myc-logo1

تبلیغات در اپلیکیشن ها، روش های موثر استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشنی

تبلیغات در اپلیکیشن ها، روش های موثر استفاده از تبلیغات درون اپلیکیشنی
تبلیغات درون اپلیکیشنی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

همین حالا به صفحه اصلی موبایلی که در دستتان است نگاهی بیندازید و ببینید چند اپلیکیشن برروی آن دارید. بله، می‌دانیم، احتمالا شما نیز مانند میلیون‌ها کاربر ایرانی حداقل برنامه‌هایی مثل اسنپ، دیوار، شیپور و … را بر روی تلفن همراه خود نصب کرده‌اید.

حال همین مسئله به تنهایی نشان می‌دهد که استفاده از برنامه‌های موبایلی این روز‌ها چقدر رایج گردید است. به طوری که هر کاربر ممکن است ساعت‌ها در طول روز مشغول استفاده از آن‌ها باشد. حال رایج شدن اپلیکیشن‌ها برای ما یک فرصت طلایی جدید می‌سازد، و آن هم چیزی نیست جز تبلیغات درون اپلیکیشنی! روشی موثر که می‌تواند بازدهی فوق العاده‌ای داشته باشد.

در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر قصد داریم شما را با این روش تبلیغات بیشتر آشنا کرده و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس تا انتهای این قسمت جذاب همراه مای کاستومر باشید.

تبلیغات درون اپلیکیشنی چیست؟ (in-app advertising)

تبلیغات درون برنامه‌ای به نوعی از تبلیغات گفته می‌شود که به کاربران اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند. در این روش تبلیغ دهنده به ناشر و توسعه دهنده اپلیکیشن هزینه مشخصی را پرداخت می‌کند تا در ازای آن تبلیغاتش نمایش داده شود. این روش تبلیغاتی این روزها به انتخاب اول بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده است.

مزایای فوق العاده تبلیغات درون اپلیکیشنی

مزایای فوق العاده تبلیغات درون اپلیکیشنی

تبلیغات درون برنامه‌ای، خوب یا بد؟ موثر یا بدردنخور؟ چه سوال خوبی! پاسخ فقط یک کلمه است، قطعا بدردبخور!

این روش با مزایای بسیاری همراه بوده که می‌توانند تاثیرات فوق العاده‌ای بر روی کسب و کار شما داشته باشند. در زیر به بررسی مزایای تبلیغات درون برنامه‌ای پرداخته‌ایم:

  • بازدهی فوق العاده بالایی دارد.
  • در این روش می‌توانید مخاطبین خاصی را مورد هدف قرار دهید.
  • تبلیغات درون برنامه‌ای هزینه کمتری را در بر گرفته و روشی مقرون به صرفه است.
  • در مدت زمان کوتاهی شما را به نتیجه می‌رساند.
  • در انواع مدل‌ها قابل اجراست.
  • فرآیند ساده‌ای دارد.
  • با استفاده از این روش می‌توانید به طیف بسیار وسیعی از کاربران دسترسی داشته باشید.

معرفی بهترین انواع تبلیغات درون اپلیکیشنی

معرفی بهترین انواع تبلیغات درون اپلیکیشنی

تبلیغات برنامه ای انواع مختلفی دارد که در زیر به معرفی بهترین آن‌ها پرداخته‌ایم:

۱_ تبلیغات پاپ آپی

در این روش تبلیغات به صورت ناگهانی به کاربران نمایش داده می‌شوند. مثلا هنگامی که کاربر در حال باز کردن برنامه است قبل از هر چیزی برای او یک ویدئوی تبلیغاتی نمایش داده می‌شود.

این نوع تبلیغات معمولا بازدهی مطلوبی دارند. اما گاها باعث ایجاد مزاحمت برای کاربران شده و این تنها وجه منفی آن‌ها به شمار می‌رود.

۲_ تبلیغات انتقالی یا میان برنامه‌ ای

یکی از بهترین انواع تبلیغات درون اپلیکیشنی تبلیغ انتقالی است. در این روش هنگامی که کاربر در برنامه از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌رود، به او تبلیغات نمایش داده خواهد شد.

برای مثال فرض کنید کاربری در حال استفاده از یک برنامه کالری شمار بوده و می‌خواهد کالری روزانه خود را وارد کند. حال پس از انجام این کار اپ مورد نظر یک ویدئوی تبلیغاتی رژیمی را به او آموزش می‌دهد. تبلیغ انتقالی جز تاثیرگذار‌ترین روش‌های تبلیغات در اپلیکیشن‌ها به شمار می‌رود.

۳_ تبلیغات بنری

همانطور که می‌دانید صفحه موبایل بسیار کوچک‌تر از این است که بخواهید در آن تبلیغات بنری نمایش دهید. اما اگر خلاقیت کافی به خرج دهید می‌توانید پیام تبلیغاتی خود را در همین بنرهای کوچک موبایلی نیز به گوش مخاطب برسانید. پس قطعا تبلیغات درون اپلیکیشنی بنری نیز بی تاثیر نخواهند بود.

۴_ تبلیغات متنی

درست است که تبلیغات بصری و تصویری بیشتر از متون در جلب توجه کاربران موثر هستند. اما به هر حال یک تبلیغ متنی خلاقانه نیز خالی از لطف نخواهد بود. البته توجه داشته باشید که در این روش متن شما باید فوق العاده کوتاه باشد. چون متون تبلیغاتی طولانی حوصله سر بر بوده و کاربر نیز میانه خوبی با آن‌ها ندارد.

۵_ تبلیغات ویدئویی

اگر بگوییم تبلیغات درون اپلیکیشنی ویدئویی قدرتمندترین نوع تبلیغات هستند، اغراق نکرده‌ایم. کاربران ویدئو‌ها را دوست دارند و معمولا از تماشای آن‌ها خسته نمی‌شوند. در این روش شما می‌توانید ویدئوی تبلیغاتی خود را در ازای باز کردن امکانات هر برنامه به کاربر نمایش دهید.

اما توجه داشته باشید که ویدئویتان بیشتر از سی ثانیه نباشد. چون درست است که ویدئو‌ها محبوب‌اند، اما مسلما کاربر دوست ندارد تایم زیادی را برای باز شدن قسمت خاصی از اپ منتظر بماند. پس در این زمینه خلاقانه و منحصر به فرد عمل کنید.

استراتژی تبلیغات

میزان درآمد از تبلیغات درون برنامه‌ ای

شما را نمی‌دانم، ولی من فکر می‌کنم تبلیغات درون اپلیکیشنی یک بازی دو سر برد است. در این بازی ما با تبلیغ دهنده، تبلیغ کننده یا توسعه دهنده اپ و کاربران طرف هستیم. حال تبلیغ دهندگان اگر به شیوه حرفه‌ای عمل کرده باشند قطعا نتایج مطلوبی از این روش کسب خواهند کرد.

اما می‌رسیم به تبلیغ کنندگان یا صاحبان اپلیکیشن، این افراد در ازای نمایش تبلیغات شما هزینه دریافت می‌کنند. آن هم چه هزینه‌های بالایی! اما میزان درآمد آن‌ها به صورت ثابت و قطعی مشخص نیست. چرا که بستگی به عوامل متعددی خواهد داشت.

میزان درآمد از تبلیغات درون برنامه‌ ای

از تایم و نوع تبلیغات گرفته تا جایگاه نمایش آن‌ها، همه و همه در میزان درآمد از تبلیغات درون اپلیکیشنی موثر خواهند بود. اما در حالت کلی هرچقدر که اپ مورد نظر حرفه‌ای‌تر طراحی شده و کاربران بیشتری داشته باشد، قطعا درآمد سازندگان آن نیز بالاتر خواهد بود.

سخن آخر

در این مطلب از مجله مای کاستومر به معرفی و بررسی انواع تبلیغات درون اپلیکیشنی پرداختیم. به طور کلی این نوع تبلیغات این روزها تاثیر شگفت انگیزی در برندسازی، ایجاد آگاهی از برند، جذب کاربر و … خواهند داشت. پس از کنار آن‌ها ساده گذر نکنید. شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات مشاوره دیجیتال مارکتینگ رایگان در خدمت شما عزیزان است. برای دریافت مشاوره اختصاصی با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

تبلیغات درون اپلیکیشنی پاپ آپی بهتر است یا انتقالی؟
قطعا تبلیغات انتقالی بهتر است، چرا که هیچ مزاحمتی برای کاربران ایجاد نخواهد کرد.

هزینه تبلیغات درون برنامه‌ای چقدر است؟
هزینه تبلیغات این چنینی بستگی به موارد مختلفی دارد و در هر اپلیکیشن متفاوت خواهد بود.

تبلیغات درون برنامه‌ای پر بازده‌تر است یا تبلیغات اینستاگرامی؟
هردو پر بازده هستند، اما گاها تبلیغات اینفلوئنسرها در پیج‌های بزرگ، بازدهی بیشتری خواهد داشت.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *