رپورتاژ آگهی رایگان (Free ad report) این روزها جز پرسرچترین عبارات گوگل بوده است. همه ما وقتی میشنویم چیزی رایگان است قطعا بیشتر به سراغ آن خواهیم رفت. حال فرض کنید رپورتاژ آگهی که گاها میلیونها تومان هزینه دارد رایگان باشد، شگفت انگیز است نه؟
به هر حال رپورتاژ سود زیادی برای وب سایت ما دارد و اگر رایگان باشد هم که دیگر نور علاء نور میشود! حال واقعیت ماجرا چیست؟ آیا چیزی به نام رپورتاژ آگهی رایگان وجود دارد یا این هم چیزی جز تبلیغات دروغین برخی وب سایتها نیست؟ آکادمی مای کاستومر در رابطه با رپورتاژ و بک لینک خارجی به صورت کامل موارد را در دوره سئو خارجی عنوان کرده و باعث رشد و ارتقا شما در سئو میشود.
بیایید تا در ادامه با بررسی دقیقتر این مسئله به این پرسش پاسخ داده و شما را با نکات و راهکارهایی طلایی در این خصوص بیشتر آشنا نماییم. پس تا انتهای این بخش با مجله مای کاستومر همراه باشید. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان و اخذ خدمات با مشاورین و کارشناسان مای کاستومر در تماس باشید.
رپورتاژ آگهی چیست؟ خیلی کوتاه
رپورتاژ آگهی که با نام رپورتاژ خبری نیز شناخته میشود در واقع نوعی آگهی تبلیغاتی بوده که در وب سایتهای مختلف منتشر خواهد شد. در این نوع آگهی شما به شکل نامحسوسی برند خود را تبلیغ کرده و بک لینک میگیرید. در حالی که مشتری اصلا متوجه تبلیغاتی بودن متن رپورتاژ نشده و تصور میکند هدف از نگارش این متن ارائه اطلاعات به او بوده است نه تبلیغهای مزاحم و کلافه کننده!
مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی
و اما چرا رپورتاژ آگهی تا این اندازه مهم است؟ رپورتاژ مهم است چون:
- باعث آگاهی و آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با برندتان میشود.
- افزایش رتبه سایت در گوگل و بهبود سئوی سایت.
- کم هزینه یا گاها رایگان است.
- باعث میشود نام برند شما در صفحات اول گوگل نمایش داده شود.
- به کمک آن میتوانید اعتبار زیادی کسب کنید.
- به برندسازیاتان کمک میکند.
- رپورتاژ شما یک آگهی دائمی است و معمولا هیچگاه از وبسایت انتشار دهنده حذف نخواهد شد.
5 راهکار شگفت انگیز برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان
و حالا برویم به سراغ اصل مطلب که احتمالا شما هم مثل ما در انتظار آن بودهاید. برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان روشهای زیادی وجود دارد که هریک مزایای خاص خود را دارند. در زیر به معرفی بهترین راهکارهای انتشار رپورتاژ خبری رایگان پرداختهایم:
1_ انتشار در ویرگول، دسترسی آسان به هزاران مخاطب با ویرگول!
اولین روشی که به شما توصیه میکنیم استفاده از پلتفرم ویرگول است. در این وب سایت نویسندگان زیادی اقدام به نگارش مطلب و انتشار آن میکنند. شما هم میتوانید رپورتاژ خود را نوشته و در این شبکه اجتماعی منتشر کنید. خدا را چه دیدید، شاید رپورتاژ شما به واسطه ویرگول در لینک یک گوگل قرار گیرد. به هر حال ویرگول جز پربازدیدترین وب سایتهای فارسی زبان است و بسیاری از مطالب آن جایگاه بالایی در نتایج گوگل دارند.
2_ پست مهمان، مهمان وب سایتهای دیگر شوید!
دومین روش انتشار رپورتاژ آگهی رایگان استفاده از پست مهمان است. در این روش سایتی وجود دارد که میخواهد تولید محتوایش به صورت رایگان توسط دیگران انجام شود تا بتواند ورودی و بازدید بیشتری بگیرد. حال شما هم فرصت را غنیمت شمرده و مسئولیت تولید محتوای وب سایت او را بر عهده میگیرید.
اما نه از سر لطف یا در راه رضای خدا! بلکه محتوایی که برای وب سایت او تولید میکنید در واقع همان رپورتاژ خودتان است که انتشار داده میشود. اینگونه نه شما بابت انتشار رپورتاژتان هزینه پرداخت میکنید و نه سایت مورد نظر برای تولید محتوایش، چه مذاکره دو سر بردی!
3_ وبلاگ بسازید، روشی قدیمی اما موثر!
برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان میتوانید به واسطه بلاگفا برای خود وبلاگ بسازید. سپس خودتان در وبلاگ خودتان رپورتاژ خودتان را منتشر کنید! خوب اینگونه از خودتان که بابت انتشار آگهی هزینه نمیگیرید، درست است؟ پس بازهم همه چیز رایگان میشود.
4_ انتشار در سایت خبر رسمی، نظریه کم طرفدار!
شما میتوانید در وبسایتهای خبر رسمی نیز رپورتاژ خود را به صورت رایگان نشر دهید. چون این وبسایتها معمولا بابت این کار هزینهای را دریافت نخواهند کرد. اما چرا این روش یک نظریه کم طرفدار است؟ چون بک لینکهای این وبسایتها نو فالو هستند و برای تبدیل کردنشان به لینک قابل فالو باید یک هزینه بسیار کم و جزئی پرداخت کنید. پس بابت انتشار آگهی هزینهای نخواهید کرد. اما برای بک لینک گرفتن از این وبسایتها باید کمی سر کیسه را شل کنید.
5_ انتشار در سایت مدیوم، انتخابی ایده آل برای انگلیسی زبانان
و اما آخرین روش انتشار رپورتاژ آگهی رایگان استفاده از سایت پرمخاطب مدیوم است. سایت ویرگول را که میشناسید؟ مدیوم در واقع همانند ویرگول است، با این تفاوت که انگلیسی بوده و برای انگلیسی زبانان طراحی شده است. پس اگر سایت انگلیسی دارید حتما برای اشتراک گذاری آگهی خود از وبسایت مدیوم کمک بگیرید.
رپورتاژ آگهی رایگان، خوب یا بد؟
رپورتاژ آگهی رایگان روشی ایده آل است که میتواند رتبه سئوی وب سایت شما را بهبود ببخشد. اما اینکه به طور کلی خوب است یا بد را برخی فاکتورهای مختلف تعیین میکنند که باید به آنها توجه کنیم. پس این روش در صورتی مفید است که:
- موضوع سایت انتشار دهنده با موضوع وب سایت خودتان یکی بوده یا حداقل مرتبط باشد. چون انتشار رپورتاژ سایت لوازم آرایشی در سایت فروش لوله و اتصالات و وسایل ساختمان هیچ فایدهای ندارد.
- سایت مورد نظر از اعتبار بالایی برخوردار باشد.
- رپورتاژ در صفحات اصلی وب سایت منتشر شود.
- لینکهای سایت انتشار دهنده فالو باشند نه نو فالو…
- رپورتاژ شما به صورت دائمی در وبسایت مورد نظر قرار بگیرد.
نوع رپورتاژ | مزایا | معایب |
---|---|---|
رپورتاژ رایگان | – هزینهای ندارد. | – امکان دیدهشدن کمتر و محدودیت در کیفیت. |
– میتواند به عنوان یک تولید محتوای تبلیغاتی معتبر عمل کند. | – ممکن است در سایتهای کماعتبار منتشر شود. | |
– مناسب برای تست بازار و سنجش بازخورد. | – ممکن است زمان و انرژی بیشتری برای جستجو لازم باشد. | |
رپورتاژ پولی | – کیفیت بالاتر و قرارگیری در سایتهای معتبر. | – هزینهبر است. |
– افزایش قابل توجهی در دیدهشدن و ترافیک سایت. | – ممکن است نتایج فوری نداشته باشد. | |
– امکان هدفگذاری دقیقتر و جذب مخاطب خاص. | – رقابت با سایر برندها در همان کانال. |
اگر به دنبال دریافت خدمات سئو به طور کامل هستید، از جمله سئو خارجی، درج رپورتاژ، و بهینهسازی محتوا، آژانس مای کاستومر بهترین گزینه برای شماست. این آژانس با تیمی متخصص و مجرب، راهکارهای متنوع و موثری را ارائه میدهد که به بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو کمک خواهد کرد. با کادر حرفهای و تجربه فراوان، مای کاستومر میتواند نیازهای خاص شما را شناسایی و با ارائه استراتژیهای مناسب، شما را در دستیابی به اهداف دیجیتال مارکتینگ یاری کند.
رپورتاژ آگهی ارزان بِه از رپورتاژ آگهی رایگان! آیا درست است؟
بالاخره پولی یا مفتی و مجانی؟ سوال خوبی پرسیدید. گرچه رپورتاژ رایگان روش جالبی است اما گاها تاثیر گذاری کافی را ندارد. چون سایتهای رایگان انتشار دهنده معمولا ترافیک بالایی ندارند و ویرگول و مدیوم و اینها هم که روشهایی موقتی هستند.
پس برای انتشار آگهی بهتر است این کار را به وبسایتهایی بسیار پربازدید و دارای اعتبار و رتبه بالا محول کنید. این وبسایتها هم که همه پولی هستند، اما ارزشش را دارد. پس به طور قطع رپورتاژ ارزان بهتر از رپورتاژ آگهی رایگان است. حال برای اینکه هزینههای رپورتاژ خبریاتان را کاهش داده و این کار را به ارزانترین حالت ممکن انجام دهید نکات مهم زیر را در نظر داشته باشید:
- تخفیف بگیرید، برخی سایتها در مناسبتهایی خاص رپورتاژ شما را با تخفیفاتی عالی انتشار میدهند.
- به سراغ سایتهای متوسطی بروید که بازدید مطلوبی هم دارند. چون سایتهایی با رتبه بسیار بالا هزینه گزافی را از شما دریافت خواهند کرد.
- محتوای آگهی را خودتان نگارش کنید، چون نویسندهها در راه رضای خدا برایتان نمینویسند!
- انتخابتان بستههای رپورتاژی باشد نه رپورتاژهای تکی، چون اینگونه با پرداخت هزینه کمتر آگهی شما در چندین رسانه معتبر منتشر میشود.
در این مطلب از مجله مای کاستومر به بررسی بهترین روشهای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان پرداختیم. به طور کلی این روش برای وبسایتهای نوپا که هنوز درآمد چشمگیری ندارند بهترین و مناسبترین گزینه است و میتواند نتایج فوق العادهای در پی داشته باشد. شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات سایت، سئو و شبکههای اجتماعی در خدمت شما عزیزان است. برای دریافت مشاوره اختصاصی رایگان با مشاورین ما در تماس باشید.
رپورتاژ آگهی رایگان را به برندهایی توصیه میکنیم که نیاز چندانی به لینکهای قابل فالو نداشته و هدفشان از این کار صرفا شناخته شدن و شهرت هرچه بیشتر است.
در سالهای گذشته مطالبی در این خصوص منتشر شد، اما مقالات خبری ویرگول همچنان به قوت خود باقی بوده و آینده آنها نیز قابل پیش بینی نیست.
بله، و این روش را به برندهایی توصیه میکنیم که مخاطبان بین المللی دارند.