استخدام ادمین اینستاگرام + چگونه ادمین اینستاگرام حرفه ای شویم؟

استخدام ادمین اینستاگرام + چگونه ادمین اینستاگرام حرفه ای شویم؟
اصول استخدام ادمین اینستاگرام + چگونه ادمین اینستاگرام حرفه ای شویم؟
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
5/5 - (2 امتیاز)

در ویدیو زیر، به طور کامل اصول استخدام ادمین اینستاگرام حرفه‌ای بررسی شده و نکات کلیدی برای انتخاب یک ادمین مناسب ارائه می‌شود. همچنین راهکارهایی برای توسعه مهارت‌ها و تبدیل شدن به یک ادمین حرفه‌ای ارائه شده است. با رعایت این اصول و تکنیک‌ها، می‌توانید در فضای اینستاگرام موفق‌تر عمل کنید.

استخدام ادمین برای اینستاگرام چه شرایطی دارد؟ مطمئنا تا حالا کلمه ادمین اینستاگرام بارها به گوشتان رسیده است. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که ادمین اینستاگرام یعنی چه؟ چه کسی می‌تواند ادمین اینستاگرام شود؟ وظایف ادمین اینستاگرام چیست؟ حقوق ادمین اینستاگرام چقدر است؟ برای اینکه ادمین اینستاگرام شوید باید چه مهارت‌هایی داشته باشید؟ برای پاسخ به این سوالات با ما همراه باشید.

استخدام ادمین اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد تا سرمایه‌گذاری شما درزمینهٔ کسب و کار مسیر درست خود را طی کند و با وظایفی که یک ادمین پیج دارد می‌تواند بازدید پیج شما را افزایش داده و برند شما را درخشان‌تر کند.

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار می‌باشد که بسیاری از کسب و کارها در به کسب درآمد مشغول هستند. فضای اینستاگرام برای توسعه کسب و کار و برند شما بسیار مناسب بوده و خوشبختانه ایده های زیادی در آن وجود دارد. این موضوع موجب می‌شود شما بخواهید با برنامه و نظم بیشتری بخواهید راه توسعه را بپیمایید. از این رو شما نیازمند به یک مدیر خوب و متخصص در این زمینه هستید تا را شما را برای رسیدن به اهدافتان کوتاه تر کند.

در این مقاله همه چیز درباره استخدام ادمین اینستاگرام (Hiring an Instagram admin) را توضیح می‌دهیم.

ادمین اینستاگرام کیست؟

کلمه ادمین به معنای مدیر است. به هر کسی که در فضای مجازی مدیریت یک صفحه یا سایت را داشته باشد ادمین می‌گویند. ادمین اینستاگرام کسی است که مسئولیت مدیریت و تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام را برعهده دارد. علاوه بر تولید محتوا برای صفحه اینستاگرام، ادمین باید با کاربران ارتباط برقرار کرده و با آنها تعامل داشته باشد. به نظرات آنها پاسخ دهد و دایرکت آنها را جواب دهد. در واقع مدیریت تمام کارها مربوط به سایت یا صفحه اینستاگرام برعهده ادمین اینستاگرام است.

هنگامی که شما در اینستاگرام یک پیج ایجاد می‌کنید در حقیقت مدیریت آن پیج و صفحه اینستاگرام بر عهده شماست. می‌توان این گونه تصور کرد که به تعداد تمام صفحات اینستاگرام، ادمین اینستاگرام وجود دارد. مدیریت اینستاگرام ممکن است زن و یا مرد باشد. پیر یا جوان و یا حتی نوجوان باشد. تحصیلات او در هر مقطعی باشد. استعداد و مهارتش بسته به نوع پیج تغییر خواهد کرد. به طور کلی، ادمین پیج اینستاگرام کسی است که پیچ را اداره می‌کند.

استخدام ادمین اینستاگرام، چرا و چگونه؟

به عنوان یک قاعده کلی، ادمین اینستاگرام از راه دور و به صورت غیر حضوری کار می‌کند و می‌توان برای این کار موقعیت‌های تمام وقت یا پاره وقت استخدام کرد. گاهی اوقات برخی از صفحه‌های اینستاگرام در زمینه‌های مختلف برای مدیریت پیج خود ادمین استخدام می‌کنند. معمولا افراد مشهو در زمینه سینما، هنر، ورزش وغیره به دلیل مشغله کاری ادمین استخدام می‌کنند تا صفحه اینستاگرام آنها را اداره کند.

همچنین برخی از کسب و کارها، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها هستند که در صفحه اینستاگرام فعالیت می‌کنند و بسته به نوع فعالیتشان خدماتی ارائه می‌دهند. به همین دلیل به چند ادمین پیج اینستاگرامی نیاز دارند. آنها برای برقراری ارتباط با مخاطبین و خدمت رسانی بهتر مجبورند تا اکانت اینستاگرامی خود را به دست تعدادی ادمین بسپارند. پس ممکن است یک پیج بیش از یک ادمین داشته باشد.

وظایف ادمین اینستاگرام

وظایف ادمین اینستاگرام

بنا بر فعالیت پیج، مسئولیت ادمین پیج می‌تواند ساده و یا کاملاً حرفه ای باشد. ما در اینجا چند مسئولیت که در بین تمام ادمین‌های پیج اینستاگرام مشترک است بیان می‌‌کنیم. پیش از استخدام ادمین اینستاگرام با وظایف او آشنا شوید.

مدیریت پیچ اینستاگرام

ادمین اینستاگرام باید با تمام توان و تخصص خود تلاش کند تا پیج را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. وظیفه او این است که پیج را به سمت کسب و کار مطلوبی برساند. همچنین اگر قصد دارید برند سازی کنید، ضروری است که یک برنامه ثابت و مشخص برای تولید محتوا داشته باشید. اجرای منظم این برنامه تنها در صورت وجود یک مدیریت قوی و تخصصی امکان‌پذیر می‌باشد.

تولید محتوا

این بخش مهم‌ترین وظیفه ادمین پیج می‌باشد. تولید محتوا در اینستاگرام به سه شکل پست، استوری و آی جی تی وی می‌باشد که هر کدام آن‌ها به سه صورت تصویری، متنی و ویدئویی تولید می‌شوند.

برای هر بخش ادمین باید با اصول و ترفندهای سئو اینستاگرام آشنا باشد. به‌طور مثال باید بداند یک محتوای متنی خوب باید صمیمانه، حاوی علائم نگارشی و بدون غلط املایی باشد. یک عکس جذاب باید رنگ و کیفیت مناسبی داشته باشد. یک ویدئوی حرفه‌ای، کم حجم است اما وضوح کافی دارد و در همان ابتدا نظر مخاطب را جلب می‌کند. این‌ها نکاتی است که ادمین اینستاگرام باید کم‌کم در آنها پیشرفت کند.

انتشار پست

ادمین پیج اینستاگرام باید صفحه اینستاگرام را دائما به روز کند. گاهی لازم است صفحه هر روز، به روز شود. مثلا لازم است که یک پیج فروشگاهی برای معرفی محصولات جدید، هر روزه پست‌هایی در پیج قرار دهد. اما در یک پیج آموزشی ممکن است هفته‌ای یک بار پست در صفحه اینستاگرام قرار بگیرد. یا مثلا برای پیج یک انسان مشهور و پر طرفدار، هر از گاهی پیج با انتشار یک خبر به روز می‌شود. انتشار پست به صورت عکس یا ویدیو و انتخاب کپشن مرتبط با موضوع پیج و پست به عهده ادمین اینستاگرام است.

انتشار استوری

برای ارتباط بهتر با مخاطبین در تولید محتوا لازم است که ادمین از استوری استفاده کند. مثلا خبر رسیدن محصولات جدید در یک پیج فروشگاهی و یا شروع ترم جدید در یک پیج آموزشی، یا اخبار مهم در یک پیج خبری موضوعاتی است که ادمین توسط استوری انتشار می‌‌دهد.

ارتباط با مخاطبان

از وظایف دیگر ادمین پیج اینستاگرام، ارتباط با فالوور‌ها و مخاطبان است. این ارتباط به این معنی است که به کامنت‌ها و دایرکت‌ها پاسخ دهد. در برابر سوال‌های مخاطبین با صبر و ادب و احترام جواب دهد. گاهی کامنت‌های توهین آمیز را حذف کند. اشخاص مزاحم را بلاک کند. تمام این‌ها از وظایف یک ادمین پیج اینستاگرام است.

تلاش برای بالا بردن فالوور

بالا بردن فالوور از جمله هدف‌های پیج اینستاگرامی است. پس ادمین وظیفه دارد که از راه‌های مختلف مانند ارتباط با پیج ‌های دیگر، انتشار پست‌های جایزه دار، انتشار پست ‌های جذاب و جالب، استوری‌های متفاوت و مطالب مفید، مخاطب را جذب کند.

سئو اینستاگرام

آشنایی با ابزارهای اینستاگرام

اگر کسی با اینستاگرام آشنایی کامل نداشته باشد؛ نمی‌تواند مدیریت پیج را به درستی انجام دهد. حتی ممکن است مشکلاتی را برای پیج ایجاد کند. این نکته را هنگام استخدام ادمین اینستاگرام در نظر داشته باشید. ادمین باید تمام اطلاعات راجع به اینستاگرام را بداند. مثلا اگر کسی نداند که چگونه از هک شدن پیج جلوگیری کند قطعا نمی‌تواند باعث رشد پیج شود.

کسب درآمد

تمام هدف افراد از راه اندازی پیج کاری، کسب درآمد می‌باشد و همه کارها در راستای این هدف صورت می‌پذیرند. این وظایفی که گفته شد از مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف لازم برای ادمین اینستاگرام می‌باشد؛ اما به‌ طور کلی وظایف دیگری هم در کنار این وظایف می‌توان برای ادمین پیج نام برد از جمله:

  1. نوشتن کپشن یا متن خوانا، جذاب و متناسب با محتوای آپلود شده
  2. پاسخ به دایرکت های ارسال شده
  3. پاسخ به کامنت های پست ها
  4. گذاشتن استوری
  5. افزایش فالوور واقعی
  6. حفظ امنیت پیج و جلوگیری از هک شدن آن
  7. افزایش لایک پست ها
  8. انتشار عکس یا ویدئو، در روزها و ساعات مناسب
  9. استفاده از هشتگ‌های مرتبط
  10. برگزاری مسابقات، چالش‌ها، قرعه کشی، پرسش از مخاطبان و…
  11. تبلیغات در سایر پیج های پرمخاطب و مرتبط با موضوع پیج و در کل تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید، جهت افزایش فالوئر.

درآمد ادمین پیج اینستاگرام

درآمد ادمین پیج اینستاگرام

وظیفه ادمین پیج اینستاگرام بسته به نوع فعالیت پیج متغیر است. کارفرما با توجه به وظیفه ادمین، مقدار حقوق او را مشخص می‌کند. این مقدار می‌تواند بر اساس ساعت کار، حجم کار، میزان تخصص لازم برای کاربران و سابقه کار تغییر کند. سال‌های قبل شغلی به عنوان ادمین اینستاگرام یا تلگرام وجود نداشت. اما امروزه هر شرکتی در شبکه اجتماعی هم حضور دارد و به دنبال یک ادمین ماهر است.

معمولاً فروشگاه‌ها و کسب‌و‌کارها مدیریت پیج را به ادمین‌های دور کار می‌ سپارند تا این کار را به بهترین نحو انجام دهد. حقوق ادمین اینستاگرام تاحدودی به نوع کار، تجربه و سابقه کار ادمین و توافق میان ادمین و کارفرما بستگی دارد. حداقل حقوق ادمین ۵ میلیون نومان است و به ازای پست‌گذاری تخصصی در محصولات فروشگاهی تا ۲۰ میلیون هم می‌رود. هرچه مقدار پست‌ها و محتواها بیشتر باشد و پاسخگویی تمام وقت انجام شود؛ حقوق بالاتری پرداخت می‌شود.

آیا استخدام ادمین اینستاگرام لازم است؟

اگر یک صفحه فروشگاهی یا آموزشی در اینستاگرام دارید باید بدانید که استخدام ادمین اینستاگرام برای بالا بردن و بهبود پیج بسیار مهم است. رشد پیج بستگی به مقدار فعالیت ادمین دارد. نباید قبل از اینکه از مهارت ادمین مطمئن شوید پیج خود را به او بسپارید. اگر شما نسبت به کارهایی که ادمین باید انجام دهد و مهارت و دانشی که باید داشته باشد آگاهی کافی داشته باشید؛ می‌توانید ادمین خوبی انتخاب کنید. در این زمینه از مشاوره راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی کمک بگیرید.

مزایای استخدام ادمین اینستاگرام

مزایای استخدام ادمین اینستاگرام

مزایای زیادی می‌توان برای استخدام ادمین اینستاگرام نام برد اما مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  1. با استخدام ادمین اینستاگرام، پیج کاری خود را به سمت پیشرفت کسب‌وکارتان حرکت خواهید داد.
  2. استخدام ادمین موجب سرعت بخشیدن به پیشرفت درزمینهٔ کاری و برندینگ شما می‌شود.
  3. این کار برای شما نه تنها هدر ندادن پول، بلکه سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود.
  4. مهم‌ترین مزیت استخدام ادمین اینستاگرام این است که وقت شما آزاد می‌شود و می‌توانید زمان خود را روی قسمت‌ها مهم دیگری از کارتان متمرکز کنید.

مهارت های یک ادمین اینستاگرام

مهارت های یک ادمین اینستاگرام

چه مهارت‌هایی را باید هنگام استخدام ادمین اینستاگرام در نظر بگیرید؟ علاوه بر وظایفی که برای یک ادمین پیج نام بردیم، به توانایی‌هایی که باید یک ادمین داشته باشد هم باید توجه کنیم. ادمین اینستاگرام باید مهارت‌‌هایی در زمینه گفت‌و‌گو، نگارش، طراحی و تحلیل داشته باشد. همچنین با خدمات پس از فروش و رفتار با مشتری آشنا باشد.

 به‌طور خلاصه چند مورد از توانایی‌های مورد نیاز یک ادمین را در زیر بیان می‌کنیم:

  1. آشنایی با روش‌های مختلف تبلیغاتی
  2. تسلط نسبی به زبان انگلیسی
  3. تسلط نسبی به نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ

در ادامه سایر توانایی‌ها و مهارتهای مورد نیاز ادمین اینستاگرام را شرح داده‌ایم:

تجربه و دانش کافی یکی از شرایط استخدام ادمین اینستاگرام

روزانه صدها آگهی برای استخدام ادمین پیج اینستاگرام داده می‌شود. اما باید مطمئن شویم کسی که قصد بر عهده گرفتن این وظیفه را دارد از دانش کافی بهره مند باشد. برای رشد پیج تان باید مطمئن شوید که آن فرد به عنوان ادمین تجربه کافی را دارد. البته نباید به دنبال رزومه و سوابق کاری بالایی باشید. چون هر فردی یک زمانی تازه کار بوده است. ادمین با تجربه باید آگاهی درستی از فعالیت پیج داشته باشد و نحوه ارتباط با کاربران را به خوبی بداند.

باید مخاطب را بشناسد و بداند که چگونه اول به دنبال‌کننده‌ها اضافه کند و بعد آنها را به یک مشتری وفادار تبدیل کند.

آشنا بودن با روش ‌های تبلیغ در اینستاگرام

اینستاگرام برنامه‌ای است که برای دیده شدن در آن باید از هر ترفندی استفاده کرد. روش‌های تبلیغاتی مختلفی در اینستاگرام وجود دارد که به پیچ‌ها کمک می‌کند تا دیده شوند و کسب و کار خود را افزایش دهند. هنگامی که قصد استخدام ادمین برای اینستاگرام را دارید باید از تسلط او بر شیوه تبلیغ در اینستاگرام آگاهی کامل داشته باشید.

اگر ادمین با شیوه تبلیغات آشنایی داشته باشد می‌تواند تعداد کاربران را افزایش دهد و هزینه‌های شرکت را برای جذب دنبال‌کننده کاهش دهد. ادمین با استعداد می‌تواند با کم‌ترین هزینه، بیشترین آمار رشد پیج ‌خود را داشته باشد. بنابراین استخدام ادمین اینستاگرام سرنوشت پیج شما را متحول می‌کند.

یادگیری مداوم

یک ادمین موفق باید همیشه به روز باشد. همانطور که می‌دانیم ذائقه کاربران در فضای مجازی همواره در حال تغییر است. که یک ادمین باید بداند که استفاده از روش‌های قدیمی چیزی جز شکست نخواهد داشت. ادمین باید مدام در حال یادگیری باشد. اینگونه افراد، افرادی قابل اعتماد هستند و شما می‌توانید پیج خود را با خیال راحت با آنها بسپارید. زیرا این افراد در رشد پیج شما تاثیر خوبی خواهند داشت و از یادگیری هیچ تکنیکی غافل نمی‌شوند.

داشتن نظم و تعهد کاری در استخدام ادمین برای اینستاگرام

یکی از مهمترین نکات برای استخدام ادمین اینستاگرام، تعهد و منظم بودن است. چون بی نظمی در اداره پیج شما را دچار مشکلات زیادی می‌کند. داشتن تعهد کاری و تخصص کافی در مدیریت پیج اهمیت بسیار زیادی دارد. شخصی که شما به عنوان ادمین اینستاگرام استخدام می‌کنید باید پست‌ها و استوری‌ها را طراحی کند. با داشتن نظم و تعهد این کار در راستای بهتر شدن و موفقیت پیج تان اتفاق می‌افتد.

مشاوره رایگان با مای کاستومر

روش‌ های استخدام ادمین اینستاگرام

استخدام ادمین اینستاگرام به صورت غیرحضوری ریسک‌های به دنبال دارد. اما بیشتر کسب و کارها تمایل دارند تا هزینه کمتری برای ادمین بپردازند. استفاده از ادمین غیرحضوری هزینه آنها را کاهش می‌دهد. استخدام ادمین اینستاگرام به صورت پاره وقت یا تمام وقت نیز صورت می‌گیرد. اما شما برای پیج خود ادمین تمام وقت استخدام می‌کنید یا پاره وقت؟ به نظر شما استخدام ادمین اینستاگرام به صورت تمام وقت درست است یا استخدام به صورت پاره وقت هم مدیریت پیج را به همان شکل انجام می‌دهد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این به نیاز شما و حجم کار شما بستگی دارد. اگر روزانه بیش از دو پست و سه استوری منتشر می‌کنید بهتر است یک ادمین تمام وقت و حضوری استخدام کنید. اما اگر حجم کارتان کمتر است به سراغ ادمین ‌های پاره وقت بروید. شما برای ادمین پاره وقت حقوق کمتری را پرداخت می‌کنید. اما دراین صورت ادمین، به صورت تمام وقت در دسترس شما نیست و ممکن است برای شما دردسرهایی به وجود آید و به مشکلاتی بربخورید. امروزه همه ما از محبوبیت اپلیکیشن اینستاگرام باخبریم.

وقتی وارد این صفحه مجازی می‌شویم با حجم بسیار زیادی از صفحات متنوع روبرو می‌شویم که پیشی گرفتن از این صفحات و افزایش بازدید بسیار مهم است. پس باید دقیقا نکات مهم استخدام ادمین اینستاگرام را بدانیم و بهترین فرد برای مدیریت پیج شما کیست. در این صورت پیج شما به یک پیج محبوب و پرطرفدار تبدیل می‌شود. آیا تا کنون فردی را به عنوان ادمین استخدام کرده‌اید؟ آیا ترجیح می‌دهید این کار را شخصا انجام دهید؟ منتظر شنیدن دلایل و تجربیات شما هستیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در این مسیر همراه شماست.

سوالات متداول
چه کسانی به ادمین اینستاگرام احتیاج دارند؟

بازاریان و صاحبان شرکت‌های بازرگانی و خدماتی، بلاگرها، سلبریتی‌ها و افراد مشهور.

برای ادمین اینستاگرام شدن باید دوره‌های آموزشی سپری کنیم؟

بله. برای آشنایی با جدیدترین و کاربردترین نکات و آموزش‌ها، سپری کردن یک دوره جامع که شامل اصول تولید محتوا، نحوه کار با پلتفرم اینستاگرام، نکات عکاسی و فیلم‌برداری باشد، بسیار مهم است.

یک ادمین اینستاگرام خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک ادمین خوب پر انرژی و فعال است. برای ایجاد تعامل با مخاطبان و پاسخ به سوالات آنان صبور است. همواره در حال یادگیری و آپدیت دانسته‌های خود است. ادمین خوب سعی می‌کند از هر موضوع جدیدی، یک ایده خلاقانه بسازد. 

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
5/5 - (2 امتیاز)
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.