محتوای وایرال
محتوای وایرال
محتوای وایرال Viral content (محتوای ویروسی) چیست؟
محتوای وایرال Viral content (ویروسی) یک روش عالی است، برای اینکه به سرعت در شبکه های اجتماعی نفوذ کنید و شهرت زیادی به دست آورید. محتوای وایرال به سبب جذابیتی که دارد، به سرعت توسط افراد زیادی منتشر می شود و می تواند در کمترین زمان، بیشترین میزان بازدید را برای شما فراهم کند، به طوری که ویدئو شام پرزیدنت اوباما با خبرنگاران بیش از ۱۰.۷ میلیون بازدید کننده داشته است. بنابراین اگر می خواهید که در یک بازه زمانی کوتاه مخاطبان زیادی به دست آورید، به فکر محتوای وایرال باشید! در ادامه نکاتی برای ایجاد محتوای وایرال برای شما آورده ایم.
هر نوع محتوا اعم از متنی، تصویری، صوتی، گرافیکی و … که جذابیت بالایی داشته و بتواند مخاطبان زیادی را تحت تأثیر قرار دهد، محتوای ویروسی یا وایرال است. این محتوا دارای ویژگیهایی است که در فضای مجازی، بسیاری از کاربران آن را به اشتراک میگذارند. بهطورمعمول محتواهایی وایرال میشوند که سرگرمکننده، هنری، جذاب و مفید باشند.
محتوای وایرال به شیوههای مختلفی پخش و تکثیر میشود
- لینک محتوا در وبسایتهای مختلفی قرار میگیرد. (Backlink)
- افراد زیادی محتوا را برای دوستان خود ارسال میکنند. (Forward)
- مردم در مورد آن محتوا حرف میزنند و افراد زیادی با جستجو در اینترنت، محتوا را پیدا میکنند.
- کاربران فضای مجازی آن را بهصورت گسترده در شبکههای اجتماعی به اشتراک میگذارند. (Share)
موضوعاتی برای ویدئو
در اینجا عنوان و موضوعاتی برای شما آورده ایم که می تواند موضوع ویدئو شما باشد
- نکات
- پشت صحنه
- مصاحبه با مشتری
- اطلاعیه های محصول
- اخبار مربوط به سازمان
- محتوای تولید شده توسط کاربر
مردم در محتوای ویروسی به دنبال مطالب هوشمندانه هستند
زمانی افراد محتوا را به اشتراک می گذارند، که از نظر آنها محتوا جذاب و هوشمندانه باشد و افراد زیادی با خواندن آن لذت ببرند. اگر از نظر آنها محتوا هوشمندانه و جالب باشد، احتمال زیادی وجود دارد که آن را برای دوستان یا خانوادشان بفرستند و یا اینکه در صفحه خود آن را به اشتراک بگذارند.
بگذارید مردم نظراتشان را بگویند
اگر شما مطلبی را منتشر کرده اید و میخواهید وایرال شود، بگذارید که افراد نظراتشان را در زیر آن بنویسند. در صورتی که نظرات مثبت زیادی بنویسند، افراد زیادی مایل به اشتراک گذاشتن محتوای شما می شوند. چراکه نظرات مثبت نشان دهنده این است که محتوای شما مورد استقبال قرار گرفته است. پس آنها هم به اشتراک می گذارند تا دوستانشان و فالورهایشان آن را ببینند.
تولید محتوای وایرال
کیفیت، نقش اساسی در وایرال شدن یک محتوا دارد و برای تولید محتوای وایرال لازم است نکات و استراتژیهای زیادی را در نظر بگیرید. ازآنجاییکه تولید محتوای وایرال کار بسیار مشکلی است، بهتر است در این زمینه از کارشناسان باتجربه محتوا و شرکتهای معتبر و شناختهشده کمک بگیرید.
دقت و توجه به جزئیات، از نکات مهم در تولید محتوای وایرال است و برای این کار باید مهارت نگارش و ویرایش اصولی را یاد بگیرید. لازم است بدانید محتوایی وایرال میشود که ازنظر مخاطبان ارزش به اشتراکگذاری را داشته باشد.
در ادامه برخی از نکات کلیدی برای تولید محتوای وایرال را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.
رعایت دستور زبان و قواعد نگارشی
بهتر است بدانید محتوایی که غلط نگارشی داشته باشد هرگز وایرال نمیشود. پس برای تولید محتوای وایرال و بالا بردن اعتبار خودتان دستور زبان و اصول نگارش محتوا را رعایت کنید
به محتوای متنی عکس اضافه کنید
آمارها نشان میدهند که محتواهای دارای عکس بهطورمعمول، 80 درصد بیشتر از سایر انواع محتوا موردتوجه کاربران قرار میگیرند. برای تولید محتوای وایرال نمیتوان تنها به نوشته اکتفا کرد. میتوانید با استفاده از این روش در بین متن خود عکسهای جالب یا اینفوگرافیک قرار داده و نظر مخاطبان بیشتری را جلب نمایید.
منابع محتوا را ذکر کنید
استفاده از منابع معتبر و ذکر آنها باعث میشود اعتبار محتوای شما بالاتر برود و هرچه اعتبار محتوایی بیشتر باشد امکان وایرال شدن آن نیز بیشتر خواهد بود.
در تیتر بندی خود از اعداد و سؤال استفاده کنید.
تحقیقات و آمارها نشان میدهند محتوایی که دارای تیترهای عددی و سؤالی است 36 درصد بیشتر باعث جلب نظر کاربران میشود؛ بنابراین برای تولید محتوای وایرال استفاده از اعداد و تیترهای سؤالی را فراموش نکنید.
محتوای کوتاه تولید کنید
طبق آمار و شواهد تقریباً محتواهای وایرال، کوتاه هستند. برای مثال معمولاً فیلم های وایرال بین ۳۰ تا ۶۰ ثانیه هستند و هر قدر که طولانی شوند، ممکن است جذابیت خود را از دست بدهند. این مسئله در رابطه با وبلاگ ها نیز صدق می کند. افراد اکثراً به دنبال محتواهایی هستند که در زمان کوتاه، بیشترین جذابیت را داشته باشد. در این رابطه کارشناسان “مشتری من” با توجه به نوع مخاطبین شما و کسب و کارتان، محتوای مناسبی تولید می کنند.
- محتوا باید بحثبرانگیز باشد
ممکن است یک محتوا از دید برخی مخاطبان بحثبرانگیز بوده، ولی از دید دیگر افراد فاقد ارزش و غیرقابلانتشار باشد. به یاد داشته باشید که نمیتوان از همه انتظار داشت جذب محتوای شما شده و آن را برای دیگران نیز ارسال کنند.
برای تولید محتوای وایرال و جذب مخاطبان بیشتر باید به تحقیق و جستجو در مورد مسائل بحثبرانگیز روز بپردازید و پس از جمعآوری مطالب کلیدی، نظر شخصی خود را به آن اضافه کنید. اگر مطلب شما از مباحث بهروز باشد و نظر شخصی هم چاشنی آن شود، احتمال افزایش کامنت ها و اشتراکگذاری بیشتر میشود.
از زوایای مشترکتان با دیگران، محتوا تولید کنید
برای مثال ممکن است از نوشیدنی مورد علاقه خودتان پست بگذارید. یا یک پست در رابطه با مدیرتان بگذارید و بگویید که چرا از او متنفر هستید. اگر مردم وجه مشترکی با پست شما پیدا کنند، بیشتر پست شما را به اشتراک می گذارند. برای مثال ممکن است افراد بسیاری با شما هم عقیده باشند و نوشیدنی مورد علاقه شما را بپسندند، بنابراین آنها نیز عکس آن را به اشتراک می گذارند.
تولید محتوای وایرال را تمرین کنید.
هر کاری پس از تمرین منظم و دقیق با موفقیت به انجام میرسد. تولید محتوای وایرال نیز به تمرین و تجربه کافی نیاز دارد. هر چه محتوا حرفهایتر و نابتر بوده و بیشتر به مشکلات روز بپردازد، احتمال وایرال شدنش نیز افزایش مییابد.
محتوای متفاوت تولید کنید
یک نکته اساسی در تولید محتوای وایرال این است که به دنبال موضوعات تکراری نباشید. معمولاً محتوایی که درگذشته موردتوجه و بحث کاربران قرارگرفته است، گزینه مناسبی برای وایرال شدن نمیباشد.
برای موفقیت در هر کاری لازم است در حوزه خودتان نفر اول باشید. پس به دنبال موضوعات جدیدی بروید که کمتر راجع به آنها صحبت شده است.
برای تولید محتوای وایرال باید بتوانید احساسات مخاطبان را برانگیزید.
برای تولید محتوای احساسبرانگیز، لازم نیست مطالب گریهدار یا خندهدار تولید نمایید، بلکه باید ذهن مخاطبان را درگیر موضوع محتوای خود کنید. بر اساس تحقیقات، کاربران زمانی که بتوانند با ذهن و فکر خود مطلبی را تحلیل کنند، آن را به اشتراک میگذارند.
محتوا باید مشکلگشا باشد!
اکثر کاربران فضای مجازی برای یافتن پاسخ سؤالات و مشکلات خود به جستجوی محتوا در اینترنت میپردازند؛ بنابراین برای تولید محتوای وایرال لازم است بتوانید مطالب کارآمد و پاسخدهنده به وجود آورید.
درصورتیکه محتوای شما بتواند در خصوص مشکلات رایج کاربران توضیحات مناسبی را ارائه دهد، کاربران آن را در فای مجازی به اشتراک میگذارند تا دوستانشان نیز آن را ببینند.
برند سازی
مشاور دیجیتال مارکتینگ با اعمال روش هایی برند شما را به شهرت می رساند و مشتریان بالقوه شما را به مشتریان واقعی تبدیل می کند.
در تولید محتوای وایرال از عکس استفاده کنید
سعی کنید در پست هایتان حتماً از عکسی استفاده نمایید. عکس ها علاوه بر اینکه پیام بیشتری منتقل می کنند، بیشتر هم مورد استقبال کاربران قرار می گیرند. تحقیقات هم نشان داده که پست هایی که در آن عکسی قرار دارد، دو برابر بیشتر از پست های بدون عکس به اشتراک گذاشته می شوند.
مراقب باشید که در پست های خود به کسی توهین نکنید
وقتی پستی را در شبکه های اجتماعی قرار می دهید، بایستی مراقب باشید که در آن پست به شخص یا عقیده ای توهین نشود. چرا که در صورتی که این اتفاق بیفتد، ممکن است مخاطبان زیادی را از دست بدهید. برای مثال اگر در رابطه با موضوعی همچون “ترامپ” مطلبی منتشر کنید، چه این مطلب در جهت حمایت از او باشد چه مخالفت با او، مطلب بسیار بحث برانگیزی است و ممکن است افراد زیادی با شما برخورد کنند.
سخن پایانی
همه ما میدانیم درصورتیکه یک فرد به ویروسی مبتلا شود و با سایر افراد نیز ارتباط برقرار کند، سرعت انتقال آن ویروس بیشتر میشود. محتوای وایرال یا ویروسی نیز دقیقاً همینگونه عمل میکند؛ یعنی هرچه محتوا ذهن افراد بیشتری را درگیر کند، میزان و سرعت به اشتراکگذاری آن نیز بیشتر خواهد شد.
درواقع محتوایی که سرگرمکننده، مفید و باارزش باشد، از کاربری به کاربر دیگر به اشتراک گذاشتهشده و بهسرعت در اینترنت پخش میشود.
چرا تولید محتوای خلاقانه اهمیت دارد؟
- افراد پس از مشاهده ویدئوی تبلیغاتی و وایرال، به احتمال ۸۵% محصول را می خرند.
- در سال ۲۰۱۸، ۷۹% ترافیک اینترنتی به خاطر محتوای ویدئویی بوده است. این آمار نشان دهنده این است که مردم محتوای ویدئویی و وایرال را دوست دارند و دنبال می کنند.
خدمات ما
- مشاوره مدیریت
- مشاوره دیجیتال مارکتینگ
- مشاوره راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی
- مشاوره شبکه های اجتماعی
- مشاوره سئو سایت
- تحقیقات بازار
- تحقیقات بازاریابی کمی در کسب و کارهای اینترنتی
- تحقیقات بازاریابی کیفی در کسب و کارهای اینترنتی
- طراحی بیزینس پلن در کسب و کارهای اینترنتی
- برنامه ریزی استراتژیک در کسب و کارهای اینترنتی
- مدیریت شبکه های اجتماعی
- مدیریت اینستاگرام
- تبلیغات در صفحات پربازدید
- اینفلوئنسر مارکتینگ
- مدیریت لینکداین
- تولید محتوا
- تولید محتوای متنی
- تولید محتوا در شبکه های اجتماعی
- تولید محتوای تصویری و ویدیویی
- موشن گرافیک
- فیلم برداری و تیزر تبلیغاتی
- عکاسی تبلیغاتی
- عکاسی صنعتی
- تولید محتوای خلاقانه
- روابط عمومی
- محتوای وایرال
- بازاریابی اینترنتی و تبلیغات
- طراحی سایت فروشگاهی
- مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت
- مشاوره و اجرای سئو (افزایش رتبه گوگل)
- تبلیغات بنری در سایت
- تبلیغات همسان
سایر خدمات
مشاوره بازاریابی اینترنتی
ساخت کلیپ و محتوای ویدیویی
اینفلوئنسر مارکتینگ
تعرفه تولید محتوای وایرال
نکات ذکر شده، تنها قسمتی از نکات و مطالب مربوط به محتوای وایرال می باشند. محتوای وایرال دنیای وسیعی دارد و برای اینکه بتوانید در آن بهتر عمل کنید بایستی با کارشناسان معتبر در این زمینه مشورت کنید. تیم “مشتری من” در زمینه تولید محتوای وایرال، به شما می تواند مشاوره بدهد و محتوای وایرال مورد نظرتان را نیز تولید نماید، در این راستا بسته به نوع محتوا و ویژگی های آن، تعرفه ای مناسب برای شما عزیزان قرار می دهد. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با محتوای وایرال و تعرفه های آن می توانید با واحد دیجیتال مارکتینگ “مشتری من” در ارتباط باشید.