تولید محتوا

تولید محتوا چیست؛ تکنیک های بازاریابی محتوا از ۰ تا ۱۰۰

تولید محتوا اساس درخشیدن در دنیای آنلاین است و شامل هر نوع محتوا همچون ایمیل و یا گرفتن یک عکس از هوای بارانی و محیط زندگی است.

نکته مهم در رابطه با تولید محتوا ، بالا بودن جذابیت محتوای تولید شده به منظور رسایی، گیرایی و فراگیر شدن آن است. با توجه به این موضوع امروزه برای بهره مندی از محتوای جذاب از افراد متخصص در این زمینه بهره می‌گیرند.

تولید محتوا به چند دسته تقسیم می‌شوند. برخی از انواع محتوا در کسب و کارها بسیار کاربردی بوده و باعث بالا بردن آگاهی کاربران و افزایش نرخ تبدیل آنها به مشتری می‌شود.

انواع تولید محتوا

تولید محتوا تصویری

یکی از محتواهای پر کاربرد در شبکه های اجتماعی محتواهای تصویری می‌باشد که به صورت تصاویر گرافیکی و عکس استفاده می‌شود تصاویر در شبکه های اجتماعی به صورت لایف استایل، تصاویر محصولات و خدمات و همچنین گزارش‌های تصویری از رویدادها، نمایشگاه ها و محیط های فروش و تولید ارائه و نشر می‌گردد.

اکثر تصاویر گرافیکی به منظور افزایش نفوذ کلام و معرفی خدمات در چهار چوب گرافیک به کاربر عرضه می‌گردد، محتوای مناسبتی، رویدادهای جهانی و غیره بهانه خوبی برای ارتباط مداوم با کاربران به منظور تأثیر گذاری بیشتر در ذهن مخاطب خواهد بود.

تولید محتوا ویدئویی

اگر بخواهیم ویدیو مارکتینگ و تأثیر و نفوذی که بر بازاریابی اینترنتی و بازگشت مناسب سرمایه دارد بررسی کنیم، قدرت ویدیو مارکتینگ بار دیگر مورد بحث قرار می‌گیرد.

 بیش از نیمی از مصرف کنندگان می‌گویند که تماشای ویدیوهای مربوط به محصولات باعث اعتماد بیشتر به آن محصول شده و باعث بالا رفتن اطمینان و اعتماد در خرید می‌شود.

بسیار جالب است که بدانیم بینندگانی که به تماشای ویدیوی یک محصول می‌نشیند ۸۵ درصد بیشتر از بینندگانی که ویدیوهای تبلیغاتی آن محصول را ندیده‌اند از آن محصول خرید می‌کنند.

همچنین قابل ذکر است که شما از طریق یک ویدیو از محصولات و خدمات و یا با ارائه موشن گرافی به سادگی می‌توانید کلیه توضیحات را با ذکر جزئیات و کاملاً تأثیر گذار تر منتقل نمایید.

یکی دیگر از روش‌های تولید محتوای تصویری ساخت ویدیوهای لایف استایل می‌باشد که علاوه بر ایجاد ارتباط صمیمی و عمیق با کاربر باعث رشد و پخش شدن محتوا در میان کاربران خواهد بود.

تولید محتوا متنی

هر کاربر به صورت روزانه با مطالب و مقالاتی روبرو می‌شود که برخی از آنها را از طریق جستجو و برخی دیگر را در رسانه‌ها می‌خواند. جذب کاربر به مطالعه محتوای متنی تولید شده از یک طرف و از طرف دیگر احساس رضایت و نتیجه حاصل شده توسط کاربر نسبت به‌صرف وقت و انرژی برای مطالعه آن مطلب، امری مهم در ارتباط کاربر با برند و خدمات ما می‌باشد.

 از سوی دیگر جذابیت بالای محتوا برای انتشار در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی حرفه‌ای تخصصی می‌باشد که بازو و اهرمی برای افزایش فروش و آگاهی مصرف کنندگان نسبت به برند مورد نظر خواهد بود. نوع قلم و نوشتار برای عمق بیشتر ارتباط با کاربر در رسانه‌ها می‌تواند در نشر مویرگی محتوا و افزایش آگاهی کاربران و مصرف کنندگان تأثیر بگذارد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوایی (CONTENT MARKETING)

بازاریابی محتوا، یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. به‌واسطه این رویه می‌توانید یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ کنید. در مرحله بعد، لازم است که فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهکارهایی به یک مخاطب وفادار و یا یک مشتری سودآور تبدیل کنید.

این نوع از بازاریابی در تلاش برای ارائه محتوایی است که بتواند با کمترین و مناسب‌ترین کلمات بهترین و عمیق‌ترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و از طریق درگاه و کانال‌های ارتباط جمعی کاربران به نشر این محتوا بپردازند و مخاطبان را به سمت وب سایت شما هدایت کنند.

 همیشه باید در نظر داشته باشیم که بازاریابی محتوا یک فرآیند بلند مدت است و لحاظ کردن آن در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارمان، بسیار ضروری است. تمرکز اصلی در بازاریابی محتوا روی این است که رسانه ایجاد کنیم، نه اینکه رسانه‌های دیگران را اجاره کنیم و بابت آنها هزینه بپردازیم.

چرخه بازاریابی محتوا

کسب‌ وکارها راهکارهای مختلفی برای بازاریابی محتوای خود اتخاذ می‌کنند، ولی مواردی وجود دارد که به صورت تجربی استخراج شده‌اند و هم‌اکنون به عنوان قوانین بازاریابی محتوا مطرح هستند. جدا از استراتژی بازاریابی محتوا، برای تمرکز روی این مهم یک دوره بازاریابی محتوا تعریف شده است.

برنامه ریزی

برنامه‌ریزی در اولین قدم، لازم است که به تحقیق و جستجو بپردازیم تا متوجه شویم که چه محتوایی برای کسب‌وکار مفید به حساب می‌آید. سپس سراغ ایده‌پردازی محتوایی می‌رویم و به این منظور بد نیست که یک جلسه طوفان فکری برگزار کنیم تا همه ایده‌ها استخراج شوند و بهترین آنها را عملی کنیم. در قدم بعدی لازم است که برای تولید ایده‌های استخراج شده یک برنامه محتوایی تنظیم کنیم که می‌تواند به شکل یک استراتژی استخراج شود. به صورت خلاصه قسمت برنامه‌ریزی عبارت است از: ۱- تحقیق ۲- ایده‌پردازی ۳- استراتژی (آماده‌سازی برنامه)

تولید محتوا

تولید محتوا همان طور که از نام این مرحله مشخص است، تولید محتوای باکیفیت هدف اصلی این بخش است که باید طبق استراتژی و برنامه‌ای که در مرحله اول فراهم شده است، تولید شود.

بهینه سازی

بهینه‌سازی با اشتراک‌گذاری مطالب در شبکه‌ های اجتماعی و بررسی رفتار مخاطب از آن طریق، علاقه‌مندی مخاطب را درمی‌یابیم تا بتوانیم استراتژی و برنامه خود را، برای مخاطب هدف‌ بهینه‌سازی کنیم. در این مرحله آنالیز هم به ما کمک خواهد کرد.

توزیع و پخش محتوا

توزیع و پخش محتوا در این قدم لازم است که همواره محتواهای خود را در همه جا پخش کنیم. از شبکه‌ های اجتماعی گرفته تا وب‌سایت‌هایی که در قبال هزینه‌، این کار را انجام می‌دهند و می‌توانند در بازاریابی محتوا به ما کمک کنند. توجه داشته باشید که فقط کانال‌های باکیفیت هستند که برای ما بازخورد مثبت در پی خواهند داشت.

آنالیز

آنالیز در این قدم، لازم است که محتوای پخش شده خود را با ابزارهای آنالیز، مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم تا متوجه شویم که کدام محتواها بهترین بازخورد ممکن را در کانال‌های مورد نظر داشته‌اند. حتی لازم است که بازخورد خود را از کانال‌هایی که انتخاب کرده‌ایم، مورد بررسی قرار داده تا انتخاب‌‌های هوشمندانه‌تری در دوره‌های بعدی انجام شود.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

مزایای بهره‌مندی از تولید محتوای یونیک

تولید محتوا یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی شماست در حالتی که می‌خواهید یک سایت راه‌اندازی کرده و آن را برای توسعه کسب‌وکار خود به کار بگیرید. برخلاف محتوای کپی و محتوای بازنویسی شده که فواید زیادی برای سایت شما نداشته و اثراتی کوتاه‌مدت در رتبه سایت می‌گذارند، تولید محتوای یونیک آثاری شگفت‌انگیزی خلق می‌کند.

موتورهای هوشمند گوگل، محتوای کپی و یونیک را به‌خوبی از هم تشخیص می‌دهند. دراین‌بین ممکن است محتوای بازنویسی شده توسط گوگل به‌عنوان محتوای کپی در نظر گرفته نشود و امتیاز خوبی بگیرد؛ اما ازآنجایی‌که در این حالت محتوا نویس حرف جدیدی برای گفتن نداشته و صرفاً مطالب را با لحن جدید بازنویسی می‌کند، محتوا مخاطب را به خود جذب نمی‌کند.

این در حالی است که تولید محتوای یونیک علاوه بر اخذ امتیاز بالا از سوی گوگل، مخاطب را برای مشاهده ادامه مقاله ترغیب می‌کند. چراکه مطالب جدید و سودمندی ارائه می‌دهد و به دانش مخاطب اضافه می‌کند. به‌مرور محتوای یونیک در فضای اینترنت به اشتراک گذاشته‌شده و بازدید سایت افزایش می‌یابد.

تولید محتوا یونیک کمک می‌کند تا برند شما با یک محتوای خاص و ویژه شناخته شود. با تولید محتوای یونیک می‌توان یک هویت منحصربه‌فرد ایجاد کرد و به برند خود اعتبار بخشید.

یکی از تکنیک‌های افزایش رتبه سایت تبلیغات گوگل ادوردز است. با تولید محتوای یونیک می‌توان عملکردی مشابه ایجاد کرد. به عبارتی با تولید یک محتوای غیر کپی می‌توانید نتایجی برتر از گوگل بگیرید و نیازی به پرداخت هزینه‌های مربوط به تبلیغات نخواهید داشت.

تولید محتوای یونیک سایت شما را به مرجع اطلاع‌رسانی تبدیل می‌کند. درصورتی‌که اطلاع خوب، مفید و جدید ارائه دهید، به‌طور حتم مخاطبین برای کسب اطلاعات جدید به سراغ سایت شما می‌آیند. حتی درصورتی‌که تصمیم به خرید از شما را نداشته باشند! به‌مرور اسم سایت به‌عنوان منبع موثق بین مخاطبین می‌چرخد و شما اعتبار بیشتری کسب می‌کنید.

زمانی را تصور کنید که وارد یک وب‌سایت شده و با انبوهی از عکس و اطلاعات دست‌وپاشکسته مواجه می‌شوید. در حالت دیگر وارد یک وب‌سایت شده و توسط اطلاعات مفید، کاربردی و دقیق تغذیه می‌شوید. پیداست که در حالت دوم انگیزه‌ی بیشتری برای حضور در وب‌سایت خواهید داشت. به‌مرور شما تبدیل به مشتری وفادار وب‌سایت منتخب تبدیل‌شده و آن را به سایرین ترجیح می‌دهید.

تمام آنچه به‌عنوان مزایای استفاده از تولید محتوا یونیک گفته شد، به افزایش فروش می‌انجامد. چراکه اول‌ازهمه موجب افزایش رتبه سایت شده و سایت شما را در صفحه اول گوگل می‌گنجاند. در ادامه مخاطب را تشویق می‌کند تا از خدمات ارائه‌شده استفاده کرده و یا محصول عرضه‌شده را خریداری کند.

خدمات تولید محتوا مای کاستومر

آپلود و سئو محتوای متنی

تولید محتوای سئو شده مقاله

تولید محتوای به زبان های مختلف

توزیع محتوا در شبکه های اجتماعی

استراتژی محتوای سایت و شبکه های اجتماعی

تولید محتوای بصری

تعرفه تولید محتوا

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، امروزه محتوا جایگاه بسیار مهمی در رشد شما در شبکه‌های اجتماعی دارد، بنابراین بایستی پیش از هر چیز تولید محتوا را به متخصصان و کارشناسان در این زمینه بسپارید.

تیم مای کاستومر با داشتن کارشناسان مجرب در این زمینه می‌تواند به شما کمک نماید. همچنین با توجه به انواع مختلف محتوا، موضوع آن و سایر ویژگی‌ها، تعرفه‌ای برای آن در نظر گرفته می‌شود.

تیم مای کاستومر با بررسی تمام عوامل، بهترین و مناسب‌ترین تعرفه را برای شما عزیزان در نظر خواهد گرفت. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با تولید محتوا و تعرفه‌های آن می‌توانید با واحد دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر در ارتباط باشید.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ
سایر خدمات

مقالات پیشنهادی تولید محتوا

جهت مشاوره در امور تولید محتوا با ما تماس بگیرید