myc-logo1

سئو کلاه خاکستری چیست؟ لیست تکنیک های Gray Hat SEO

سئو کلاه خاکستری چیست؟ لیست تکنیک های Gray Hat SEO
سئو کلاه خاکستری
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

راستش را بخواهید من تصور می‌کنم که این گوگل سخت گیر با ما سر لج دارد. از آن بدتر، اصلا شاید هم مرض دارد! چون از یک سو به ما توصیه می‌کند آدم باشیم و از طریق تکنیک‌های کلاه سفید رتبه سایتمان را ارتقا دهیم. اما اگر به حرف او گوش کنیم رنگ موهایمان نیز مثل دندان‌هایمان سفید می‌شود و بازهم خبری از رتبه بالا نخواهد بود. اگر هم برای حرف‌هایش تره هم خورد نکنیم و از روش‌های کلاه سیاه کمک بگیریم، آنچنان سایتمان را کله پا می‌کند که تا هفتاد پشت آنورترمان هم دیگر جرعت استفاده از اینترنت را نداشته باشد، چه برسد به راه اندازی سایت و سئو و این حرف‌ها!

اما اگر گوگل هوشمند است وب مسترها از او هوشمندترند و به قول قدیمی‌ها برای این مشکل هم چاره‌ای اندیشیده‌اند. سئو کلاه خاکستری! در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با تکنیک‌های زیر زمینی این روش سئو و بهینه سازی سایت بیشتر آشنا کرده و کلاه خاکستری بودن را به شما عزیزان بیاموزیم. پس تا انتهای این بخش همراهی‌مان نمایید. برای ارتباط مستقیم با مشاورین و کارشناسان مای کاستومر تماس بگیرید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) به ترکیب تکنیک‌های کلاه سفید و کلاه سیاه و استفاده از آن‌ها جهت بهبود رتبه سایت گفته می‌شود. در واقع سئوی کلاه خاکستری چیزی مابین کلاه سفید و کلاه سیاه بوده و این روزها بسیار رایج شده است. کلاه خاکستری‌ها نه قانونمند هستند نه خلافکار، نه خوب‌اند و نه زیادی بد، درست مثل شخصیت‌های خاکستری فیلم‌ها! برخی وب مسترها نیز تعریف جالبی از سئوی کلاه خاکستری دارند که می‌گوید:

سئو کلاه خاکستری در واقع همان تکنیک‌های کلاه سیاه هستند که گوگل قادر به تشخیص آن‌ها نیست، یا شاید هم این تکنیک‌ها را با روش‌های سئوی کلاه سفید اشتباه می‌گیرد. اما امان از روزی که به این تقلب شما پی ببرد، آنوقت جوری سایتتان را جریمه می‌کند که دیگر دلتان هوس خاکستری بودن را نکند!

سئو کلاه خاکستری چیست؟

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

سئو کلاه خاکستری خیلی مهم است، آنقدر مهم که گاهی می‌شود تنها راه چاره‌اتان! چون اگر بخواهید فقط به تکنیک‌های کلاه سفید اکتفا کنید باید سال‌ها منتظر بمانید تا بلکه این گوگل به رتبه سایت شما نیز نگاهی بیندازد و آن را افزایش دهد. در حالی که با تکنیک‌های کلاه خاکستری بسیار سریع‌تر به نتیجه خواهید رسید.

اصلا بیایید تا برایتان یک مثال ساده بزنم، یکی از قوانین مهم سئو لینک سازی خارجی است. حال معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد سایتی به سایت دیگر لینک خارجی بدهد. آن هم در ایران که کسب و کارها سایه یکدیگر را با تیر می‌زنند، چه برسد به این شیرین کاری‌ها!

پس از راه کلاه سفید نمی‌توانید لینک سازی خارجی داشته باشید. اگر هم به سئوی کلاه سیاه اکتفا کرده و راه خلافکارها را در پیش بگیرید، گوگل دستتان را در دست الگوریتم‌های خشمگین خود می‌گذارد تا سایتتان را از صحنه روزگار محو کنند! پس تنها راه چاره سئو کلاه خاکستری است. در این روش شما می‌توانید به جای خرید هزار لینک و تکنیک کلاه سیاه، تنها چند عدد لینک خریداری کرده تا گوگل قادر به تشخیص نباشد و به مرور رتبه بالایی کسب کنید.

چرا سئو کلاه خاکستری اهمیت دارد؟

 سئو کار کلاه خاکستری کیست؟

دیدگاه متقابل دیگری هم به سئو کلاه خاکستری وجود دارد که در اینجا به ان می پردازیم:

اصطلاح ” سئو کار کلاه خاکستری” در زمینه‌ی سئو به افرادی اطلاق می‌شود که به طور عمده از تکنیک‌ها و روش‌های مرزی یا مشکوک در فعالیت‌های سئو استفاده می‌کنند. این افراد در تلاش هستند تا از مزایای روش‌های نادرست سئو بهره‌مند شوند، اما همچنان سعی می‌کنند جلوی تشخیص الگوریتم‌های موتورهای جستجو را بگیرند.

یک متخصص سئو کلاه خاکستری ممکن است از روش‌هایی مانند استفاده از پیوندهای باکیفیت پایین (پیوندهای سایت‌های کم ارزش)، کلمات کلیدی مخفی (کلمات کلیدی مخفی شده در متن یا پشت تصاویر)، ایجاد صفحات پرت (صفحاتی که ارتباط منطقی با موضوع اصلی ندارند)، یا تکنیک‌های دیگر که ممکن است به دور طی سیاست‌ها و اصول موتورهای جستجو باشد، استفاده کند.

استفاده از روش‌های کلاه خاکستری ممکن است موقتاً به بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت کمک کند، اما زمانی که الگوریتم‌های جستجو این روش‌ها را شناسایی کنند، ممکن است به وب‌سایت مجازاتی اعمال شود و در نتیجه رتبه‌بندی و شاخص‌های سئو آن کاهش یابد. بنابراین، توصیه می‌شود که وب‌سایت‌ها و کسب و کارها از روش‌های قانونی و اخلاقی سئو استفاده کنند تا به دام نادیده گرفته‌شدن توسط موتورهای جستجو نیفتند

این شخص در واقع برای بالا بردن رتبه سایت از راه‌کارهایی استفاده می‌کند که به‌صورت کلی غیرقانونی نیستند. موتورهای جستجو برای رتبه دادن به سایت‌ها از یک سری معیارها تبعیت می‌کنند و در مقابل یک سری خط قرمزها برای سایت‌ها در نظر گرفته‌اند که تخطی از آن‌ها منجر به جریمه سایت خواهد شد؛ برای مثال موارد زیر بخشی از خط قرمزهای گوگل به شمار می‌روند:

خط قرمزهای گوگل

خط قرمزهای گوگل

  • استفاده از محتوای کپی شده از سایت‌های دیگر
  • نشر محتوای بی‌کیفیت در سایت
  • بیشتر بودن تعداد تگ‌ها نسبت به محتوا
  • استفاده بی‌مورد کلمات کلیدی در صفحه؛ به گونه‌ای که به معنی متن آسیب بزند
  • انتخاب کلمه کلیدی غیر مرتبط با محتوای صفحه
  • انتخاب انکرتکست بی‌ارتباط با محتوای صفحه مقصد لینک
  • و…

در واقع سئوکاران کلاه سیاه با استفاده از این روش‌ها قادرند یک وب‌سایت را طی مدت زمان بسیار کوتاهی به صفحه اول نتایج گوگل برسانند. اما نکته حائز اهمیت این است که این نتایج موقتی بوده و گوگل طی مدت کوتاهی متوجه تقلب آن‌ها خواهد شد. اینجاست که سایت را با جریمه‌های سنگینی که می‌تواند افت ناگهانی و شدید رتبه سایت یا حتی حذف کامل سایت از صفحات نتایج جستجو باشد روبرو می‌کند.

در مقابل، سئو کاران کلاه خاکستری از قوانین موتورهای جستجو تبعیت می‌کنند و بنابراین اقدامات ایشان جریمه‌ای در پی نخواهد داشت و فقط باعث تسریع روند بهبود رتبه سایت می‌شود. تنها نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره داشت این است که گاهی استفاده از تکنیک‌های کلاه خاکستری به افزایش تعداد مخاطبان واقعی سایت منجر نمی‌شود.

معرفی 10 تکنیک جالب و شگفت انگیز سئو کلاه خاکستری

معرفی 10 تکنیک جالب و شگفت انگیز سئو کلاه خاکستری

و اما برویم به سراغ اصل مطلب! سئوی کلاه خاکستری تکنیک‌های مختلفی دارد که در زیر بهترین و کاربردی‌ترین آن‌ها را به شما معرفی نموده‌ایم:

1_ کپی و سرقت ادبی محتوا آن هم به شکل موزیانه

همه ما می‌دانیم که کپی کردن محتوا جریمه‌های سنگینی را در پی دارد. اما با روش کلاه خاکستری می‌توان این کار را به شیوه‌ای انجام داد که گوگل متوجه آن نشود و محتوای کپی شده شما را به عنوان یک متن یونیک و ارزشمند تلقی کند. در این روش وب مسترها محتوایی را از چندین وبسایت مختلف برداشته و با تغییر دادن بخشی از کلمات آن کاری می‌کنند که گوگل قادر به تشخیص کپی بودنش نشود.

2_ بروز رسانی دروغین سایت

از دیگر تکنیک‌های سئوی کلاه خاکستری می‌توان به بروزسانی سوری یا دروغین وب سایت اشاره کرد. در این روش افراد با تغییر دادن صفحات و کد‌ها به گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویی در حال بروز رسانی وب سایت خود هستند. گوگل بخت برگشته هم که بروزسانی وب سایت را دوست دارد و فریب آن‌ها را می‌خورد.

3_ خرید رپورتاژ خبری

شاید بگویید ساخت رپورتاژ که برای وب سایت مفید و البته مجاز است، پس چرا جز تکنیک‌های کلاه خاکستری به شمار می‌رود؟ خودتان جواب خودتان را دادید! ساخت رپورتاژ قطعا مجاز است اما اگر برای این کار هزینه‌ای پرداخت کنید شما رپورتاژ را نساخته‌اید بلکه آن را خریده‌اید. گوگل هرچیزی که بابت آن پول پرداخت شود را مجاز نمی‌داند و به همین خاطر است که انجام این کار جز تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری به شمار می‌رود.

4_ کامنت مارکتینگ، بازهم از نوع دروغین!

در سئو کلاه خاکستری می‌توان به واسطه نظر دادن کاربران نیز رتبه سایت را افزایش داد. گوگل محتوایی که بتواند تعامل ایجاد کرده و کاربران را به نظر دادن ترغیب کند بسیار می‌پسندد. حال اگر کاربران به صورت خود به خود برای شما نظراتشان را کامنت کنند این کار جز تکنیک‌های سئوی کلاه سفید است. اما اگر از دوستان و آشنایان خود بخواهید که در زیر پست‌هایتان نظر بگذارند شما از روش کلاه خاکستری استفاده کرده‌اید.

5_ منفی، منفی و منفی بودن!

مطالعات نشان می‌دهد مردم عاشق مطالب منفی هستند و بیشتر از مطالب مثبت در خصوص آن‌ها بحث خواهند کرد. پس اگر محتوای منفی در سایت خود استفاده کنید بی شک بیشتر خوانده شده و تعامل بیشتری نیز ایجاد خواهد کرد. برای مثال بیاییم به جای اینکه از سوابق حرفه ای و افتخارات علی دایی صحبت کنیم به میزان ثروتش و حواشی زندگی خصوصی‌اش بپردازیم. پس گاهی هم منفی باشید و منفی بنویسید. اما فقط گاهی نه همیشه!

۶_ خرید دامنه‌ های منقضی شده

گاهی برخی از وب مسترها برای اینکه وبسایت‌شان زودتر بالا بیاید، دامنه‌ی وبسایت‌هایی که از نظر محتوایی شبیه به خودشان هستند اما در حال حاضر منقضی شده یا فعالیتی ندارند را خریداری می‌کنند. درنتیجه چون یکسری از کلمات مرتبط از قبل جایگاه دارند، خدمات یا محصولا وبسایت جدید زودتر در گوگل بالا می‌آید.

7- سوءاستفاده از ثبت دامنه در ابزار وبمستر

با انجام عملیات ثبت یک دامنه و یا پرداخت مبلغ به یک دامنه دارای فایل HTML معرفی سایت، در هاست شخصی برای بارگذاری فایل معرفی سایت انجام می‌شود. سپس، برای آن دامنه چند صفحه ایجاد می‌شود که به صفحات سایت اصلی ریدایرکت می‌شوند. این روش هنوز به عنوان یکی از تکنیک‌های کارآمد سیاه‌سری محسوب نمی‌شود، اما منتظر باید بود که گوگل در آینده این روش را نیز مورد تحریم قرار دهد

8- ارائه کالای مجانی

بسیاری از وب‌سایت‌ها قابلیت ارائه خدمات به صورت رایگان را دارند. یکی از روش‌های افزایش بازخورد این وب‌سایت‌ها، ارائه کالاها و خدمات به صورت رایگان است. این تکنیک که در حوزه سئو کلاه سفید نیز قابل استفاده است، به هدف گذاشتن کاربران واقعی و یک راهکار بازاریابی قانونی محسوب می‌شود.

9-انتقال محتوا

انتقال محتوا ممکن است که نام این تکنیک برای شما غریب باشد، اما این روش بسیار کارآمد است. اکثر ما می‌دانیم که گوگل در صفحات داخلی، اهمیت ویژه‌ای به اولین لینک داخلی به یک صفحه می‌دهد. اگر در یک صفحه داخلی، به عنوان مثال صفحه اصلی سایت، لینکی با کلمه کلیدی “HOME” در نوار منو داشته باشید، گوگل دیگر به لینک‌های دیگری که برای صفحه اصلی ایجاد کرده‌اید، توجه نخواهد کرد.

بنابراین، با جابجا کردن کدهای یک سایت، می‌توان به بهبود رتبه‌بندی یک صفحه کمک کرد. این مسئله برای سایدبار نیز صادق است. به عبارت دیگر، طراحان سایت باید به این نکته توجه کنند که ابتدا کدهای محتوا و سپس کدهای سایدبار را قرار دهند، زیرا این موضوع اهمیت زیادی دارد.

10-لینک از خیریه ها

اگر می خواهید لینک رایگان با کیفیت داشته باشید. یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای دریافت چنین لینک هایی این است که یک دکمه پرداخت به یک نهاد خیریه در سایت خود قرار میدهند. سپس از سازمان خیریه میخواهند که در سایت شان برای تائید به سایت یک لینک به آنها بدهد.

آخرین راهکار سئو کلاه خاکستری خرید دامنه است. فرض کنید وبسایتی ۵ سال تمام در حوزه فروش پوشاک فعالیت داشته، ولی صاحبانش دیگر قصد فعالیت کردن در آن را ندارند. در اینجا شما می‌توانید دامنه این وبسایت را خریداری کرده و صفحاتی با کیفیت در آن ایجاد کنید. سپس در این صفحات به وبسایت خود لینک بدهید و اینگونه لینک سازی دروغین با کیفیتی هم داشته و بازهم گوگل بی نوا را گول بزنید. سئو کلاه خاکستری، خوب یا بد؟ بلاخره استفاده کنیم یا نه؟

روش کلاه خاکستری یک راه میانبر است تا سایت شما را بدون جریمه و سریع‌تر از روش کلاه سفید به موفقیت برساند. اما در نظر داشته باشید که این روش باید حتما توسط افراد حرفه‌ای انجام شود تا بتوان از آن نتایج مطلوب دریافت کرد. چون در صورت انجام کوچکترین اشتباهی سایت را به گونه‌ای زمین می‌زند که مرغ‌های آسمان هم به حال آن گریه کنند.

پس از این روش استفاده کنید، اما خودتان نه بلکه این کار به حرفه‌ای‌ها بسپارید. حال که با این روش به طور کامل آشنا شاید بهتر است در خصوص سئوی کلاه سفید نیز اطلاعاتی کسب کنید‌. پس خواندن مطلب سئو کلاه سفید چیست؟ را بسیار توصیه می‌کنیم.

کلاه سیاه

سخن آخر

به پایان آمد این مطلب، در این بخش شما را با سئوی کلاه خاکستری و تکنیک‌های آن آشنا نمودیم. به طور کلی سئوی خاکستری از روش کلاه سفید شما را سریع‌تر به هدفتان می‌رساند، از طرفی دیگر هم مجازات سنگین و کمر شکن گوگل را در پی ندارد. پس به آن فکر کنید.

شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سئو در خدمت مشتریان عزیز می‌باشد. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید. بدون انجام تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری نمی‌توانید در رقابت با رقبایتان پیروز شوید. پس هر سئوکاری و هر مدیر سایتی باید برای اینکه به نتیجه برسد از پیروان سئو کلاه خاکستری شود.

سوالات متداول
کلاه سفید باشیم یا کلاه خاکستری؟

کلاه خاکستری بودن اگر به شیوه هوشمندانه انجام شود قطعا از کلاه سفید بودن بهتر و تاثیرگذارتر است.

تفاوت سئو کلاه خاکستری و سئوی کلاه سیاه چیست؟

به زبان ساده باید بگوییم سئوی کلاه خاکستری همان سئوی کلاه سیاه است. اما تنها تفاوت آن این است که به شیوه‌ای موزیانه انجام می‌شود تا گوگل قادر به تشخیص تقلب ما نشود.

آیا تبلیغات پولی هم جز تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری است؟

بله، مخصوصا اگر از نویسندگان بخواهید که با پرداخت هزینه برای وبسایت شما متن‌های تبلیغاتی بنویسند.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

4 پاسخ

    1. انتخاب انکرتکست بی‌ارتباط با لینک مقصد اگر نتیجه منفی نداشته باشد نتیجه مثبتی هم برای سئو ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *