myc-logo1

مهم ترین دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

مهم ترین دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل
مهم ترین دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

عدم نمایش سایت در نتایج گوگل یک مشکل رایج در بین صاحبان وب‌سایت های نوپا به شمار می‌رود. حتی در مواردی با وجود رعایت تمامی نکات سئو، باز هم مشکلاتی مربوط به عدم نمایش سایت در نتایج گوگل به چشم می‌خورد. باید بدانید که بروز چنین مشکلی بی‌علت نیست و برای رفع آن به یکسری فوت کوزه‌گری نیاز دارید. اگر شما نیز با چنین چالشی مواجه شده‌اید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

  1. گوگل از سایت شما چه می خواهد؟
  2. چالش سایت های تازه تاسیس
  3. مشکل noindex شدن وب سایت
  4. عدم دسترسی خزنده های گوگل به سایت
  5. بک لینک های بی کیفیت!
  6. پایین بودن اعتبار صفحات سایت
  7. ناهماهنگی موضوع سایت با هدف جستجوی کاربران
  8. بروز مشکلات در زمینه duplicate content
  9. جریمه شدن به دست گوگل!
  10. تشخیص علت عدم نمایش سایت در نتایج گوگل
  11. سخن پایانی

گوگل از سایت شما چه می خواهد؟

سایت شما باید فعالیت مستمر داشته باشد تا شانس افزایش رتبه سایت در گوگل را داشته باشید و همچنین گوگل باید بتواند به تمامی صفحات آن دسترسی پیدا کند. کیفیت صفحات سایت شما با کلمات کلیدی آن همبستگی دارد و در نهایت رتبه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل تعیین می‌کند.

چالش سایت های تازه تاسیس

چالش سایت های تازه تاسیس

اگر به تازگی سایتی را تاسیس کرده‌اید باید کمی صبور باشید تا گوگل محتوای شما را تایید کند. برای پیگیری آن کافی است عبارت site:yourwebsite.com  را در گوگل جستجو کنید و اگر نشانه‌ای از سایت خود پیدا کردید به این معناست که گوگل سایت شما را شناسایی کرده است.

مشکل noindex شدن وب سایت

اگر به‌طور دقیق نقشه سایت خود را ایجاد کنید و حتی آن را در کنسول جستجوی گوگل یا همان Google Search Console به ثبت برسانید اما تگ noindex را حذف نکرده باشید. گوگل شما را شناسایی نخواهد کرد و این مشکل در سئوی فروشگاه اینترنتی به عدم نمایش سایت شما در گوگل ختم خواهد شد.

عدم دسترسی خزنده های گوگل به سایت

عموما تمامی سایت‌ها از فایلی به نام robot.txt برخوردار هستند که می‌تواند دسترسی موتور جستجو را به برخی از قسمت های سایت قطع کند. به همین ترتیب خزنده های گوگل نمی‌توانند URL هایی را که شما در این فایل آن‌ها را بلاک کرده‌اید کراول کنند.

بنابراین زمانی که ورود خزنده های کراول گوگل به برخی صفحات خاص یک سایت قطع شود، آن صفحه نیز در نتایج جستجوی گوگل نشان داده نخواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از یک حساب Google Search Console استفاده کنید.

بک لینک های بی کیفیت!

بک لینک های بی کیفیت!

شایان ذکر است که بدانید لینک سازی نامناسب نیز می‌تواند باعث ایندکس نشدن سایت در گوگل شود. گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها از فاکتور های مختلفی استفاده می‌کند و بک لینک ها نیز جزء مهم‌ترین فاکتور های این رتبه‌بندی به شمار می‌روند.

با این اوصاف باید سعی کنید تا شایستگی کسب رتبه های برتر گوگل را به دست آوردید و عملکرد مناسبی نیز در روند لینک سازی سایت از خود ارائه دهید. برای تحلیل این موضوع می‌توانید به بررسی سایت های رقیب بپردازید و کیفیت بک لینک های آن ها را نیز بررسی کنید.

پایین بودن اعتبار صفحات سایت

الگوریتم رتبه‌بندی صفحات سایت بر اساس سیستمی به نام PageRank صورت می‌گیرد. با اینکه گوگل دسترسی به این سیستم را از حالت عمومی خارج کرده است، شما می‌توانید برای بررسی اعتبار سایت خود از ابزار هایی که توسط خود گوگل تعبیه شده است استفاده کنید.

ناهماهنگی موضوع سایت با هدف جستجوی کاربران

ناهماهنگی موضوع سایت با هدف جستجوی کاربران

شاید اولین شرط مهم در خصوص ارائه محتوای مفید را بتوان در هماهنگی موضوعات وب سایت با هدف جستجوی کاربران دانست. موتور های جستجو ناهماهنگی در این جریان را به عنوان یک فاکتور منفی در نظر می‌گیرند و همین موضوع می‌تواند به عدم نمایش سایت در نتایج گوگل ختم شود.

بروز مشکلات در زمینه duplicate content

اصطلاح duplicate content زمانی به کار می‌رود که یک محتوای تکراری همزمان زیر شاخه دو URL مختلف باشد. گوگل همیشه در تلاش است تا محتوای تکراری و کپی شده را ایندکس نکند. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی می‌توانید به نقشه سازی سایت یا استفاده از تگ های canonical بپردازید.

جریمه شدن به دست گوگل!

جریمه گوگل را می‌توان در لیست اصلی‌ترین دلایل عدم نمایش سایت در نتایج گوگل دانست. در مجموع گوگل به دو شیوه سایت‌ها را جریمه می‌کند:

  1. به صورت دستی (به ندرت پیش می‌آید)
  2. با استفاده از الگوریتم

جریمه گوگل ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرید بک لینک، مطالب تکراری، استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی، لینک های مخفی، لینک دهنده های مخرب و… اعمال شود.

تشخیص علت عدم نمایش سایت در نتایج گوگل

برای پیدا کردن علت اصلی عدم نمایش سایت در نتایج گوگل، پیشنهاد می‌کنیم از ابزار «سرچ کنسول گوگل» استفاده کنید. این ابزار می‌تواند برای پیدا کردن دلیل ایندکس نشدن یک صفحه سایت در نتایج گوگل به شما کمک کند.

سخن پایانی

آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده به‌روزترین خدمات بازاریابی دیجیتال با هدف افزایش رتبه سایت در گوگل و بهبود وضعیت سئوی فروشگاه اینترنتی می‌باشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *