myc-logo1

تاثیر ریلز در اینستاگرام ، چگونه ریلز پربازدید بسازیم؟

تاثیر ریلز در اینستاگرام ، چگونه ریلز پربازدید بسازیم؟
ریلز در اینستاگرام
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام ریلز در اینستاگرام (Reels on Instagram) است. اگر به درستی از این قابلیت بهره بگیرید می­تواند تاثیر مثبتی در بازدید و پیشرفت پیج شما داشته باشد و اما اگر به صورت نادرست از آن استفاده شود می‌تواند برای سئو پیج شما مضر شناخته شود، بنابراین قبل از استفاده از ریلز باید کاملا با آن آشنا شوید. اگر شما نیز قصد دارید از ویژگی جذاب ریلز در اینستاگرام برای پیشرفت پیج خود استفاده کنید بهتر است تا انتهای مطلب  با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر  همراه باشید.

ریلز چیست؟

قبل از آن که تاثیر ریلز در فروش محصولات و نکات استفاده از ریلز را برای شما بگوییم بهتر است بدانید ریلز چیست؟ ریلز یک قابلیت جدید در مدیریت اینستاگرام است که با استفاده از آن افراد می‌­توانند ویدیوهای کوتاهی منتشر کنند. این ویدیوهای کوتاه بازدید بیشتری نسبت به ویدیوهای طولانی دارند.

امروزه افراد ترجیح می‌دهند به جای خواندن مقاله­‌های طولانی آموزش ویدیویی کوتاه آن را تماشا کنند. به همین دلیل ریلز در اینستاگرام می‌تواند مورد استفاده افراد زیادی قرار بگیرد. با استفاده از این قابلیت افراد می‌­توانند در سریع­ترین زمان محتوای موردنظر خود را دریافت کنند.

آیا ریلز در اینستاگرام باعث پیشرفت پیج می­شود؟

آیا ریلز در اینستاگرام باعث پیشرفت پیج می­شود؟

اینستاگرام ریلز سبب افزایش بازدید یک پیج و تعامل بیشتر با پیج می ­شود اما اگر فکر می‌­کنید که تمام آن‌ها تبدیل به دنبال کننده می­‌شوند باید بگوییم در اکثر مواقع اینطور نیست. اگر فالووری که از طریق ریلز در اینستاگرام شما را دنبال کرد در ویدیو یا پست بعدی شما با شما ارتباط برقرار نکردند خیلی زود شما را انفالو می‌کنند. بنابراین باید بدانید فالوورهایی که شما را از طریق ریلزهای سرگرمی پیدا می­‌کنند نمی‌توانند مشتری ایده‌­آل شما باشند. بسیاری از آن­ها از شما خریدی نمی­‌کنند و حتی ویدیوهای شما در کانال یوتیوب را دنبال نخواهند کرد و حتی اگر انفالو نکنند به فالوور روح تبدیل می­‌شوند!

با گفتن این مطالب ممکن است ناامید شده باشید و فکر کنید ریلزها ارزش وقت گذاشتن ندارد. اما اینطور نیست بلکه اگر شما به صورت اصولی از این قابلیت استفاده کنید می‌تواند تاثیر بسیار خوبی داشته باشد، به طور مثال شما باید دو نوع ریلز را درنظر بگیرید. از ریلزهای کوتاه می­توانید برای جذب فالور جدید و از ریلزهای طولانی برای مخاطبان قدیمی خود استفاده نمایید.

ریلزهای طولانی را باید درباره ارائه اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدمات خود باشد. محتوای این ریلزها بسیار مهم است و باید اطلاعاتی باشد که مشتریان به آن بسیار نیاز دارند، همچنین باید سایر استراتژی های  اینستاگرام را نیز به کار برید. تمام تمرکز خود را نباید روی ریلز بگذارید و باید از آن به اندازه استفاده کنید تا تاثیر مثبت آن را ببینید.

ویژگی­ های ریلز در اینستاگرام

  • زمان: ریلز در اینستاگرام یک فیلم کوتاه است که حداکثر یک دقیقه طول می­کشد.
  • فیلمبرداری: شما می­توانید برای ساخت کلیپ­ ریلز، از کنار هم قرار دادن ویدیوهای کوچک استفاده کنید.
  • صدا: می­توانید روی ریلز صداگذاری کنید و از صدای موردنظر خود استفاده کنید.
  • جلوه‌­ها: جلوه­هایی که اینستاگرام به شما ارائه می­دهد می­تواند تاثیر زیادی در جذاب کردن ویدیو داشته باشد.
  • دسترسی: یکی از وِیژگی‌های مثبت ریلز این است که تمام افرادی که به اینگونه محتواها علاقه داشته باشند می­توانند آن را تماشا کنند.

نکته­ های مهم درباره درست کردن ریلز در اینستاگرام

نکته­ های مهم درباره درست کردن ریلز در اینستاگرام

  1. می‌­توانید محتوای آموزشی در رابطه با محصول خود بسازید. همچنین موضوع ریلز در اینستاگرام می­تواند نحوه استفاده از محصول و آگاهی درباره نوع خدمات و برند شما باشد.در این زمینه کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در خدمت شما هستند.
  2. می‌­توانید درباره کسب وکار خود صحبت کنید. می‌توانید ریلزهایی تهیه کنید که به مردم درباره کسب وکار خود و گره خوردن آن با زندگی شخص خود اطلاعاتی بدهید. این نوع ریلزها ارتباط عاطفی بین شما و کاربر ایجاد می­کند.
  3. با استفاده از ریلزها می­توانید کاربران خود را از اخبار فروشگاه خود آگاه کنید. به طور مثال جابجایی فروشگاه به یک مکان جدید را می­توانید با استفاده از ریلز اطلاع‌رسانی کنید.
  4. اگر در فصل خاصی پیشنهادات ویژه­ای دارید می­‌توانید با استفاده از ریلزها مردم را از این پیشنهادات آگاه کنید. اما باید بدانید که هرگز ریلزها را خیلی تبلیغاتی نکنید.
  5. سعی کنید برای جذب مخاطبان از آهنگ‌های ترند و پرطرفدار در ریلز استفاده کنید. این روش تاثیر ویژه‌ای در جلب نظر مخاطبان در همان نگاه اول دارد.

موزیک های پرطرفدار

همچنین توجه نمایید

  1. طبق اصول سئو اگر شما منبع یا وقت زیادی برای ساخت ریلز در اینستاگرام ندارید می‌­توانید استوری­ های قدیمی را مرور کرده و جذاب­ترین آن­ها را برای ساخت ریلز انتخاب کنید. برای دسترسی به استوری­های قدیمی خود می­توانید به قسمت پروفایل اینستاگرام رفته و از سه خط گوشه سمت راست بالا آرشیو را انتخاب کنید. سپس از منوی کشویی بایگانی استوری­ها را انتخاب کنید. در اینجا استوری‌های قدیمی بر اساس تلریخ انتشار یا گرو­ه‌بندی شده قابل رویت هستند. می­توانید استوری موردنظر را انتخاب و دانلود کنید و پس از دانلود از آن برای ساخت ویدیو ریلز استفاده کنید.
  2. یکی از راه‌های ساخت ریلز در اینستاگرام که سبب جلب اعتماد فالوورها نیز می­‌شود انتشار نظر مشتریان است. شما می­توانید از مشتریان خود بخواهید که نظر خود را درباره خدمات و محصول شما به اشتراک بگذارند. با این کار تاثیر ریلز در اینستاگرام برای فروش شما بیشتر خواهد شد. ارائه نظر مشتریان به صورت ریلز به دلیل باقی ماندن دائمی روی پیج و کم‌تر رسمی بودن از نظر کاربران بسیار جذاب­تر است.
  3. شما می‌­توانید در ریلز های خود محصولاتتان را مانند پست‌های معمولی تگ کنید. شما حداکثر می­توانید 30 محصول را در ریلزهای خود برچسب‌گذاری کنید. این ویژگی این امکان را به کاربران می­‌دهد که بدون خروج از اینستاگرام بتوانند خرید کنند. برای تاثیر ریلز در فروش اینستاگرام باید توجه کنید که حتما تنظیمات خرید اینستاگرام را باید تکمیل نمایید.

دوره جامع اینستاگرام

نتیجه گیری

همانطور که در مطلب بالا خواندید ریلزها می­تواند تاثیر زیادی در رشد فروش و پیج شما داشته باشد. این محتوا برای پیشرفت پیج شما تهیه شده است. باید بدانید برای مدیریت یک پیج اینستاگرام باید با تمام الگوریتم­های آن آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید آن را رشد دهید و فروش پیج را بالا ببرید.

عملکرد خلاق برای ساخت ریلزها مهم­ترین عامل در دیده شدن ریلزها و تبدیل کاربران به فالور فعال و مشتری است. شما می­توانید برای مدیریت پیج خود از ادمین­های متخصص و باتجربه استفاده کنید و این کار را به آن­ها بسپارید. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر یکی از بهترین­ها در زمینه مدیریت اینستاگرام است. شما می­توانید نمونه کار تولید محتوای اینستاگرام این مجموعه را در سایت مشاهده کنید.

سوالات متداول
چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟

ابتدا به اکانت خود وارد شوید، روی دکمهٔ «+» کلیک و سپس گزینه‌ی «Reel» را انتخاب کنید تا بتوانید یک ویدئو انتخاب و بارگذاری کنید. در مرحلهٔ آخر، کپشن ریلز را بنویسید و پس از آن، روی گزینهٔ «Share» کلیک کنید. مطمئن شوید که تیک گزینه‌ی «Also Share to Feed» را فعال کرده‌اید.

ریلز باعث جذب مخاطبان بیشتری می‌شود یا استوری؟

ریلز تاثیر بیشتری در جذب و بازید مخاطبان از پیج اینستاگرام دارد. اگر یک ریلز خلاقانه با یک ایده‌ی جدید و جالب تولید کنید، حتی ممکن است تا میلیون‌ها بازدید دریافت کنید!

آیا ریلز می‌تواند جایگزین تبلیغات در اینستاگرام شود؟

باید بگوییم تا حدود زیادی بله! امروزه دیگر نیاز نیست تبلیغات‌های پرهزینه کنید تا توجه کاربران را به پیج خود جلب کنید. کافیست به طور مرتب ریلز‌های جذاب و کاربردی بسازید تا با افزایش فالوور فوق‌العاده‌ای روبه‌رو شوید. 

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

2 پاسخ

  1. خلاق فقط خدای متعال است مخلوقات با نعمات خدادادی بخواست خدا فقط هماهنگ کننده می‌توانند باشند بخواست خدای متعال

  2. خلاق فقط خدای بزرگ است مخلوقات با نعمات خدادادی بخواست خدا فقط هماهنگ کننده می‌توانند باشند به یقین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *