myc-logo1

تگ های کنونیکال چیستند؟

تگ های کنونیکال چیستند؟
تگ های کنونیکال
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

فرض کنید آدرس سایت شما مشابه آدرس خانه یا محل کار شما است. وقتی کسی آدرس شما را داشته باشد، به راحتی می تواند شما را پیدا کند. وقتی شخصی URL شرکت شما را داشته باشد، به راحتی می تواند وب سایت شما یا صفحه خاصی را در وب سایت پیدا کند. تگ های کنونیکال Canonical tags اینچنین هستند. URL در بالای مرورگر اینترنت شما ظاهر می شود و هر صفحه از وب سایت شما یک صفحه منحصر به فرد خواهد داشت.

به عنوان مثال، URL برای مای کاستومر ” www.mycustomer.ir ” است. اینجاست که قضیه گیج کننده می شود! گاهی اوقات، یک صفحه ممکن است بیش از یک URL داشته باشد!! برای مثال، صفحه ای با محتوای دقیقاً یکسان ممکن است به صورت زیر فهرست شود:

yourcompany.com
www.yourcompany.com
https://yourcompany.com

همه این صفحات یکسان هستند، با محتوای یکسا، اما URL در مرورگر اینترنت کمی متفاوت به نظر می رسد. اگر وب سایت شما یک تجربه کاربری (UX) قابل تنظیم ارائه دهد، می تواند گیج کننده تر شود.  این به عنوان یک URL با پارامترها شناخته می شود. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ ممکن است هر URL جداگانه را به عنوان یک صفحه جداگانه در نظر بگیرند، حتی اگر همه این صفحات در واقع یک محتوا باشند. این ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما داشتن چندین URL برای یک صفحه می تواند به سئو سایت شما آسیب برساند و نظارت بر سایت شما را چالش برانگیزتر کند. اینجاست که تگ های کنونیکال اهمیت پیدا می کنند.

وقتی از تگ های کنونیکال استفاده می کنید، به موتورهای جستجو و کاربران اطلاع می دهید که محتوای دو URL یکسان است و کدام یک صحیح است. به این ترتیب، هر یک از URL های مختلف شما به عنوان اصلی در نظر گرفته می شود.

اگر URL های مختلفی در سایت شما با محتوای یکسان وجود دارد، باید در اسرع وقت تگ های کنونیکال تنظیم کنید.

تگ های کنونیکال

آیا تگ های کنونیکال واقعا مهم هستند؟

همه اینها ممکن است به نظر شما مهم نباشد. به هر حال، تا زمانی که مردم به سایت شما دسترسی پیدا کنند، آیا این مهم است؟ ممکن است!

اگر تگ های کنونیکال را استفاده نکنید، ممکن است با چند مشکل مواجه شوید:

همچنین بخوانید: راهنمای کامل داشبرد گوگل آنالیتیکس

1. با تگ های کنونیکال صفحات شما در موتورهای جستجو با یکدیگر رقابت خواهند کرد

داشتن صفحات زیاد با URL های مختلف ممکن است یک مزیت به نظر برسد. به هر حال، اگر سه URL دارید که همگی به یک محتوا هدایت می‌شوند، سه برابر شانس ورود به صفحه اول رتبه‌بندی موتورهای جستجو را دارید، درست است؟

نه خیلی سریع!

در عوض، تلاش‌های شما در سئو کاهش می‌یابد و برای رتبه‌بندی خوب کار سخت‌تری خواهید داشت.

2. ممکن است برای مشتریان گیج کننده باشد

اگر یک URL کوتاه و آسان برای به خاطر سپردن دارید، بازدیدکنندگان به آن عادت خواهند کرد. دیدن سایر URL ها در جعبه موتور جستجو می تواند گیج کننده باشد و باعث شود مشتریان فکر کنند که نتایج موتور جستجوی مناسبی دریافت نمی کنند.

آنها ممکن است روی یک URL ناآشنا کلیک نکنند! حتی اگر واقعاً سایت شما باشد. برای جلوگیری از سردرگمی، کارها را با تگ های کنونیکال آسان کنید.

3. به دلیل محتوای تکراری می تواند به سئوی شما آسیب برساند

اگر گوگل و سایر موتورهای جستجو URL های مختلف شما را به عنوان صفحات مختلف حساب کنند، ممکن است سایت شما را به عنوان دارای محتوای تکراری طبقه بندی کنند. ممکن است برای این کار جریمه شوید، حتی اگر کپی کردن محتوا در چندین صفحه هدف شما نباشد.

با نشان دادن تگ های کنونیکال، این مشکل را از بین می برید و در نتیجه شانس خود را برای رتبه بندی خوب افزایش می دهید.

4. تجزیه و تحلیل بسیار سخت تر خواهد شد

داشتن چندین URL برای یک صفحه می تواند درک تجزیه و تحلیل شما را دشوار کند. فرض کنید، برای مثال، شما سه URL مختلف برای یک صفحه دارید و تگ های کنونیکال ندارید.

شما تجزیه و تحلیل ها را بررسی می کنید و هر URL منحصر به فرد در نظر گرفته می شود. یکی از URL های شما در یک ماه 3000 بازدید می کند، دیگری 1000 و دیگری 500 بازدید می کند و همه آنها منابع ترافیکی متفاوتی دارند.

چگونه می توانید از این اطلاعات برای ایجاد تغییراتی در محتوای خود برای جذب بینندگان بیشتر استفاده کنید؟

با قرار دادن تگ های کنونیکال، اطمینان حاصل می کنید که Google Analytics (و سایر پلتفرم های تجزیه و تحلیل) می توانند داده های دقیقی را برای سایت شما ارائه دهند.

این به شما درک بهتری از اینکه ترافیک شما از کجا می آید، مشتریان شما چه کسانی هستند و چگونه می توانید تلاش های بازاریابی خود را بهبود ببخشید، به شما می دهد. به جای نیاز به بررسی چندین URL، اطلاعات کارآمدتر و مفیدتری دریافت خواهید کرد.

نحوه استفاده از تگ های کنونیکال

اگر چندین URL برای صفحات یکسان در سایت خود دارید، وقت آن رسیده که به این مشکل رسیدگی کنید. خوشبختانه، ایجاد تگ های کنونیکال نباید فرآیند پیچیده ای باشد. به سادگی این 3 مرحله را دنبال کنید تا سردرگمی خزنده های موتورهای جستجو را از بین ببرید و همچنین تجزیه و تحلیل خود را ساده کنید:

1. تگ های “rel” را به HTML خود اضافه کنید

برای هر صفحه در سایت خود، می توانید تگ زیر را اضافه کنید تا نشان دهید تگ های کنونیکال چیست:

<rel=“canonical” href=”URL متعارف مورد نظر خود را اینجا تایپ کنید” />

این را بین تگ های <head></head> قرار دهید.

2. از ریدایرکت های 301 استفاده کنید

اگر چندین URL دارید که به یک صفحه هدایت می شوند، می توانید از ریدایرکت های 301 استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه صفحات مختلف به تگ های کنونیکال هدایت می شوند.

3. به موتورهای جستجو بگویید از کدام URL استفاده کنند

اگرچه دو مرحله بالا تنها مراحلی هستند که باید برای نظم بخشیدن به سایت خود انجام دهید، اما این که مستقیماً به موتورهای جستجو بگویید از کدام URL می خواهید استفاده کنند، ضرری ندارد.

برای مثال، در سرچ کنسول، به تنظیمات سایت بروید و «دامنه ترجیحی» خود را تنظیم کنید. این اطمینان حاصل می کند که URL شما همیشه در نتایج جستجو یکسان نمایش داده می شود.

برای ساختار URL خود به کمک نیاز دارید؟

نحوه نمایش URL سایت شما ممکن است تا زمانی که بازدیدکنندگان محتوای مناسب را مشاهده کنند، جزییات مهمی به نظر نرسد، اما حتی تغییرات جزئی مانند این می تواند بر سئوی شما و در نتیجه توانایی شما برای جذب مشتریان جدید تأثیر بگذارد. برای سایت هایی با چندین URL برای صفحات یکسان، تگ های کنونیکال یک راه حل ساده هستند.

اگر برای قرار دادن آنها یا هر مشکل دیگری در سایت خود کمک می خواهید، مای کاستومر می تواند کمک کند. تیم مجرب ما از متخصصان سئو سالها تجربه در شناسایی و رسیدگی به مشکلات سایت برای مشتریان ما دارد و آنها نیز همین کار را برای شما انجام خواهند داد.

امروز با ما تماس بگیرید تا با یک کارشناس درباره مشاوره سئو صحبت کنید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *