myc-logo1

روابط عمومی و تاثیر آن در بازاریابی + بررسی تعرفه

روابط عمومی و تاثیر آن در بازاریابی + بررسی تعرفه
روابط عمومی
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
4.7/5 - (3 امتیاز)

روابط عمومی در بازاریابی

روابط عمومی (Public relations) یکی دیگر از قسمت های بازاریابی می باشد، که سبب می شود شما رابطه خوبی با سازمان ها، ارگان ها و دیگر افراد جامعه داشته باشید. با داشتن قدرت ارتباطی بالا، باعث ایجاد تصویری مناسبی از خود و سازمان تان می شوید و می توانید در جامعه نفوذ کنید. روابط عمومی بالا سبب می شود که مردم به شما و برندتان اعتماد کنند و گاهی بسیار بیشتر از تبلیغات بر روی مخاطبان تأثیر می گذارد و افراد و سازمان ها را بیشتر به خود جذب می کند. به همین سبب برقراری ارتباط با مخاطبین، لازمه حیاتی تمام سازمان ها می باشد. در این راستا بازاریابان زیادی با استفاده از فعالیت های ارتباطی تلاش می کنند که بر روی نگرش افراد نسبت به سازمان، برند، سلبریتی ها و … تأثیر بگذارند. در این راستا آژانس دیجیتال “مشتری من” با داشتن کارشناسان و متخصصانی در این زمینه تلاش می کند با ارائه خدمات بی نظیر در این حوزه، آگاهی از برند و ایجاد ارتباط مؤثر با مخاطبان را افزایش دهد و با اعمال این خدمات بتواند سهم بیشتری در بازار رقابت به دست آورد.

روابط عمومی چیست ؟ (Public relations)

روابط عمومی به معنای انتشار اخبار یا رویدادهای مهم شرکت و حفظ تصویر برند سازمان است. روابط عمومی ممکن است در قالب یک بیانیه مطبوعاتی شرکت، کنفرانس خبری، مصاحبه با روزنامه نگاران، پست رسانه‌های اجتماعی و بهبود وبسایت سازمان تبلور کند. همچنین روابط عمومی (PR) شامل استفاده از تمام اشکال رسانه و ارتباطات برای ایجاد، حفظ و مدیریت شهرت مشتریان شما است.

وظایف کارشناس روابط عمومی

  • تسلط بر مهارت‌های نوشتاری.
  • مهارت های ارتباطات بین فردی.
  •  تحقیق یکی دیگر از مهارت‌های ضروری یک متخصص روابط عمومی است.
  • مهارت ارتباط با رسانه. یک مهارت کلیدی در روابط عمومی، روابط رسانه‌ای است. رسانه شامل: شبکه‌های تلویزیونی، رادیو، مطبوعات، انتشارات‌ها و … .
  • تسلط بر رسانه های اجتماعی. از تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی گرفته تا تدوین استراتژی و تبلیغات در این شبکه‌ها.

فعالیت های روابط عمومی تیم مای کاستومر

فعالیت های روابط عمومی تیم مای کاستومر

  • چاپ بورشورهای آموزشی
  • اطلاع رسانی به صورت آنلاین
  • نگارش متن سخنرانی مدیران
  • برقراری ارتباط با خبرگزاری ها
  • داشتن روابط مطلوب با رسانه ها
  • دعوت از خبرنگاران در مراسم ها
  • ارزش قائل شدن برای افکار عمومی
  • داشتن نقش حیاتی در شرایط بحرانی
  • شناخت افکار عمومی و جذب این افکار
  • ارائه مشاوره به مدیران و اعضای سازمان ها
  • ارائه انتقادات و مسائل به مسئولان و مدیران
  • برقراری رابطه حسنه بین کارمندان و مدیران
  • اطلاع رسانی به مردم در رابطه با عملکرد سازمان
  • مقابله با شایعه پراکنی و دروغ پردازی در رابطه با سازمان
  • برقراری رابطه مناسب بین سازمان و دیگر سازمان ها و ارگان ها
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و جذب مخاطبان بیشتر در این پلتفرم‌ها.
  • طراحی سایت و سئو وبسایت شما جهت معرفی خدمات، ارتباط راحت‌تر با مشتریان، جذب مخاطبان بیشتر.
 

چه زمانی روابط عمومی در سازمان نقش راهبردی دارد؟

چه زمانی روابط عمومی در سازمان نقش راهبردی دارد؟

زمانی این اتفاق می افتد که روابط عمومی نقش مؤثر و مناسبی در تشکیلات سازمان داشته باشد. گاهی دیده می شود که برقراری ارتباط در قسمت های فرعی سازمانی قرار گرفته و به آن توجه چندانی نمی شود. در این شرایط فعالیت های روابط عمومی، نمی تواند جایگاه راهبردی و مطلوبی در سازمان داشته باشد. هرگاه برقراری ارتباط یک سطح پایین تر از مدیران سازمان قرار بگیرند، می تواند جایگاه راهبردی داشته باشد و نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند.
قیف فروش
قیف فروش

چرا فعالیت های ارتباطی مهم است؟

در ابتدا برای اینکه به اهمیت برقراری ارتباط با مخاطب پی ببریم، به مطالب زیر توجه کنید
  • آژانس های روابط عمومی در طول ۵ سال گذشته، ۳۰% رشد داشته اند.
  • آژانس های بازاریابی در طول ۵ سال گذشته، ۳۰% رشد داشته اند.
  • به گزارش Annenberg بودجه سازمان ها برای حوزه‌های ارتباطی در حال افزایش است.
  • انطباق اهداف شرکت با اهداف بازاریابی
  • دستیابی به اهداف بازاریابی و توسعه برند
  • تجزیه و تحلیل روند بازار و روش های رقبا
  • ایجاد استراتژی های بازاریابی برای بهبود شرایط و افزایش مشارکت مخاطبان
مشاوره رایگان با مای کاستومر  

سخن پایانی

می بینیم که با توجه به اینکه سازمان ها به اهمیت روابط عمومی پی برده‌اند، می‌خواهند بیشتر بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند. با وجود قدرت ایجاد ارتباطات، مدیران بهتر می توانند تصمیم گیری کنند و ضعف های سازمانی کمرنگ‌تر می شود. همچنین جایگاه سازمان بالاتر رفته و افراد زیادی خواستار استفاده از خدمات و محصولات سازمان شما می شوند. بنابراین مسئله روابط عمومی جایگاه مناسبی در تمام صنایع دارد و بایستی از آن برای پیشرفت خود و سازمان بهره برد. برای کسب مشاوره دیجیتال مارکتینگ و بهبود روابط عمومی سازمان خود پیشنهاد می‌کنیم برای مشاوره رایگان با کارشناسان مای کاستومر در ارتباط باشید.
سوالات متداول
منظور از روابط عمومی چیست؟

روابط عمومی رشته‌ای است که با هدف کسب درک، حمایت و تأثیرگذاری بر عقاید و رفتار، به کسب شهرت می‌پردازد. روابط عمومی تلاشی برنامه‌ریزی شده و مستمر برای ایجاد و حفظ حسن نیت و درک متقابل بین یک سازمان و مشتریان آن است.

نقش اصلی روابط عمومی چیست؟

اهداف اصلی آن انتشار اخبار یا برگزاری رویدادهای مهم شرکت است. روابط عمومی ممکن است در قالب یک بیانیه مطبوعاتی شرکت، کنفرانس خبری، مصاحبه با روزنامه نگاران، پست رسانه‌های اجتماعی و… نقش ایفا کند. 

متخصصان روابط عمومی چه می‌کنند؟

متخصصان روابط عمومی تصویر عمومی مثبتی را برای افراد، گروه‌ها یا سازمان‌هایی که نمایندگی می‌کنند ایجاد و حفظ می‌کنند. آنها انتشارات رسانه ای و برنامه‌های رسانه های اجتماعی را برای شکل دادن به درک عمومی از مشتریان خود و افزایش آگاهی از کار و اهداف هر مشتری توسعه می دهند.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
4.7/5 - (3 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *