myc-logo1

رپورتاژ خبری چیست؟ تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو

رپورتاژ خبری چیست؟ تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو
رپورتاژ خبری
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری (Advertorial) یک نوع تبلیغات به‌صورت یک گزارش و خبر در سایت ها می‌باشد. این تبلیغات علاوه بر اینکه از نظر هزینه به‌صرفه است، باعث پیشرفت وب سایت شما نیز می‌شود.

به بیان ساده باید گفت که رپورتاژ آگهی همان طور که از نام آن پیداست یک شکل از آگهی بوده که در قالب گزارش تهیه‌شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق همین تعریف، متن رپورتاژ آگهی باید کاملا بی‌طرفانه برای مخاطب نوشته شود.

شما می‌توانید با استفاده از انتشار رپورتاژ خبری در سایت‌های پربازدید، برنامه تبلیغاتتان را به کاربران اطلاع دهید. علاوه بر این می‌توانید باعث ارتقا رتبه وب سایتتان شوید. برای مثال اگر کلمه کلیدی شما *میز* است، با استفاده از رپورتاژ مناسب می‌توانید این کلمه را در صفحات اول گوگل به نمایش بگذارید.

انواع روش های تبلیغات

انواع روش های تبلیغات

در این بخش مهمترین روش های تبلیغات برای جذب مخاطبان را معرفی می‌کنیم:

1. تبلیغات بنری

تبلیغات بنری، نوعی تبلیغات است که از بیلبوردهای دیجیتالی کوچک یا بنرهایی تشکیل شده است که در اطراف پست های وبلاگ، صفحات جستجوی کلمات کلیدی، وب‌سایت‌ها و غیره قرار می‌گیرند.  تصاویر متحرک نیز نوعی از تبلیغات بنری محسوب می‌شوند. تبلیغات بنری معمولاً به شکل بنرهای افقی در بالای صفحه یا به عنوان یک بنر عمودی در حاشیه های کناری صفحه قرار می‌گیرند. تبلیغات بنری برای بیان یک داستان بصری سریع و در عین حال نشان دادن هویت برند، عالی هستند. تبلیغات بنری معمولاً  بصری با متن بسیار کم هستند، و برای جلب مخاطبان ایده‌آل هستند.

2. تبلیغات ویدیویی

تبلیغات ویدیویی از روشهای بسیار محبوب در محیط بازاریابی دیجیتال امروزی هستند و منطقی است که چرا! تبلیغات ویدیویی، جذاب، سرگرم‌کننده و برای بیان موضوع‌های ترند و رایج هستند که ممکن است یک تبلیغ بنری نتواند در آن زمینه به اندازه کافی گویا و جذاب باشد.

3. تبلیغات اپلیکیشنی

تبلیغات موبایلی یا اپلیکیشنی به سرعت در حال تبدیل شدن به یک روش جدید و پر بازده است زیرا افراد بیشتری نسبت به قبل از محتوای آنلاین و نرم‌افزارهای متنوع از طریق تلفن همراه خود استفاده می کنند. تبلیغات اپلیکیشنی به زبان ساده تبلیغاتی است که برای پخش حین استفاده از یک نرم‌افزار استفاده می‌شود. برای اکثر برندها، تبلیغات اپلیکیشنی مبتنی بر ویدئو، موشن و بنر، برای جذب مخاطبان جدید است.

4. تبلیغات محلی

این نوع تبلیغات به معنای معرفی خدمات ما در دایرکتور‌ی های محلی و وبسایت‌های مرتبط با حوزه جغرافیایی خدمات ما است. این روش کمک می‌کند مشتریان هدف در حوزه جغرافیایی خود را به راحتی پیدا کرده و آنان را به مشتری وفادار تبدیل کنیم. به روش‌های فوق روش‌های مستقیم تبلیغات گفته می‌شود. اما منظور از روش‌های مستقیم و غیر مستقیم چیست؟ رپورتاژ آگهی در کدام دسته بندی قرار دارد؟

روش های مستقیم تبلیغات کدامند؟

روش های مستقیم تبلیغات همانطور که از عنوان آن مشخص است ذهن کاربران را به شکل کاملا مستقیم به طرف آشنایی با محصولات و یا خدمات مدنظر سوق می دهد.برای مثال بنر های دیجیتال که به فراوانی در وب سایت های مختلف قابل مشاهده است نوعی تبلیغ مستقیم به حساب می آید از این رو تمامی کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت ها همواره این قبیل از بنر ها را با توجه به نیازهای خود دنبال می کنند. بنر های دیجیتال نوعی تبلیغ آنلاین هستند که در فضاهای مجازی و شبکه های اینترنتی به تعداد بسیار زیاد یافت می شوند. در شبکه های اجتماعی برخی از تبلیغات در شکل پست های متفاوتی ظاهر می گردند که طراحی این پست ها از اهمیت بالایی برخوردار است از این رو می بایست به مرحله طراحی بیش از پیش توجه و دقت لازم را داشت تا بتوانید در کوتاهترین زمان ممکن بهترین نتیجه را دریافت نمایید. روش های مستقیم تبلیغات در کنار مزایای فراوانی که دارد معایبی هم نیز دارد.امروزه با توجه به انتشار بیش از حد تبلیغات مستقیم در فضاهای مجازی موجب شده است که کاربران این شبکه ها تمایلات خود را برای دنبال کردن این دسته از تبلیغات از دست بدهند. تبلیغات مستقیم سبب دلزدگی بسیاری از کاربران شده است که همین دلزدگی می تواند رکورد های متفاوتی را برای انواع کسب و کارها به دنبال داشته باشد از این رو تمامی صاحبان کسب و کار ها همواره به دنبال روش های غیر مستقیم تبلیغات هستند تا از این طریق بهتر و جذاب تر بتوانند معرفی محصولات و خدمات خود را انجام دهند.

انواع روش های غیر مستقیم تبلیغات کدامند؟

روش های غیر مستقیم نیز همانند روش های مستقیم تبلیغات از انواع متنوعی برخوردار هستند که می بایست با توجه به نیاز ها و موقعیت های شغلی خود بهترین نوع را انتخاب نمایند.یکی از روش های غیر مستقیم تبلیغات استفاده از انواع رپورتاژ ها است که می تواند بهترین گزینه برای معرفی گسترده محصولات و یا خدمات باشد.رپورتاژ ها نیز در دو دسته کلی جای می گیرند.
  • رپورتاژ آگهی و یا رپورتاژ ادز
  • رپورتاژ خبری
هریک از انواع رپورتاژ ها مناسب برای نوع خاصی از کسب و کار ها است که تشخیص مناسب ترین نوع رپورتاژ بر عهده مدیر روابط عمومی شرکت ها و یا بنگاه های اقتصادی است. رپورتاژ آگهی نوعی گزارش است که در تمامی سایت های معتبر و محبوب می تواند منتشر شود و انتخاب سایت منتشر کننده کاملا برعهده خود فرد است اما لازم به ذکر است که برای انتخاب بهترین سایت می بایست نکات بسیار مهمی را مد نظر داشته باشد. انواع رپورتاژ چیست؟

انواع رپورتاژ چیست؟

برخی از افراد رپورتاژ را بر اساس نحوه انتشار دسته‌بندی می‌کنند و برخی دیگر باور دارند که بر اساس نوع مخاطب و تبلیغی که انجام می‌شود باید آن را تقسیم کرد. ما در اینجا قصد داریم دسته‌بندی تلفیقی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید بهتر با این نوع محتوا آشنا شوید.

رپورتاژ مالتی مدیا

برخی از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که رپرتاژ آگهی یا رپرتاژ تبلیغاتی را تنها باید به صورت نوشتاری منتشر کرد. در حالی که حتی برندهای بزرگ دنیا از رسانه‌های پر مخاطبی مثل تلویزیون‌های جهانی برای پخش رپورتاژ خبری خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال برنامه‌های بسیار پرطرفداری که برندهای مختلف خودروسازی را با هم مقایسه می‌کنند یا برنامه‌هایی که از یک محصول خاص برای آشپزی استفاده می‌کنند، همه نمونه‌هایی از رپورتاژ تبلیغاتی هستند. گاهی ممکن است با ذوق و شوق فراوان در حال تماشای برنامه‌ای باشید که درحال مقایسه چند تلفن همراه است و مزایا و معایب هر یک را برای شما بررسی می‌کند؛ در این حالت شاید تصور کنید که در حال تماشای یک برنامه کاملا بی طرف هستید که بدون هیچ‌گونه طرفداری فقط به بررسی مزایا و معایب محصولات مختلف می پردازد؛ اما اگر کمی تیزبین باشید، خواهید دید که از معایب یک محصول خاص به سرعت می‌گذرد و آن را ساده می‌پندارد اما در عین حال در بیان معایب محصولات دیگر بسیار بزرگنمایی می‌کند. معمولا موفق‌ترین نوع رپورتاژ آگهی، مالتی مدیا هستند که از کانال‌های مختلفی مثل شبکه‌های اجتماعی، پادکست یا تلویزیون‌های جهانی منتشر می‌شوند. فقط در مورد محل انتشار رپورتاژ باید به‌شدت وسواس داشته باشید. زیرا محل انتشار باید از دیدگاه مخاطب قابل اطمینان باشد. در غیر این صورت تبلیغاتی‌بودن آن را سریعا درک کرده و تصور می‌کند که در حال فریب او هستید. رپورتاژ خبری چیست؟

رپورتاژ خبری چیست؟

رپرتاژ خبری معمولا در سایت‌ها یا کانال‌های خبری و معمولا به شکل معرفی خدمات یا محصولات منتشر می‌شود. نامحسوس بودن این نوع، در اولویت کمتری نسبت به سایر انواع آن قرار دارد. به عنوان مثال تصور کنید که برند شما محصول جدیدی تولید کرده و قصد دارید از آن رپورتاژی منتشر کنید. ابتدا می‌توانید به نیازی اشاره کنید که از مشتری شما رفع می‌کند و در گام بعد از قابلیت‌های محصول جدید خود صحبت کرده و در نهایت محصول‌تان را معرفی کنید. در نوع خبری، مخاطب کمتر احساس می‌کند که قرار است به صورت ناخودآگاه جذب محصول خاصی شود. شما هم نیازی به مخفی‌کردن تبلیغات خود ندارید و قرار است که مخاطب در انتهای کار متوجه آن شده و با رضایت قلبی کامل جذب محصول جدید برند شما شود.

رپورتاژ تبلیغاتی

رپورتاژ تبلیغاتی بیشتر شبیه یک بررسی بی‌طرفانه است. مثلا شما در حال بررسی مضرات آب تصفیه نشده هستید و در نهایت به صورت خیلی غیر مستقیم، به خرید دستگاه تصفیه آب اشاره می‌کنید. به صورت کلی باید ابتدا یک مشکل بزرگ را مطرح کنید و در مرحله بعد راهکارهای مختلفی را برای حل مشکل ارائه دهید و در نهایت اعلام کنید که محصول یا خدمت شما هم می‌تواند این مشکل را برطرف کنید. انواع رپورتاژ خبری چیست؟

انواع رپورتاژ خبری چیست؟

انواع رپورتاژ خبری

توضیحات

رپورتاژ خبری تحلیلی این نوع خبرها به تحلیل عوامل مختلف مربوط به یک خبر می‌پردازند و اغلب توضیحات عمیق‌تری ارائه می‌دهند.
رپورتاژ خبری گزارشی خبرنگاران در این نوع خبرها اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری از مکان‌ها و وقایع به‌دست می‌آورند و گزارش مستندی ارائه می‌دهند.
رپورتاژ خبری اجتماعی در این نوع خبرها، تأکید بر تأثیرات اجتماعی یا جوانب اجتماعی خبر می‌باشد و تلاش می‌شود تأثیرات آن بر جامعه مورد بررسی قرار گیرد.
رپورتاژ خبری علمی این نوع خبرها به توضیح و گزارش اخبار و مطالب مرتبط با دنیای علم و تکنولوژی می‌پردازند و اغلب به زبان ساده‌تری نوشته می‌شوند.
رپورتاژ خبری فرهنگی در این نوع خبرها، به اطلاع رسانی درباره وقایع و موضوعات مرتبط با فرهنگ، هنر، ادبیات و تاریخ پرداخته می‌شود.

مزایای رپورتاژ

مزایای انتشار رپورتاژ خبری

رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی مزایای بسیاری دارد از جمله:

برندسازی

هر کسب‌وکاری برای اینکه بتواند موفق بشود باید در زمینه برندسازی گام بردارد. همچنین اعتبار برند خود را افزایش دهد. با استفاده از رپورتاژ به‌صورت پیوسته شما می‌توانید به یک برند معتبر در برابر کاربران تبدیل شوید.

بهبود سئو

هرقدر سایت‌هایی که از لحاظ جایگاه در گوگل قدرتمندتر باشند به شما بیشتر لینک دهند، اعتبار شما نیز در گوگل بیشتر ارتقا پیدا می‌کند. به عبارتی درصورتی‌که با استفاده از رپورتاژ به سایت خود لینک دهید، گوگل نیز شما را از لحاظ سئویی ارتقا می‌دهد.

دیده شدن بیشتر

آگهی شما در وبسایت‌های پربازدید گذاشته می‌شود. درواقع با درج رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن خدمات و محصولات شما چندین برابر می‌شود.

هزینه بسیار مناسب

تبلیغات همیشه برای شما هزینه خواهد داشت! نکته مهم این است که شما باید تبلیغات خود را به‌صورتی انجام دهید که بازدهی بیشتری برای شما داشته باشد. رپورتاژ خبری با هزینه مناسب می‌تواند کاربران بسیاری را به سمت کسب و کار شما دعوت کند.

در وقع شما با یکبار هزینه مناسب هم محصولاتتان را به کاربران بسیاری نشان دهید و هم وضعیت سئو خود را ارتقا دهید.

مهم ترین نکات انتشار رپورتاژ خبری (Advertorial)

در ادامه با 6 نکته کاربردی و مهم در رابطه با رپورتاژ خبری آشنا می‌شویم:

مقاله بنویسید

اگر به‌صورت مستقیم تبلیغ خود را انجام ندهید، توجه کاربران بیشتر جلب می‌شود. سعی کنید نکات مهمی را به کاربران انتقال دهید.

متن را کپی نکنید

متن رپورتاژ شما باید بسیار یونیک و جذاب باشد. تلاش کنید هیچ جمله‌ای را از جای دیگری کپی نکنید. یونیک بودن متن علاوه بر جذب کاربر تأثیر بسیاری در سئوی سایت شرکتی و یا سئوی فروشگاه اینترنتی نیز خواهد داشت.

محتوای کاربردی بنویسید

اگر محتوای شما کاربردی نباشد، کاربر پس از چند ثانیه از رپورتاژ خبری شما خارج می‌شود. این موضوع نتیجه مثبتی برای شما نخواهد داشت. با توجه به این موضوع محتوا باید به‌صورتی باشد که کاربر برای خواندن آن ترغیب شود. همواره به این نکته دقت داشته باشید که شما باید نیاز کاربر را نیز رفع کنید.

تیتر جذاب بنویسید

مهم‌ترین بخش برای هر محتوایی، تیتر جذاب آن است. برای نوشتن تیتر سعی کنید از کلمات ترغیب‌کننده استفاده کنید.

کوتاه و کامل بنویسید

برخلاف بسیاری که عقیده دارند متن محتوا باید بلند باشد، برای رپورتاژ بهتر است محتوا مختصر باشد. البته درعین‌حال باید نکات مهمی در آن ذکر شود.

از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید

برای اینکه تمرکز محتوای شما مشخص شود باید از کلمه کلیدی مناسبی استفاده کنید. کلمه کلیدی باید با محتوای وبسایت شما همخوانی داشته باشد. برای مثال اگر در حوزه موبایل فعالیت می‌کنید، می‌توانید از کلمه کلیدی خرید موبایل استفاده کنید.

رپورتاژ آگهی رایگان
رپورتاژ آگهی رایگان

رپورتاژ خبری چه ویژگی هایی دارد؟

اما رپورتاژ خبری بدین معناست که گزارش آماده شده فقط می بایست در سایت های خبری منتشر پیدا کند در اینصورت است که می دانید متن رپورتاژ خبری شما عزیزان مورد بازدید تعداد بسیار زیادی از افراد و کاربران قرار می گیرد.سایت های خبری معمولا بهترین گزینه برای انتشار رپورتاژ خبری هستند که در اینصورت رپورتاژ خبری مدنظر شما به راحتی می تواند موجب پیشبرد اهداف کسب و کار مدنظر شما باشد. رپورتاژ خبری می بایست بر طبق اصول و قواعد خاصی تهیه و آماده شود تا در مدت زمان کوتاهی بتواند منجر به رونق بی سابقه شغل و یا حرفه شما عزیزان باشد. رپورتاژ خبری می بایست حتما به صورت شفاف و واضح تهیه شود در صور تیکه رپورتاژ خبری مبهم باشد بدیهی است که هیچ یک از کاربران تمایلی به دنبال کردن آن ندارند.همچنین رپورتاژ خبری می بایست به صورت بسیار ساده و روان تهیه گردد در صور تیکه رپورتاژ خبری ساده و روان باشد تمامی افراد جامعه و کاربران می توانند نهایت بهره و استفاده را داشته باشند. رپورتاژ خبری حتما می بایست طبق قوانی نگارشی تدوین گردد و تمامی اصول نگارشی در آن رعایت گردد.رپورتاژ خبری می تواند نقش بسزایی در پیشرفت مشاغل و حرفه ها داشته باشد تنها در صورتیکه این رپورتاژ خبری کاملا اصولی تهیه شود.ساختار رپورتاژ خبری بسیار مهم است از این رو می بایست نهایت دقت را در ساختار رپورتاژ خبری داشته باشید. افرادی که قصد تهیه و آماده سازی متن رپورتاژ خبری را دارند می بایست کاملا حرفه ای و با تجربه باشند.در غیر اینصورت حتما ضروری است که آموزش های مربوط به آماده سازی رپورتاژ خبری را  گام به گام دنبال نمایید.در این بین لازم به ذکر است که بسیاری از شرکت های تبلیغاتی دیجیتال امروزه در حوزه تدوین رپورتاژ خبری فعالیت های گسترده دارند و به راحتی می توانید سفارش رپورتاژ خبری خود را در این دسته از شرکت ها به ثبت برسانید. موارد مهم برای نوشتن رپورتاژ خبری جذاب

موارد مهم برای نوشتن رپورتاژ خبری جذاب

  • ساده و روان‌نویسی
  • کال تو اکشن صحیح
  • رعایت اصول نگارشی
  • انتخاب موضوع جذاب
  • برندسازی و آگاهی از برند
  • کیفیت بالای محتوای متنی
  • محتوا نویسی بر اساس مخاطبان

تأثیر رپورتاژ آگهی در سئو سایت

یکی از بهترین راه‌ها در سئو سایت انتشار رپورتاژ آگهی است. با انتشار رپورتاژ در سایت‌های دیگر، این سایت ها به شما لینک فالو می‌دهند. ازآنجایی‌که مطلب شما همیشه در صفحه اول گوگل است و سایت منتشرکننده اعتبار خوبی دارد، وضعیت سئوی سایت شما بسیار بهتر می‌شود.

تعرفه و قیمت رپورتاژ آگهی

انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغات است. هم اینکه می‌توانید پیام خود را به کاربران بسیاری برسانید و هم در سایت‌های پربازدید محتوا و بنرد شما به نمایش درمی آید و این موضوع منجر به بهبود سئوی سایت شما می‌شود.

هر سایتی برای نمایش رپورتاژ، هزینه خاصی را دریافت می‌کند. برای انتخاب سایت معمولاً قدرت دامنه و قدرت صفحه ‌سایت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. معمولاً سایت‌هایی که قدرت دامنه بیشتری دارند، میزان تعرفه شان بیشتر است. تعرفه رپورتاژ در سایت‌های ایرانی از 300 هزار تومان تا 10 میلیون تومان بسته به نوع سایت، متفاوت می‌باشد. ما در مای کاستومر برای این مهم کنار شما هستیم.

سوالات متداول
طول محتوای رپورتاژ آگهی باید چقدر باشد؟

طول محتوای رپورتاژ حداقل باید ۱۰۰۰ واژه باشد. سعی کنید یک محتوای جامع و کامل برای رپورتاژ درنظر بگیرید. 

لینک‌های موجود در رپورتاز آگهی باید فالو باشد یا نوفالو؟

حتما باید از لینک‌های فالو استفاده کنیم. هر لینک فالو از یک سایت مرتبط با قدرت دامنه بالا موجب افزایش اعتبار و رتبه سئویی سایت ما خواهد شد. 

آیا سایتی که برای انتشار رپورتاژ انتخاب می‌کنیم باید با حوزه کسب و کار ما مرتبط باشد؟

بله حتما. در غیر اینصورت نتیجه خوبی کسب نمی‌کنیم و حتی ممکن است توسط ربات‌های گوگل جریمه شویم. 

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *