دلیل نبود سایت در گوگل چیست؟ ۵ دلیل نبود سایت

نبود سایت در گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید

آیا وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده نمی شود؟ این یک مشکل رایج برای همه است، از جمله سئوکاران جدید و با تجربه که نمیتوانند نبود سایت در گوگل No Site on Google پیدا کنند! اگر متوجه شده اید که در SERP ها ظاهر نمی شوید، اینگونه می توانید شروع کنید! با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید تا متوجه شوید چرا نبود سایت در گوگل به نمایش گذاشته نمیشود.

5 دلیل نبود سایت شما در گوگل نمایش داده نمی شود

در حال حاضر، ممکن است دلایل متعددی وجود داشته باشد که چرا وب سایت شما در صفحات نتایج جستجوی ارگانیک نمایش داده نمی شود و ما امروز قصد داریم چند مورد از رایج ترین آنها را مورد بحث قرار دهیم. اولین و رایج‌ترین دلیلی که سایت‌های کاملاً جدید در وب از نام دامنه جدید استفاده می‌کنند این است که سایت شما بسیار جدید است و گوگل هنوز از طریق فرآیند خزیدن و ایندکس آن‌ها وقت کشف آن را نداشته است.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

خزیدن و ایندکس فرآیندهایی هستند که ممکن است مدتی طول بکشد و به عوامل زیادی بستگی دارد. به طور کلی، گوگل پیش‌بینی یا تضمینی درباره زمان یا زمانی که URL وب‌سایت شما خزیده یا ایندکس می‌شود، نمی‌کند. یکی از راه‌های اطمینان از اینکه سایت شما خزیده می‌شود و در SERP فهرست می‌شود، تایید سایت خود در سرچ کنسول گوگل است.

هنگامی که پیش رفتید و تأیید کردید که مالک واقعی سایت هستید، می توانید پیش بروید و نقشه سایتی را ارسال کنید که تمام URL های مرتبط با سایت شما را فهرست می کند. با ارسال نقشه سایت به گوگل، در اصل به آنها می گویید بیایید سایت من را بررسی کنید تا اطلاعات عالی در مورد موضوعی که وب سایت شما در مورد آن است پیدا کنید.

این بهترین روش برای اطمینان از اینکه گوگل را وادار به خزیدن و ایندکس کردن سایت شما به درستی می‌کنید است.

هنگامی که چند روز یا چند هفته می گذرد و شما هنوز چیزی در SERP های وب سایت خود نمی بینید، می توانید ادامه دهید و جستجوی نبود سایت در گوگل انجام دهید تا مطمئن شوید که وب سایت شما به درستی ایندکس شده است. جستجوی سایت شامل یک عبارت جستجو در گوگل مانند site:mycustomer.ir است.

در صورت ارسال، گوگل تمام صفحات سایت شما را که در صفحات رتبه بندی موتور جستجو قرار بارگذاری می کند. با نگاه کردن درست بالای اولین فهرست که معمولاً پیوند به کنسول جستجوی Google یا صفحه اصلی وب سایت شما است، می توانید تعداد صفحاتی که ایندکس شده اند را شناسایی کنید. در این مثال، mycustomer دارای 1250 صفحه است که در نتایج رتبه بندی موتور جستجوی گوگل فهرست شده اند.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

اگر می بینید که گوگل همه URL های شما را ایندکس نمی‌کند، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به کنسول جستجوی گوگل بازگردید و ببینید که آیا هشدارهایی در بخش نقشه سایت وجود دارد یا هر خطای URL در بخش Crawl وجود دارد که برای شما قابل مشاهده است. ابتدا وارد داشبورد یک وب سایت در کنسول جستجوی گوگل شوید. هنگامی که صحبت از خطاهای خزیدن به میان می آید، رایج ترین خطای خزیدنی که مشاهده می کنید، خطای کد وضعیت 404 است. این بدان معناست که هر صفحه‌ای که به این URL پیوند می‌دهد، یافت نمی‌شود.

همچنین بخوانید: ارور ۴۰۴ چیست و همه آن چیزی که باید بدانید

قرار دادن ریدایرکت 301 روی خطاهای یافت نشد بهترین روش برای گفتن اینکه این صفحه منتقل شده است یا بهترین صفحه بعدی مرتبط با این صفحه این URL است. 301 یک تغییر مسیر دائمی متفاوت از 302 است که یک تغییر مسیر موقت است. ریدایرکت های 301 همچنین پیوند را به URL مربوطه ای که به آن ریدایرکت می کنید ارسال می کند و بهترین تمرین استفاده از ریدایرکت 301 در مورد سئو است.

هنگامی که یک تغییر مسیر 301 را در جای خود قرار دادید، باید ادامه دهید و این خطا را به عنوان ثابت شده در کنسول جستجوی گوگل علامت بزنید. سپس گوگل تلاش می کند تا URL را دوباره بخزد تا ببیند آیا واقعاً رفع شده است یا خیر. اگر رفع نشد، می توانید انتظار داشته باشید که وقتی گوگل آن را در خزیدن بعدی سایت شما کشف کرد، دوباره همان خطا را مشاهده کنید.

اکنون که یکی از متداول ترین دلایل نبود سایت در گوگل را می دانیم، اجازه دهید به برخی موضوعات دیگر بپردازیم. اولین دلیلینبود سایت در گوگل می تواند این باشد که ربات ها را در فایل robots.txt خود مسدود می کنید. اطمینان از اینکه عامل کاربر به گونه ای تنظیم شده است که در فایل ربات شما اجازه دهد و غیرمجاز باشد، مهم است.

اساساً اینگونه است، تصور کنید که یک ربات در خانه شما را می زند و سعی می کند وارد شود، می توانید یا اجازه دهید ربات وارد شود و خانه شما را بررسی کند یا نه. همین امر در مورد روبات های موجود در وب نیز صادق است. آن‌ها از فایل robots.txt استفاده می‌کنند تا ببینند در کدام قسمت‌های سایت اجازه ورود و خزیدن دارند.

اگر عامل کاربر در فایل تنظیم شده باشد که اجازه ندهد، اساساً به آنها می‌گوید که یک افزایش داشته باشند، به این معنی که آنها نمی‌دانند سایت در مورد چیست، بنابراین چگونه باید آن را به درستی در SERP فهرست‌بندی کنند؟ اگر از یک سایت وردپرسی استفاده می‌کنید که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند، مطمئن شوید که در برگه تنظیمات خواندن، چک باکس را برای جلوگیری از فهرست کردن این سایت توسط موتورهای جستجو انتخاب نکنید. دلیل دیگر نبود سایت در گوگل میتواند مربوط به یک فایل htaccess. با تنظیمات -ضعیف باشد.

فایل‌های htaccess در پوشه روت وب‌سایت شما قرار دارند و اگر به درستی پیکربندی نشده باشند، می‌توانند حلقه‌های بی‌نهایتی در صفحه اصلی داشته باشند که هرگز اجازه نمی‌دهند سایت شما به درستی بارگذاری شود. متا تگ ها نیز مقصر هستند. مطمئن شوید که یک متا تگ NoIndex ، NoFollow به عنوان یک ربات در سایت خود ندارید، بلکه باید این تگ ها به صورت Index , Follow باشد.

مشکل دیگری که ممکن است با آن روبرو شوید، زمانی است که شما از نام دامنه ای استفاده می کنید که قبل از ورود به آن صاحب دیگری داشته است. مالک قبلی آن نام ممکن است تاکتیک‌های مبهمی مانند محتوای ضعیف، طرح‌های لینک، پنهان‌کاری، فریب‌کاری، مخرب بودن یا صرفاً بدون ارزش افزودن به وب را انجام داده باشد. ممکن است گوگل رفته باشد و یک اقدام دستی انجام داده باشد یا به عبارت دیگر این سایت را به دلیل اعمال مشکوک خود جریمه کرده و آنها را از SERP ها حذف کرده باشد. در واقع میتوان علت نبود سایت در گوگل را با این موضع متوجه شد.

سپس می آیید و از این دامنه استفاده می کنید و فکر می کنید همه چیز خوب است و بوووم!! اکنون مشکلی را که صاحب قبلی داشت به ارث برده اید. یکی از راه‌های بررسی اینکه آیا اقدامات دستی در سایت شما اعمال شده است یا خیر، این است که به کنسول جستجوی Google در بخش اقدامات دستی زیر برگه ترافیک جستجو نگاه کنید. Google همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوکی که احساس می‌کنند می‌تواند باعث ایجاد مشکل در ایندکس صحیح سایت شما شود، اعلان‌هایی را از طریق کنسول جستجو به ایمیل شما ارسال می‌کند.

برای مثال، اگر وب‌سایت شما هک شود، گوگل از طریق کنسول جستجو به صاحب سایت اخطار می‌دهد که اگر مشکل را برطرف نکنید، قرار دادن ارگانیک خود را در SERP به خطر می‌اندازد. در خود نتایج جستجو، گوگل همچنین یک خط کوچک از متن را به رنگ قرمز در زیر سایت شما قرار می دهد که “این سایت ممکن است هک شود” که قطعا بازدیدکنندگان بالقوه را می ترساند. راه دیگر برای دیدن اینکه آیا مشکل بالقوه ای دارید یا خیر این است که در قسمت Search Console در قسمت Links to Your Site در زیر برگه Search Traffic مراجعه کنید.

در اینجا می‌توانید تمام لینک‌های برگشتی را که گوگل می‌بیند به سایت شما اشاره می‌کند، جایی که می‌توانید لینک‌های مضر احتمالی را شناسایی کنید، ببینید. اگر موردی پیدا شد، می‌توانید ادامه دهید و یک فایل رد کردن ایجاد کنید و آن را به Google ارسال کنید. اگر به موارد مضری برخورد کردید یا اگر چیزی را که Google به عنوان یک اقدام دستی در وب سایت خود تلقی کرده بود، اصلاح کردید، بهترین کار این است که این مشکل را برطرف کنید و پس از رفع آن ادامه دهید و درخواست بررسی مجدد را با Google ارائه دهید. بنابراین آنها می توانند برای اطمینان از رفع تمام مشکلات سایت بازگردند تا بتوانند جریمه سایت شما را حذف کنند.

جمع بندی

نکاتی که در بالا مورد بحث قرار گرفتیم برخی از رایج ترین مسائلی است که هنگام تلاش برای کشف نبود سایت در گوگل با آنها مواجه خواهید شد. در نهایت، بهترین کاری که می‌توان انجام داد، پیروی از دستورالعمل‌های سرچ کنسول گوگل در هنگام تلاش برای ایندکس کردن وب‌سایت خود در صفحات رتبه‌بندی موتورهای جستجو است. شما میتوانید برای طراحی انواع سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی به مای کاستومر اعتماد کنید.

سوالات متداول
آیا کاهش قیمت‌ها نیز در افزایش وفاداری مشتری موثر است؟

بله، چون این روزها قیمت یکی از مهمترین معیارهای مشتریان هنگام خرید است.

جذب مشتری جدید یا وفادار سازی مشتریان؟

قطعا وفادار سازی مشتریان، چون هزینه‌های کمتری را در بر خواهد گرفت.

چه عواملی باعث کاهش وفاداری مشتریان می‌شوند؟

مشخص است دیگر، مواردی مثل بالا بودن قیمت‌ها، رفتار نامناسب، انتقاد پذیر نبودن، بدقولی، بی اعتمادی، محصول بی کیفیت و … باعث کاهش وفاداری مشتریان خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *