myc-logo1

بررسی تکنیک های ساخت بک لینک با وبلاگ

بررسی تکنیک های ساخت بک لینک با وبلاگ
بررسی تکنیک های ساخت بک لینک با وبلاگ
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

ساخت بک لینک با وبلاگ Making backlinks with the blog یک روش قدیمی اما اثرگذار بوده که همواره از ارزش بالایی برخوردار است. خوشبختانه اجرای این تکنیک بدون صرف هزینه عملی است و مزایای زیادی را در بحث سئو به دنبال دارد.

در این تکنیک شما در کنار یک وب‌سایت اصلی، وبلاگی را ایجاد می‌کنید و با تولید محتوای اصولی وبلاگ خود را گسترش می‌دهید و در نهایت با هدف افزایش رتبه‌بندی سایت اصلی در گوگل، از آن وبلاگ به سایت اصلی خود بک لینک دهید. در ادامه این مطلب به طور دقیق‌تر به مزایا و نحوه ساخت بک لینک با وبلاگ می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

  1. نحوه ساخت بک لینک با وبلاگ
  2. سرویس دهنده های رایگان ساخت وبلاگ
  3. 6 نکته قابل‌ توجه در ساخت بلاگ
  4. حداقل چند تا وبلاگ بسازیم؟
  5. دو نکته مهم در خصوص تولید محتوا برای وبلاگ:
    -آیا می توانیم از محتوای سایت اصلی خودمان کپی کنیم؟
    -آیا آپدیت دوره ای در رشد وبلاگ موثر است؟
  6. به چه تعدادی محتوا تولید کنیم؟
  7. ایندکس شدن محتوا را فراموش نکنید
  8. وبلاگ هم نیاز به زیبایی دارد!
  9. سخن پایانی

نحوه ساخت بک لینک با وبلاگ

نحوه ساخت بک لینک با وبلاگ

شما برای ساخت یک وبلاگ نیازی به خرید هاست و دامنه ندارید چرا که می‌توانید از سرویس های رایگان نیز برای انتشار مطالب خود و ساخت بک لینک با وبلاگ استفاده کنید. در این خصوص می‌توانید از سرویس دهنده های رایگان وبلاگ استفاده کنید.

سرویس دهنده های رایگان ساخت وبلاگ

برای ساخت بک لینک با وبلاگ شما می‌توانید از سایت های سرویس دهنده وبلاگ ایرانی و خارجی استفاده کنید. برای مثال از بین گزینه های خارجی می‌توانید از سایت هایی نظیر blogspot.com، blogger.com بهره ببرید. در بین سرویس دهنده های ایرانی نیز دو وبلاگ تبیان و پارس بلاگ از اعتبار خوبی برخوردار هستند.

نکته قابل توجه این است که دامنه سایت مورد استفاده باید از همان ابتدا از امتیاز خوبی برخوردار باشد. در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم از سایت Moz.com کمک بگیرید تا بتوانید ارزش دامنه وبلاگ های مختلف را بررسی کنید.

6 نکته قابل توجه در ساخت بلاگ:

  • موضوع مقالات وبلاگ باید با موضوع سایت اصلی شما هماهنگی داشته باشد.
  • برای نام وبلاگ از نام سایت اصلی استفاده نکنید. دقت کنید که موتور های جستجو قرار نیست به ارتباط بین وبلاگ و سایت اصلی شما پی ببرند.
  • به هیچ عنوان از محتوای کپی استفاده نکنید. این کار ممکن است حتی به سایت اصلی شما نیز آسیب برساند.
  • سعی کنید به دیگر سایت های قدرتمند نیز لینک دهید. به عبارتی تمام مقالات وبلاگ را تنها به سایت خودتان لینک ندهید.
  • برای شروع بهتر است از دو وبلاگ مختلف استفاده کنید. از یک وبلاگ به وبلاگ بعدی لینک بدهید و سپس از وبلاگ دومی به بعضی از مقالات خود در سایت اصلی‌ای که دارید لینک دهید.
  • به هیچ عنوان در لینک دادن افراط نکنید.

حداقل چند تا وبلاگ بسازیم؟

پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یک موضوع کلی مثل «سئو» را در نظر بگیرید و سپس حدود 10 وبلاگ مختلف برای آن بسازید. در این خصوص نیز پیشنهاد می‌شود از 5 بلاگ ایرانی و 5 بلاگ خارجی استفاده کنید. در ادامه با هم بررسی می‌کنیم که تولید محتوای این وبلاگ‌ها را به چه صورتی باید مدیریت کرد.

دو نکته مهم در خصوص تولید محتوا برای وبلاگ:

معمولا در هنگام استفاده از این تکنیک دو سوال رایج در ذهن افراد پدیدار می‌شود:

1-آیا می توانیم از محتوای سایت اصلی خودمان کپی کنیم؟

خیر، چرا که این امر تماما کپی به شمار می‌رود و ارزش وبلاگ شما را به راحتی نابود می‌کند! برای اینکه وبلاگ با ارزشی بسازید، حداقل باید سعی کنید تغییراتی را در محتوای پیشین ایجاد کنید تا از حالت کپی خارج شود، آن وقت می‌توانید از محتوای سایت اصلی خودتان نیز بهره ببرید.

2-آیا آپدیت دوره ای در رشد وبلاگ موثر است؟

اگر بتوانید به طور هفتگی یک محتوای جدید و غیر کپی در وبلاگ خود منتشر کنید، به طرز چشمگیری ارزش وبلاگ خود را افزایش داده‌اید.

به چه تعدادی محتوا تولید کنیم؟

به چه تعدادی محتوا تولید کنیم؟

این مورد به توان خودتان بستگی دارد، اما فراموش نکنید که اولویت باید با سایت اصلی شما باشد. برای مثال اگر هر روز یک محتوای یونیک در سایت اصلی منتشر می‌کنید، می‌توانید هر هفته یا هر سه روزی یک بار، یک محتوای جدید هم در وبلاگ خود قرار دهید.

ایندکس شدن محتوا را فراموش نکنید

اگر قبل از ایندکس شدن محتوای وب سایت آن را در داخل وبلاگ قرار دهید، احتمال اینکه گوگل محتوای شما را کپی شده در نظر بگیرد بسیار بالاست. بنابراین محتوای خود را تنها بعد از ایندکس شدن در گوگل در وبلاگ خود قرار دهید.

وبلاگ هم نیاز به زیبایی دارد!

پیشنهاد می‌کنیم فرق زیادی بین وبلاگ و وب‌سایت خود قائل نشوید و در هر دو مورد بر روی نکات زیر حساسیت کافی به خرج دهید:

  • به کیفیت ui و ux وبلاگ توجه کنید
  • بررسی طراحی قالب را فراموش نکنید
  • برای بنر های وبلاگ وقت بگذارید
  • بر روی سئوی محتوا نیز کار کنید

با توجه به این موارد می‌توانید جایگاه وبلاگ خود را در گوگل بهبود ببخشید. همچنین اگر با استفاده از استراتژی سه طرفه لینک دهید، می‌توانید جایگاه و ارزش دیگر وبلاگ های خود را نیز بالا ببرید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی تکنیک های ساخت بک لینک با وبلاگ پرداختیم و آن را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار دادیم. این مقاله توسط « آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر » تولید و منتشر گردیده است.

شرکت مای کاستومر ارائه‌دهنده خدمات کامل سئوی فروشگاه اینترنتی از جمله طراحی سایت، تولید محتوا، نقشه سایت XML و… می‌باشد. جهت دریافت خدمات مربوطه با بالاترین سطح کیفی و بهترین قیمت حاضر، با ما در تماس باشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *