myc-logo1

قیمت گذاری سایت و دامنه

قیمت گذاری سایت و دامنه
ارزش گذاری دامنه
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

ارزش گذاری دامنه از زیر مجموعه‌های ارزش گذاری سایت است. اکثر کسب‌و‌کارهای موفق، علاوه بر داشتن یک فروشگاه حضوری، فروشگاه آنلاین هم دارد. برخی کسب‌و‌کار ها صرفا فقط در فضای مجازی حضور دارند مثل آمازون و دیجی کالا. در این نوع کسب‌و‌کارها هیچ ارتباط مستقیمی با مشتری صورت نمی‌گیرد.  تعیین ارزش سایت ماهیت فیزیکی ندارد و تمام کارها در فضای وب صورت می‌گیرد. اگر به دنبال تخمین و یا ارزش گذاری دامنه یا سایت خود هستید با ما همراه باشید.

اساس ارزش گذاری دامنه

ابزار اندازه گیری ارزش دامنه، وسیله‌ای است که میزان ارزش دامنه، برای بک لینک را نشان می‌دهد. همچنین ارزش تاثیر هر بک لینک را بررسی می‌کند. ارزش دامنه بر اساس استانداردهای متفاوتی در جهان ارزیابی می‌شود.

 قیمت گذاری دامنه با ابزارها و سایت‌های زیادی امکان پذیر است. این ابزار کمک می‌کند تا با توجه به پارامترهای مختلف، به ارزش دامنه پی ببرید. علاوه بر آن به بهبود عملکرد سایت کمک می‌کند و نقاط قوت و ضعف سایت را نشان می‌دهد. اگر کنجکاو هستید تا از ارزش گذاری دامنه اطلاعاتی به دست آورید تا انتهای مطلب با مای کاستومر همراه باشید.

قدرت دامنه

قدرت دامنه

قدرت دامنه معیاری است که توسط Moz توسعه یافته و نشان دهنده ارزش سایت است. ارزش گذاری دامنه یکی از مواردی است که متخصصان سئو به آن توجه ویژه‌ای می‌کنند. Moz محاسبات الگوریتمی برای قدرت یک سایت یا دامنه ارائه می‌دهد. معیارهایی برای ارزش گذاری دامنه وجود دارد و این معیارها عبارتند از:

تعداد لینک‌های ورودی

 این موضوع که چه افرادی به سایت شما لینک می‌دهند و تعداد لینک‌ها مهم است. با استفاده از بک لینک سایت‌های مختلف، می‌توان میزان قدرت دامنه را افزایش داد.

تعداد لینک‌های خروجی

 اینکه شما به چه سایت‌هایی لینک می‌دهید و آن سایت‌ها اسپم نباشد، بسیار مهم است. اسپم بودن سایت به قدرت دامنه صدمه وارد می‌کند.

سن دامنه

سن دامنه

 دامنه‌های قدیمی اگر اسپم نشده باشند، اعتبار بیشتری دارند و قدرت دامنه آن‌ها بالاتر است. البته این موضوع به این معنا نیست که دامنه‌های قدیمی خریداری کنید. بلکه باید سعی کنید قدرت دامنه سایت خود را افزایش دهید.

چگالی لینک

 از تعداد سایت‌های زیاد با هر ارزشی لینک دریافت نکنید. به جای آن از چند سایت محدود اما با دامنه بالا لینک دریافت کنید. این تاثیر بیشتری بر روی افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد داشت.

توزیع ارزش

سایتی که 100 صفحه دارد اگر محتوای 70 صفحه از آن توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود با ارزش‌تر از سایتی است که 10 صفحه آن به اشتراک گذاشته می‌شود.

توزیع موقت

 توزیع موقت دلایل مختلفی دارد. با تولید محتوای متنی مناسب در سایت ارزش دامنه سایت افزایش پیدا می‌کند.

ارزش سایت

با افزایش تعداد سایت‌ها، کسب‌و‌کارهای آنلاین جایگاه خوبی در بین مردم پیدا کرده اند. به همین دلیل اکثر کسانی که سایت و یا وبلاگ دارند، به دنبال تخمین ارزش سایت خود هستند.

نام دامنه یا برند شما می‌تواند از ارزش بالایی برخوردار باشد. نام دامنه تأثیر زیادی در جلب اعتماد کاربر دارد. دامنه‌هایی که به کاربر احساس امنیت و اعتماد را منتقل کنند در رشد سایت شما تاثیر می‌گذارد. این موضوع باعث اهمیت نام دامنه می‌شود.

از طریق سایت urlrate.com می‌توانید نرخ دامنه سایت خود را به دست آورید. این وبسایت‌ها برای تعیین ارزش دامنه، با بهره‌گیری از یک نرم افزار، به صورت تقریبی، قیمتی برای دامنه سایت شما ارائه می‌دهند.

این سایت‌ها داخلی نیستند بنابراین نرخ‌های تعیین شده با دلار محاسبه می‌شود. اصلی‌ترین پارامتر در تعیین نرخ دامنه درجه و رتبه الکسا سایت شماست.

برآورد ارزش گذاری دامنه

برآورد ارزش گذاری دامنه

 

 برای محاسبه ارزش دامنه هنگام طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی ، به سایت urlrate.com مراجعه کنید. در بخشenter your domain آدرس سایت خود را وارد کنید و بر گزینه lookup کلیک کنید. پس از آن گزارشی از سایت شما نمایش داده می‌شود که برخی قسمت‌های این گزارش را برای درک بهتر توضیح خواهیم داد.

Worth $

این قسمت طبق پارامترهای تعیین‌کننده، قیمت سایت را ارائه می‌دهد.

rating by urlrate.com

در این قسمت به سایت شما رتبه داده می‌شود. همچنین اطلاعاتی درباره درآمد روزانه و اعتبار دامنه هنگام فعال بودن دامنه سایتتان نمایش داده می‌شود.

Traffic report

در این قسمت گزارش ترافیک سایت شما است. این گزارش از سایت الکسا گرفته می‌شود. پس بهتر است به آن اطمینان کنید.

Daily unique visitors

در این قسمت تعداد بازدید روزانه یونیک سایت ارائه می‌شود. البته ممکن است آمارها دقیق نباشد.

Daily pageviews

 تعداد صفحاتی که به صورت روزانه بازدید شده‌اند نمایش داده می‌شود.

Estimated و income per day worth

Estimated و income per day worth

این قسمت مقدار درآمد روزانه و ارزش دامنه نشان داده می‌شود.

Search engine indexes

این قسمت تعداد صفحات ایندکس شده سایت شما توسط موتور جستجو نشان داده می‌شود.

Search engine backline

این بخش تعداد بک لینک‌های سایت شما در موتور جستجو نشان داده می‌شود.

Website ranks and scores

در این قسمت رتبه سایت شما و سرعت سایت بررسی می‌شود. اعتبار و ارزش سایت شما پارامتری است که توسط سایت Moz ارائه می‌شود.

Social engagement

این قسمت اطلاعاتی در رابطه با مدیریت شبکه‌های اجتماعی سایت ارائه می‌دهد.

Homepage link analysis

این قسمت تعداد لینک‌های درون صفحه اصلی سایت را آنالیز می‌کند. مواردی مانند لینک‌های درون صفحه اول، لینک‌های درونی و لینک‌های خروجی را ارائه می‌دهد.

دامنه خوب، شانس موفقیت در کسب‌و‌کار اینترنتی را بالا می‌برند. مهم‌ترین موارد در ارزش گذاری دامنه و قیمت سایت را در این مقاله با هم مرور کردیم. قیمت و ارزش هر سایت به عوامل مختلفی مانند سن دامنه، بک لینک‌های دریافت شدهف میزان بازدید روزانه، وضعیت دامنه در شبکه‌های اجتماعی و مدت زمان حضور کاربر داخل سایت بستگی دارد.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *