امروزه محصولات و خدمات بدون عکاسی تبلیغاتی (Advertising photography) بسیار سریع فراموش میشوند. به عبارتی عکسهای تبلیغاتی علاوه بر اینکه باعث شهرت محصولات و خدمات میشوند، سبب ماندگاری آنان نیز میگردند. پس عکاسی تبلیغاتی نقش مؤثری در ارائه محصولات و خدمات شما دارد. در ادامه به تعریف عکاسی تبلیغاتی میپردازیم
عکاسی تبلیغاتی چیست؟
عکاسی تبلیغاتی شاخهای از عکاسی صنعتی است که محصولات را با جزئیات و ویژگیهای آن به نمایش میگذارد. عکاسی تبلیغاتی ویژگیهای مثبت محصولات را بسیار برجسته میکند و محصول را بسیار زیباتر به تصویر میکشد. گاهی هم در نشان دادن محصولات اغراق میکند، تا توجه مخاطب را به خود بیشتر کند.
این در حالی است که در عکاسی صنعتی صرفاً محصول را به همان صورتی که هست نشان میدهند. اما آنچه بیشتر در تبلیغات استفاده میشود و بازدید بالایی دارد Advertising photography است. بهطورکلی عکسهای تبلیغاتی را میتوان در همهجا قرار داد و توجه مخاطب را افزایش داد. آژانس دیجیتال مارکتینگ کاستومر این شیوه عکاسی را به همه صاحبان کسبوکارها پیشنهاد میکند، چراکه تأثیر فوقالعادهای در افزایش فروش محصولات شما به وجود میآورد.
مزایای بهرهمندی از عکاسی تبلیغاتی
- عکسهای تبلیغاتی وفاداری مشتری را افزایش میدهند.
- کاربران و مخاطبان با مشاهده عکسهای تبلیغاتی با کسبوکار شما ارتباط برقرار میکنند. مشتریان با مشاهده تبلیغات در شبکههای اجتماعی، نظر خود را در زیر آن مینویسند. با توجه کردن به نظرات آنها میتوانید رضایت آنها را به دست آورید. بدین ترتیب طبق یک فرآیند ساده افراد تبدیل به مشتریهای وفادار میشوند.
- عکسهای تبلیغاتی نشانه حرفهای بودن کار شما هستند وقتی از محصولات و خدمات خود، عکسهای تبلیغاتی باکیفیت و حرفهای در شبکههای اجتماعی قرار میدهید، نشان میدهید که کسبوکار شما یک کسبوکار حرفهای میباشد. در واقع عکسها نقش بسیاری در معرفی کسبوکار شما به دیگران دارند. بنابراین حتماً عکاسی تبلیغاتی را در برنامههایتان قرار دهید.
ضرورت عکاسی تبلیغاتی
برای بررسی میزان اهمیت عکاسی تبلیغاتی بایستی با آمار و حقیقتهایی در رابطه با آن آشنا شوید. این آمارها، نشاندهنده نقش مهم عکاسی در صنعت و کسبوکار هستند؛
- عکسهای جذاب تبلیغاتی میتوانند ترافیک سایت را تا ۵۰% افزایش دهند.
- توییت همراه با عکس ۱۵۰ برابر بیشتر از توییت های بدون عکس منتشر میشوند.
- ۳۲% بازاریابان میگویند که محتوای تصویری بیشترین میزان تأثیر را بر روی کسبوکار میگذارد.
- وقتی مردم مطلبی را میشنوند، پس از سه روز تنها ۱۰% آن را به یاد میآورند، درصورتیکه پس از مشاهده محتوای بصری (پس سه روز) بیش از %۶۵ اطلاعات و نکات را به خاطر میآورند.
با توجه به این آمارها درمییابیم که برای کسب موفقیت و شهرت در شبکههای اجتماعی بایستی در آنها از محتوای بصری استفاده کرد. عکسهای تبلیغاتی از مهمترین محتوای بصری هستند و تأثیر قابلملاحظهای بر مخاطب میگذارند.
انواع عکاسی تبلیغاتی
همانطور که ملاحظه میکنید Advertising photography، نقش بسیار مهمی در ارائه کسبوکار شما دارد. در ادامه انواع عکاسی تبلیغاتی را برای شما شرح میدهیم.
- عکاسی از غذا
- عکاسی از فضا
- عکاسی از سفر
- عکاسی مد و فشن
- عکاسی محصولات
- عکاسی لایف استایل
یکی از بهترین شیوهها برای جذب مشتری به رستورانها و کافهها، عکاسی تبلیغاتی از غذا میباشد. این موضوع به قدری اهمیت دارد که بسیاری از رستورانها برای پیشرفت خود یک عکاس مخصوص استخدام کردهاند. ما به شما توصیه میکنیم برای اینکه در هزینههای خود صرفهجویی کنید، بهتر است که عکاسی تبلیغاتی خود را به یک تیم حرفهای بسپارید.
از این شیوه عکاسی در رابطه با افرادی که در زمینه طراحی داخلی، طراحی دکوراسیون، ساخت و ساز و سایر زمینههای مشابه فعالیت میکنند، استفاده می کنند. در این سبک عکاسی، جاذبههای گردشگری یک منطقه با هدف ترغیب افراد صورت میگیرد. با توجه به استقبال کاربران از عکاسی تبلیغاتی سفر، بسیاری از عکاسان از ترکیب عکاسی از طبیعت، عکاسی سبک زندگی و عکاسی مد و فشن در کنار هم استفاده میکنند تا اثرگذاری بیشتری برای کاربران داشته باشد.
بدون شک جایگاه مد در تمامی بخشهای زندگی بر کسی پوشیده نیست. عکاسی تبلیغاتی در این زمینه باید به بهترین شکل و بهصورت حرفهای انجام شود، تا مخاطب را ترغیب به خرید و تهیه محصول نماید. بهطورکلی این سبک از عکاسی برای به نمایش گذاشتن جدیدترین پوشاکها و اکسسوریهای استفاده میشود و طرفداران بسیاری دارد.
رایجترین شیوه عکاسی تبلیغاتی، عکس از محصولات است. اغلب از این نوع عکسهای تبلیغاتی در بنرها، بیلبوردها و مجلات استفاده میکنند. توجه داشته باشید که در عکاسی محصول باید در ارائه مزایای آن کمی اغراق کرد تا ذهن مخاطب بیشتر از همیشه درگیر خرید محصول شود.
امروزه بسیاری از افراد از طریق عکاسی از لایف استایل خود در سوشال مدیا مشغول به کار هستند. این شیوه عکاسی برای کاربران بسیاری جذاب میباشد. با توجه به این موضوع علاوه بر اینفلوئنسرها، بسیاری از سازمانهای ذینفع در این زمینه نیز، از عکاسی سبک زندگی استفاده میکنند.
تعرفه عکاسی تبلیغاتی
تیم مای کاستومر، بهترین و حرفهایترین تجهیزات عکاسی تبلیغاتی را دارا است و پروژههای عکاسی خود را با استفاده از کادر مجرب و متخصص در زمینه عکاسی به انجام میرساند. در رابطه با تعرفه عکاسی ازآنجاییکه عواملی بسیاری دخیل هستند، نمیتوان قیمت ثابتی را در نظر گرفت. تیم عکاسی مای کاستومر با در نظر گرفتن سایر عوامل، بهترین قیمت را در نظر گرفته و رضایت شما عزیزان را فراهم میکند.
عکاسی تبلیغاتی با هدف ایجاد تصاویر متقاعدکننده، با کیفیت بالا و حرفهای است که اطلاعات مربوط به یک محصول یا خدمات را برای جذب مشتریان بالقوه به اشتراک میگذارد. در این سبک عکاسی، تمرکز لزوماً همیشه روی محصول نیست، بلکه روی روایتی است که محصول را معرفی میکند.
عکاسی به تثبیت هویت بصری برندی کمک میکند که مصرف کنندگان آن را از قبل میشناسند و به آن اعتماد دارند. تبلیغات، برندسازی را یک قدم فراتر میبرد و از هویت بصری ایجاد شده توسط عکاسی استفاده میکند و آن را در سراسر پلتفرمها تقویت میکند تا درک عمومی را شکل دهد.
یک عکاس تبلیغاتی میداند که چگونه تصاویری بسازد تا احساسات را برای دستیابی به اهداف بازاریابی تحریک کند. آنها به توسعه شهرت برند و ایجاد روابط با مصرفکنندگان کمک میکنند.