۱۵ ترفند تولید محتوای وایرال در سال ۲۰۲۴

15 ترفند تولید محتوای وایرال در سال 2024
محتوای وایرال
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

محتوای وایرال (Viral content) یا محتوای ویروسی یک روش عالی برای نفوذ سریع در شبکه های اجتماعی است. محتوای وایرال به سبب جذابیتی که دارد، به سرعت توسط افراد زیادی منتشر می‌شود و می‌تواند در کمترین زمان، بیشترین میزان بازدید را برای شما فراهم کند.

برای مثال ویدئو شام پرزیدنت اوباما با خبرنگاران بیش از ۱۰.۷ میلیون بازدیدکننده داشته است؛ بنابراین اگر می‌خواهید که در یک بازه زمانی کوتاه مخاطبان زیادی به دست آورید، به فکر محتوای وایرال باشید!

معرفی محتوای وایرال

معرفی محتوای وایرال

هر نوع محتوا اعم از متنی، تصویری، صوتی، گرافیکی و … که جذابیت بالایی داشته و بتواند مخاطبان زیادی را تحت تأثیر قرار دهد، محتوای ویروسی یا وایرال است.

این محتوا دارای ویژگی‌هایی است که در فضای مجازی، بسیاری از کاربران آن را به اشتراک می‌گذارند. به‌طورمعمول محتواهایی وایرال می‌شوند که سرگرم‌کننده، هنری، جذاب و مفید باشند.

نحوه انتشار محتوای وایرال

نحوه انتشار محتوای وایرال

محتوای وایرال به شیوه‌های مختلفی پخش و تکثیر می‌شود از جمله:

  • لینک محتوا در وب‌سایت‌های مختلفی قرار می‌گیرد. (Backlink)
  • افراد زیادی محتوا را برای دوستان خود ارسال می‌کنند. (Forward)
  • مردم در مورد آن محتوا حرف می‌زنند و افراد زیادی با جستجو در اینترنت، محتوا را پیدا می‌کنند.
  • کاربران فضای مجازی آن را به‌صورت گسترده در شبکه‌ های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. (Share)

نکات مهم در تولید محتوای وایرال

نکات مهم در تولید محتوای وایرال

منابع محتوا را ذکر کنید

استفاده از منابع معتبر و ذکر آن‌ها باعث می‌شود اعتبار محتوای شما بالاتر برود و هرچه اعتبار محتوایی بیشتر باشد امکان وایرال شدن آن نیز بیشتر خواهد بود.

محتوای کوتاه تولید کنید

طبق آمار و شواهد تقریباً محتواهای وایرال، کوتاه هستند. برای مثال معمولاً فیلم‌های وایرال بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه هستند و هر قدر که طولانی شوند، ممکن است جذابیت خود را از دست بدهند. این مسئله در رابطه با وبلاگ ها نیز صدق می‌کند. افراد اکثراً به دنبال محتواهایی هستند که در زمان کوتاه، بیشترین جذابیت را داشته باشد. در این رابطه کارشناسان مای کاستومر با توجه به نوع مخاطبین شما و کسب‌وکارتان، محتوای مناسبی تولید می‌کنند.

محتوای متفاوت تولید کنید

یک نکته اساسی در تولید محتوا وایرال این است که به دنبال موضوعات تکراری نباشید. معمولاً محتوایی که درگذشته موردتوجه و بحث کاربران قرارگرفته است، گزینه مناسبی برای وایرال شدن نمی‌باشد.

برای موفقیت در هر کاری لازم است در حوزه خودتان نفر اول باشید. پس به دنبال موضوعات جدیدی بروید که کمتر راجع به آن‌ها صحبت شده است.

محتوا باید مشکل‌گشا باشد

اکثر کاربران فضای مجازی برای یافتن پاسخ سؤالات و مشکلات خود به جستجوی محتوا در اینترنت می‌پردازند؛ بنابراین برای تولید محتوای وایرال لازم است بتوانید مطالب کارآمد و پاسخ‌دهنده به وجود آورید.

درصورتی‌که محتوای شما بتواند در خصوص مشکلات رایج کاربران توضیحات مناسبی را ارائه دهد، کاربران آن را در فای مجازی به اشتراک می‌گذارند تا دوستانشان نیز آن را ببینند.

بگذارید مردم نظراتشان را بگویند

اگر شما مطلبی را منتشر کرده‌اید و می‌خواهید وایرال شود، بگذارید که افراد نظراتشان را در زیر آن بنویسند. درصورتی‌که نظرات مثبت زیادی بنویسند، افراد زیادی مایل به اشتراک گذاشتن محتوای شما می‌شوند. چراکه نظرات مثبت نشان‌دهنده این است که محتوای شما مورد استقبال قرارگرفته است. پس آنها هم به اشتراک می‌گذارند تا دوستانشان و فالورهایشان آن را ببینند.

تولید محتوای وایرال را تمرین کنید

هر کاری پس از تمرین منظم و دقیق با موفقیت به انجام می‌رسد. تولید محتوای وایرال نیز به تمرین و تجربه کافی نیاز دارد. هر چه محتوا حرفه‌ای‌تر و ناب‌تر بوده و بیشتر به مشکلات روز بپردازد، احتمال وایرال شدنش نیز افزایش می‌یابد.

کیفیت محتوا را در اولویت بگذارید

کیفیت، نقش اساسی در وایرال شدن یک محتوا دارد و برای تولید محتوای وایرال لازم است نکات و استراتژی‌های زیادی را در نظر بگیرید. ازآنجایی‌که تولید محتوای وایرال کار بسیار مشکلی است، بهتر است در این زمینه از کارشناسان باتجربه محتوا و شرکت‌های معتبر و شناخته‌شده کمک بگیرید.

دقت و توجه به جزئیات، از نکات مهم در تولید محتوای وایرال است و برای این کار باید مهارت نگارش و ویرایش اصولی را یاد بگیرید. لازم است بدانید محتوایی وایرال می‌شود که ازنظر مخاطبان ارزش به اشتراک‌گذاری را داشته باشد.

نوشتن محتوای جذاب برای سئو

محتوای وایرال باید بحث‌برانگیز باشد

ممکن است یک محتوا از دید برخی مخاطبان بحث‌برانگیز بوده، ولی از دید دیگر افراد فاقد ارزش و غیرقابل‌انتشار باشد. به یاد داشته باشید که نمی‌توان از همه انتظار داشت جذب محتوای شما شده و آن را برای دیگران نیز ارسال کنند.

برای تولید محتوای وایرال و جذب مخاطبان بیشتر باید به تحقیق و جستجو در مورد مسائل بحث‌برانگیز روز بپردازید و پس از جمع‌آوری مطالب کلیدی، نظر شخصی خود را به آن اضافه کنید. اگر مطلب شما از مباحث به‌روز باشد و نظر شخصی هم چاشنی آن شود، احتمال افزایش کامنت ها و اشتراک‌گذاری بیشتر می‌شود.

به محتوای متنی عکس اضافه کنید

آمارها نشان می‌دهند که محتواهای دارای عکس به‌طورمعمول، 80 درصد بیشتر از سایر انواع محتوا موردتوجه کاربران قرار می‌گیرند. برای تولید محتوای وایرال نمی‌توان تنها به نوشته اکتفا کرد. می‌توانید با استفاده از این روش در بین متن خود عکس‌های جالب یا اینفوگرافیک قرار داده و نظر مخاطبان بیشتری را جلب نمایید. بنابراین در تولید محتوای متنی به عکس‌ها دقت کنید.

سعی کنید در پست‌هایتان حتماً از عکسی استفاده نمایید. عکس‌ها علاوه بر اینکه پیام بیشتری منتقل می‌کنند، بیشتر هم مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرند. تحقیقات هم نشان داده که پست‌هایی که در آن عکسی قرار دارد، دو برابر بیشتر از پست‌های بدون عکس به اشتراک گذاشته می‌شوند.

در تیتر بندی خود از اعداد و سؤال استفاده کنید

تحقیقات و آمارها نشان می‌دهند محتوایی که دارای تیترهای عددی و سؤالی است 36 درصد بیشتر باعث جلب نظر کاربران می‌شود؛ بنابراین برای تولید محتوای وایرال استفاده از اعداد و تیترهای سؤالی را فراموش نکنید.

از زوایای مشترکتان با دیگران، محتوا تولید کنید

برای مثال ممکن است از نوشیدنی مورد علاقه خودتان پست بگذارید. یا یک پست در رابطه با مدیرتان بگذارید و بگویید که چرا از او متنفر هستید. اگر مردم وجه مشترکی با پست شما پیدا کنند، بیشتر پست شما را به اشتراک می‌گذارند. برای مثال ممکن است افراد بسیاری با شما هم عقیده باشند و نوشیدنی مورد علاقه شما را بپسندند، بنابراین آنها نیز عکس آن را به اشتراک می‌گذارند.

مراقب باشید که در پست‌ های خود به کسی توهین نکنید

وقتی پستی را در شبکه های اجتماعی قرار می‌دهید، بایستی مراقب باشید که در آن پست به شخص یا عقیده‌ای توهین نشود. چراکه درصورتی‌که این اتفاق بیفتد، ممکن است مخاطبان زیادی را از دست بدهید. برای مثال اگر در رابطه با موضوعی همچون «ترامپ» مطلبی منتشر کنید، چه این مطلب در جهت حمایت از او باشد چه مخالفت با او، مطلب بسیار بحث‌برانگیزی است و ممکن است افراد زیادی با شما برخورد کنند.

مردم در محتوای ویروسی به دنبال مطالب هوشمندانه هستند

زمانی افراد محتوا را به اشتراک می‌گذارند که از نظر آنها محتوا جذاب و هوشمندانه باشد و افراد زیادی با خواندن آن لذت ببرند.

اگر از نظر آنها محتوا هوشمندانه و جالب باشد، احتمال زیادی وجود دارد که آن را برای دوستان یا خانواده‌شان بفرستند و یا اینکه در صفحه خود آن را به اشتراک بگذارند.

نکات دستور زبان و قواعد نگارشی را در محتوای وایرال رعایت کنید

بهتر است بدانید محتوایی که غلط نگارشی داشته باشد به ندرت وایرال می‌شود. پس برای تولید محتوای وایرال و بالا بردن اعتبارتان، دستور زبان و اصول نگارش محتوا را رعایت کنید.

برای تولید محتوای وایرال باید بتوانید احساسات مخاطبان را برانگیزید

برای تولید محتوای احساس‌برانگیز، لازم نیست مطالب گریه‌دار یا خنده‌دار تولید نمایید، بلکه باید ذهن مخاطبان را درگیر موضوع محتوای خود کنید. بر اساس تحقیقات، کاربران زمانی که بتوانند با ذهن و فکر خود مطلبی را تحلیل کنند، آن را به اشتراک می‌گذارند.

مشاوره رایگان با مای کاستومر

تعرفه تولید محتوای وایرال

محتوای وایرال دنیای وسیعی دارد و برای اینکه بتوانید در آن بهتر عمل کنید بایستی با کارشناسان معتبر در این زمینه مشورت کنید. تیم مای کاستومر در زمینه تولید محتوای وایرال، به شما مشاوره رایگان می‌دهد تا بتوانید محتوای موردنظرتان را به بهترین نحو تولید نماید.

در این راستا بسته به نوع محتوا و ویژگی‌های آن، تعرفه ای مناسب برای شما عزیزان درنظر گرفته می‌شود. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با محتوای وایرال و تعرفه‌های آن می‌توانید با واحد دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در ارتباط باشید.

سوالات متداول
چه سبک محتوایی زودتر وایرال می‌شود؟

معمولا محتواهای ویدئویی (به‌خصوص در شبکه‌های اجتماعی) زودتر از سایر محتواها وایرال می‌شوند. اما در گوگل محتوای متنی که شامل عکس و ویدئو باشد از بازخورد بهتری برخوردار است.

آیا اینفلوئنسر مارکتینگ روی وایرال شدن محتوای ما موثر است؟

تبلیغ از طریق افراد تاثیرگذار می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. اما با توجه به هزینه‌ی بالای این نوع تبلیغات ما توصیه می‌کنیم که با بهره‌گیری از خلاقیت و شناخت نیازهای مخاطبان و توجه به کیفیت محتوا، خودتان دست به کار شوید و محتوای وایرال تولید کنید.

محتوای وایرال چه مزایایی دارد؟

۱. افزایش ترافیک وبسایت و دنبال کنندگان شبکه اجتماعی ما را به دنبال دارد. ۲. موجب برندسازی نام و هویت کسب و کار ما می‌شود. ۳. افزایش فروش چند برابری را برای ما در پی دارد.

مقالات پیشنهادی
star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دنبال چی هستی؟

برای مشاهده دوره به سبد خرید مراجعه نمایید.