myc-logo1

تفاوت SEO و SEM چیست؟

تفاوت SEO و SEM چیست؟
تفاوت SEO و SEM
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

تفاوت SEO و SEM The difference between SEO and SEM – در دنیای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی اصطلاحات ناآشنا زیادی ازجمله SEM و SEO وجود دارد. آن‌ها چه هستند و چه تفاوتی بین آن‌ها وجود دارد؟ دنیای وب‌سایت‌ها می‌تواند پیچیده و گیج‌کننده باشد، درواقع مملو از اصطلاحاتی است که ممکن است قبلاً درباره آن نشنیده باشید. دو مورد از مهم‌ترین اصطلاحات در حوزه دیجیتال عبارت‌های اختصاری SEM و SEO هستند. هنگامی‌که در استراتژی کسب‌وکار شما گنجانده شود، SEM و SEO می‌تواند تنها چیزی باشد که برند شما برای رسیدن به سطح بعدی به آن نیاز دارد.
شاید برای شما هم همانند سایر افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند این سؤال پیش‌آمده باشد که تفاوت SEO و SEM در چیست؟ در حقیقت این دو از پرکاربردترین مواردی هستند که در اینترنت با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید. سئو گاهی اوقات به‌عنوان یک اصطلاح کلی که شامل SEM استفاده می‌شود، اما ازآنجایی‌که SEM دقیقاً به تبلیغات پولی اشاره دارد، درواقع از هم جدا هستند.

SEM در مورد دریافت ترافیک از طریق تبلیغات پولی است و SEO بیشتر در مورد به دست آوردن، نظارت و تجزیه‌ و تحلیل الگوی ترافیک ارگانیک (بدون پرداخت) است. تفاوت بین بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) و بازاریابی موتور جستجو (SEM) در این است که SEO بر دریافت ترافیک از جستجوی ارگانیک تمرکز دارد، درحالی‌که SEM بر دریافت ترافیک از جستجوی ارگانیک و پولی تمرکز می‌کند. اما هردوی این موارد راه‌هایی برای بازاریابی کسب‌وکار شما در موتورهای جستجو هستند.

تفاوت SEO و SEM چیست؟

• نتایج جستجوی SEM برای کاربر به‌عنوان یک تبلیغ ظاهر می‌شود، درحالی‌که نتایج تلاش‌های سئو این‌طور نیست.
• نتایج SEM دارای پسوندهای تبلیغاتی هستند، درحالی‌که نتایج SEO برعکس آن است.
• مالک وب‌سایت هر بار که شخصی بر روی تبلیغ آن‌ها کلیک می‌کند، مبلغی را پرداخت می‌کند. صاحبان وب‌سایت‌ها وقتی کاربر روی صفحه وب آن‌ها کلیک می‌کند، هیچ پرداختی نمی‌کنند.
• از دیگر تفاوت SEO و SEM می‌توان به عملکرد آن‌ها اشاره کرد درواقع تلاش‌های سئو به‌مرورزمان به یک وب‌سایت ارزش می‌بخشد. تلاش‌های SEM فوری هستند و هیچ ارزش طولانی‌مدتی ارائه نمی‌دهند.
• از اصلی‌ترین تفاوت SEO و SEM می‌توان به استراتژی هردوی آن‌ها اشاره کرد درواقع SEO یک استراتژی بدون پرداخت است، درحالی‌که SEM یک استراتژی پولی است.

سئو چیست و چگونه کار می‌کند؟

سئو به معنای بهینه‌سازی برای موتور جستجو است و فرآیندی است که برای بهینه‌سازی پیکربندی فنی، ارتباط محتوا و محبوبیت لینک یک وب‌سایت به کار می‌رود تا صفحات آن به‌راحتی قابل یافتن، مرتبط‌تر و محبوب‌تر در مورد جستجوی کاربر شوند و درنتیجه، موتورهای جستجو رتبه‌بندی بهتری به آن‌ها می‌دهند.
به‌عبارت‌دیگر سئو در بازاریابی به معنای بهینه‌سازی مطابق الگوریتم‌های موتور جستجو است، که فرآیند کسب ترافیک از نتایج جستجوی رایگان، طبیعی یا ارگانیک در موتورهای جستجو است. یکی از اهداف سئو در حقیقت بهبود وضعیت وب‌سایت شما در صفحات حاصل از موتورهای جستجو است. به یاد داشته باشید، هر چه وب‌سایت بالاتر باشد، افراد بیشتری آن را خواهند دید.

تفاوت SEO و SEM

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هرساله در فضای مجازی از طریق موتورهای جستجوگر اقدام به جستجو و کاوش درباره وب‌سایت‌های معتبر می‌کنند.
بااین‌حال، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال تغییر بوده است تا به کاربران پاسخ‌های مستقیم و اطلاعاتی بدهد که به‌احتمال‌زیاد کاربران را به‌جای هدایت آن‌ها به وب‌سایت‌های دیگر، در صفحه نتایج نگه می‌دارد.

همچنین به این نکته دقت داشته باشید که ویژگی‌هایی ازجمله پانل‌های دانش و نتایج غنی حاصل از جستجو می‌تواند به‌مراتب دید کاربران را افزایش دهد. از طرفی کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری از شرکت شما کسب کنند. بنابراین می‌توان بیان کرد که سئو یکی از مهم‌ترین پایه و اساس اکوسیستم بازار محسوب می‌شود. در حقیقت اگر بدانید که کاربران از وب‌سایت شما چه اطلاعاتی را می‌خواهند شما به‌راحتی می‌توانستید اطلاعات موردنیاز کاربران را جمع‌آوری و در سراسر وب‌سایت خود جهت اطلاع‌رسانی کاربران پیاده‌سازی کنید. شاید اینجا بار دیگر توانسته باشید تفاوت SEO و SEM را احساس کنید.

SEM چیست؟

بازاریابی موتورهای جستجو به انواع تکنیک‌ها و استراتژی‌هایی اشاره دارد که یک شرکت می‌تواند برای ایجاد ترافیک بازدیدکننده بیشتر از صفحات نتایج موتورهای جستجو به یک وب‌سایت استفاده کند. هدف SEM ارتقای دید وب‌سایت با استفاده از جستجوی پولی، تبلیغات متنی و رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک است. SEM یک اصطلاح چتر است که به روند افزایش دید وب‌سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو از طریق تبلیغات جستجوی پولی اشاره دارد. اینجا بار دیگر تفاوت SEO و SEM خودش را نشان میدهد.

اهمیت SEM در بازاریابی چیست؟

در هنگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی به‌مراتب با افزایش تعداد مشتریانی که دائماً در حال جستجو و خرید آنلاین در فضای مجازی برای محصولات خود هستند، بازاریابی موتورهای جستجو به‌عنوان یکی از استراتژی بازاریابی برای دسترسی کاربران به شرکت موردنظر تبدیل‌شده است.. درواقع، اکثر بازدیدکنندگان جدید یک وب‌سایت با انجام یک پرس‌وجو در یک موتور جستجو آن را پیدا می‌کنند. در بازاریابی موتورهای جستجو، تبلیغ‌کنندگان فقط برای برداشت‌هایی که منجر به بازدیدکنندگان می‌شود، پرداخت می‌کنند، و این روشی کارآمد برای شرکت برای صرف دلارهای بازاریابی خود است. به‌عنوان یک امتیاز اضافی، هر بازدیدکننده به‌طور تدریجی رتبه وب‌سایت را در نتایج جستجوی ارگانیک بهبود می‌بخشد.

ازآنجایی‌که مصرف‌کنندگان باهدف یافتن اطلاعات تجاری وارد عبارت‌های جستجو می‌شوند، در مقایسه با سایت‌های دیگر مانند رسانه‌های اجتماعی که در آن کاربران به‌صراحت چیزی را جستجو نمی‌کنند، در وضعیت بسیار خوبی برای خرید قرار دارند.
جالب است که روش‌های زیادی وجود دارد که نه تنها بر تفاوت SEO و SEMاشاره میکند، بلکه مشخص میسازد SEO و SEM مشابه یکدیگر هستند. برای مثال:

شباهت SEO و SEM

• SEO و SEM به یک نماینده املاک کمک می‌کند تا در نتایج جستجو ظاهر شود و رتبه بالاتری کسب کند.

• هدف SEO و SEM آوردن کیفیت و کمیت ترافیک بیشتر به وب‌سایت یک نماینده است.

• برای موفقیت در سئو و SEM باید مخاطبان خود را بشناسید. استراتژی‌های هر دو روش بازاریابی به صحبت مؤثر با مشتریان یک نماینده و جلب علاقه آن‌ها بستگی دارد.

• SEO و SEM هر دو بر تحقیقات کلمات کلیدی متکی هستند. این شامل درک عباراتی است که کاربر هنگام جستجوی خدمات نماینده جستجو می‌کند.

• سئو و SEM استراتژی‌های یکپارچه نیستند. هر روش برای اطمینان از موفقیت نیاز به تجزیه‌وتحلیل، آزمایش و بهینه‌سازی مداوم دارد.
• بازاریابی موتورهای جستجو روشی برای تبلیغ و تبلیغات است که به محتوای شرکت‌ها کمک می‌کند تا در بین ترافیک موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشند. مانند بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به شرکت‌ها کمک می‌کند تا روش رتبه‌بندی محتوا توسط موتورهای جستجو را بهبود بخشند.

سخن پایانی

اگرچه تفاوت SEO و SEM در بازاریابی به‌طور کامل مشهود است اما SEO و SEM استراتژی‌های بازاریابی باکیفیتی هستند که برای بسیاری از مشاغل ازجمله نمایندگان املاک و مستغلات مزایایی را ارائه می‌دهند. تصمیم‌گیری در مورداستفاده از کدام‌یک (یا حتی هر دو به‌طور هم‌زمان) به عهده نماینده است. اگر به دنبال افزایش ارزش وب‌سایت خود در طول زمان و اجتناب از پرداخت هزینه برای قرار دادن تبلیغات هستید، سئو راه‌حلی است که باید انجام دهید. اگر می‌خواهید فوراً در صدر SERP ها قرار بگیرید و ترافیک آن را بهبود ببخشید، SEM راهی برای سریع رفتن است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ یکی از مجموعه‌های معتبری است که در فضای مجازی درزمینه طراحی سایت، سئو، بهینه‌سازی وب‌سایت، تولید محتوا، مدیریت اینستاگرام و…. فعالیت می‌کند. شما میتوانید برای مشاوره سئو و یا پرسیدن سوالات خود در اینباره با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید و یا از طریق بخش نظرات سوالات خودتان را بپرسید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *