افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ (Increase income with video marketing) یکی از راههای درآمدزایی در بازاریابی آنلاین است. یکی از روشهای بازاریابی هنگام طراحی سایت و تولید محتوای متنی، تولید ویدیو است. تولید محتوای ویدیویی در افزایش رتبه سایت در گوگل و گرفتن رتبه سئو بسیار مؤثر است. این روش برای افزایش آگاهی از برند، معرفی محصولات جدید، تولید و افزایش فروش بسیار مؤثر خواهد بود.
ویدیوها قابلیت این را دارند که با مخاطبان ارتباط و تعامل زیادی برقرار کنند. هرچه بتوانید از این طریق ارتباطات و تعامل بیشتری بهدست آورید، نرخ تبدیل شما افزایش خواهد یافت. در سالهای اخیر که استفاده از اینترنت بیشتر شده است، تولید محتوای ویدیویی راه بسیار خوبی برای گسترش موفقیت کسب و کار است. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ صحبت کنیم و راه و روشهایی را معرفی کنیم.
افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ
میزان درآمد کسب شده مانند بسیاری از انواع بازاریابی آنلاین اغلب بهعنوان موفقیت یا شکست یک کمپین بازاریابی مشخص میشود. برای اکثر برندها، این سؤال بسیار مهم است که چقدر میتوانم با تمرکز بر بازاریابی ویدیویی درآمد کسب کنم؟
افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ بسیار امکان پذیر است. اما با توجه به هزینه تولید ویدیو، تعیین میزان درآمدی که از طریق بازاریابی ویدیویی کسب میکنید، بسیار مهم است. ویدیوها در مقایسه با سایر انواع محتوا، گرانتر هستند و تولید آنها زمان بیشتری نیز میبرد. به همین دلیل باید بدانید که آیا تمرکز روی زمان، تلاش و منابع بر روی بازاریابی ویدیویی ارزش دارد یا خیر.
با بازاریابی ویدیویی میتوانید درآمد زیادی بهدست آورید. همچنین اگر بهدرستی اجرا شود بازاریابی ویدیویی میتواند منجر به بازگشت سرمایه بسیار بالاتری نیز شود.
بنابراین چقدر میتوانید از طریق استراتژی بازاریابی ویدیویی درآمد کسب کنید؟ ارقام بسته به کمپین بازاریابی متفاوت خواهد بود. با این حال، بسیاری از آمارهای بازاریابی ویدیویی نشان میدهند که محتوای ویدیویی اغلب در تشویق بازدیدکنندگان سایت برای تبدیل نهایی بسیار مؤثر است.
نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی ویدیویی
برای افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ باید به نکاتی که گفته میشود بسیار دقت کنید. به غیر مسائل فنی برای تولید ویدیو، بازاریابی ویدیویی تقریباً مانند سایر انواع بازاریابی آنلاین است. ایجاد کمپین بازاریابی ویدیویی نسبتاً ساده است. شما میتوانید با توجه به اهداف خود ویدیوها را تولید کنید. آنها میتوانند برای تبلیغ کسب و کار، افزایش فروش، معرفی محصولات یا خدمات و جذب مشتریان موثر باشند.
شما باید مانند همه کمپینهای بازاریابی آنلاین، معیارهایی را رعایت کنید و به تعامل با مشتری توجه داشته باشید. این امر بهخصوص با توجه به ماهیت بازاریابی ویدیویی بسیار مهم است و سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می گردد.
مراحل استراتژی بازاریابی ویدیویی
رعایت مراحل استراتژی بازاریابی ویدیویی برای افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ بسیار مهم است. به همین خاطر در ادامه به معرفی این مراحل میپردازیم که در این مسیر به موفقیت شما بسیار کمک خواهد کرد.
تخصیص منابع
تخصیص منابع در موفقیت کمپین بازاریابی ویدیویی بسیار ضروری است. در گام اول شما باید بودجهای را برای تولید ویدیو مشخص کنید. این بودجه شامل تجهیزات ویدیویی، نرم افزار ویرایش و عوامل تولید ویدیو میشود. در واقع شما باید یک تیم بازاریابی ویدیویی برای تولید محتوای ویدیویی نیز تشکیل دهید.
برای اینکه تخصیص منابع را بهطور دقیق انجام دهید باید از چکلیست بازاریابی ویدیویی پیش از تولید استفاده کنید.کارشناسان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر اماده ارائه انواع این خدمات به شما هستند.
داستان سرایی
یکی از راهای افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ داستان سرایی در ویدیو است. گفتن داستان بخش مهمی از هر کمپین بازاریابی آنلاین است، بهخصوص در بازاریابی ویدیویی بسیار مهم است. شما باید برنامهای برای داستانهای خود داشته باشید. در واقع دقیقاً بدانید به چه شکلی میخواهید آنها را روایت کنید. سپس چگونه میخواهید آنها را با مخاطبان خود به اشتراک میگذارید. ارائه داستانهای جذاب از طریق ویدیو، شانس شما را برای جذب و جلب بینندگان افزایش میدهد.
تعامل با مشتری
طبق اصول سئو برای اینکه با مخاطبان ارتباط برقرار کنید فقط داستان سرایی ساده کافی نیست. شما باید برای تعامل و جذب مشتریان راههای زیادی را امتحان کنید. داشتن خلاقیت برای همراهی با داستان یک استراتژی بسیار مؤثر است.
بهعنوان مثال شما میتوانید در داستان خود از یک واقعه تاریخی با ذکر جزئیات محصول خود استفاده کنید. همچنین میتوانید سناریوهایی از دنیای واقعی که ارزش برند شما را ثابت میکند در داستان خود به کار ببرید. همانطور که آمار بازاریابی ویدیویی به برندها کمک میکند. آمارهای مربوط به محصول خود برای افزایش تبدیل نیز میتوانند کمک زیادی کنند.
ویدیوهای کوتاه
برای افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ استفاده از ویدیوهای کوتاه بسیار مهم هستند. ویدیوهای کوتاهتر از ویدیوهای طولانیتر مؤثرتر هستند. مگر اینکه به موضوع پیچیدهای در ویدیو خود میپردازید. در آن صورت پیشنهاد میکنیم موضوعات خود را به بخشهای کوتاهتر تقسیم کنید.
هنگام تولید محتوای ویدیویی، حذف جزئیات کار سختی است. به همین خاطر اغلب زمان اجرای ویدیو طولانیتر از حد لازم میشود. سعی کنید روی چند مفهوم کلیدی تمرکز کنید و اضافیهای را نیز حذف کنید. ویدیوها باید آموزنده باشند، اما کوتاه و مستقیم روی اصل مطلب متمرکز شوید. در این صورت میتوانید علاقه بینندگان را جلب کنید و آمار بازدید را نیز افزایش دهید. در این بین تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید را فراموش نکنید.
انتشار
طبق اصول سئو و طراحی سایت یکی دیگر از مراحل ضروری در فرآیند بازاریابی ویدیویی انتشار ویدیوها است. برای حداکثر سودهی و بازگشت سرمایه، سعی کنید ویدیوهای خود را در کانالهای بیشتری پخش کنید. این کانالها شامل وب سایت، یوتیوب، اینستاگرام، سایر سایتهای پخش ویدیو و همه کانالهای رسانههای اجتماعی میشود. همچنین مانند هر نوع محتوای دیگری، ویدیوهای خود را در هر فرصتی تبلیغ کنید.
تحلیل و بررسی
تحلیل و بررسی آخرین مرحله برای افزایش درآمد با ویدیو مارکتینگ است. باید بدانید که کار شما با انتشار ویدیوها به پایان نمیرسد. شما باید آمار بازاریابی ویدیویی خود را با دقت زیر نظر داشته باشید که متوجه شوید کدام ویدیوها عملکرد خوبی دارند. همچنین کدام ویدیو نتیجه مورد انتظار را ارائه نمیدهند. تجزیه و تحلیل ویدیوها به شما نشان میدهد که چگونه استراتژی بازاریابی ویدیویی خود را برای نتایج بهتر اصلاح کنید.
نتیجه گیری
در این مقاله تلاش کردیم بهطور کامل درمورد روشهای افزایش درآمد با ویدیو مارکتنیگ توضیح دهیم. این روشها هرکدام برای افزایش بازدید ویدیو بسیار مؤثر هستند. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر برای افزایش درآمد شما از طریق بازاریابی آنلاین بهترینها را ارائه میدهد.
همچنین شما میتوانید با مشاوره با معراج معمارنسب که دانش و تجربه زیادی در این زمینه دارند بهترین مسیر را در جهت بازاریابی آنلاین انتخاب کنید. قطعاً شما با کمک و همراهی ایشان در بازاریابی آنلاین به موفقیت چشمگیری دست پیدا میکنید.
محتوای ویدیویی نه تنها سرگرمکنندهتر است، بلکه درک اطلاعات در این قالب نیز آسانتر است. ویدئوها موثرترین شکل محتوا هستند، حوصله مخاطبان را سر نمیبرند و بهراحتی اطلاعات را در اختیار مخاطب قرار میدهند.
یکی از بزرگترین اشتباهات در تولید ویدئو، فیلمبرداری بدون داشتن آمادگی لازم است. شما باید یک فیلمنامه کامل با دیالوگ شستهورفته داشته باشید، و قبل از انجام تصویربرداری باید حداقل چند بار تمرین را پشت سر بگذارید.
اگر دوربین گوشی شما از کیفیت خوبی برخودار است، نیازی به استفاده از دوربین حرفهای نیست. همچنین شما با نرمافزارهای موبایل هم میتوانید بهراحتی ویدیو را ویرایش کنید، روی آن موزیک و نوشته بگذارید و یک تولید محتوای حرفهای داشته باشید.