استراتژی مارکتینگ Marketing strategy – اگر قصد دارید به کسبوکار خود کمک کنید و طراحی سایت انجام دهید، قبل از هر چیز باید با ابزار بازاریابی آشنا شوید و از آن استفاده کنید. بهطورکلی شناخت این ابزار میتواند به فروش محصولاتتان و همچنین سئو کمک بسیاری کند. اما چگونه با استفاده از آژانس دیجیتال مارکتینگ به کسبوکار خود کمک کنیم؟ در این مقاله درباره استراتژی مارکتینگ صحبت خواهیم کرد. با مای کاستومر همراه باشید.
استراتژی مارکتینگ چیست؟
استراتژی مارکتینگ یا بازاریابی بیشتر به وسیله شرکتهای مختلف و برای ارتباط با مشتریان استفاده میشود. از دیگر مزایای آن میتوان آگاه کردن مشتریان درباره پلتفرمهایی مانند قابلیتها، مزایا، تفاوتهای محصولات کمپانی و افزایش رتبه سایت در گوگل اشاره کرد. بیشترین تمرکز این استراتژی روی خرید یا فروش محصولات است و لذا یک بازاریابی خوب به شما کمک میکند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.
یک سری نکات مهم قبل از پرداختن به بازاریابی
برای این که بازاریابی مناسبتری داشته باشید بهتر است قبل از پرداختن به راهبرد مارکتینگ یا بازاریابی نکات زیر را مطالعه بفرمایید.
1- جامعه هدف
یکی از مهمترین و ضروریترین گامهایی که قبل از انتخاب بازاریابی باید به آن پرداخت انتخاب هدف است. این روش به دید مناسبی در زمینه بازاریابی خواهد داد.
2- توجه به رفتار مخاطب
برای این کار بهتر است یک پروسهی فرضی خرید، برای مشتریان مشخص کنید. همینطور با استفاده از آن رفتار کاربران وب سایتتان را مورد بررسی قرار دهید و در نتیجه بازاریابی بهتری داشته باشید.
3- انواع استراتژی مارکتینگ
بعد از این که هدف خود را مشخص کرده و مخاطب خود را بهتر شناختید حالا باید از انواع بازاریابیها استفاده کرده و مناسبترین آنها را انتخاب کنید. یک سری بازاریابی یا استراتژی مارکتینگ وجود دارد که شما میتوانید از طریق آنها به بهتر شدن کسبوکار خود کمک کنید. در ادامه آنها را معرفی خواهیم کرد:
استراتژی بازاریابی داخلی
ممکن است بازاریابی داخلی برای SMB ها از اهمیت کمتری برخوردار باشد ولی میتواند برای شرکتهای بزرگ بسیار حیاتی باشد. این نوع بازاریابی میتواند موضوعات بسیاری را دربرگیرد که یک سری از این مسائل میتوانند پیش پا افتاده باشند. بنابراین هرگونه تغییر مانند تغییر در شرکت، اسم تجاری و سطح داخلی را پوشش خواهد داد.
استراتژی روابط عمومی
اکثر شما میدانید که راهبرد روابط عمومی چقدر پیچیده و مبهم است. این بازاریابی علاوهبر بر تضمین رضایت مشتریان خود، میتواند برای مراقبت از تصویر برند کسبوکار شما نیز مناسب باشد و برند شما را در نزد سهامداران، رسانهها و همچنین ارگانهای دولتی مهم و ضروری جلوه دهد. روابط عمومی به جز موارد گفته شده برای تبلیغات شفاهی نیز بسیار با ارزش است.
استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی
اکنون این نوع بازاریابی قسمت بزرگی از موضوع بازاریابی هر کسبوکاری میباشد، چون با استفاده از این استراتژی میتوان به تولید تبلیغات از برند، ایجاد ترافیک، آگاه کردن اجتماع و از همه مهمتر برای بازاریابی آنلاین از آن استفاده کرد.
تحقیقات نشان داده است که اکثر کاربران اجتماعی برای تحقیق درمورد برندها و محصولات وب سایت خود استفاده میکنند و همچنین درصد خیلی بیشتر از آن جزو مصرف کنندگانی هستند که آن برند را خریداری میکنند. به همین دلیل اگر برای بازاریابی خود از این نوع استراتژی استفاده نمیکنید امتیازهای مثبتی را از دست دادهاید.
استراتژی بازاریابی ایمیل
یک قسمت ضروری و مهم برای استراتژی بازاریابی دریافت ایمیل مشتریان است که بیشتر جهت ارسال خبرنامه استفاده میشود. با استفاده از این روش شما میتوانید با کاربرانی که به برند شما علاقه دارد صحبت کنید. ابزارهای بسیار زیادی در زمینه ایمیل مارکتینگ وجود دارد که شما میتوانید با استفاده از استراتژی ایمیلی موثر، خوانندگان وب سایتتان را به خریداران محصولات خود تبدیل کنید.
استراتژی بازاریابی درونگرا
این استراتژی همه چیز را درباره جذب کردن مشتریان و همچنین هدایت ترافیک به وب سایت و محصولاتتان نشان میدهد. این تکنیک بیشتر به جای تبلیغات تلویزیونی به کار میرود. این برند بیشتر برای افرادی است که به شما علاقه نشان دادهاند.
بازاریابی اینترنتی
به بازاریابی اینترنتی، مارکتینگ ابری نیز گفته میشود و اغلب در بستر اینترنت قرار دارد. همانطور که از نامش پیداست این نوع بازاریابی در اینترنت استفاده میشود و دارای پلتفرمهای متفاوت اینترنتی است.
بازاریابی معاملهای
یکی از پر چالشترین بخشهای یک کسبوکار فروش آن است و این مشکل اکثرا در فروشگاههای بزرگ و همچنین آنهایی که با حجم گستردهای از کار روبرو هستند وجود دارد. ولی اصلا نگران نباشید، زیرا با روشهای جدید و استراتژی مارکتینگ میتوان به فروش راحتی رسید. از همه مهمتر هزینههایی که در این استراتژی وجود دارد به مراتب خیلی کمتر از گذشته است.
بازاریابی دلیل محور
به این نوع استراتژی، بازاریابی دلیل نیز میگویند که محصولات یک کمپانی را یک مشکل تلقی میکند.
بازاریابی از طریق تبلیغات
این تبلیغات میتوانند به صورت پولی باشند و در پلتفرمهایی مانند تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات چاپی مورد استفاده قرار میگیرد. همینطور این تبلیغات میتوانند به صورت تبلیغات کلیکی، بنری یا تولید محتوای متنی نیز باشند.
بازاریابی مختلف
این بازاریابی متعددی مانند رویکردی نیازی اعتقادی و فرهنگی را دارا است. بازاریابی متنوع برای اداره کردن جامعه هدف و همچنین ادغام آن ها میباشد.
بازاریابی پنهانی
به این نوع بازاریابی، مارکتینگ دزدکی نیز میگویند که با استفاده از آن میتوانید روی بازاریابی محصولات و بدون باخبر شدن مشتریان تمرکز کنید.
بازاریابی رابطهای
این نوع بازاریابی برای خلاف بازاریابی پنهان، بیشتر روی ایجاد ارتباطات با مشتریان تمرکز بیشتری دارد. از همه مهمتر برای بهبود روابط با کاربران و همچنین بالا بردن سطح وفاداری آنها انجام میشود.
بازاریابی زیرمجموعهای
این نوع استراتژی یکی از مهمترین بازاریابیها در آژانس دیجیتال مارکتینگ است و با توجه به برداشتی که دیگران از محصولات شما دارند به کسبوکار شما کمک میکند. به عنوان مثال یک نفر از محصولات شما راضی است و آن را به دیگران نیز معرفی میکند که همین موضوع رفته رفته باعث میشود که کسبوکار شما رونق بیابد.
همانطور که گفتیم استراتژی مارکتینگ و بازاریابی در آسانتر شدن پروسه فروش وب سایتتان کمک میکند و همچنین میتوانید با استفاده از این استراتژی محصولات و کالاهای کسبوکار خود را به مشتری معرفی کنید.
همچنین مشاهده کردید، ابزارهای زیادی برای ایجاد یک کسبوکار وجود دارد که چند تا از قدرتمندترین و پرکاربردترین را برایتان شرح دادیم. اما شما از کدام بازاریابی در آژانس دیجیتال مارکتینگ استفاده میکنید؟ خوشحال میشویم که از پیشنهادات شما عزیزان در مای کاستومر استفاده کنیم. همچنین، اگر که در زمینه آموزش بازاریابی سوالی دارید میتوانید از طریق بخش نظرات برای ما کامنت بگذارید.