myc-logo1

اصول طراحی لندینگ پیج، به همراه نمونه های کاربردی برای جذب مشتری

اصول طراحی لندینگ پیج، به همراه نمونه های کاربردی برای جذب مشتری
اصول طراحی یک صفحه فرود
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

اصول طراحی یک صفحه فرود Principles of designing a landing page – اگر که از دیجیتال مارکترها سوال می‌پرسید و می‌خواهید بدانید که لندینگ پیج چیست؟ اغلب اوقات تعریف‌های متفاوتی را خواهید شنید و بیشتر از معیارهایی استفاده می‌شوند که با یک صفحه وب مشترک هست اصول صفحه فرود، در سئو و افزایش رتبه سایت در گوگل کمک بسیاری می‌کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی اصول طراحی یک صفحه فرود بپردازیم و شما را با انواع آن آشنا کنیم. تا انتهای مقاله همراه مای کاستومر باشید.

اصول طراحی یک صفحه فرود

 طراحی یک صفحه فرود

 

هدف از استفاده صفحه ورود یا لندینگ پیج بازاریابی است و نخستین صفحه‌ای است که کاربران به وسیله کمپین‌های تبلیغاتی به آن وارد می‌شوند. این صفحه به صورت ساده و جذاب در وب‌سایت شما قرار می‌گیرد و باعث جذب کاربر می‌شود. هدف از نام‌گذاری فرود این است که کاربر وقتی برای اولین بار از صفحه سایت بازدید می‌کند روی آن فرود کند. دقیق مثل یک مسافر که اولین مقصد آن فرودگاه است و بعد پیاده شدن از هواپیما قصد بازدید شهر را دارد. هر صفحه فرود دارای دو قابلیت بسیار مهم است که این ویژگی‌ها شامل یک فرم و گردآوری اطلاعات یا داده‌ها از طرف مخاطب است.

انواع اصول طراحی یک صفحه فرود

یک صفحه فرود می‌تواند نقش بسیار مهمی در رتبه سایت شما داشته باشد و همچنین دارای انواع مختلفی است که در ادامه آنها را شرح خواهیم داد.

صفحات اصلی

صفاتی مانند صفحه اول، دسته بندی محصولات و غیره جز صفحات اصلی قرار داده می‌شوند. در صفحه اصلی ابتدا جزئیات و کلیه کسب‌وکار معرفی خواهد شد و با توجه به مدل کسب‌وکار اطلاعاتی در این صفحه ارائه می‌شود. به عنوان مثال اگر دارای یک شرکت ارائه دهنده خدمات هستید می‌توانید از خدمات و محصولات خود استفاده کنید. شاید گاهی اوقات پیشنهاد خوبی نباشد که از صفحات اصلی وبسایت استفاده کنید و آن را به عنوان یک صفحه لیندین قرار دهید. ولی می‌توان گفت که سایت‌های بسیاری هستند که در این زمینه فعالیت داشتند و بسیار موفق شده‌اند. کارشناسان ما در مای کاستومر اماده ارائه خدمات مناسب در این زمینه به شما هستند.

میکروسایت

میکروسایت جزو یک سایت اصلی است و به صورت مکمل و مجزا فعالیت دارد. به طور مثال برخی از برندها از میکروسایت استفاده می‌کنند که بتوانند تمرکز بیشتری روی یک کمپین خاص یا داستان سرایی داشته باشند.

میکروسایت‌ها اغلب اوقات از چندین صفحه تشکیل می‌شوند، ولی همچنان به عنوان یک صفحه فرود معرفی خواهند شد.

اصول طراحی یک صفحه فرود اختصاصی

اصول طراحی یک صفحه فرود اختصاصی

در طراحی سایت صفحه فرود اختصاصی، نویتیشن و منو کاربردی ندارد و هدف اصلی فراخوان عمل است. این فراخوان می‌تواند به صورت دانلود کاتالوگ، ثبت نام، خرید محصول، پرکردن فرم و غیره باشد.

مرورگرها

این کار برای اغلب افرادی هستند که به صفحات مختلف رجوع کرده و آن مرور می‌کنند و در نتیجه آن را در مرحله آگاهی قرار می‌دهند. همچنین ممکن است برخی از افراد تنها بازدید‌کننده بوده و قصد خرید و سفارش نداشته باشند.

معامله‌گرها

این افراد قصد خرید دارند و هر بار به سبد خریدشان محصول اضافه می‌کنند یا در حال تولید محتوای متنی هستند. در این صورت باید تمام اطلاعات به آنها داده شود که اگر قصد خرید داشته باشند اعتمادشان جلب شود.

شناخت اصول طراحی یک صفحه فرود

در این مرحله از آگاهی بازدیدکنندگان از محصول و خدمات باخبر خواهند شد. بنابراین الان بهترین زمان است که توجه آنها را به سایر صفحات سایت خود جذب کنیم. به عنوان مثال می‌توان مطالب رایگان را در قالب ویدئو یا متن در اختیار آنها گذشت. از دیگر موارد می‌توان به کسب‌وکار قانونی اشاره کرد که کاربران باید نسبت به سایت‌تان اعتماد داشته باشند.

به عنوان مثال می‌توان لوگوی مشترک مشتریان و همکاران را درون سایت خود قرار داد، همچنین از گارانتی بازگشت وجه و خدمات استفاده کرد. در نتیجه اگر نتوانیم به صورت کامل و واضح خدمات مشتریان را عرضه کنیم به هیچ‌عنوان نمی‌توانیم اعتماد آنها را جلب کنیم. بنابراین نباید فرصت را از دست داد و با لینک یا مطالب بیهوده صفحات سایت خود را پر کنید. همین‌طور هر چقدر صفحات شما دارای آرامش بیشتری باشد و از تولید محتوای متنی با کیفیتی استفاده کرده باشید می‌توانید یک سایت با رتبه بالا را در گوگل کسب کنید و در این زمینه تبلیغات در پیج های اینستاگرام پربازدید می تواند موثر باشد.

میانگین نرخ تبدیل تبلیغات گوگل در یک صفحه فرود

میانگین نرخ تبدیل تبلیغات گوگل در یک صفحه فرود

در اینجا باید به درصد بازدیدکننده‌ها توجه کرد که این درصد در داخل صفحه فرود سایت‌تان قرار دارد. به عنوان مثال اگر صفحه فرود سایت‌مان ۲۰۰ بازدید کننده داشته باشد و تنها ۲۰ تا از بازیدکنندگان فرم درون صفحه را پر کنند یا محصولی را خریداری کنند، نرخ تبدیل صفحه فرود سایت‌مان به ۲۰ درصد تبدیل می‌شود. بنابراین هرچقدر که بازدیدکنندگان سایت ما همکاری داشته باشند یا کاری در آن انجام دهند نرخ صفحه فرود ما به همان میزان افزایش پیدا می‌کند که این سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می شود.

توجه به اصول طراحی صفحه فرود

در صفحات اصلی یک سایت امکان دارد تا ۸۰ تا لینک وجود داشته باشد و تنها یکی از آنها عملکردی را انجام دهد. در میکروسایت نیز امکان دارد تا ۳۰ تا لینک داشته باشیم و یکی از آنها به عمل تبدیل شود. اما در صفحات فرود اختصاصی باید تمام تلاش خود را کنید که تنها یک عمل تبدیل را داشته باشید.

امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات کافی را کسب کرده باشید. خوشحال می‌شوییم این مقاله را با دوستان خود به اشتراک گذاشته و نظرات و تجربیات خود را برای ما در میان بگذارید. یکی از بهترین خدماتی که از سمت مای کاستومر در اختیار شما گذاشته می‌شود، مشاوره با حرفه‌ای‌های دنیای دیجیتال مارکتینگ است. مهندس معراج معمارنسب از آن دسته مشاورانی است که افقی متفاوت را پیش روی شما ترسیم می‌کند و بهتر از هر کس دیگری ایده‌های شما را درک می‌کند. با ما رسیدن به آرزویی که برای کسب‌وکارتان در زمینه اصول طراحی یک صفحه فرود برای سایت سر دارید ممکن می‌شود. افزایش

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *