myc-logo1

اس ام اس مارکتینگ چیست و چگونه به کسب و کار ما کمک می کند؟

اس ام اس مارکتینگ چیست و چگونه به کسب و کار ما کمک می کند؟
اس ام اس مارکتینگ
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

“اس ام اس مارکتینگ” (SMS marketing) اولین چیزی که با دیدن این عبارت به ذهنتان آمد چیست؟ بله، می‌دانیم! احتمالا به یاد همان پیامک‌های تبلیغاتی اعصاب خردکن و مزاحمی افتادید که وقت و بی وقت روی صفحه موبایلتان ظاهر می‌شوند. همان‌هایی که قبل از باز کردن فورا پاکشان کرده و حتی نمی‌خواهید چشمتان به محتوایشان بیفتد. حق هم دارید!

کم پیش نیامده که برای آقایان پیامک میکاپ و شینیون و آرایشگاه زنانه ارسال شده است. یا خانم‌ها نیز بارها و بارها پیامک تبلیغاتی بیل و لودر را دریافت کرده‌اند! چه پیامک‌های بی ربط و مزاحمی! اما اگر بدانید ارسال همین پیامک‌های بی ربط به شیوه اصولی چقدر می‌تواند در رشد کسب و کارتان موثر باشد، قطعا با آن‌ها مهربان‌تر بودید.

ما در این بخش از مجله مای کاستومر تصمیم گرفته‌ایم شما را با این روش و تاثیر آن بر روی بیزینس‌ها بیشتر آشنا نموده و توضیحات کامل و جامعی را ارائه نماییم. اصلا می‌خواهیم شما را با اس ام اس مارکتینگ آشتی دهیم! پس ادامه این بخش جذاب را از دست ندهید. برای ارتباط مستقیم با مشاورین مای کاستومر تماس حاصل فرمایید.

اس ام اس مارکتینگ چیست؟ به زبان ساده

اس ام اس مارکتینگ یکی از بهترین روش‌های بازاریابی بوده که می‌تواند با کمترین هزینه بیزنس‌ها را به فروش و سودآوری بسیار بالایی برساند. به طور کلی به ارسال پیام‌های نوشتاری کوتاه به تلفن همراه مخاطبین هدف، با قصد تبلیغ کالا و محصول یا ترغیب کردن آن‌ها برای اقدام و … بازاریابی پیامکی گفته می‌شود.

این روش جز قدیمی‌ترین راهکارهای بازاریابی برای بیزینس‌ها بوده که همچنان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بازاریابی پیامکی به شما در حفظ مشتریان سابق و جذب مشتریان جدید بسیار کمک می‌کند. تبلیغات اس ام اس مارکتینگ نوعی بازاریابی اینترنتی است و برای درک بهتر آن توصیه می‌کنیم قبل از هر چیزی با مزایای اس ام اس مارکتینگ برای کسب و کارها آشنا شوید.

مزایای فوق العاده اس ام اس مارکتینگ برای کسب و کار‌ها

مزایای فوق العاده اس ام اس مارکتینگ برای کسب و کار‌ها

چرا بازاریابی پیامکی؟ در پاسخ به این سوالتان می‌گوییم چرا بازاریابی پیامکی نه؟ این روش فاکتورهای مثبت فراوانی به همراه داشته که سبب شده‌اند با وجود گذر دهه‌ها هنوز هم جز موثرترین روش‌های مارکتینگ در دنیا به شمار رود. حال بیایید تا در ادامه به بررسی مزایای پیامک مارکتینگ بپردازیم:

۱_ کم هزینه، اما پربازده

اولین مزیت این روش کم هزینه و مقرون به صرفه بودن آن است. هزینه ارسال پیامک تبلیغاتی به هر مخاطب کمتر از چند ریال خواهد بود. بله، همینقدر ارزان! اما بازدهی آن به قدری بالاست که ده‌ها برابر بازگشت سرمایه به همراه خواهد داشت.

۲_ ساده، سادگی و ساده بودن!

اس ام اس مارکتینگ از آن چیزی که فکر می‌کنید هم ساده تر است. خیلی خیلی ساده! تنها کافیست بر روی چند گزینه کلیک کنید تا پیام شما به دست هزاران مخاطب برسد و دیگر درگیر هیچ پیچیدگی خاصی نخواهید شد.

جوابدهی سریع!

۳_ جوابدهی سریع!

سریع بودن روند بازاریابی برای هر کسب و کاری اهمیت دارد، چون قطعا در نتیجه و بازدهی آن تاثیر خواهد داشت. حال مگر داریم از بازاریابی اس ام اسی سریع‌تر؟ برای این کار تنها کافیست متن تبلیغاتی خود را نگارش کرده و دکمه ارسال را فشار دهید. حالا متن شما در کمتر از چند ثانیه به موبایل مخاطبان ارسال گردیده و توسط طیف وسیعی از آن‌ها خوانده می‌شود.

۴_ دسترسی به مخاطبان هدف

در اس ام اس مارکتینگ شما قادر خواهید بود که پرسونای مخاطبین هدف خود را تعیین کرده و پیامک‌های تبلیغاتی را فقط و فقط به همین دسته از افراد ارسال کنید. برای مثال فرض کنید یک برند لوازم آرایشی دارید، حال با کمک بازاریابی پیامکی می‌توانید به عده‌ای خاص از خانم‌ها که اتفاقا در منطقه جغرافیایی خاصی نیز ساکن هستند پیامک ارسال کرده و اینگونه برند خود را تبلیغ کنید. وقتی پیام تبلیغاتی به مخاطب هدف ارسال شود قطعا بازدهی بسیار بالاتری خواهد داشت.

۵_ آگاهی از برند و برندسازی

وقتی مخاطب نداند که برند شما وجود داشته و محصولی ارائه می‌کند چگونه باید از شما خریدی انجام دهد؟ پس اولین قدم ایجاد آگاهی از برند است که اس ام اس بازاریابی از بهترین شیوه‌های آگاه کردن مخاطبان خواهد بود. استفاده صحیح و اصولی از این روش به برندسازی‌اتان نیز بسیار کمک کرده و به مرور نام برند شما را در ذهن مخاطبان تثبیت خواهد ساخت.

حال که با این روش بازاریابی و مزایای آن آشنا شدید پیشنهاد می‌کنیم مطلب ایمیل مارکتینگ را نیز مطالعه فرمایید. چرا که این دو روش شباهت زیادی به یکدیگر داشته و احتمالا در آینده‌ای نه چندان دور به ایمیل مارکتینگ هم نیاز پیدا خواهید کرد.

بازاریابی پیامکی خوب یا بد؟ مثبت یا منفی؟

بازاریابی پیامکی خوب یا بد؟ مثبت یا منفی؟

مگه دیگه کسی پیامک هم می‌خونه؟ این جمله برای بسیاری از مدیران دیجیتال مارکتینگ آشنا است. چون احتمالا وقتی پیشنهاد اس ام اس مارکتینگ را به برندهای مختلف داده‌اند، بارها و بارها با این جمله تکراری روبرو شده‌اند. حال بیایید با یک نگاه مو شکافانه این مسئله را بررسی نماییم.

طبق تحقیقات انجام شده هر ایرانی روزانه به طور میانگین حدود دو ساعت از تلفن همراه خود استفاده می‌کند. همچنین 89 درصد از افراد ارتباط پیامکی را به تماس‌های تلفنی ترجیح می‌دهند. حال اگر با یک استراتژی درست پیش برویم قطعا می‌توان با بازاریابی پیامکی بر جامعه مخاطبان هدف تسلط داشت و نتایج فوق العاده‌ای نیز کسب کرد. این را ما نمی‌گوییم، اعداد و ارقام می‌گویند.

اصلا تا به حال به خودمان توجه کرده‌ایم؟ ما هرچند دقیقه یک بار تلفن همراه خود را چک می‌کنیم که مبادا نوتیفیکیشنی آمده باشد و آن را نبینیم و از چشممان دور بماند. پس محال است به پیامک‌های تبلیغاتی بی توجه باشیم، مخصوصا اگر به محتوای آن‌ها نیازمند باشیم.

حال برخی برند‌ها با استفاده غیر اصولی از این روش مخاطبان خود را مورد بمباران پیام‌های تبلیغاتی قرار داده‌اند. این کار نه تنها جلوه‌ای منفی از برند آن‌ها را به مخاطبان جلوه داد بلکه اکثر افراد را نیز نسبت به این روش مارکتینگ بدبین نمود. به طوری که بسیاری از افراد همواره به دنبال کدی بودند که با شماره گیری آن سیم کارتشان دیگر پیام تبلیغاتی دریافت نکند.

پس برای دریافت نتایج عالی همانند این برند‌ها نباشید و با برنامه و استراتژی پیش بروید. در این زمینه بهتر است با یک متخصص ، مشاوره دیجیتال مارکتینگ داشته باشید تا با ترفندهای این تصمیم آشنا شوید.

شروع اس ام اس مارکتینگ در 4 قدم ساده

شروع اس ام اس مارکتینگ در 4 قدم ساده

و حالا بیایید شروع کنیم و از دست روی دست گذاشتن دست بکشیم. برای شروع این روش بازاریابی فرآیند پیچیده‌ای پیش رو ندارید، بلکه تنها کافیست چند مرحله زیر را به صورت گام به گام انجام دهید:

۱_ فهرست مخاطبان خود را آماده سازی کنید

اولین گام شما تهیه فهرستی دقیق از مخاطبان خواهد بود. در ابتدا باید پرسونای مخاطبین هدف را تعیین کنید تا بدانید مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند. سپس بررسی نمایید که چه سنی دارند، جنسیت آن‌ها چیست، در کدام شهرها زندگی می‌کنند و حتی علایق و نیازهای آن‌ها چیست، حالا بر اساس این اطلاعات فهرست را جمع بندی کرده و شماره تماس‌ها را آماده نمایید.

۲_ ابزار مناسبی را انتخاب کنید

در دومین مرحله از اس ام اس مارکتینگ باید ابزار مناسبی را برای اجرای این کمپین انتخاب نمایید. منظورمان از ابزار همان سیستم‌های پیامکی هستند که عملیات ارسال پیام انبوه را انجام می‌دهند. این سیستم‌ها با هزینه مشخصی در اختیارتان قرار گرفته و باید تا حد امکان در انتخاب آن‌ها از لحاظ عملکرد دقت نمایید.

۳_ متن خود را نگارش کنید

و اما می‌رسیم به مهمترین مرحله یعنی نوشتن متنی که قرار است مخاطبان شما را ترغیب کند. متن شما کوتاه است اما باید به شیوه حرفه‌ای نگارش شود تا تاثیرگذاری کافی را داشته باشد. پس بهتر است نگارش متن پیام را به یک نویسنده یا تبلیغ نویس حرفه‌ای بسپارید. پس از اتمام نگارش دکمه ارسال را فشار دهید تا پیامتان در کثری از ثانیه مقابل دید ده‌ها هزار مخاطب قرار گیرد.

۴- تحلیل و آنالیز فراموشتان نشود

اگر فکر می‌کنید با زدن دکمه ارسال اس ام اس مارکتینگ به پایان رسیده است باید بگویم که عجله نکنید، هنوز مرحله مهمی باقی مانده است به نام تحلیل و آنالیز! در این مرحله شما باید موفقیت کمپین خود را آنالیز کنید.

برای انجام این کار باید به نرم افزار یا سیستم ارسال پیام وارد شوید و میزان کلیک و نرخ تبدیل کمپین پیامکی خود را بررسی نمایید تا بدانید این کار تا چه اندازه بر روی رشد کسب و کارتان تاثیر داشته است. اینگونه متوجه نقاط ضعف و قوت خود نیز خواهید شد.

۷ راهکار شگفت انگیز و کارآمد برای موفقیت در اس ام اس مارکتینگ

۷ راهکار شگفت انگیز و کارآمد برای موفقیت در اس ام اس مارکتینگ

گفتیم که اس ام اس مارکتینگ بسیار ساده و آسان است، اما نه آنقدر ساده که به اصول و راهکارهای آن بی توجه باشید. به همین دلیل در زیر بهترین راهکارهای موفقیت در این روش بازاریابی را معرفی نموده‌ایم:

۱_ وقت شناس باشید

تا به حال شده به فردی ساعت یک نیمه شب زنگ بزنید؟ احتمالا خیر، چون این کار را در تایم مناسب‌تری انجام می‌دهید تا ایجاد مزاحمت نشود. در بازاریابی پیامکی نیز این اصل کاملا صدق می‌کند، شما باید وقت شناس باشید و برای تایم مشتریان ارزش قائل شوید. برای مثال گفته شده که در کشور فرانسه ارسال پیام‌های تبلیغاتی بعد از ساعت ۱۰ شب و در روزهای تعطیل مجاز نیست. بهتر است شما نیز برای احترام به مشتری از همین قاعده پیروی کنید.

۲_ اجازه بگیرید، ورود بی اجازه ممنوع!

بی اجازه وارد گوشی موبایل مشتریان خود نشوید! در اجرای کمپین اس ام اس مارکتینگ اجازه گرفتن از مشتری بسیار مهم است و باید این کار را در همان ابتدای ورودشان به سایت و وارد کردن شماره تلفنشان انجام دهید. چون اینکه کاربری به سایت شما وارد شده به این معنی نیست که اجازه داده برای او پیامک ارسال کنید و بهتر است بدون مجوز این کار را انجام ندهید.

۳_ حرفه‌ ای بنویسید

مهمترین بخش اس ام اس مارکتینگ نگارش متن پیام است. پیام شما باید شروعی جذاب داشته و کوتاه و مختصر باشد. اما در عین حال پیام تبلیغاتی را نیز به مخاطب ارائه داده و ترغیب کننده باشد. پس همه این موارد و نکات را در نگارش یک متن حرفه‌ای در نظر بگیرید.

۴_ نیاز مخاطب را در نظر بگیرید

اگر پیامک هیچ فایده‌ای برای مشتری نداشته باشد بهتر است کلا ارسال نشود. پیام شما باید برای مشتری فایده داشته و براساس نیازهای او نگارش شود. پس در نظرگیری نیاز مخاطبان را فراموش نکنید.

۵_ حس ضرورت ایجاد کنید

پنجمین راهکار ما به شما توصیه می‌کند که در مخاطب حس ضرورت ایجاد کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که ایجاد کردن حس ضرورت در مخاطب سبب می‌شود نرخ تبدیل کمپین‌های بازاریابی به شدت افزایش داشته باشد. برای مثال می‌توانید در پیامک‌های خود به مخاطب پیشنهاد یا تخفیفی بدهید، اما زمانی را برای به اتمام رسیدن مهلت تخفیف در نظر بگیرید تا در مشتری حس فوریت و ضرورت ایجاد شود.

۶_ با مخاطب صمیمی شوید

دیگر راهکاری که به موفقیت کمپین اس ام اس مارکتینگ کمک می‌کند ایجاد حس صمیمیت است. لحن شما باید صمیمی باشد تا بتوانید با مشتری ارتباط موثر‌تری برقرار کرده و اصطلاحا راه نفوذ به قلب او را پیدا کنید.

۷_ و در آخر، نام برندتان را ذکر کنید

در این روش بازاریابی پیامک شما توسط شماره‌های چند رقمی بی نام و نشان برای مخاطب ارسال می‌شود. پس او از کجا باید بداند این پیامک از طرف چه کسی برای او ارسال شده؟ در نتیجه بهتر است حتما نام برندتان را در متن پیامک تبلیغاتی به کار ببرید و این کار را به هیچ عنوان از قلم نیندازید.

اس ام اس مارکتینگ برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

اس ام اس مارکتینگ برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟

اگر شما نیز از صاحبان کسب و کار هستید احتمالا بارها این سوال را از خود پرسیده‌اید. به طور کلی این روش بازاریابی برای هر کسب و کاری که می‌خواهد به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی داشته باشد و موفقیت زودهنگام خود را رقم بزند مناسب است. پس ما این روش را به تمامی کسب و کارها توصیه می‌کنیم.

برای مثال یک رستوران برای معرفی غذاها و منوی جدید و رزرو میزهای خود قطعا به پیامک مارکتینگ نیاز خواهد داشت. یا یک آنلاین شاپ برای ارسال کد‌های رهگیری و اطلاع دادن تخفیفات از بازاریابی پیامکی استفاده خواهد کرد. حتی یک آژانس هواپیمایی نیز برای اطلاع دادن قیمت بلیط‌ها و وضعیت آب و هوا بارها و بارها از روش ارسال پیامک کوتاه استفاده می‌نماید.

پس این نوع بازاریابی قطعا برای هر کسب و کاری مناسب و لازم است. اما ممکن است درصد اهمیت آن برای برخی کسب و کارها بیشتر باشد، چرا که نقطه حیات بعضی از بیزینس‌ها به این روش بند خواهد بود.

درون اپلیکیشنی

 کلام آخر

در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی مزایا و نحوه اجرای اس ام اس مارکتینگ پرداختیم. به طور کلی این روش تاثیر فوق العاده‌ای در رشد نرخ تبدیل و جذب مشتری خواهد داشت. به همین دلیل می‌تواند کسب و کار شما را در کوتاه‌ترین زمان ممکن رشد دهد. در نهایت به هیچ عنوان تاثیرات شگفت انگیز آن را دست کم نگیرید. شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات طراحی سایت، سئو و شبکه‌های اجتماعی در خدمت مشتریان عزیز می‌باشد. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول
اس ام اس مارکتینگ یا ایمیل مارکتینگ؟ کدام یک بهتر است؟

این دو روش بازاریابی شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما از لحاظ اثرگذاری می‌توان گفت که بازاریابی پیامکی بهتر است.

بازاریابی پیامکی برای چه کسب و کارهایی ضروری است؟

این روش برای کسب و کارهایی مثل فروشگاه اینترنتی، آژانس‌های مسافربری، آموزشگاه‌ها، کافه و رستوران‌ها بیشترین ضرورت و اهمیت را خواهد داشت.

اس ام اس مارکتینگ بازاریابی برونگراست یا درونگرا؟

این روش نوعی بازاریابی برونگرا به شمار می‌رود، چون هنگام اجرای آن این ما هستیم که سعی می‌کنیم با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.

اس ام اس مارکتینگ بهتر است یا تلفن مارکتینگ؟

هردو مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما از آن جهت که اکثریت مردم علاقه زیادی به برقراری تماس تلفنی ندارند، می‌توان گفت که بازاریابی پیامکی تاثیرگذاری بیشتری دارد.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

4 پاسخ

    1. سلام دوست گرامی برای هر حوزه ای میشه استفاده بشه و سرعت تاثیر فقط فرق میکنه . کاش حوزه کاریتون رو بیان میکردید بهتر راهنمایی بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *