ما همیشه سعی میکنیم در خاطر مشتریان باقی بمانیم. مثلا به آنها تخفیف میدهیم، برایشان محصولات با کیفیت تولید میکنیم، تبلیغات میکنیم و خلاصه از هر دری وارد میشویم تا در قلب مشتریان جای بگیریم. اما سوای همه این روشها، روش خلاقانهتر دیگری نیز وجود دارد که راه نفوذ به قلب مخاطبان را برای شما باز میکند. این روش چیزی نیست جز ارائه هدیه تبلیغاتی!
حال این هدیه باید آنقدر جذاب و خلاقانه باشد، که مشتریان آن را دوست داشته باشند، نه اینکه هدیه را در گوشه قفسه کمدشان رها کنند تا خاک بخورد! خوب است بدانید که خدمات مشاوره برندسازی برای هدایت شما به انتخاب و تهیه بهترین هدیه تبلیغاتی که میتواند نام و برند شما ارتقا ببخشد و نگاه رقیبان و مشتریان را به شما تغییر دهد، توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه میشود.
شما عزیزان با دریافت مشاوره تبلیغاتی با جناب آقای معمارنسب با سابقه بیش از ۱۲ سال مشاوره برندینگ در سطح ایران، نهتنها میتوانید برند خود را متحول سازید بلکه قادر خواهید بود افزایش جذب مشتریان تا ۷۰ درصد را نیز تجربه کنید. برای کسب مشاوره برندسازی موثر از طریق شماره تماس های 17-02126408816 و 487 4777 0912 با ما در ارتباط باشید.
ویدیوی زیر بهترین استراتژیها برای ارائه هدیههای تبلیغاتی خلاقانه و ماندگار را به شما آموزش میدهد. توصیه میکنیم برای تصمیمگیری بهتر در زمینه برندسازی از طریق هدیه تبیلغاتی حتما محتوای زیر را تماشا کنید.
هدیه تبلیغاتی چیست؟
هدیه یا کادوی تبلیغاتی همان چیزی است که باعث میشود مشتری مرتبا به شما فکر کند! اصلا بگذارید آن را اینگونه تعریف کنیم:
” کادوی تبلیغاتی یعنی هدیهای برای جاخوش کردن در قلب مشتریان!”
در واقع شرکتها هدایای تبلیغاتی را با آرم و لوگوی خودشان برای مشتریان ارسال میکنند. به این ترتیب مشتری از برند آنها یک یادگاری جذاب دریافت کرده و هر زمان که به هدیهاش نگاه کند، آن برند را به خاطر میآورد. در نتیجه این باعث میشود برندها مشتریان بیشتری جذب کنند.
حال این هدیه تبلیغاتی میتواند هر چیزی باشد، مثلا همان تقویمی که برخی شرکتها چند روز قبل از عید نوروز به شما هدیه میدهند، یک کادوی تبلیغاتی است. یا مثلا همان خودکاری که لوگوی یک شرکت خاص روی آن حک شده نیز، یک کادو با هدف تبلیغات و بازاریابی است.
مزایای ارائه هدیه تبلیغاتی به مشتریان
طبیعتاً فراهم کردن و تامین چنین هدیههایی زمان و هزینه زیادی را میطلبد. اما چرا؟ چرا باید به مشتریان و مخاطبان چنین هدیههایی بدهیم؟ مخصوصا وقتی برخی از مخاطبان حتی یک بار هم از ما خرید نکردهاند! حال مای کاستومر ارائه کادوی تبلیغاتی به مشتریان را توصیه میکند، چون:
معرفی می شوید
بسیاری از مشتریان اصلا از وجود برند شما آگاهی ندارند و احتمالا نام آن را هم تا به حال نشنیدهاند. اما با ارسال یک هدیه جذاب اول از همه خودتان را به مشتریان معرفی میکنید و اجازه میدهید با برندتان آشنا شوند.
لبخند زیبای مخاطبان!
راستش را بخواهید هیچ چیز به اندازه لبخند مشتریان برای یک کسب و کار اهمیت ندارد. وقتی مشتری لبخند بزند، یعنی شما کارتان را درست انجام دادهاید. حال وقتی فردی یک هدیه زیبا از برند شما دریافت کند، قطعا او را خوشحال خواهید کرد و لبخند جذابی روی صورت او نقش میبندد. مشتری خوشحال هم که میدانید، هم تمایل بیشتری به خرید از شما پیدا میکند و هم احتمالا شما را به اطرافیانش معرفی خواهد کرد.
ماندگاری و جاودانگی برندتان!
هدیه تبلیغاتی اجازه نمیدهد مشتریان شما را فراموش کنند. مثلا فرض کنید یک لیوان کوچک که اسم برندتان روی آن درج شده است را برای مشتری ارسال کردهاید. حال این فرد هر روز در این لیوان زیبا قهوه مینوشد و چه بخواهد و چه نخواهد نام شما هر لحظه در مقابل چشمانش قرار میگیرد. حال این مشتری چگونه میتواند شما را فراموش کند! پس با ارسال کادوی تبلیغاتی، در ذهن مخاطبان جاودانه خواهید شد.
نیاز مشتریان را برطرف می کنید
وقتی برای مشتری هدیهای را میفرستید، در واقع نیازی را از او برطرف کردهاید. مثلا در آستانه عید نوروز، همه به دنبال تقویم سال جدید هستند. حال شما با ارسال این تقویم، میتوانید اولین برندی باشید که این نیاز مخاطبان را برطرف میکند. یا مثلا فرض کنید مشتریان شما معلمان و آموزگاران هستند و اکنون سال تحصیلی آغاز شده است. یک معلم در ابتدای سال تحصیلی به چه چیزی نیاز دارد؟ بله! به یک خودکار یا روان نویس زیبا! پس برایش بفرستید.
محبوبِ قلب ها می شوید
هدیه تبلیغاتی مشتری را خوشحال میکند و قطعا این مشتری برندی که باعث خوشحالی او شده است را بیش از پیش دوست خواهد داشت. پس در قلبش را به روی شما باز میکند و به برند محبوب او تبدیل خواهید شد.
برای انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی، میتوانید به شرکت تبلیغاتی مای کاستومر مراجعه کنید. این شرکت با تجربیات ارزشمند خود، میتواند شما را در انتخاب هدایای متناسب با برند و مخاطبانتان یاری کند. مای کاستومر به شما کمک میکند تا هدایای خاص و خلاقانهای را انتخاب کنید که تاثیر مثبتی بر روی مشتریان بگذارند.
هدیه تبلیغاتی، ایده جذابِ اولین رئیس جمهور آمریکا!
جورج واشنگتن را میشناسید؟ او اولین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکاست. جورج در زمان انتخابات ریاست جمهوری دست به اقدام جالبی زد، او به مردمی که قرار بود رای بدهند، یک پلاک کوچک را هدیه داد. روی این پلاک عکس جورج چاپ شده بود و این اولین کادوی تبلیغاتی در جهان است که برای اولین بار توسط جورج استفاده شد. از قضا جورج واشنگتن در آن انتخابات پیروز شد و توانست رئیس جمهور آمریکا بشود. پس میتوان دریافت که هدیه تبلیغاتی کار خود را کرد و جورج واشنگتن را پیروز میدان کرد. پس اگر میخواهید شما هم مانند جورج در زمینه کسب و کارتان موفق شوید، بودجهای را برای این هدایا در نظر بگیرید.
چگونه هدیه تبلیغاتی را برای مشتری ارسال کنیم؟
یک سوال مهم! فرض کنیم این هدایا را به جذابترین شیوه ممکن آماده کردیم، اما حالا چگونه باید آنها را به دست مشتریان برسانیم؟ خوب بیایید ببینیم چه روشهایی برای انجام این کار وجود دارد:
ارسال مستقیم
اگر آدرس مشتریانتان را در اختیار دارید، میتوانید این هدایا را به صورت مستقیم( با پست) برای آنها ارسال کنید. اینگونه مشتریان خوشحال و البته غافلگیر میشوند.
ارائه در نمایشگاه
برندهای بزرگ حداقل سالی یک بار هم که شده در نمایشگاهها شرکت میکنند. حال اگر شما هم قرار است در نمایشگاهی غرفه داشته باشید، به هر یک از مشتریانی که از غرفهاتان بازدید میکنند یک کادوی تبلیغاتی جذاب بدهید.
اشانتیون دادن
گاهی هم مشتری حضورا از شما خرید کرده است. در این صورت میتوانید به جای تخفیف، هدیه کوچکی را به عنوان اشانتیون به او تقدیم کنید.
هدیه دادن مناسبتی
در برخی مواقع هم هدیه تبلیغاتی را در مناسبات خاص به مشتری ارائه کنید. مثلا در شب یلدا میتوانید یک لیوان زیبا با طرح هندوانه یا انار یلدایی برای مشتریان ارسال کرده و اینگونه به آنها نشان دهید که در هر مناسبتی به یادشان بودهاید.
7 نکته مهم در انتخاب هدیه تبلیغاتی لوکس و جذاب!
کادوی تبلیغاتی تنها زمانی شما را به برند محبوب مخاطبان تبدیل میکند که در انتخاب آن نکات زیر را در نظر گرفته باشید:
خلاقیت ۱۰۰ از ۱۰۰!
اول از همه خلاق باشید! هدیه شما باید جدید و خلاقانه باشد، نه اینکه آن را از روی برندهای دیگر کپی کرده باشید. به عنوان مثال تقویم هدیه جالبی است، اما خلاقانه نیست، چون برندی در دنیا نمانده که از تقویم برای هدیه دادن به مشتریان استفاده نکرده باشد! پس شما کمی ابتکار به خرج دهید و یک هدیه متفاوت و خلاقانه برای مشتریان آماده کنید.
برای انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی، مشاوره خلاقیت و نوآوری مای کاستومر را از دست ندهید. آقای معراج معمارنسب با تکیه بر تجربه ۱۳ ساله و ارائه ایدههای منحصر به فرد و جدید، به شما کمک میکند تا هدایایی را انتخاب کنید که توجه مشتریان را جلب کند. این فرصت عالی است تا برند خود را متمایز کنید و تاثیر مثبتی روی مخاطبان بگذارید.
هدیه تان هم زنانه باشد و هم مردانه!
هدیهای ایده آل است که برای همه افراد مناسب باشد و اصلا هم تفاوتی نداشته باشد که خانمها از آن استفاده کنند یا آقایان، پس هدیهاتان را به گونهای طراحی کنید که بتوانید آن را هم برای خانمها و هم برای آقایان ارسال کنید. اما گاهی هم این نکته را فراموش کنید! مثلا اگر یک برند لوازم آرایشی باشید، قطعا نمیتوانید یک هدیه دو جانبه طراحی کنید، چون مخاطبان شما خانم هستند. پس در چنین مواقعی نیاز نیست که این نکته را رعایت کنید.
قیمت را هم بسنجید
هدیه تبلیغاتی باید قیمت مقرون به صرفهای نیز داشته باشد. یعنی نه آنقدر گران باشد که کسب و کارتان را با چالش مالی روبرو کند، و نه آنقدر ارزان باشد که مشتری تصور کند هدیه بی ارزشی را دریافت کرده است.
روی هدیه انشاء ننویسید
هدیه دفتر انشای شما نیست و نباید روی آن توضیحات زیادی بنویسید. در واقع همین که اسم برندتان روی هدیه درج شود کافیست و دیگر نیازی نیست که شماره تلفن، آدرس شرکت و شعار تبلیغاتیاتان را هم روی آن بنویسید. چون اینگونه زیبایی ظاهری هدیه از بین میرود و مشتری ممکن است آن را نپسندد.
بی نام و نشان بودن ممنوع
حتما به این مسئله توجه کنید که روی هدیهاتان نام برند درج شود. چون ارسال هدیه بی نام و نشان برای مشتری، هیچ منفعتی برای شما ندارد. در واقع شما میخواهید هرگاه مشتری به هدیهاتان نگاه کرد به یاد شما بیفتد، اما با ارسال هدیه بی نام و نشان هرگز چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
هدیه تان زیبا و جذاب باشد
هدیه تبلیغاتی باید بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. پس در طراحی آن دقت زیادی به خرج داده و برای این کار از رنگهای جذاب و زیبا استفاده کنید.
کاربردی بودن هدیه را فراموش نکنید
هدیه بدون کاربرد همان لحظه اول دور انداخته میشود! پس هدیهای را برای مشتری ارسال کنید که کاربردی باشد و هر روز از آن استفاده کند.
بهترین و خلاقانه ترین انواع هدیه تبلیغاتی!
حال که تا به اینجا همراه ما بودهاید، خالی از لطف نیست که شما را با خلاقانهترین هدایای تبلیغاتی نیز آشنا کنیم:
- چتر
- لیوان یا ماگ
- خودکار
- تقویم
- کیف پول
- شانه مو
- عینک آفتابی
- ساک دستی
- فلش
- باکس گل
- دفترچه یادداشت
- هندزفری
- هدفون
- زیورآلات
- ساعت هوشمند
جا کلیدی - اسپیکر
- پاوربانک
مشاوره هدایای تبلیغاتی با مای کاستومر
هدیه دادن و هدیه گرفتن جذاب است! مخصوصا اگر پای یک هدیه تبلیغاتی دلربا در میان باشد. چرا که یک هدیه این چنینی گاها میتواند بیشتر از دهها مدل تبلیغات بر روی مشتریانتان تاثیر بگذارد. به همین خاطر بود که مای کاستومر این بخش را به بررسی این نوع هدیه و مزایای آن برای کسب و کارها اختصاص داد.
شرکت دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر ارائه دهنده خدمات مشاوره تبلیغاتی به شما کمک میکند تا بهترین تصمیم را برای خرید مناسبترین هدیه تبلیغاتی اتخاذ کنید و به این ترتیب وجهه شرکت خود را نزد مشتریان و کارمندان ارتقا بخشید. بنابراین اگر فکر میکنید برای تهیه هدایای تبلیغاتی خلاقانه نیازمند کسب راهنمایی هستید، جناب آقای معراج معمارنسب مشاور متخصص در حوزه برندسازی در خدمت شما است تا شما عزیزان را در این مسیر یاری نماید. برای دریافت مشاوره از طریق شماره تماسهای 17-02126408816 و 487 4777 0912 به طور مستقیم با ایشان در ارتباط باشید.
هدیههای تبلیغاتی میتوانند به ایجاد ارتباط مثبت با مشتریان کمک کنند، وفاداری را افزایش دهند و شهرت برند را تقویت کنند. همچنین، این هدایا به برند شما دیده میشوند و میتوانند به یادآوری خدمات شما در آینده کمک کنند.
میتوانید با تامینکنندگان هدیههای تبلیغاتی تماس بگیرید و جزئیات مورد نظر خود را مانند نوع محصول، طراحی لوگو و رنگها را مشخص کنید. بسیاری از تامینکنندگان این خدمات را ارائه میدهند.
هزینهها بسته به نوع و کیفیت محصول متفاوت است. برخی هدیهها میتوانند قیمت بسیار پایینی داشته باشند در حالی که اقلام لوکس هزینه بیشتری دارند. بسته به بودجهتان میتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.
بله، هدیههای تبلیغاتی میتوانند به افزایش فروش و جذب مشتری جدید کمک کنند. آنها احساس قدردانی را در مشتریان ایجاد میکنند و میتوانند وفاداری بیشتری را ترغیب کنند.