myc-logo1

سئو کلاه سفید چیست؟ معرفی برترین تکنیک های آن

سئو کلاه سفید چیست؟ معرفی برترین تکنیک های آن
سئو کلاه سفید چیست؟ | برترین تکنیک های آن
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

سئو کلاه سفید White Hat SEO شامل مجموعه‌ای از تکنیک های بهینه‌سازی سئو می‌شود که متناسب با قوانین و ضوابط موتور های جستجو، با هدف افزایش رتبه سایت در گوگل از آن استفاده می‌شود. اگر شما نیز قصد استفاده از تکنیک های کلاه سفید را در ذهن دارید پس این مقاله کوتاه را از دست ندهید چرا که در ادامه این مطلب قصد داریم مهم‌ترین نکات مرتبط به سئو کلاه سفید را به طور دقیق در زیر ذره‌بین قرار دهیم.

فهرست مطالب

  1. درک ماهیت سئو کلاه سفید به زبان ساده
  2. تفاوت سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه
  3. برترین تکنیک های سئو کلاه سفید
  4. اولویت بندی محتوا و کیفیت آن
  5. آیا صفحات سایت شما mobile-friendly هستند؟
  6. اهمیت پیاده سازی استراتژی های سئو محلی
  7. بهبود وضعیت تجربه کاربری (UX)
  8. بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید
  9. بازاریابی محتوا یک تکنیک کلاه سفید
  10. نشانه گذاری های schema و اهمیت استفاده از آنها
  11. سخن پایانی

درک ماهیت سئو کلاه سفید به زبان ساده

درک ماهیت سئو کلاه سفید به زبان ساده

سئو کلاه سفید یا White-Hat SEO را می‌توان به عنوان بهترین گزینه موجود در جهت بهینه سازی سئوی سایت و کسب رتبه های بهتر، مطابق با الگوریتم های گوگل دانست.

تکنیک های سئوی کلاه سفید روز به روز از ارزش بیشتری برخوردار می‌شوند، چرا که امروزه گوگل بیشتر از هر زمان دیگری نسبت به استفاده از تکنیک های فریبنده سئو کلاه سیاه حساسیت به خرج می‌دهد.

تفاوت سئو کلاه سفید با سئو کلاه سیاه

ما می‌توانیم نقطه متضاد تکنیک های سئو کلاه سفید را در تکنیک های سئو کلاه سیاه بشناسیم. نکته اینجاست که استفاده از سئوی کلاه سیاه از نظر الگوریتم های گوگل به نحوی غیرمجاز به شمار می‌رود و استفاده از آن‌ها ممکن است به قیمت از دست دادن وب‌سایت خودمان تمام شود!

گوگل به راحتی می‌تواند با کمک برخی از برنامه های مجهزی که دارد محتواهایی که به شکل Black hat SEO تولید شده‌اند را شناسایی کند. پس در نهایت به یاد داشته باشید که بهینه‌سازی مستمر وب‌سایت در قالب تکنیک های کلاه سفید است که بهبود رتبه سایت شما را تضمین می‌کند.

برترین تکنیک های سئو کلاه سفید

برترین تکنیک های سئو کلاه سفید

در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی برخی از مهم‌ترین تکینک های سئو کلاه سفید بپردازیم و از چگونگی قرار دادن آن‌ها در کنار یکدیگر اطلاع حاصل کنیم. با به‌کارگیری این تکنیک‌ها در مدت زمان کوتاهی شاهد بهبود رنک سایت خود در نتایج گوگل خواهید بود.

1- اولویت بندی محتوا و کیفیت آن

محتوای مناسب از اهمیت زیادی برای موتور های جستجو – از جمله گوگل – برخوردار است. برای مثال صفحات سایت شما باید بتوانند در جهت رفع نیاز کاربران به خوبی پاسخگو باشند. شایان ذکر است که بدانید ارزش و اهمیت محتوا در سیستم رتبه‌بندی گوگل همواره در حال افزایش است.

از جمله فاکتور های مورد توجه گوگل در خصوص تولید محتوا:

  • طول متن (شامل محتوای حداقل 1000 کلمه‌ای)
  • محتوای مرتبط و متصل به منابع معتبر
  • لینک های داخلی و انکسرتکست‌ها
  • نحوه توزیع کلمات کلیدی
  • قدمت محتوا
  • عنوان مقاله

2- آیا صفحات سایت شما mobile-friendly هستند؟

اگر صفحات سایت خود را برای تلفن های هوشمند بهینه نکرده‌اید، پس باید در انتظار عقب افتادن از رقبای خود باشید! حتی جالب است که بدانید در سال 2016 شرکت گوگل به طور رسمی اعلامیه‌ای را در خصوص اهمیت بهینه‌سازی سایت‌ها برای تلفن های همراه منتشر کرد و بر اهمیت این موضوع تاکید کرد.

3- اهمیت پیاده سازی استراتژی های سئو محلی

اهمیت پیاده سازی استراتژی های سئو محلی در سئو کلاه سفید

گوگل در طی یک بررسی کلی گزارش داد که حدود 82 درصد از مشتریان اینترنتی بیشتر مایل هستند که از فروشگاه هایی در نزدیکی خود خرید کنند. شما می‌توانید با جستجوی یک محصول خاص در جستجوی گوگل، به لیستی از فروشگاه های نزدیک به خود دسترسی پیدا کنید.

شما می‌توانید با ثبت برند خود در این بخش از نتایج گوگل، از مزایای مختلف آن بهره‌مند شوید. در این خصوص باید از ترفند ها و روش های کلاه سفید سئو محلی استفاده کنید.

4- بهبود وضعیت تجربه کاربری (UX)

یکی از برترین تکنیک های سئو کلاه سفید را می‌توان در تجربه کاربری مناسب (UX) دانست. امروزه گوگل با ابزار هایی که در اختیار دارد می‌تواند وضعیت روابط کاربری یک وب‌سایت را به راحتی تشخیص دهد و بر اساس آن رتبه سایت را تغییر دهد.

5- بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنید

امروزه گوگل اهمیت ویژه‌ای برای کلمات کلیدی قائل است به طوری که در به‌روزرسانی‌های اخیر این مورد را به یکی از مهم‌ترین فاکتور های موجود برای رتبه‌بندی سایت های مختلف در نظر گرفته است. در این خصوص باید کلمات کلیدی را مطابق با تکنیک های کلاه سفید به کار ببرید.

6- بازاریابی محتوا یک تکینک کلاه سفید

بازاریابی محتوا یا content marketing فرآیندی است که در آن با اشتراک‌گذاری مطالب سایت، برای جذب مخاطبین مختلف تلاش می‌شود. در خصوص این روش کلاه سفید می‌توان از تکنیک های زیر استفاده کرد:

  • ایجاد صفحات مرتبط و لینک دادن هر کدام به یکدیگر
  • بازاریابی محتوا از طریق شبکه های اجتماعی
  • انتشار مقالات در سایت های معتبر

هرگز فراموش نکنید که تولید محتوای ارزشمند در کنار یک پروسه منظم و تکرار پذیر اثرگذار خواهد بود. همچنین در روش بازاریابی محتوا باید سعی کنید تا روابط دوستانه‌ای را با کاربران خود ایجاد نمایید.

7- نشانه گذاری های schema

موضوعی که باید به آن توجه داشت این است که حتی گوگل نیز با وجود الگوریتم های قدرتمندی که دارد ممکن است در شناخت برخی اطلاعات دچار اشتباهاتی شود. شما می‌توانید با استفاده از نشانه گذاری های schema از بروز این مشکل احتمالی جلوگیری کنید.

سخن پایانی

افزایش رتبه سایت در گوگل و بهبود سئوی آن را با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تجربه کنید. مای کاستومر تمامی خدمات دیجیتال مارکتینگ را در بالاترین سطح کیفی و بهترین قیمت به شما عزیزان ارائه می‌دهد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *