بازاریابی اینترنتی و تبلیغات

بازاریابی اینترنتی و تبلیغات
مشاوره دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی شامل تمام کارها و فعالیت‌هایی است که برای تبلیغ محصولات به‌صورت اینترنتی و دیجیتال صورت می‌گیرد.

دیجیتال مارکتینگ یک نوع بازاریابی به شیوه‌ای مدرن است که طرفداران بسیار زیادی دارد. این نوع بازاریابی به‌صورت تدریجی، جایگاه بازاریابی حضوری و تلفنی را گرفته است.
به همین سبب سازمان‌ها بایستی آشنایی کاملی با دیجیتال مارکتینگ داشته باشند و برای تبلیغات محصولات و خدمات خود از آن استفاده کنند.

 تیم مای کاستومر با بهره مندی از بهترین متخصصان و کارشناسان در این زمینه، می‌تواند کمک شایانی به شما بکند و سطح سازمان و سودآوری شما را ارتقاء دهد.
در اینجا چند نوع راهکار در بازاریابی اینترنتی و استراتژی بازاریابی اینترنتی خواهیم داشت

انواع بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین

بازاریابی اینترنتی از طریق محتوا

بازاریابی اینترنتی  از طریق محتوا، هنر داستان سرایی و نوشتن در رابطه با برند، محصولات و خدمات می‌باشد.

به‌طوری‌که مشتریان بالقوه پس از خواندن مطالب، تشویق می‌شوند که از محصولات و خدمات شما استفاده نمایند.

بهینه سازی سایت (سئو)

یکی از بهترین روش‌ها برای شهرت وب سایت شما سئو است. به وسیله سئو افراد با نوشتن کلمه مورد نظر در گوگل به آسانی می‌توانند وارد سایت شما بشوند.
برای مثال شما «کتاب» تولید می‌کنید، افراد اگر در جستجوی کلمه «کتاب» باشند، وب سایت شما برای آن‌ها می‌آید؛
بنابراین سئو بازدید از سایت را افزایش می‌دهد که این مسئله خود منجر به افزایش فروش می‌شود.

بازاریابی اینترنتی موبایلی (موبایل مارکتینگ)

امروزه بیشتر افراد از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید از طریق موبایل با کاربران ارتباط برقرار کنید.
برای مثال می‌توان عکس محصولات را از طریق تلگرام یا واتس اپ برای کاربران فرستاد. همچنین وقتی کاربران از برنامه‌های موبایل استفاده می‌کنند، تبلیغاتی را نیز در حین آن مشاهده می‌کنند.

بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل (ایمیل مارکتینگ)

شما به آسانی می‌توانید از طریق ایمیل با کاربران و مشتری‌های خود در ارتباط باشید.
برای مثال می‌توانید با توجه به شناختی که از مشتری‌ها دارید، برای آن‌ها عکس محصولاتی که ممکن است نیاز داشته باشند را بفرستید.
در واقع با این کار آن‌ها را تشویق به خرید دوباره یا خرید محصولات جدید می‌کنید.

از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوع بازاریابی این است که افراد اگر مایل نباشند، ایمیل خود را باز نمی‌کنند. در واقع افراد به انتخاب خود تبلیغ را باز می‌کنند.

تبلیغات بنری در سایتها

یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی به‌صورت آنلاین، تبلیغات بنری در سایت ها می‌باشد. این نوع تبلیغ در برند سازی و ارائه محصول و خدمات نقش مؤثری دارد.
چراکه به وسیله تبلیغات بنری، در ویترین و نمای پر بازدیدترین و بهترین وب سایت های کشور قرار می‌گیرید و کاربران زیادی تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند.

همچنین ۶۵% تبلیغ کنندگان می‌گویند که تبلیغات کلیکی و بنری در طول یک سال، نقش مؤثر و مفیدی برای آن‌ها داشته است و این در واقع جایگاه مهم تبلیغات بنری را نشان می‌دهد.

تبلیغات همسان یا Native Ads

این نوع تبلیغات یک روش هوشمندانه برای نادیده نگرفته شدن توسط کاربران می‌باشند.
تبلیغات همسان به محتوای سایت بسیار نزدیک هستند و کمتر به شکل تبلیغ می‌باشند، به همین سبب تأثیر بیشتری بر روی مخاطب می‌گذارند.
تبلیغات همسان ارتباط با مخاطب را ۶۰% بهبود می‌بخشند و شرایط ایده آلی در کسب و کار ایجاد می‌کنند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
تبلیغات کلیکی گوگل (گوگل ادز)

تبلیغات کلیکی همانطور که از اسمش پیداست، بر اساس کلیک کاربران می‌باشد.
در واقع شما تبلیغ خود را در فضای مجازی قرار می دهید و به ازای هر کلیکی که روی تبلیغ شما زده می‌شود، هزینه ای می‌پردازید.
۴۰% برندها می‌خواهند که بیشتر بر روی تبلیغات کلیکی گوگل سرمایه‌گذاری کنند.
این نشان‌دهنده این است که این نوع تبلیغات بسیار مؤثر عمل کرده‌اند و جایگاه مناسبی در دیجیتال مارکتینگ به دست آورده‌اند.

فعالیت های روابط عمومی

روابط عمومی یکی دیگر از قسمت‌های بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که سبب می‌شود شما رابطه خوبی با سازمان‌ها، ارگان‌ها و دیگر افراد جامعه داشته باشید.

با داشتن روابط عمومی حسنه، باعث ایجاد تصویری مناسبی از خود و سازمان تان می‌شوید و می‌توانید در جامعه نفوذ کنید.

آژانس های روابط عمومی در طول ۵ سال گذشته، ۳۰% رشد داشته اند و این نشان‌دهنده اهمیت فعالیت های روابط عمومی در سازمان‌ها و جامعه امروز می‌باشد.

بازاریابی اینترنتی از طریق اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر به افرادی گفته می‌شود که در شبکه های اجتماعی شناخته شده و تأثیر گذار هستند. همچنین افراد زیادی اینفلوئنسر ها را دنبال کرده و از روش‌های آنان پیروی می‌کنند.

اینفلوئنسرها معمولاً تبلیغات را به‌صورت مستقیم بیان نمی‌کنند، بلکه به‌صورت توصیه ای به دیگران پیشنهاد می‌کنند.
طبق آمار ۶۷% بازاریابان به کمک صفحات پربازدید و اینفلوئنسرها تبلیغ می‌کنند.

تبلیغات در صفحات پربازدید

تبلیغات در صفحات پربازدید، یک روش مناسب برای ارائه محصولات و خدمات شماست.
وقتی که صفحات پربازدید را برای تبلیغات انتخاب می‌کنید، باعث می‌شوید که افراد زیادی از برند شما آگاه شوند.
این آگاه شدن، سبب می‌شود افراد زیادی بخواهند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند. به همین سبب این روش تبلیغاتی در حوزه دیجیتال مارکتینگ بسیار پر رونق می‌باشد..

انتشار رپورتاژ در سایت ها

رپورتاژ نوعی خبر تبلیغاتی است که در رابطه با محصولات و خدمات نوشته می‌شود و در سایت ها و شبکه های خبری پر بازدید به اشتراک گذاشته می‌شود.
انتشار رپورتاژ در سایت ها به سبب تأثیر زیادی که دارد، بسیار پر طرفدار می‌باشد.

بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، یک روش عالی برای برقراری ارتباط با مردم و افزایش آگاهی از برند هستند.
شما می‌توانید با انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی برندتان را به افراد بیشتری معرفی کنید و سریع‌تر به شهرت برسید.
همچنین ۹۱% بازاریابان اعلام کرده‌اند که به کمک شبکه های اجتماعی محصولات و خدمات، بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرند.

مزایای بازاریابی اینترنتی

با تغییر و تحولاتی که در عرصه‌های بازرگانی رخ‌داده، بازاریابی سنتی جای خود را به بازاریابی اینترنتی و تبلیغات در بستر امن فضای مجازی داده است.
اهمیت بازاریابی اینترنتی و یا همان دیجیتال مارکتینگ به حدی است که به جرئت می‌توان گفت سرنوشت کسب‌وکار شما به این روش تبلیغاتی و بازاریابی گره‌خورده است.
این شکل از بازاریابی تکنیک‌های مختلفی دارد که هر یک از مزیت‌های خاصی برخوردارند.

در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات نیاز به چاپ تراکت، بروشور، تبلیغات در تلویزیون، روزنامه و هزینه‌هایی از این قبیل نخواهید داشت.
تمام آنچه لازم است دانش بالا نسبت به ابزارهای بازاریابی اینترنتی است. سئو، برندینگ، تبلیغات آنلاین و … ازجمله ابرازهای سودمند دیجیتال مارکتینگ هستند.

دیجیتال مارکتینگ هیچ محدودیت زمانی ندارد. شما برای انجام این نوع بازاریابی اینترنتی نیازی به پیروی از تقویم و تعطیلات ندارید.
در طول هفته و 24 ساعته اقدام به تبلیغات می‌کنید، بدون اینکه دغدغه‌ای از بابت زمان داشته باشید.
از طرفی مشتری‌های شما نیز هر زمان که خواستند، چه در طول روز و چه در طول شب، از تبلیغات و خدمات شما بهره‌مند‌ می‌شوید.

بازاریابی اینترنتی و تبلیغات بهترین موقعیت را بری معرفی برند شما ایجاد کرده است.

از این ابزار می‌توان در راستای معرفی نام تجاری خود بهره ببرید و برای خود اعتبار بسازید.
ضمن اینکه دیجیتال مارکتینگ برند شما را در رقابت با سایر برندهای جهانی قرار می‌دهد و ضعف‌های شما را پوشش می‌دهد.

هدف از بازاریابی اینترنتی و تبلیغات، توسعه کسب‌وکار اینترنتی و آنلاین است. همان‌طور که می‌دانید بدون تبلیغ و معرفی صفحات خود نمی‌توانند مخاطبی جذب کنید. اگرچه این شکل از بازاریابی در بستر زمان نتیجه‌بخش است و به‌مرور به سودآوری می‌رسد، بااین‌حال می‌توان امیدوار بود سرنوشت کسب‌وکار شما را به طرز فوق‌العاده‌ای تغییر دهد.

محبوبیت شبکه‌های اجتماعی و برخی وب‌سایت‌ها موجب شده تا اقشار مختلف جامعه در آن حضورداشته باشند.
ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که در انجام بازاریابی اینترنتی و تبلیغات جامعه آماری شما به‌مراتب بیشتر است.
پس بهتر است سرمایه خود را به‌جای چاپ تراکت و بروشور، در بستر امن این نوع شبکه‌ها قرار دهید تا در معرض دید افراد بیشتری قرار گیرد.

ابزارهای بازاریابی اینترنتی

همان‌طور که تاکنون گفته شد، بازاریابی اینترنتی مزیت بسیاری برای کسب‌وکار شما دارد. حالا وقت آن رسیده که به سراغ شناخت ابزارهای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات از طریق آنان برویم. برای اینکه بتوانید بازده بازاریابی خود را افزایش دهید، لازم است از ابرازهای سودمند بازاریابی استفاده کنید.

یکی از بهترین و پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.
ازآنجایی‌که سطح دسترسی مردم به این شبکه‌ها گسترده است، بازار هدف وسیع‌تری خواهید داشت.
برای استفاده از این نوع بازاریابی ابزارهای مختلفی در اختیاردارید.

اینفلوئنسرها کمک شایانی به توسعه کسب‌وکار و پیشبرد بازاریابی اینترنتی و تبلیغات شما می‌کنند.
آن‌ها با معرفی محصولات و خدمات ارائه‌شده، مخاطب واقعی را به صفحات کاری شما می‌کشانند.

بازاریابی از طریق ایمیل شکل جدیدی از بازاریابی اینترنتی و تبلیغات است.
در این تکنیک صاحبان کسب‌وکار با ارسال مکرر ایمیل، علاوه بر تبلیغ برند خود، مشتری را به حضور در صفحات مجازی و وب‌سایت خود تشویق می‌کنند.

بااینکه صفحات مجازی تأثیر بسزایی در توسعه کسب‌وکار نقش ویژه‌ای دارند، اما نباید از تأثیر وب‌سایت در بازاریابی اینترنتی غافل شد.
با طراحی یک سایت و تشویق مخاطب به حضور در آن می‌توانید اعتماد مخاطبین را به کسب‌وکار خود بیشتر کنید.

در این خصوص لازم است وب‌سایت طراحی‌شده از یک گرافیک اختصاصی و متناسب با حرفه شما برخوردار باشد.
همچنین بهینه‌سازی شده و توسط محتوای یونیک و باکیفیت تکمیل شود.

سئوی سایت کمک می‌کند تا وب‌سایت شما از موتورهای هوشمند گوگل امتیاز بیشتری بگیرد و شانس حضور در صفحه اول گوگل را داشته باشد.

ارسال پیامک برای بازاریابی محلی نیز جزوی از دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید.
در این خصوص می‌توانید مشتریان خود را از طریق برنامه‌هایی همچون تخفیفات، قرعه‌کشی و آگاهی از به‌روزرسانی‌ها به صفحات خود بکشانید.

یکی از مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی و تبلیغات، تولید محتوا و بازاریابی از این طریق است.
محتوای شما می‌بایست پربار، قابل‌درک و اصولی نگاشته شود. استفاده از محتوای بصری همچون تصویر و ویدئو نیز در کنار محتوای متنی به بهبود دیجیتال مارکتینگ کمک می‌کند.

خدمات بازاریابی اینترنتی مای کاستومر

بازاریابی اینترنتی و تبلیغات کلید موفقیت شما در کسب‌وکار جدیدتان است. هرچقدر این زمینه قوی‌تر عمل کنید، مسیر موفقیت را سریع‌تر طی می‌کنید.

ما در مجموعه مای کاستومر خدمات گسترده‌ای درزمینهٔ بازاریابی اینترنتی ارائه می‌دهیم.

1. ایجاد هویت تجاری و برندینگ

ساخت یک برند و اعتبار بخشیدن به آن اولین قدم در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات مجازی است. با تدوین برخی استراتژی‌ها می‌توان به‌سرعت اعتبار لازم را برای فروش و ارائه خدمات به دست آورد.

2. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

برای افرادی که در این حوزه فعالیت دارند، عبارت سوشال مدیا و فواید آن بسیار شناخته‌شده است. از این طریق می‌توانید در صفحات مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام، حضور موثق‌تری داشت.

3. بازاریابی محتوا

بخش مهمی از بازاریابی اینترنتی و تبلیغات مربوط به تولید محتواست. محتوای متنی، تصویری، ویدئویی و حتی صوتی، به معرفی برند و جذب مخاطب کمک می‌کند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
مشاوره دیجیتال مارکتینگ
4. سئو و بهینه‌سازی محتوا

برای اینکه بتوانید در صفحه اول گوگل دیده شوید و از این طریق وارد عرصه رقابت با سایر برندهای جهانی شوید لازم است از اصول سئو برای بهینه‌سازی محتوا استفاده کنید.

5. بازاریابی موبایلی

تشویق به حضور مخاطب در صفحات وب‌سایت و یا شبکه‌های اجتماعی، از طریق ارسال پیامک.

6. ایمیل مارکتینگ

شیوه جدیدی از بازاریابی اینترنتی و تبلیغات است که با ارسال ایمیل به مخاطبین هدف آنان را به دنبال کردن صفحات و مطالعه مطالب وب‌سایت تشویق می‌کند.

7. انتشار ریپورتاژ آگهی

: رپورتاژ آگهی نوعی خبر تبلیغاتی است که پیرامون موضوعات یا محصولات مختلف نوشته‌شده و در وب‌سایت‌ها و صفحات پربازدید به نمایش درمی‌آید.

8. تبلیغات کلیکی گوگل

هرچقدر تعداد کلیک بر روی تبلیغ شما بیشتر شود، امتیاز بیشتری می‌گیرد. این تکنیک در بازاریابی اینترنتی و تبلیغات بسیار مؤثر و کاربردی است.

9. تبلیغات بنری

با قرار دادن بنر تبلیغاتی وب‌سایت شما در ویترین سایت‌های پربازدید است علاوه بر معرفی برند و هویت بخشیدن به آن، می‌توان به جذب مخاطب کمک کرد.

انواع استراتژی بازاریابی اینترنتی چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

استراتژی های بازاریابی اینترنتی شامل استراتژی های مختلف برای هر کسب و کار در بازاریابی اینترنتی است. که ما در این مقاله به 10 نمونه از آنها می پردازیم.

1. طراحی وب

وب سایت معمولا اولین جایی است که صاحبان کسب و کار و مشتری با همدیگر ارتباط برقرار می کنند. بنابراین صفحه شما باید جذب کننده مشتری باشد. اگر صفحه شما مجذوب نباشد توسعه استراتژی بازاریابی اینترنتی برای کسب و کار شما اثر نخواهد کرد.

2. استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو در بازاریابی

با استراتژی قوی برای بهینه سازی موتور جستجو، افزایش رتبه سایت در گوگل خواهید داشت و سایت اینترنتی شما در جستجوی آنلاین در رتبه بالا قرار می گیرد. با این استراتژی بازاریابی اینترنتی می توانید مشتری جذب کنید و فروش آنلاین بیشتری داشته باشید.

3. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

پرداخت به ازای کلیک یا PPC نوعی تبلیغ آنلاین است که بازاریابان برای کلمات کلیدی و عبارات خاص در لینک های یک موتور جستجو قرار می دهند و زمانی که افراد آن کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد کنند، تبلیغ شما در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود. تنها زمانی پول پرداخت می‌کنید که افراد روی تبلیغات شما کلیک کنند و اگر افراد به محصولات و خدمات شما علاقه ای نداشته باشند، پول شما را هدر نمی شود.

4. بازاریابی شهرت

بازاریابی شهرت یه راه خوب برای ایجاد اعتماد و درک مثبت از شرکت برای مشتریان جدید می باشد. بازاریابی شهرت شامل استفاده از اطلاعیه های مطبوعاتی، رسانه‌های اجتماعی، ایجاد یک برند متمایز، تشویق مشتری به ارسال نظر، و پاسخ سریع برای سوالات یا شکایت های مشتریان در رسانه های اجتماعی می باشد. با این استراتژی بازاریابی اینترنتی مشتریان می دانند که شما به سوالات و نیازهای آنها اهمیت داده و به آنها پاسخ می دهید.

5. بازاریابی ایمیلی

به عادت های هر مشتری برای خرید نگاه دقیق تری داشته باشید و با استفاده از آن استراتژی خود را توسعه دهید و با ارسال انواع مختلف ایمیل نیازهای هر فرد را برآورده کنید.

6. حضور در رسانه های اجتماعی

با حضور در رسانه های اجتماعی، می توانید با مشتریان ارتباط برقرار کرده و آنها را جذب کنید. به آنها اطلاعات در مورد کسب و کار خود ارائه داده و به سوالات آنها پاسخ دهید.

7. وارد مقالات یا اخبار شوید

از یک متخصص روابط عمومی کمک بگیرید تا شرکت خود را در اخبار مرتبط با شغل خود درگیر کنید. این استراتژی بازاریابی اینترنتی باعث معرفی شرکت به افراد مختلف می شود و همچنین می توانید خود را به عنوان یک متخصص قابل اعتماد معرفی کنید.

8. اینفلوئنسر مارکتینگ

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 

با این روش می توانید با افراد شناخته شده ارتباط برقرار کنید و اطلاعات محصولات و خدمات خود را با دنبال کنندگان آنها به اشتراک بگذارید. این کار می تواند به شما در جذب مشتریان وفادار کمک کند.

9. هدف گذاری مجدد

اگر شخصی از طریق تبلیغات، از وب سایت شما بازدید کرد ولی بدون خرید چیزی آن را ترک کرد باید به آن شخص تبلیغات خاص، با همان محصولی که به آن علاقه داشت نشان دهیم و دوباره توجه او را جلب می کنیم تا علایقش را به او یادآوری کنیم.

10. وبلاگ را حفظ کنید

از وبلاگ خود در زمینه های مختلفی استفاده کنید تا مشتری جذب کنید. تولید محتوای متنی با کلمات کلیدی جدید و تغییر استراتژی موتور جستجو سئو باعث می شود بازدید کننده های بیشتری داشته باشید. شما می توانید در وبلاگ خود با مشتریان ارتباط برقرار کرده، اطلاعات به اشتراک بگذارید و به آنها مشاوره دهید و با این طریق اعتماد آنها را نسبت به شرکت خود جلب کنید.

تعرفه بازاریابی اینترنتی و تبلیغات

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید بهره‌مندی از بازاریابی اینترنتی یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های هر سازمان و کسب‌وکاری است.
مشاوره بازاریابی اینترنتی علاوه بر اینکه مسیر بهتری برای کسب‌وکارها ترسیم می‌کند، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما نیز می‌شود.
تیم ما کاستومر با بهره‌مندی از سال‌ها تجربه در زمینه دیجیتال، به بهترین شکل در زمینه حضور و فعالیت در دنیای آنلاین به شما خدمات ارائه می‌دهد.
شما عزیزان می‌توانید در طول یک جلسه به‌صورت کاملاًَ رایگان، از خدمات مشاوره مای کاستومر بهره ببرید. برای کسب اطلاع بیشتر از خدمات بازاریابی اینترنتی با ماتماس بگیرید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
سایر خدمات
جهت مشاوره در امور بازاریابی اینترنتی و تبلیغات با ما تماس بگیرید