myc-logo1

همه چیز راجع به نو ایندکس | چرا و چگونه ؟ آموزش noindex

همه چیز راجع به نو ایندکس | چرا و چگونه ؟ آموزش noindex
از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

یکی از مهم‌ترین هدف‌هایی که باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود این است تا زمانی که سایت‌تان تکمیل نشده از موتورهای جستجو درخواست کنید تا محتوی سایت را بررسی نکنند. بنابراین گرفتن دامنه برای سایت و همینطور خریدن هاست با کیفیت و کاربردی نخستین قدمی است که باید برای راه اندازی هر کسب و کاری انجام داد. برای خرید هاست می‌توانید از الگوهای اقتصادی استفاده کنید که برای شروع کار قطعا مناسب است. اما بعدا برای اینکه کسب و کارتان را گسترش دهید نیاز به یک هاست حرفه‌ای و است. اما چگونه عدم جستجو توسط ربات گوگل No search by Google bot را فعال کنیم؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید ادامه مقاله را مطالعه فرمایید در اینجا چندین روش برای بررسی نکردن موتورهای جستجو در سایت برای شما عزیزان شرح داده‌ایم. تا انتهای مقاله با مای کاستومر همراه باشید تا با عدم جستجو توسط ربات گوگل بیشتر آشنا شوید.

عدم جستجو توسط ربات گوگل

شما می‌توانید صفحات وب را بعد از ایندکس شدن پاک کنید زمان‌هایی که لازم است این کار را انجام دهید عبارتند از: اگر  URLسایت شما دارای خطای 404 یا 500 شود و این مساله به دلیل سهل انگاری نیز اتفاق افتاده باشد؛ مثلا آدرس صفحه تغییر کرده و شما آدرس جدید آن را فراموش کرده‌اید یا بعضی اوقات URL دارای متا تگ noindex باشد لذا این متاتگ تنها به وسیله مدیر سایت می‌تواند به صفحات سایت اضافه شود و موتورهای جستجو ناخودآگاه از آن پیروی می‌کنند. اگر URL سایت بخاطر بعضی از قوانین گوگل جریمه شود، ایندکس پاک می‌شود.

اگر زمانی سایتتان را چک کردید و متوجه شدید بعضی از صفحات سایت بدون هیچ دلیلی در نمایش گوگل قرار ندارد می‌توانید از طریق ابزارهای مختلفی مانند URL،  Inspectation Tool، گوگل سرچ کنسول و ثبت آدرس مورد نظر به صورت دستی این مشکل را برطرف کنید.

چگونه عدم جستجو توسط ربات گوگل را فعال کنیم؟

چگونه عدم جستجو توسط ربات گوگل را فعال کنیم؟

هدف مهمی که امروزه توجه بسیاری به آن جلب می‌شود، راه‌اندازی یک سایت برای مدیریت کسب و کار است. اولین اقداماتی که برای راه اندازی کردن سایت باید انجام دهید خرید دامنه و هاست با کیفیت است. یک نکته مهم وجود دارد و شما باید همیشه به آن توجه کنید و آن اینکه نمایش داده شدن سایت و تولید محتوای متنی در مرحله‌ای که هنوز سایت کامل نشده تاثیر منفی روی سئو سایت شما می‌گذارد. کاربران یک سایت نصفه و نیمه را نمی‌پسندند بنابراین باید از موتورهای جستجو درخواست کنید که محتوای سایت را بررسی نکنند.

اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه عدم جستجو توسط ربات گوگل را فعال کنیم؟ از آنجایی که تمام هدف یک وب مستر این است که بتواند جایگاه بالاتری در نتایج موتور جستجو داشته باشد و با کلمات کلیدی مورد نظر خود در رتبه‌های اول قرار دهد. گاهی اوقات امکان دارد شما به دلایلی بخواهید در یک بازه زمانی سایت‌تان توسط موتورهای جستجو بررسی نشود اگر سایتی وردپرسی دارید به سادگی به وسیله وردپرس می‌توانید این کار را انجام دهید. در وردپرس شما می‌توانید در مراحل ابتدایی نصب، اقدام به جلوگیری ایندکس شدن سایت نمایید.

چرا باید عدم  جستجو توسط ربات گوگل را فعال کنید؟

اگر هنوز سایت خود را کامل نکرده اید و همچنین در مرحله ی اول یعنی ساخت و توسعه سایت قرار دارید و بخاطر اینکه روی تمام فعالیت‌های سایت تسلط دارید امکان اینکه اشتباه کنید هم وجود دارد. بنابراین بهتر است که تا زمان تکمیل سایت‌تان از نمایش آن در گوگل جلوگیری کنید عدم جستجو توسط ربات گوگل را فعال کنید.

در صورتی که سایت‌تان محدود شده می‌تواند دلیل دیگری برای ایندکس شدن سایتتان باشد. بعضی از سایت‌ها با هدف خاصی ایجاد شده‌اند و فقط افرادی با مشخصات از پیش تعیین شده توسط مدیر سایت، با پسورد و نام کاربری مخصوص به خود می‌توانند وارد سایت شوند به همین دلیل نیازی نیست وب سایت در نتایج جستجو نمایش داده شود. اگر سایت شرکتتان را به صورت آزمایشی راه اندازی کرده باشید و بخواهید از سایت فقط برای آزمایش کردن کارهایی که می‌خواهید روی سایت اصلی داشته باشید استفاده کنید از آن جایی که سایت برای آزمایش کردن کارهایی است که می‌خواهید روی سایت اصلی انجام دهید، نباید این قبیل سایت‌ها نمایش داده شوند.

چرا باید ایندکس موتورهای جستجو را غیر فعال کرد؟

چرا باید ایندکس موتورهای جستجو را غیر فعال کرد؟

تعداد زیادی مردم از یک دامنه عمومی برای ایجاد و توسعه سایت‌شان استفاده می‌کنند بعضی افراد سایت شرکتی و بعضی افراد سایت شخصی دارند. همچنین گاهی اوقات کاربران تصور می‌کنند برای ایندکس نشدن مطالب و محتویات سایت باید لینک داخلی از سایت‌های دیگر لینکی در سایتشان وجود نداشته باشد. اما این تصور غلط است؛ زیرا موتورهای جستجو این قدرت را دارند حتی بدون اینکه شما وارد لینک شوید هم سایت شما را پیدا کرده و ایندکس کنند. لذا از موتورهای جستجو درخواست کنید که محتوای سایت را بررسی نکنند و برای اینکار بهتر است عدم جستجو توسط ربات گوگل را فعال کنید.

همین‌طور اگر نام دامنه شما قبلا متعلق به شخص دیگری بوده و آن شخص سایت شما را در جاهایی لینک کرده سایت شما حتما نمایش داده می‌شود. امکان دارد که دامنه شما در لیست هزاران دامنه قرار داشته باشد. لذا این موارد دست خود شما نیست شما می‌توانید با رعایت کردن هر کدام از موردهای بالا و بررسی آنها از ایندکس یا نمایش صفحات سایت خود در موتورهای جست‌وجو جلوگیری کنید.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ تلاش ما بر این بود که بعضی اوقات باید عدم جستجو توسط ربات گوگل را فعال کنید. با استفاده از روش‌هایی که گفته شد شما می‌توانید توسط موتورهای جستجو برای یک مدت مشخصی از گرفتن امتیازات منفی در حوزه سئو جلوگیری کنید. اما شما از چه روش‌هایی از موتورهای جستجو درخواست می‌کنید که محتوای سایت را بررسی نکنند؟ نظرات و پیشنهادات را با ما در میان بگذارید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *