myc-logo1

اشتباه در طراحی وب ‌سایت

اشتباه در طراحی وب ‌سایت
اشتباه در طراحی وب ‌سایت
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

اشتباه در طراحی وب ‌سایت Error in website design – امروزه افراد اهمیت بسیار زیادی به طراحی وب ‌سایت می‌‌دهند. وب سایتی که متعلق به کسب‌وکار شماست از مهم‌ترین ابزارها برای پیشرفت شما به‌حساب می‌آید. همچنین می‌تواند فروشگاهی برای محصولات‌تان و راه ارتباطی بین شما و دیگران باشد. ساخت یک وب‌سایت درحالی‌که کاری آسان به شمار می‌رود می‌تواند چالش‌برانگیز نیز باشد، زیرا علاوه بر مشخصات ظاهری باید اصول خاصی در آن رعایت شده باشد.

وجود یک وب ‌سایت خوب تأثیر زیادی در کسب‌وکار شما دارد و به شما در افزایش رتبه سایت در گوگل کمک می‌کند. اما وجود اشتباه‌هاتی رایج در طراحی آن می‌تواند به‌سرعت تلاش شما را از بین ببرد. به همین دلیل در این مقاله ما روش‌هایی را برای اشتباه در طراحی وب ‌سایت به شما معرفی کرده‌ایم که می‌توانید از طریق آنها تا حدودی این اشتباهات را کمتر کنید. تا انتهای مقاله همراه مای کاستومر باشید.

نبود جعبه جست‌وجو یک اشتباه در طراحی وب ‌سایت

نبود جعبه جست‌وجو یک اشتباه در طراحی وب ‌سایت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک سایت وجود جعبه جست‌وجو است که متأسفانه بیشتر طراحان این گزینه را فراموش می‌کنند. باید بدانیم که هر سایتی منبع بزرگی از اطلاعات به‌حساب می‌آید. در واقع جعبه جست‌وجو این توانایی را به کاربر می‌دهد که هرآن چه را که می‌خواهد پیدا کند. افراد برای بازدید کردن یک سایت زمان بسیاری هدر می‌دهند. همین‌طور گاهی اوقات حوصله جست‌وجو در میان صدها مقاله و حتی محصولات یک فروشگاه را ندارند، بلکه می‌خواهند هر چیزی را که به دنبالش هستند هرچه سریع‌تر پیدا کنند.

با وجود خدمات خوبی که سایت گوگل که در این زمینه به طراحان سایت ارائه می‌دهد، به‌آسانی و با کپی کردن کد Search Google Custom و قرار دادن آن در وب ‌سایت خود می‌توانید صاحب یک جعبه جست‌وجو شوید.

بی‌توجهی به طراحی قبل از اجرا

بی‌توجهی به طراحی قبل از اجرا، یک اشتباه در طراحی وب ‌سایت است که به‌صورت رایج توسط طراحان سایت انجام می‌شود که اهمیت ندادن به تفکر طراحی و ترسیم طرح روی کاغذ است. طراحان در طراحی سایت معمولاً به‌جای انجام تحقیقات کاربر و درک نیاز آنها، خودشان چیزهایی را در مورد کاربران تصور می‌کنند که این روش درستی برای طراحی وب نیست. انجام تفکر طراحی این کمک را به طراحان می‌کند که اهداف، شناخت نیازهای کاربران، اثربخشی، دامنه پروژه، قابلیت‌های فناوری، ایجاد ویژگی‌های تجاری را به‌راحتی شناسایی کنند.

همه این‌ها به طراحان وب ‌سایت کمک می‌کند قبل از جست‌وجو بعضی از نرم‌افزارهای طراحی، نقاط داده را برای فریم‌های مناسب و طراحی نقشه سایت جمع کنند. این مطلب را به یاد داشته باشید که اگر مشتریان خود را درک نکنید، نمی‌توانید وب‌سایت‌های خوبی برای آن‌ها طراحی کنید که این امر اثر منفی در افزایش رتبه سایت در گوگل دارد. درنتیجه تحقیقات لازم درباره‌ کاربران را انجام دهید تا بفهمید که مشتریان شما به چه چیزی اهمیت می‌دهند.

سایتی خلوت با محتوای متنی بسیار کم

سایتی خلوت با محتوای متنی بسیار کم

همان‌طور که طراحی وب سایت‌ به‌صورت شلوغ گیج کننده است و هیچ‌گونه جذابیتی برای کاربران ندارد و برعکس سایت‌های خلوت با تولید محتوای متنی کم نمی‌تواند مناسب باشد و کاربران را به خود جذب کند. این نکته حائز اهمیت است سبک مینیمالیسم در طراحی وب سایت، یک روند پرطرفدار و بزرگ است و اگر به‌درستی انجام نشود می‌تواند اثرات بدی داشته باشد.

یکی دیگر از اشتباهات رایج که در طراحی سایت وجود دارد این است که برخی از طراحان فکر می‌کنند سایت هرچقدر خلوت‌تر و رمز آلودتر باشد بهتر است. شما باید این نکته را بدانید که مخاطبان سایت‌تان می‌خواهند بدانند که شما چه کسی هستید و دقیقا در چه زمینه‌ای فعالیت دارید از همه مهم‌تر کسب‌وکار شما برای آنان چه سودی دارد.

خوانا نبودن متن یک اشتباه در طراحی وب ‌سایت

از دیگر عواملی که طبق نکات تبلیغات بنری در سایت می‌توان به‌عنوان اشتباه در طراحی وب‌سایت به آن اشاره کرد خوانایی نوشته‌هاست که باعث جلب‌توجه مخاطب می‌شود. تنها زیبایی سایت برای برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب کافی نیست. می‌بایست نوشته‌ها، فونت متن،اندازه و رنگی مناسب داشته باشد تا چشمان مخاطب را اذیت نکند. همچنین به‌راحتی خوانده شود. برای اینکه متوجه شوید چه فونت و اندازه‌ای برای متن مناسب است به وبسایت‌های بزرگ و معتبر مراجعه کنید و از آن‌ها الگوبرداری کنید.

وجود تصویرهایی با طراحی ضعیف یا بی‌ربط

وجود تصویرهایی با طراحی ضعیف یا بی‌ربط

کاملا واضح است که تصویرها و کارهای گرافیکی بخش مهمی در طراحی وب هستند. اگر تصویرگری در سایت به‌خوبی انجام شوند، می‌توانند پیام را به بازدیدکنندگان منتقل کند و وجود تصاویر نادرست می‌تواند کاربر را گیج کند. متأسفانه بسیاری از مشاغل توجهی به تصاویر خود ندارند و از تصویرهایی بی‌ربط و بی‌کیفیت استفاده می‌کنند.

هرگز این اشتباه را مرتکب نشوید، زیرا وجود تصاویر بی‌کیفیت وب ‌سایت شما را پنهان می‌کند و بازدیدکنندگان شمارا خاموش می‌کند. وجود تصاویر بی‌ربط در سایت فقط بازدیدکننده را گیج می‌کند و آن‌ها را وادار می‌کند تا اقدامات موردنظر را انجام ندهند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که نباید وب‌ سایت خود را با تصویرهای زیاد شلوغ کنید.

سرعت‌پایین بارگذاری

از دیگر موارد برای اشتباه در طراحی وب ‌سایت می‌توان به سرعت پایین بارگذاری اشاره کرد. امروزه کاربران اینترنت بسیار عجول شده‌اند و به‌راحتی از کلمه برگشت استفاده می‌کنند. براساس آمار منتشرشده در وب‌سایت Think With Google زمان مناسب بارگذاری 1 الی 3 ثانیه است و اگر بیشتر طول بکشد امکان دارد کاربر از وب ‌سایت خارج شود و درنتیجه نرخ پرش بالا می‌رود. شما به کمک آژانس دیجیتال مارکتینگ مای‌کاستومر می‌توانید اشتباهات رایج در طراحی سایت را بشناسید و از به وجود آمدن آن‌ها در کسب‌وکارتان جلوگیری کنید.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر تلاش کردیم که با توضیح اشتباه در طراحی وب ‌سایت به سئوی سایت‌تان کمک کنیم و با توجه به آن بتوانید این اشتباهات را در سایت خود کمتر کنید. خوشحال می‌شوییم در قسمت نظرات برای ما و دیگر خوانندگان کامنت بگذارید و تجربه‌ها و پیشنهادات‌تان را با ما در میان بگذارید.

اشتباهات طراحی سایت Website design mistakes توسط خود شخص می‌تواند یک ایده خوب برای کارآفرینان با توان مالی پایین باشد. پس از این که استارت‌آپ شما پیشرفت کرد می‌توانید یک طراح سایت استخدام کنید و نگرانی خود را برطرف کنید.

 طراحی کسب‌وکار جدید اهمیت بالایی دارد. زمانی که یک کسب‌وکار آنلاین را شروع می‌کنید بازدیدکنندگان، سایت را براساس جزئیات کوچک در طراحی قضاوت می‌کنند. جزئیات کوچک می‌تواند تفاوت‌های بزرگی را به وجود آورند.

 اگر می‌خواهید یک برند مورد اطمینان خلق کنید و درآمد خوبی کسب کنید باید جزئیات را با دقت بررسی کنید. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر درباره اشتباهات طراحی سایت که به طور رایج انجام می‌شود صحبت خواهیم کرد. اگر توانایی کمی در طراحی سایت دارید می‌توانید با برطرف کردن این اشتباهات متداول، وبسایت خوبی طراحی کنید.

1.    استفاده نامناسب از قالب

استفاده نامناسب از قالب

استارت‌آپ‌های کوچک و خودگردان نیاز به استفاده از قالب آماده دارند. اگر تصمیم گرفتید که از این قالب‌ها استفاده کنید می‌توانید یک طراح سایت استخدام کنید تا برای نشان تجاری شما طرحی بزند.

مشکل وبسایت‌هایی که از قالب آماده استفاده می‌کنند این است که ارتباط ظاهری ضعیف بین نشان تجاری و اجزای دیگر وبسایت به چشم می‌خورد. رنگ‌های درون لوگو وجود دارد که در هیچ جایی از سایت استفاده نشده است و یا فونت‌هایی که با فونت‌های سایت همخوانی ندارد.

اگر می‌خواهید برای توسعه کسب‌وکار خود صرفه جویی کنید، حداقل اطمینان کسب کنید که استفاده از قالب آماده در سایت شما واضح و بدیهی نیست.

2.    استفاده از پس زمینه تیره

رنگ پس زمینه بیشترین قسمت سایت شما را تشکیل می‌دهد. بنابراین لازم است که با دقت آن را انتخاب کنید. طبق یک قاعده کلی در هر آژانس دیجیتال مارکتینگ ، وبسایت‌هایی با زمینه تیره زیبا به نظر نمی‌رسند. مگر اینکه به صورت حرفه‌ای طراحی شده باشند.

 استفاده از رنگ زمینه سفید گزینه مناسب است. اما بیشتر طراحان از رنگ خاکستری روشن استفاده می‌کنند. هرچه خاکستری تیره‌تر باشد خواندن حروف مشکی بر روی پس زمینه دشوارتر خواهد بود. بنابراین بهتر است میزان سیاهی خاکستری را کمتر از ۱۵ درصد قرار دهید تا متن شما به راحتی خوانده شود و اشتباهات طراحی سایت را به حداقل برسانید.

3.    مشکلات تنظیم و فاصله گذاری

فاصله گذاری کار دشواری است. گذاشتن فاصله کافی اما نه در حدی که فضای سفید زیادی اطراف المان باقی بمانند، سخت ترین قسمت طراحی سایت است. با بررسی ضوابط می‌توانید آن را ساده‌سازی کنید. اطمینان پیدا کنید که تمام قسمت‌های سایت به شکل مناسب کنار هم قرار گرفته اند. سپس فضای سفید کافی اطراف آن اختصاص دهید.

4.    نوشته غیرحرفه ای

نوشته غیرحرفه ای

نوشتن کار سختی است اما برای اینکه بتوانید منظور خود را در فضای مجازی به کاربر برسانید ضروری است. بخصوص اگر می‌خواهید چیزی را بفروشید. باید مطمئن شوید که نوشته شما به آسانی قابل فهم است و بررسی کنید تا غلط املایی نداشته باشد. کار تولید محتوا متنی را به یک فرد واگذار کنید تا با خیالی آسوده متنی ساده، روان و بدون غلط املایی ایجاد کند.

5.    مشکلات خوانایی

هر چقدر متن ‌عالی باشد اما نوشته خوانا نباشد نمی‌تواند کسب‌وکار شما را حفظ کند. بسیاری از جزئیات می‌تواند به خوانا بودن متن شما آسیب برساند و در نحوه مشاهده برند شما تاثیر بگذارد.

 فاصله خطوط کم، فونت کوچک و ناخوانا و تضاد پایین بین رنگ پس زمینه و متن، از اشتباهات طراحی سایت است. حتی اگر این موارد باعث دشواری خواندن نشود ممکن است مشکلاتی در سایت شما ایجاد کند و طراحی شما به شکل غیرحرفه‌ای جلوه دهد.

6.    طراحی سایت خارج از روال رایج

هر وب سایتی که از طراحی‌های سنگین، متحرک و سایه دار استفاده کند قدیمی به نظر می‌رسد. از افکت‌های سه بعدی در طراحی سایت دوری کنید. بهتر است از طراحی‌های یک بعدی استفاده کنید.

7.    استفاده از فونت‌های متنوع

استفاده از فونت یکسان در طراحی سایت کاربر را خسته می‌کند و از اشتباهات طراحی سایت به شمار می‌آید. بنابراین از فونت‌های مختلف برای افزایش زیبایی و جذابیت سایت خود و در نهایت افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده کنید. اگر از یک فونت استفاده می‌کنید در بعضی از قسمت‌ها رنگ و سایز آن را تغییر دهید.

8.    از متن‌های طولانی استفاده نکنید

از متن‌های طولانی استفاده نکنید

آیا اگر مقاله محتوای طولانی داشته باشد آن را تا آخر می‌خوانید؟ قطعا خیر. زیرا این کار خسته کننده به نظر می‌رسد. بنابراین از متن‌های طولانی در سایت خود استفاده نکنید. زیرا برای کاربران جذابیتی ندارد و با دیدن آن صفحه را ترک خواهد کرد.

 این موضوع هنگام سئو سایت فروشگاهی باعث امتیاز منفی برای سایت شما محسوب می‌شود. از لینک‌های ادامه مطلب استفاده کنید. با این کار هم متن خود را به اشتراک می‌گذارید و هم از متن‌های طولانی استفاده نمی‌کنید. همچنین باعث می‌شود تا کاربر کنجکاو شود و در پی ادامه مطلب باشد. این کار برای سئو سایت شما هم مفید است.

9.    از فرم ثبت نام طولانی پرهیز کنید

فرم ثبت‌نام طولانی یکی از اشتباهات طراحی سایت است. اگر فرم‌هایی که در سایت به عنوان دسترسی به برخی مطالب یا امکانات به کار می‌رود طولانی باشند خسته کننده به نظر می‌رسند. کاربر نه تنها ثبت نام را انجام نمی‌دهد بلکه به سایت دیگر می‌رود که فرم ثبت نام کوتاه‌تری داشته باشد. بنابراین دقت کنید تا از فرم ثبت‌نام کوتاه و مناسب استفاده کنید.

در اینجا با اشتباهات طراحی سایت که به طور رایج اتفاق می‌افتد آشنا شدید. حال با توجه به این نکات، وبسایت خود را بررسی کنید. می‌توانید با مشاوره حوزه دیجیتال مارکتینگ‌، معراج معمارنسب مشورت کنید تا به شما برای رسیدن به نتایج عالی کمک کند.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *