myc-logo1

سئو خارجی (Off page seo) و ۷ تکنیک سئوی خارجی برای رتبه گرفتن سایت

سئو خارجی (Off page seo) و 7 تکنیک سئوی خارجی برای رتبه گرفتن سایت
سئو خارجی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی (off-page seo) به کلیه اقداماتی اطلاق می‌شود که در محیط بیرونی سایت با هدف افزایش بازدید و کسب امتیاز از موتورهای جستجو انجام می‌شود. نقطه مقابل سئوی خارجی، سئو داخلی است که در بهینه‌ سازی مطالب داخلی سایت به کار می‌رود. به‌طورکلی سئو خارجی را هنگام سئو سایت فروشگاهی می‌توان در اقدامات معمولی همچون ایجاد بک لینک، ایجاد اشتیاق برای جستجو برند و بهبود تعاملات در شبکه‌های اجتماعی خلاصه کرد.

سئو خارجی یا سئو آف پیج  چه مزایای برای وبسایت دارد؟

سئو خارجی سبب بهبود رتبه وبسایت در موتورهای جستجو، افزایش ترافیک سایت، رود کاربران رسانه های مختلف به سایت ما و افزایش اعتبار سایت و امکان کسب درآمد از همین اعتبار می گردد.

اهمیت سئو خارجی (off-page seo) در چیست

اهمیت سئو خارجی

سئوی خارجی یکی از ارکان اصلی بهینه‌ سازی سایت است. الگوریتم و قوانین سئو گوگل دائماً در حال تغییر و به‌روزرسانی می‌باشد. اما آنچه هیچ‌گاه دچار تغییر نمی‌شود، میزان تأثیر سئوی خارجی در بهینه‌ سازی سایت است. می‌توان 50 درصد از مسئولیت دیده شدن در صفحات اول گوگل را مربوط به کیفیت سئوی خارجی دانست.

در سئو خارجی سایت با تبلیغ وبسایت در اینترنت و فضای اجتماعی، تلاش می‌کنیم تا محبوبیت، قدرت و اعتماد بیشتری به دست آوریم. آنچه در این نوع سئو اهمیت جدی دارید، ایجاد لینک سازی است. تنها با معرفی لینک سایت است که می‌توان افراد را تشویق به بازدید از سایت کرد.

موتورهای هوشمند گوگل نیز از طریق لینک‌هایی که به سایت شما داده می‌شود، اعتبار و کیفیت وب‌ سایت شما را می‌سنجد. بر همین اساس اگر تصمیم به گسترشکسب‌ و کار اینترنتی و توسعه استارتاپ خود دارید، بهتر است از سئو خارجی در کنار سئو داخلی بهره ببرید.

از دیگر مزایای سئوی خارجی عبارت است از:

  • دیده‌شدن بهتر
  • کسب اعتماد کاربر
  • بهبود رتبه در موتورهای جستجوی گوگل
  • افزایش ترافیک سایت (ورود کاربران بیشتر و البته درنهایت فروش محصول بیشتر)

میزان نقش رپورتاژ آگهی در سئوی خارجی چگونه است؟

لینک‌هایی که در دل مطالب علمی درج می‌شوند، بهترین نوع بک‌لینک‌ها به حساب می آیند. اگر وبسایتی که به رپورتاژ آگهی را منتشر می‌کند، در حوزه مرتبط با وب‌سایت سفارش دهنده باشد، این تاثیر چندین مرتبه بیشتر خواهد شد. سایت‌های خبری معمولا از رتبه‌بندی و دامین آتوریتی (اعتبار صفحه) بالایی دارند. از این رو بهترین گزینه برای انتشار ریپورتاژ آگهی، وب‌سایت‌های خبری می باشند و سبب بهبود رتبه وب‌سایت می گردند.

7 تکنیک عالی سئو خارجی سایت برای رشد 

با انجام این تکتینک های سئو خارجی شما می‌توانید به بهبود رتبه سایت خود در گوگل کمک شایانی کنید:

سایت های شبکه های اجتماعی

سایت های شبکه های اجتماعی

امروزه دیگر شبکه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی همه افراد تبدیل شده اند. اکثر مردم حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند. چهار شبکه اجتماعی که بیشترین تاثیر را در سئوی خارجی دارند عبارتند از فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس. هر ورودی که از شبکه های اجتماعی داشته باشید در گوگل امتیاز بالایی دارد.

تولید محتوا

تولید محتوا بر اساس اصول سئو یکی از بهترین راه ها برای افزایش رتبه سایت است. با تولید محتوای ناب و جدید می توانید بهانه ای برای بازگرداندن کاربران خود به سایت ایجاد کنید. از آنجایی که سایت شما به روز می شود، موتورهای جستجو دائماً سایت را بررسی می کنند. به خاطر داشته باشید که هر چه محتوا جدیدتر باشد، رتبه و اعتبار شما در گوگل بالاتر می رود.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

یکی از تکنیک های سئو خارجی بازاریابی محتوا است. بهترین راه برای انجام بازاریابی محتوا این است که نظر خود را با لینک اصلی سایت در وبلاگ سایر سایت ها بنویسید. این لینک توسط موتورهای جستجو خزیده می شود و می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد.

ثبت نام در موتورهای جستجو

موتورهای جستجو همچنان سایت شما را می خزند، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا سایت شما را پیدا کنند. اگر می خواهید سایت شما به سرعت توسط موتورهای جستجو ایندکس شود، بهتر است این کار را به صورت دستی انجام دهید. لیست کردن در موتورهای جستجو مانند گوگل و یاهو یکی از تکنیک های سئو خارجی است نه سئو داخلی.

نشانک گذاری کنید

نشانک گذاری کنید

این یکی از بهترین تکنیک های سئو خارجی برای افزایش رتبه سایت است. برای این کار، فقط آخرین پست و صفحات ایجاد شده خود را در سایت های مورد علاقه مانند reddit و غیره قرار دهید. موتورهای جستجو علاقه زیادی به این نوع سایت ها دارند و به هر لینک و مقاله ای که در داخل این سایت ها قرار می گیرد امتیاز خاصی را اختصاص می دهند.

لینک طعمه

لینک طعمه

 

طعمه گذاری لینک راه دیگری برای بهبود رتبه سایت در سئوی خارجی است. فرض کنید باید محتوای سایت های دیگر را در محتوای خود قرار دهید. وقتی گوگل محتوای کپی شده را می بیند، بلافاصله آن را جریمه می کند. به منظور رعایت کپی رایت، ترجیحا منبع اصلی را به عنوان لینک معرفی کنید. وقتی منبع اصلی را معرفی می کنید، محبوبیت سایت شما را در بین سایرین افزایش می دهد.

بازاریابی ویدئویی

همانطور که می دانید در بازاریابی اینترنتی تاثیر فیلم و عکس بسیار فراتر از متن است. سایت هایی وجود دارند که می توانید ویدیوهای مرتبط با کسب و کار خود را در آنها قرار دهید، مانند آپارات و یوتیوب. همچنین می توانید لینک صفحه ویدیوی خود را در آنجا قرار دهید.

استراتژی‌ های موفق در سئو خارجی

استراتژی‌های موفق در سئو خارجی

قدرتمندترین فاکتور در میان پارامترهای مؤثر در سئو خارجی ، لینک سازی است. در لینک سازی سایت، موتورهای جستجو لینک شما را از چندین جنبه مورد ارزیابی قرار می‌دهند. سپس با تکیه‌بر همین موضوعات به سایت شما و لینک آن ارزش و امتیاز می‌دهند. برای مثال لینک شما از فیلترهای زیر عبور داده می‌شود:

در سئو خارجی با فیلتر های زیر لینک شما سنجیده می شود

موضوع لینک با صفحه لینک دهنده ارتباط دارد یا خیر؟
سایت لینک دهنده اسپم است یا خیر؟
سایت لینک دهنده چه مقدار لینک خارجی در همان صفحه و کل سایت ایجاد کرده؟
میزان تازگی لینک
اعتبار و محبوبیت لینک در صفحات دیگر
قدرت دامنه سایت
متن لینک شده

اما سئو خارجی هنگام سئو سایت فروشگاهی تنها محدود به لینک سازی نمی‌شود و پارامترهای دیگری را نیز در برمی‌گیرد.

سایر عوامل مؤثر در سئوی خارجی را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

بازنشر در شبکه‌ های اجتماعی

اهمیت شبکه‌های اجتماعی در سئو خارجی

گوگل به بازنشر مطلب در شبکه‌هایی همچون فیس‌بوک، توئیتر، لینکدین و گوگل پلاس اهمیت ویژه‌ای می‌دهد؛ بنابراین بهتر است برای بهبود سئو خارجی وب‌ سایت خود، در این صفحات عضو شده و فعال باشید.

بازاریابی محتوا

یکی دیگر از اقدامات مؤثر در بهبود سئو سایت ، ثبت نظر در وبلاگ‌های مختلف به همراه لینک سایت است. موتورهای جستجوی گوگل این لینک را ارزیابی کرده و از این طریق سئو خارجی را مثبت تلقی کرده و به شما امتیاز می‌دهند.

بالا بردن سرعت ایندکس در سئو خارجی

برای اینکه بتوانید سرعت ایندکس شدن صفحات را در موتورهای جستجو بالا ببرید، بهتر است به‌صورت دستی این کار را انجام دهید. چرا که این پروسه در موتورهای جستجو یاهو و گوگل کم طولانی و زمان‌بر خواهد بود.

بهبود سئو Off Page با افزایش نرخ تعامل کاربران

اهمیت مشارکت کاربران در سئو

بسیار حائز اهمیت است که بتوانید از طریق سئو خارجی در کنار توجه به سئو داخلی نرخ تعامل را در وب‌ سایت خود افزایش دهید. به همین منظور بد نیست تا از کاربران بخواهید نظرات خود را پیرامون سایت و یا محصولات شما بنویسند. سپس می‌توانید به بازنشر نظرات در شبکه‌های اجتماعی مختلف بپردازید. این بهترین روش برای افزایش لینک سازی در سایت است که به‌طور هم‌زمان بازدید از سایت را نیز افزایش می‌دهد.

اشتراک‌ گذاری عکس

اهمیت اشتراک‌گذاری عکس در سئو

یکی دیگر از روش‌های مؤثر در بهبود سئو خارجی اشتراک‌گذاری عکس به همراه لینک سایت، در سایت‌های تصویر محور است. سایت‌هایی همچون فلیکر و پیکاسا قابلیت اشتراک‌گذاری تصاویر مقالات و یا محصولات را به شما می‌دهند. در این حالت کاربران با دیدن عکس شما بازخورد نشان داده، وارد سایت شما می‌شوند و یا با گذاشتن کامنت و نظر نرخ تعامل را بالا می‌برند.

تاثیر سئو خارجی چه زمانی مشخص می شود؟

تأثیر سئو خارجی بر روی وب‌سایت شما به طور کلی نمی‌تواند به یک زمان خاص مشخص شود، زیرا این فرآیند به عوامل متعددی وابسته است که هر یک تأثیر خود را در بازه‌های زمانی مختلف اعمال می‌کنند. برخی از این عوامل عبارتند از:

رتبه‌بندی موتورهای جستجو:

تغییرات در رتبه‌بندی موتورهای جستجو ممکن است به طور مداوم و در بازه‌های زمانی مختلف اتفاق بیفتد. این تغییرات می‌توانند تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما داشته باشند.

سیاست‌ها و تغییرات الگوریتم‌ها:

موتورهای جستجو مانند گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند تا بهبودهایی در نحوه ارزیابی وب‌سایت‌ها داشته باشند. این تغییرات ممکن است تأثیرات مهمی بر رتبه‌بندی وب‌سایت شما داشته باشند.

محتوا و کیفیت محتوا:

افزودن محتوای با کیفیت و مرتبط به وب‌سایت شما می‌تواند بهبود در رتبه‌بندی و تاثیر سئو خارجی را ایجاد کند. اما این تغییرات نیاز به زمان دارند تا موتورهای جستجو محتوای جدید را ارزیابی کنند.

بازخورد کاربران:

تعامل و بازخورد کاربران با وب‌سایت شما نیز می‌تواند تأثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی و اعتبار وب‌سایت داشته باشد. کاربرانی که رضایت دارند و وب‌سایت را مفید می‌یابند، ممکن است به اشتراک‌گذاری و لینک دادن به آن کمک کنند.

بازاریابی اجتماعی:

فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و ایجاد لینک‌های از وب‌سایت‌های معتبر دیگر نیز می‌تواند تاثیر مثبتی بر سئو خارجی داشته باشد، اما نیاز به زمان دارد تا این لینک‌ها اثر خود را نشان دهند.

بنابراین، تاثیر سئو خارجی بر روی وب‌سایت شما به میزان زمان وارد شده در هر یک از عوامل بالا و به طور کلی به طول مدت، کیفیت و انطباق استراتژی سئو خارجی با موارد فوق بستگی دارد

در تکمیل پاسخ سوال قبل به جدول زیر توجه داشته باشید:

زمان

تاثیر سئو خارجی

کوتاه مدت ممکن است بهبود کوچکی در رتبه‌بندی وب‌سایت داشته باشد.
متوسط مدت افزایش ترافیک و بازدیدهای آلی وب‌سایت احتمالاً مشاهده می‌شود.
بلند مدت افزایش قابل توجه در رتبه‌بندی، ترافیک و اعتبار وب‌سایت انتظار می‌رود.
نیمه‌هاجری و بعد ارتقاء مستمر رتبه‌بندی، رشد پایدار ترافیک و افزایش شهرت آنلاین.

لطفاً توجه داشته باشید که این تخمین‌ها ممکن است با توجه به شرایط خاص وب‌سایت و تغییرات در الگوریتم‌های موتورهای جستجو متغیر باشند.

سخن پایانی

سئو خارجی (off-page seo) و هرگونه اقداماتی که در محیط خارجی سایت برای بیشتر دیده شدن وب‌ سایت خود انجام می‌دهید، به طرز قابل‌توجهی موجب بالا رفتن نرخ کلیک و بازدید می‌شود. فعالیت مفید و مؤثر شما در سایر صفحات اجتماعی و اینترنتی موردتوجه پردازنده‌های گوگل قرار می‌گیرد. در ادامه با افزایش رتبه سایت شانس قرارگیری در صفحات اول گوگل را به دست می‌آورید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

28 پاسخ

  1. توی مبحث سئو واقعا توی ایران نیروی متخصص خیلی سخت و گاها اصلا پیدا نمیشه از همکاری با شما بسیار راضی و خوشحالم!

    1. سلام هر دو مهم هستند ولی اولویت با سئو داخلی هست تا سئو خارجی هم بهتر جواب بدهد. بعد از اطمینان از سئو داخلی مناسب استراتژی سئو خارجی را تنظیم خواهیم نمود

    1. سلام بک لینک مانند شمشیر ۲ لبه دارد که اگر به درستی استفاده نگردد چه بسا پنالتی گوگل به جای پیشرفت برای شما حاصل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *