برای ساخت کلیپ ریلز، از کنار هم قرار دادن ویدیوهای کوچک استفاده کنید.
- صدا: میتوانید روی ریلز صداگذاری کنید و از صدای موردنظر خود استفاده کنید.
- جلوهها: جلوههایی که اینستاگرام به شما ارائه میدهد میتواند تاثیر زیادی در جذاب کردن ویدیو داشته باشد.
- دسترسی: یکی از وِیژگیهای مثبت ریلز این است که تمام افرادی که به اینگونه محتواها علاقه داشته باشند میتوانند آن را تماشا کنند.
نکته های مهم درباره درست کردن ریلز در اینستاگرام
- میتوانید محتوای آموزشی در رابطه با محصول خود بسازید. همچنین موضوع ریلز در اینستاگرام میتواند نحوه استفاده از محصول و آگاهی درباره نوع خدمات و برند شما باشد.در این زمینه کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در خدمت شما هستند.
- میتوانید درباره کسب وکار خود صحبت کنید. میتوانید ریلزهایی تهیه کنید که به مردم درباره کسب وکار خود و گره خوردن آن با زندگی شخص خود اطلاعاتی بدهید. این نوع ریلزها ارتباط عاطفی بین شما و کاربر ایجاد میکند.
- با استفاده از ریلزها میتوانید کاربران خود را از اخبار فروشگاه خود آگاه کنید. به طور مثال جابجایی فروشگاه به یک مکان جدید را میتوانید با استفاده از ریلز اطلاعرسانی کنید.
- اگر در فصل خاصی پیشنهادات ویژهای دارید میتوانید با استفاده از ریلزها مردم را از این پیشنهادات آگاه کنید. اما باید بدانید که هرگز ریلزها را خیلی تبلیغاتی نکنید.
- سعی کنید برای جذب مخاطبان از آهنگهای ترند و پرطرفدار در ریلز استفاده کنید. این روش تاثیر ویژهای در جلب نظر مخاطبان در همان نگاه اول دارد.
همچنین توجه نمایید
- طبق اصول سئو اگر شما منبع یا وقت زیادی برای ساخت ریلز در اینستاگرام ندارید میتوانید استوری های قدیمی را مرور کرده و جذابترین آنها را برای ساخت ریلز انتخاب کنید. برای دسترسی به استوریهای قدیمی خود میتوانید به قسمت پروفایل اینستاگرام رفته و از سه خط گوشه سمت راست بالا آرشیو را انتخاب کنید. سپس از منوی کشویی بایگانی استوریها را انتخاب کنید. در اینجا استوریهای قدیمی بر اساس تلریخ انتشار یا گروهبندی شده قابل رویت هستند. میتوانید استوری موردنظر را انتخاب و دانلود کنید و پس از دانلود از آن برای ساخت ویدیو ریلز استفاده کنید.
- یکی از راههای ساخت ریلز در اینستاگرام که سبب جلب اعتماد فالوورها نیز میشود انتشار نظر مشتریان است. شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید که نظر خود را درباره خدمات و محصول شما به اشتراک بگذارند. با این کار تاثیر ریلز در اینستاگرام برای فروش شما بیشتر خواهد شد. ارائه نظر مشتریان به صورت ریلز به دلیل باقی ماندن دائمی روی پیج و کمتر رسمی بودن از نظر کاربران بسیار جذابتر است.
- شما میتوانید در ریلز های خود محصولاتتان را مانند پستهای معمولی تگ کنید. شما حداکثر میتوانید 30 محصول را در ریلزهای خود برچسبگذاری کنید. این ویژگی این امکان را به کاربران میدهد که بدون خروج از اینستاگرام بتوانند خرید کنند. برای تاثیر ریلز در فروش اینستاگرام باید توجه کنید که حتما تنظیمات خرید اینستاگرام را باید تکمیل نمایید.
نتیجه گیری
همانطور که در مطلب بالا خواندید ریلزها میتواند تاثیر زیادی در رشد فروش و پیج شما داشته باشد. این محتوا برای پیشرفت پیج شما تهیه شده است. باید بدانید برای مدیریت یک پیج اینستاگرام باید با تمام الگوریتمهای آن آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید آن را رشد دهید و فروش پیج را بالا ببرید.
عملکرد خلاق برای ساخت ریلزها مهمترین عامل در دیده شدن ریلزها و تبدیل کاربران به فالور فعال و مشتری است. شما میتوانید برای مدیریت پیج خود از ادمینهای متخصص و باتجربه استفاده کنید و این کار را به آنها بسپارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر یکی از بهترینها در زمینه مدیریت اینستاگرام است. شما میتوانید نمونه کار تولید محتوای اینستاگرام این مجموعه را در سایت مشاهده کنید.
ابتدا به اکانت خود وارد شوید، روی دکمهٔ «+» کلیک و سپس گزینهی «Reel» را انتخاب کنید تا بتوانید یک ویدئو انتخاب و بارگذاری کنید. در مرحلهٔ آخر، کپشن ریلز را بنویسید و پس از آن، روی گزینهٔ «Share» کلیک کنید. مطمئن شوید که تیک گزینهی «Also Share to Feed» را فعال کردهاید.
ریلز تاثیر بیشتری در جذب و بازید مخاطبان از پیج اینستاگرام دارد. اگر یک ریلز خلاقانه با یک ایدهی جدید و جالب تولید کنید، حتی ممکن است تا میلیونها بازدید دریافت کنید!
باید بگوییم تا حدود زیادی بله! امروزه دیگر نیاز نیست تبلیغاتهای پرهزینه کنید تا توجه کاربران را به پیج خود جلب کنید. کافیست به طور مرتب ریلزهای جذاب و کاربردی بسازید تا با افزایش فالوور فوقالعادهای روبهرو شوید.
2 پاسخ
خلاق فقط خدای متعال است مخلوقات با نعمات خدادادی بخواست خدا فقط هماهنگ کننده میتوانند باشند بخواست خدای متعال
خلاق فقط خدای بزرگ است مخلوقات با نعمات خدادادی بخواست خدا فقط هماهنگ کننده میتوانند باشند به یقین.