myc-logo1

آموزش نگارش و تولید محتوا

آموزش نگارش و تولید محتوا
اصول نگارش محتوا
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

اصول نگارش محتوا (Principles of content writing) دارای یک سری و قوانین است که یادگیری آن کمک می‌کند بتوانید مقاله‌ای مخاطب پسند در وب سایت خود ارائه دهید. آنچه که در نوشتن یک محتوا باید مد نظر قرار دهید کارآمد بودن مطالب برای مخاطب است. سپس با به کارگیری یک سری نکات، احتمال قرارگیری صفحات سایت را در نتایج جستجو گوگل افزایش دهید.

مای کاستومر این مقاله را برای شما تهیه کرده تا با اصول نگارش محتوا آشنا شوید. در ادامه مطالبی را در رابطه با چگونگی ساختار محتوا، رعایت قواعد دستوری، ضرورت سادگی متن و سئو محتوایی بررسی می‌کنیم. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم برای آشنایی با نگارش محتوا و قواعد اولیه آن همراه ما باشید.

تولید محتوا چیست و چرا باید آن را جدی گرفت؟

تولید محتوا چیست و چرا باید آن را جدی گرفت؟

در حال حاضر نوشتن محتوا بخش بسیار بزرگی از زندگی امروزه ما آدم‌هاست. در واقع تولید محتوا به دانش و اطلاعات ما کمک بسیار زیادی می‌کند و بیشتر اوقات می‌تواند جهت سرگرمی استفاده شود یا در هر تصمیمی ما را آگاه کند. اگر که دارای یک کسب و کار هستید، مطمئنا یادگیری ترفندهای نوشتن محتوا و اصول نگارش محتوا برای شما بسیار ضروری است. زیرا هر کسب‌و‌کار آنلاینی نیاز به دیده شدن دارد و با وجود به تولید محتوای متنی اصولی می‌تواند به راحتی به رشد و درآمد برسد.

ساختار محتوا

برای شناخت اصول نگارش محتوا ابتداباید با ساختار محتوا آشنا شوید. محتوای شما به عنوان یک مقاله کاربردی باید دارای ساختار و قالب مناسبی باشد. نمی‌شود عنوان را بنویسید و شروع کنید به نوشتن پاراگراف‌های پشت سر هم. یک محتوا باید دارای بخش‌های زیر باشد:

  • مقدمه
  • بدنه اصلی
  • نتیجه‌گیری

مقدمه: مقدمه متن ابتدایی محتوا است که می‌تواند مخاطب را ترغیب کند ادامه مقاله‌تان را بخواند. بنابراین باید جذاب و مختصر باشد. در مقدمه محتوا ابتدا باید هدف و مقصود خود را از ارائه مقاله بیان کنید و به مخاطب بگویید که چرا مطالعه این مطالب اهمیت دارد. همچنین حتما اشاره‌ای کوتاه به فهرست مطالبی که به آن می‌پردازید داشته باشید تا مخاطب بداند قرار است چه مواردی در این مقاله مطالعه کند.

بدنه اصلی: بدنه اصلی محتوا مهم‌ترین بخش آن است که بیشترین تعداد کلمه را در خود جای می‌دهد. در این قسمت باید همه آنچه که مخاطب لازم دارد را در اختیار او قرار دهید. تعاریف، عوامل، دسته‌بندی‌ها، مزایا، معایب، راهکار‌ها، دستورالعمل‌ها وغیره در تنه اصلی محتوا ارائه می‌شود.

نتیجه‌گیری: در انتهای مقاله لازم است یک جمع‌بندی و نتیجه کلی از متن داشته باشید. در این بخش که تحت عنوان «سخن پایانی» و «سخن آخر» هم می‌آید، نباید به موضوع و مطلب جدیدی بپردازید.

مهمترین اصول محتوا نویسی چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ محتوا نویسی یک حرفه است و همانند هر حرفه دیگری اصول خاص خود را دارد. برخلاف بسیاری از مشاغل که در گذر زمان از اعتبار اولیه آن‌ها کاسته یا کلا منسوخ شده‌اند، محتوا نویسی هر روز با ارزش‌تر می‌شود. اما مطابق با افزایش ارزش و اعتبار، سطح توقعات کارفرمایان نیز از محتوا نویسان افزایش یافته است. بنابراین محتوایی که خارج از چهارچوب اصلی خود تولید می‌شود و اصول نگارش محتوا در آن رعایت نشده است، فاقد ارزش و اعتبار بوده وهیچ خریداری ندارد. اگر دوست دارید تبدیل به یک محتوا نویس حرفه‌ای شوید، نیاز است که اصول و فرامین آن را بیاموزید و به کار ببرید. برخی از مهمترین اصول محتوا نویسی شامل موارد زیر است.

۱. تعداد کلمات محتوا

رعایت نکات مربوط به تعداد لغات از جمله اصول نگارش محتوا Principles of content writing است. بدنه یک محتوا که از چندین تیتر یا سرتیتر و به ازای آن از چند پاراگراف تشکیل می‌شود کلمات بیشتری در برمی گیرد. برای این که هنگام سئو سایت هر بخش که زیر یک عنوان قرار می‌گرد طولانی و خسته‌کننده نشود بهتر است هر ۱۵۰ کلمه یک پاراگراف جداگانه ایجاد کنید. هر بخش می‌تواند شامل ۳۰۰ و نهایتا ۴۰۰ کلمه باشد.

نکته: از نوشتن جملات طولانی که بیش از ۲۰ کلمه دارند پرهیز کنید.

۲. قواعد نگارشی و نکات دستوری نگارش محتوا

قواعد نگارشی و نکات دستوری نگارش محتوا

رعایت دستور زبان و قواعد نگارشی از مهم‌ترین عوامل در تولید محتوای متنی و اصول نگارش محتوا است. در این بخش تعدادی از این دستور زبان‌ها را یادآوری می‌کنیم:

الف) استفاده درست از فعل

سعی کنید به جای استفاده از فعل تکراری در یک پاراگراف از معادل‌ها و مترادف‌های آن استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که استفاده از بعضی افعال مانند می‌گردد و می‌باشد مناسب نیست.

ب) رعایت علائم نگارشی در متن

در نوشتن یک محتوا، استفاده درست و بجا از علائم نگارشی دارای اهمیت خاصی بوده و از اصول نگارش محتوا به شمار می‌رود. این اصول نگارشی شامل نقطه، ویرگول، دو نقطه، گیومه، نقطه ویرگول، علامت تعجب و علامت سؤال است. توجه کنید که همه این علامت‌ها باید به کلمه پیش از خود چسبانده شوند و با کلمه پس از خود یک فاصله داشته باشند. همانطور که می‌دانید اصلی‌ترین کاربرد ویرگول، ایجاد مکث در جمله و جداسازی عناصر مختلف یک موضوع است که در متن‌مان به دنبال هم نام می‌بریم. همچنین دقت کنید که عبارت داخل گیومه با آن فاصله ندارد اما کلمات قبل و بعد از این علامت با فاصله قرار می‌گیرند.

رعایت نیم فاصله در برخی مواقع ضروری و مهم است. موارد زیر از جمله مواقعی است که باید از نیم فاصله استفاده کنید.

  • افعال دارای ‌شناسه مضارع و افعال چند قسمتی؛ مانند می‌رود
  • کلماتی که نشانه «ها» دارند؛ مانند کتاب‌ها
  • صفت‌هایی که پسوند «تر» و «ترین» دارند؛ مانند زیباترین
  • دیگر واژه‌های مرکب مانند باسواد، سودمند وغیره

۳. نگارش ساده و روان

برای بهبود سئو سایت و افرایش رتبه سایت در گوگل ،  نگارش متن باید به گونه‌ای باشد که مخاطب از خواندن آن خسته نشود. علاوه بر آن توجه کنید که از آوردن اصطلاحات سخت و غیرقابل فهم پرهیز کنید. چرا که غالبا با مخاطب عام طرف هستید و هر چقدر جملات‌تان ساده و روان باشد قابل فهم‌تر است. از آنجایی که افراد به دنبال مطالعه مطالبی پیرامون عنوان محتوا هستند، از شاخ و برگ دادن به موضوع بپرهیزید و از بحث اصلی خارج نشوید.

۴. بازخوانی و بازنویسی متن

مشاوره دیجیتال مارکتینگ معمولا در طول نگارش احتمال وقوع برخی غلط‌های املایی و نگارشی سهوی وجود دارد. بنابراین برای رعایت اصول نگارش محتوا نیاز است که پس از اتمام محتوای خود به اول آن برگشته و یک بار آن را بازخوانی کنید.

۵. یافتن لحن مناسب برای ایجاد محتوا متنی

انتخاب لحن صحیح و گیرا در تولید محتوای متنی نیز مهم بوده و باید به صورت جدی مورد توجه قرار بگیرد. هدف اصلی از نوشتن محتوا، جذب مخاطب برای وب‌سایت است. بنابراین جهت رسیدن به چنین هدفی اصول متفاوتی باید دست به دست هم دهند. مثلاً محتوا باید از نظر سئو کارایی داشته باشد.

یا به عبارت دیگر سئو شده تولید شود. تا گوگل به آن رتبه داده و سایت را در جایگاه بالاتر جهت روئیت مخاطب نشان دهد. از طرف دیگر مخاطب نیز باید با مشاهده محتوا مشتاق به مطالعه شود آن شود. بنابراین شما باید لحنی را برای نوشتن محتوا انتخاب کنید که در آن به هر دو جنبه کار توجه شود. به همین دلیل انتخاب و یافتن لحن درست برای نوشتن نیز در بین اصول محتوا نویسی و اصول نگارش محتوا جای دارد.

۶. انتخاب سبک درست نوشتن

همانطور که در سایت های مختلف مشاهده کرده‌اید نوشتن به هر دو سبک رسمی و محاوره‌ای برای سایت رایج است. اما نباید تصور کرد که هر موضوع با هر مخاطبی را می‌توان به هر دو سبک نوشت. بنابراین انتخاب رسمی یا محاوره‌ای بودن متن محتوا بسته به موضوع و مخاطب اصلی آن باید تعیین شود.

۷. ویرایش مداوم محتوا

ویرایش مستمر و مداوم از دیگر قوانین محتوا نویسی و اصول نگارش محتوا بوده و این اصل نیز از جایگاه بالایی در این حرفه برخوردار است. اغلب محتواهایی که برای درج در سایت تولید می‌شود، جنبه تبلیغاتی دارند‌. بنابراین با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی تغییرات با سرعت اتفاق می‌افتند.

به همین دلیل نیاز است که مطالب درج شده در سایت مدام به روزرسانی شوند. حتی یکی از کارهایی که معمولا هر آژانس دیجیتال مارکتینگ، جهت حفظ رتبه سایت به انجام آن مبادرت می‌ورزد ویرایش و به روز رسانی محتواهای تولید شده است.

اصول سئو در نگارش محتوا

اصول سئو در نگارش محتوا

قواعد سئو شامل یک سری نکات و دستورالعمل‌هایی است که به کارگیری آن‌ها کمک می‌کند صفحات وب سایت شما در نتایج جستجو گوگل جزو صفحات اول قرار بگیرد. به عبارتی موجب افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود. در ادامه به تعدادی از راهکار‌های سئو مرتبط با اصول نگارش محتوا Principles of content writing اشاره می‌کنیم:

  • استفاده درست از کلمه کلیدی و معادل‌های آن
  • لینک دهی و استفاده از انکر تکست
  • برچسب زدن
  • به کارگیری کلمه کلیدی در عنوان عکس
  • رعایت یونیک بودن متن و عدم کپی‌کردن
  • به کارگیری درست عناوین و تگ‌ها

۱. یونیک بودن محتوا

یکی از مهم‌ترین مواردی که برای موتورهای جستجو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است یونیک بودن محتواست. اگر که صاحب یک کسب‌وکاری هستید و قصد دارید که تولید محتوا انجام دهید، نباید به هیچ‌عنوان محتوای سایت‌های دیگر را کپی کنید و در درون طراحی سایت خود قرار داد. زیرا این کار به شدت رتبه سایت شما را پایین می‌آورد.

۲. استفاده کردن از کلمات کلیدی

استفاده کردن زیاد از کلمات کلیدی باعث می‌شود که وب‌سایت شما در رتبه اول گوگل نشان داده نشود. بنابراین استفاده هر کلمه کلیدی باید در کل مقاله ۲ الی ۳ درصد نوشته شود.

۳. انتخاب تیتر مناسب

مشاوره دیجیتال مارکتینگ تیتر هر محتوا نشان دهنده بار محتوای آن است. بنابراین هر چقدر که پربار و جذاب باشد از گیرایی بیشتری برخوردار خواهد بود. به هر حال تیر محتوا اولین چیزی است که در یک محتوا به چشم می‌آید. به همین دلیل زو اصول اولیه و مهم تولید محتوا بوده و هر چقدر که خوب باشد مخاطب را بیشتر ترغیب به مطالعه محتوا میکند. یکی از اشتباهات بزرگ در نوشتن تولید محتوای متنی این است که عنوان اصلی مقاله را دست کم می‌گیرند. ولی این افراد نمی‌دانند که عنوان یا متا تایتل مهم‌ترین اصول نگارش محتوا در سایت است و باید به صورت هوشمندانه آن را در متن مقاله خود به کار ببرید. به عنوان مثال می‌توانید از عنوان‌های منفی استفاده کنید که این کار باعث می‌شود کاربران کنجکاو شوند که مقاله شما را بخوانند. همچنین فراموش نکنید در آخر عنوان مقاله اسم سایت خود را بیاورید این کار در سئو سایت شما تاثیر بی‌نظیری دارد. ما در مای کاستومر اماده ارائه صفر تا صد این خدمات به شما هستیم.

۴. مهم بودن پاراگراف اول درون تولید محتوا

از دیگر گزینه‌های مهم در اصول نگارش محتوا استفاده از پاراگراف اول است که اهمیت بسیار بالایی دارد. با استفاده از این پاراگراف می‌توان کاربران را به سمت سایت خود کشاند. بنابراین بهتر است در پاراگراف اول متن خود، از نکته‌های اصولی استفاده کنید که طبیعتاً تاثیر بسیار زیادی روی کاربران دارد.

۵. طول مناسب برای محتوا

طول مناسب محتوا از دیگر موارد اصولی است که باید حتماً به آن توجه زیادی کرد. محتوای کوتاه نمی‌تواند مخاطب را به خود جذب کند و همچنین با خواندن محتواهای طولانی کاربر خسته می‌شود. بنابراین تولید محتوای مناسب بین ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ کلمه است و همچنین برای خواندن آن تنها باید ۵ دقیقه طول بکشد، در این صورت می‌توان گفت که محتوا اصولی و مناسب است و سبب افزایش رتبه سایت در گوگل می گردد.

۶. تقسیم کردن اطلاعات در پروسه محتوا

گام بعدی بهتر است که اطلاعات و موارد موردنظر را دسته‌بندی کنید، همچنین نکات و ترفندها را به صورت مرتب و منظم در آن قرار دهید. با این روش کاربر می‌تواند با خواندن این مقاله، تمام اطلاعات مربوطه را کسب کند.

۷. لینک‌دهی به منابع مربوطه

تنها رعایت کردن قواعد تولید محتوا کافی نیست و باید با گذاشتن لینک مناسب لینک‌دهی انجام دهید. بنابراین می‌توان محتوای اصلی را لینک‌دهی کرد و به بهبود بیشتر تولید محتوا کمک کرد.

۸. بهره‌گیری از عکس‌های مناسب و بدون واتر مارک

بهره‌گیری از عکس‌های مناسب و بدون واتر مارک

از جمله مهم‌ترین قواعد تولید محتوا و اصول نگارش محتوا می‌توان به قرار دادن تصاویر در محتوای متنی اشاره کرد. اگر فقط از محتوای متنی استفاده می‌کنید این کار باعث می‌شود که کاربر سریع خسته شود و سایت‌تان را ترک کند و قرار دادن تصویر تاثیر زیادی دارد. این نکته را توجه داشته باشید که برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو بهتر است از تصاویری استفاده کنید که هیچ‌گونه واتر مارکی ندارند، همچنین دارای سایز مشخص، حجم کم و alt مناسبی هستند. لذا بهتر است به ازای هر ۳۰۰ کلمه یک عکس قرار دهید.

۹. بهینه‌سازی خوانایی محتوا

بهبود خوانایی متن به سئو داخلی سایت‌تان کمک بسیار زیادی می‌کند. همچنین استفاده از هلدینگ‌های H1، H2، H3، H4 در متن محتوا بسیار مهم است و به بهتر شدن متن کمک می‌کند. البته فراموش نکنید که از پاراگراف‌های کوتاه، جملات مفید و از همه مهم‌تر از لیست‌های شماره‌دار و بولت‌دار بهره بگیرید. با این کار دیگر کاربران دچار سردرگمی نمی‌شوند و مقاله شما برای آنها واضح و مفید است.

۱۰. بهره‌گیری از اصول تولید محتوا برای نتایج وب‌سایت

بهره‌گیری از اصول تولید محتوا برای نتایج وب‌سایت

با استفاده از تولید محتوای مناسب و تبلیغات بنری در سایت می‌توانید به افزایش رتبه سایت خود در گوگل کمک کنید و در نتیجه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. همچنین با استفاده از این تکنیک کاربران بسیار زیادی به طرف سایت شما می‌آیند و نرخ کلیک سایت شما بالا می‌رود. با بهره‌گیری از تولید محتوا می‌توان پروسه تولید محتوای سایت‌تان به صورت سیستماتیک پیش برد و کاربران با خواندن محتوای شما اطلاعات زیادی را کسب کنند.

۱۱. عدم استفاده از کپی از اصلی ترین اصول نگارش محتوا

به جرات می‌توان گفت که استفاده از کپی در محتوای متنی یکی بزرگترین ضعف‌ها است. زیرا کپی متن علاوه‌بر کاهش کیفیت آن مانع از افزایش رتبه سایت در گوگل نیز می‌شود‌. به عبارت دیگر یکی از مهمترین خط قرمز‌های گوگل کپی است. بنابراین درج متون کپی در هر سایتی به شدت موجب تنزل جایگاه آن در گوگل می‌شود.

 همچنین مخاطبان نیز وقت با ارزش خود را صرف مطالعه مطالب تکراری نمی‌کنند، و با بی‌تفاوتی از کنار چنین سایت‌هایی عبور می‌کنند. به این ترتیب استفاده حتی یک بند متن تکراری در سایت منجر به هدر رفت سایر زحمات شما جهت تهیه محتوا‌های دیگرتان نیز خواهد شد.

۱۲. ارائه پاسخ به سوال مخاطب

ارائه پاسخ به سوال مخاطب

دادن پاسخ به سوال مخاطب در طول مطالب ارائه شده یکی دیگر از اصول تولید محتوای متنی است. به عبارت دیگر متن باید به نحوی تدوین شود که قادر به اشباع مخاطب باشد. پرهیز از اضافه گویی و نوشتن مرتب مطالب از جمله مواردی هستند که در این زمینه متن شما را مفیدتر و خواناتر می‌کند.

بنابراین لازم است که شما با در نظر گرفتن پرسونای مخاطب، متناسب با نیاز و خواست آن تولید محتوای متنی کنید. به عبارت دیگر مخاطبان یک موضوع زیست محیطی متفاوت از مخاطبان یک موضوع روانشناسی خواهد بود. پس سبک گفتار شما با هر کدام از این افراد  باید متفاوت باشد. البته پرهیز از اضافه گویی و شاخ و برگ دادن الکی به مطالب یک وجه مشترک برای همه مخاطب‌ها است.

شما به عنوان یک محتوا نویس ماهر و خبره باید یاد بگیرید که خود را به جای مخاطب قرار بدهید. زیرا قرار گرفتن در جایگاه مخاطب جهت ارایه پاسخ درست به پرسش‌های آن بسیار کاربردی است.

۱۳. داشتن ایده در اصول تولید محتوا برای سایت

اولین گام برای نوشتن محتوا این است که یک ایده مناسب داشته باشید. بنابراین بهتر است که شما اول موضوع و عنوان مقاله را انتخاب کنید و سپس به نوشتن محتوا بپردازید.

۱۴. بررسی محتوای وب‌سایت رقبا

سعی کنید هنگام طراحی سایت همیشه مقاله‌های وبسایت رقیب‌تان را چک کنید و کم و کاستی‌های آن را تشخیص دهید و آن را در وب‌سایت خود را وارد کنید. نرم‌افزار الکسا می‌تواند در این زمینه به شما کمک بسیار زیادی کند و با استفاده از آن کلمات کلیدی سایت رقیب‌تان را به دست بیاورید و آن را در وب‌سایت خودتان تولید محتوا کنید. همینطور این نرم‌افزار به شما نشان می‌دهد که چه کلمات کلیدی در وب‌سایت رقیب‌تان خالی است و با آنها می‌توان رتبه بسیار بالایی گرفت.

۱۵. در نظر گرفتن نیاز کاربر در اصول تولید محتوا برای سایت

در نظر گرفتن نیاز کاربر در اصول تولید محتوا برای سایت

از آنجایی که کاربران می‌توانند مخاطب اصلی وب‌سایت‌تان باشند به همین دلیل بهتر است محتوایی را تولید کنید که در مورد مسائل روزانه و دیگر اطلاعات است. اگر شما بتوانید برای وب‌سایت خود تولید محتوای متنی مناسب ایجاد کنید و نیاز کاربر را در آن در نظر بگیرید باعث می‌شود که نرخ کلیک شما بالا برود. از همه مهم‌تر می‌توانید نیازهای اصلی کاربران را به وسیله تولید محتوای وب‌سایتتان مورد پوشش قرار دهید.

۱۶. سطحی نپرداختن به موضوع اصلی

از جمله مشکلات بیشتر سایت‌ها این است که به صورت سطحی به یک موضوع می‌پردازند. اگر قصد دارید به صورت تخصصی تولید محتوا انجام دهید بهتر است تنها به موضوع اصلی آن بپردازید، این کار باعث می‌شود که وب‌سایت شما نسبت به سایت‌های رقیب از رتبه بالاتری برخوردار باشد.

۱۷. پرداختن به بررسی موضوع در چند مقاله متفاوت

بیشتر سایت‌ها هستند که در بیشتر مواقع یک موضوع را در چند مقاله توضیح می‌دهند. به عنوان مثال روش‌های بسیار زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که ما هر کدام از این روش‌ها را در یک مقاله توضیح داده‌ایم. این کار یک اصول تولید محتوا در سایت است که به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک بسیاری می‌کند.

۱۸. مخالف رقیبا نوشتن

به عنوان مثال بعضی از سایت‌ها هستند که در مورد فواید تولید محتوا می‌نویسند یا هر چیز دیگری که می‌تواند مخصوص به تولید محتوا باشد. شما برای اینکه رتبه بهتری در گوگل بگیرید و کاربران بسیار زیادی را به وب‌سایت خود بکشانید بهتر است که برعکس آنها بنویسید. مثلاً در مورد معایب یا هر چیز دیگری که رقیبان شما محتوا تولید نکرده‌اند در وبسایت خود تولید محتوا انجام دهید. این کار باعث تمایز شما با دیگر وب‌سایت‌ها خواهد شد.

۱۹. داشتن یک لیست از مقالات تولیدی

داشتن یک لیست از مقالات تولیدی

همیشه یک لیست از محتوای سایت خود داشته باشید این کار باعث می‌شود که شما به راحتی بتوانید در مورد موضوعاتی که انجام نداده‌اید محتوا بنویسید.

۲۰. ایجاد بهترین مقالات تولیدی

همیشه سعی کنید برای نوشتن محتوای وب‌سایت خود افراد متخصصی پیدا کنید که به صورت حرفه‌ای می‌نویسند و به هیچ عنوان کپی نمی‌کنند. کار ایجاد تولید محتوا را به صورت هفتگی یا ماهانه انجام دهید و مطمئناً با این کار سایت شما بسیار رشد خواهد کرد.ما در مای کاستومر اماده ارائه این خدمات هستیم.

۲۱. استفاده کردن از کلمات کلیدی

استفاده کردن زیاد از کلمات کلیدی باعث می‌شود که وب‌سایت شما در رتبه اول گوگل نشان داده نشود. بنابراین استفاده هر کلمه کلیدی باید در کل مقاله ۲ الی ۳ درصد نوشته شود.

۲۲. استفاده نکردن از تکنیک‌های کلاه سیاه

گوگل به هیچ عنوان به این تکنیک‌ها اهمیت نمی‌دهد و آنها را دوست ندارد و وب‌سایتی که از این تکنیک‌ها استفاده کند آن را جریمه می‌کند.

۲۳. فراموش نکردن زیرعنوان

گاهی اوقات افراد فراموش می‌کنند که در تولید محتوای خود عنوان یا هدینگ به کار ببرد و تنها یک متن خالی می نویسند که این کار باعث می‌شود کاربر اذیت شود و سایت‌تان را ترک کند. بنابراین بهتر است برای هر زیر عنوان یک عنوان یا عکس به کار ببرید که کاربر بتواند متن مقاله شما را بهتر درک کند.

۲۴. نمایش دادن صحیح محتوا در گوشی موبایل

از آنجایی که امروزه افراد بیشتر در گوشی موبایل خود وارد گوگل می‌شوند و محتوا مطالعه می‌کنند، بنابراین همیشه سعی کنید متن‌های خود را طوری بنویسید که کاربران بتوانند در گوشی موبایل خود نیز از محتوای شما بهره ببرند.

اصول نگارش سئو چیست؟

اصول نگارش سئو (Principles of SEO writing) شامل مجموعه قوانینی هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان یک متن سئو شده تولید کرد. مزیت تولید متن سئو شده در این است که کمک می‌کند سایت ما جایگاه بالایی در صفحات گوگل کسب کند. به عبارت دیگر لازمه افزایش رتبه یک مقاله در گوگل ایجاد محتوای سئو شده است. همچنبن پیش نیاز ایجاد محتوای سئو شده پیروی از اصول حاکم بر این زمینه است. در ادامه مطالب ما تصمیم داریم را برخی از مهمترین اصول نگارشی سئو را معرفی کنیم. در صورت تمایل شما نیز می‌توانید تا انتهای مطالب به همراهی خود با ما ادامه دهید تا با اصول نگارش سئو بیشتر آشنا شوید.

مهمترین اصول نگارش سئو چیست؟

مشاوره دیجیتال مارکتینگ اصول نگارش سئو هنگام مدیریت فروشگاه های اینترنتی و سایت شامل مجموعه قوانینی هستند که جهت تولید مقاله برای سایت باید رعایت شوند. زیرا به کار بردن اصول سئو در متن، تاثیر چشمگیری در افزایش رتبه سایتی که در آن قرار می‌گیرد، در گوگل دارد. حتی می‌توان گفت یکی از عواملی که باعث وجود آمدن تفاوت بین محتوای سایت با دیگر متون نگارشی می‌شود نیز ریشه در اصول حاکم بر نگارش سئو شده دارد. به همین دلیل است که امروزه نگارش مقاله برای سایت یک حرفه کاملا تخصصی به شمار می‌رود. به نحوی که صاحبان مشاغل و کسب و کارها ترجیح می‌دهند این وظیفه مهم را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با تجربه واگذار کنند. مهمترین اصولی که منجر به ارتقای رتبه وب سایت با استفاده از یک محتوای سئو شده می‌شود شامل موارد زیر هستند.

·        بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه سازی کلمات کلیدی یکی از مهمترین اصول نگارش سئو است که در استراتژی تولید محتوای سئو شده باید مورد توجه قرار بگیرد. شاید برخی از ما بپرسند که اصلا خود کلمه کلیدی به چه معناست. در پاسخ باید بگویم که کلمات کلیدی شامل همان جملات کوتاهی است که کاربران گوگل برای جستجو استفاده می‌کنند. همه ما می‌دانیم که فرایند طراحی سایت و بهینه سازی آن، به منظور کسب رتبه در گوگل صورت می‌گیرد. کلمات کلیدی همان فاکتورهایی هستند که وجود آن‌ها در قسمت‌های مختلف یک محتوای نگارش شده برای سایت تاثیر زیادی در دیده شدن سایتی که محتوا در آن بارگذاری می‌شود دارند. زیرا این کلمات کمک می‌کنند گوگل مخاطبان را به سمت سایت ما هدایت کند.

·        به کار بردن کلمات کلیدی در عنوان مقاله

مشاوره دیجیتال مارکتینگ پس از بررسی و انتخاب کلمات کلیدی بهینه نوبت به استفاده درست از آن می‌رسد. مطابق با اصول نگارش سئو عنوان مقاله یکی از بهترین بخش‌های آن برای به کار بردن کلمه کلیدی است. زیرا تاثیر به‌سزایی در افزایش رتبه سایت دارد.

·        به کار بردن کلمات کلیدی در متن

علاوه‌بر عنوان مقاله لازم است که کلمه کلیدی با تراکم و چگالی ایده‌ال نیز در متن به کار برود. البته ناگفته نماند که استفاده بی رویه از کلمه کلیدی در یک متن نه تنها نقشی در افزایش رتبه سایت ندارد. بلکه به دلیل افزایش احتمال جریمه گوگل منجر به افت آن نیز می‌شود. تجربه نشان داده که بهترین تراکم برای به کار بردن کلمه کلیدی در متن نسبت ۲ الی ۵ درصد است.

·        استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در متن

دیگر اصول نگارش سئو که مانع از تکرار بی رویه و خارج از استاندارد کلمه کلیدی نیز می‌شود، استفاده از SLI یا کلمات کلیدی مترادف با کلمه کلیدی اصلی است. البته حسن استفاده از SLI فقط به پیشگیری از تکرار کلمه کلیدی خلاصه نمی‌شود. بلکه در افزایش رتبه سایت در گوگل نیز کمک شایانی می‌کند. زیرا موجب می‌شود که گوگل محتوای ما مرتبط با جستجوهای مخاطبان تشخیص داد و آن‌ها را به سمت آن سوق دهد. به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که LSI یا آنالیز پنهان مفهوم، در شمار تکنیک‌های پیشرفته کسب رتبه از گوگل برای محتوا است.

بهینه سازی تصاویر

یکی دیگر از لازمه‌ها یا اصول حاکم بر تولید محتوای سئو شده برای سایت، استفاده از تصاویر بهینه است. واقعیت این است که تصاویر خوب و با کیفیت تاثیر زیادی بر افزایش خوانایی متن و جذب مخاطب برای سایت دارند. به عبارت دیگر تصاویر خوب بهتر می‌توانند پیغام ما را به مخاطب القا کنند. بنابراین هر چقدر هم که متن دارای کیفیت بوده و کاملا منطبق با اصول سئو نگارش شده باشد بدون تصاویر ایده‌آل اثربخشی خوبی در جایگاه سایت نخواهد داشت.

·        به کاربردن کلمات کلیدی در همه زیر تیترهای H2 وH3

مشاوره دیجیتال مارکتینگ همانطور که گفتیم در فرایند تولید محتوای متنی برای سایت کلمات کلیدی باید به صورت پراکنده در همه بخش‌های آن به کار بروند. به هر حال هر عنوان یک موضوع مرتبط به خود را دارد و این عامل موجب توجه گوگل به همه بخش‌های مقاله می‌شود.

·        درج آدرس دقیق و خوانا در محتوا

توجه به آدرس مقاله علی‌رغم بی‌توجهی بسیاری از ما به آن نیز از جمله مواردی است که جزو مهمترین اصول نگارش سئو به شمار می‌رود. نباید فراموش کرد که آدرس محتوا هم از منظر گوگل و هم بازدیدکنندگان از سایت عبور می‌کند. بنابراین آدرس محتوا باید جذاب، و مرتبط با موضوع اصلی محتوا باشد.

·        درج توضیحات متا

ارائه خلاصه‌ای جامع و کامل از موضوع مقاله تحت عنوان توضیحات متا از دیگر اصول حاکم بر تولید محتوای سئو شده است. معمولا توضیحات متا در زیر اینک آبی نتایج گوگل قرار می‌گیرد. بنابراین اگر فاقد جذابیت و گیرایی لازم باشد قادر به جلب نظر مخاطب نخواهد بود.

اصول سئو محتوا

اصول سئو محتوا Content SEO principles – شاید این موضوع توجه ما را به خود جلب کند که روزانه بیش از سه و نیم میلیارد جست‌وجو در گوگل صورت می‌پذیرد. در واقع اصلی‌ترین مسئولیت موتور جست‌وجو ارائه نتایجی کاربردی و مرتبط به موضوع درخواستی کاربر است. موتورهای جست‌وجو در سال‌های اخیر هوشمندتر عمل می‌کنند و البته نحوه جست‌وجوی افراد هم عوض شده است. در ادامه با تکنیک‌های بهینه‌سازی تولید محتوای متنی و اصول سئو محتوا آشنا خواهید شد.

چگونه محتوایی سئومحور تولید کنیم؟

برای نوشتن محتوای جذاب و کاربردی که بتواند در رتبه‌بندی سایت موثر واقع شود، عوامل زیادی اثرگذارند. با رعایت اصول سئو محتوا به سادگی می‌توانیم سایت خود را به تعداد کاربران بیشتری معرفی کنیم که این امر در نهایت به افزایش رتبه سایت در گوگل منجر می‌شود. برخلاف تصور بسیاری از کاربران، بهینه‌سازی محتوای سایت فقط به تکرار کلمات کلیدی ختم نمی‌شود. در واقع باید بدانیم برای این کار نیاز به استراتژی از پیش تعیین‌شده داریم. کیفیت محتوا به تنهایی بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما سوق نمی‌دهد. برای رسیدن به این هدف باید قبل از تولید محتوا به دقت تحقیق کرده، رقیب‌های خود را آنالیز کنید و در نهایت بتوانید محتوایی جذاب، کاربردی و موثر در رتبه بندی سایت در گوگل را تولید کنید.

مراحل تولید محتوای متنی بر اساس اصول سئو

مشاوره دیجیتال مارکتینگ هنگام طراحی فروشگاه اینترنتی بر اساس اصول سئو محتوا زمانی می‌تواند موجب بهبود رتبه سایت شود که نه تنها منحصر به فرد و خلاقانه نوشته شود بلکه بتواند نیاز و علاقه مخاطبان را نیز در نظر بگیرد. در غیر این صورت هر اندازه که محتوا مفید و کاربردی باشد در گوگل دیده نمی‌شود. بنابراین برای تولید محتوا در قدم اول باید از خود بپرسید که جامعه هدف در کسب و کار شما به دنبال چه چیزی هستند؟ برای اینکه با اصول سئو محتوا آشنا شوید مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

1.     تحقیق کلمات کلیدی

قبل از اینکه استراتژی تولید محتوا را برای کسب و کار خود تعیین کنید، باید تحقیق کنید که کلمات کلیدی برای جامعه هدف شما چه عباراتی هستند. میزان جست‌وجو و رقابت پذیری برای هر کلمه یا هر عبارت نیز دارای اهمیت است. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، معمولاً تعداد زیادی از کلمات و عبارات توسط کاربران به صورت سوالی در گوگل مطرح می‌شوند. بهتر است روی کلمات کلیدی دُم‌دراز (long tail) متمرکز شوید. این کلمات کلیدی، عباراتی بیش از دو یا سه کلمه هستند. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر این خدمت را به شما ارائه می دهیم

2.     شیوه استفاده از کلمات کلیدی در متن

در هر محتوای متنی لازم است فقط روی 3 تا 8 کلیدواژه متمرکز شوید.  برای استفاده از کلمات کلیدی لازم نیست فقط در متن تکرار شوند. بلکه باید از کلماتی استفاده کنید که از جنبه معنایی در یک دسته باشند. توصیه می‌شود که از کلمات کلیدی در عنوان و تگ‌های H1 تا H6 نیز استفاده کنید. همچنین بهتر است کلمه کلیدی در پاراگراف اول محتوای متنی به کار برده شود. کلمات کلیدی را در متن لینک‌شونده (anchor text) و متن جایگزین تصاویر (alt) نیز استفاده کنید تا به افزایش رتبه سایت در گوگل کمک کرده باشید.

3.     انتخاب عنوان مناسب

مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای اینکه محتوای متنی شما بهتر در گوگل دیده شود، لازم است عنوانی مناسب برای مقاله انتخاب کنید. عنوان باید طوری نوشته شود که کاربر را به کلیک کردن ترغیب کند. فرمت پیشنهادی مناسب برای نوشتن تگ عنوان به این صورت است: کلیدواژه اصلی – کلیدواژه فرعی/ نام برند.

4.     نوشتن مطالب مفید و باارزش

امروزه به دلیل تغییر اصول سئو و بهینه‌سازی رتبه سایت در گوگل، محتوای متنی باید برای کاربران جنبه آموزشی یا سرگرم‌کننده داشته باشد. مخاطبان باید با خواندن مطلب با آن ارتباط برقرار کرده و قادر به درک موضوع و جزییات باشند. همچنین لازم است توجه داشته باشید که کپی کردن مطالب از سایت‌های دیگر باغث می‌شود که از گوگل امتیاز منفی بگیرید.

5.     استفاده از تگ‌های هدینگ برای ساختاردهی به متن

منظور از هدینگ‌ برچسب‌های Html است که در مجموع شامل تگ‌های H1 تا H6 می‌شوند. هدف از استفاده هدینگ‌ها ساختاردهی مناسب به مطلب است. وقتی از این هدینگ‌ها درست استفاده کنید، به گوگل کمک می‌کنید تا به موضوع اصلی مقاله و مباحث مطرح‌شده در مطلب پی برده و آنها را آنالیز نماید.

6.     نگارش صحیح متن

هنگام تولید محتوای متنی رعایت علائم نگارشی برای نوشتن هر نوعی از مقاله لازم است. املای صحیح کلمات یکی از عواملی است که در رتبه‌بندی سایت بسیار موثر است.

7.     توجه به طول محتوای متنی

مشاوره دیجیتال مارکتینگ متونی که دارای تعداد کلمات بیشتری باشند، دامنه وسیع‌تری از جست‌وجوها را پوشش می‌دهند. چراکه نویسنده می‌تواند از کلمات کلیدی بیشتری در متن استفاده کند. از طرفی وقتی مطلبی مفید، جامع و کاربردی را در سایت خود قرار می‌دهید، احتمال اینکه بک لینک دریافت کنید بیشتر می‌شود. بر اساس تحقیقات اخیر، متن‌هایی که حدود 1890 کلمه دارند، در صفحه اول گوگل دیده می‌شوند.

8.     لینک‌سازی داخلی

با لینک‌سازی داخلی و ارجاع کاربر به مقالات قبلی سایت، به گوگل کمک می‌کنید که ارتباط بین مقالات را دریابد.

9.     لینک‌سازی خارجی

لینک‌های خروجی را به دقت استفاده کنید. برای این کار بهتر است از اعتبار و ارتباط لینک خارجی با موضوع مقاله مطمئن شوید. اصول سئو در تولید محتوا SEO principles in content creation از اهمیت زیادی برخوردار است. شناخت و رعایت اصول سئو در افزایش رتبه سایت در گوگل مؤثر است. البته که عوامل دیگری نیز در رتبه بندی سئو نقش دارند که می‌توان به طراحی سایت و تولید محتوای متنی اشاره کرد. واقعیت این است که سئو و محتوا بسیار نزدیک به هم و مرتبط هستند. بدون رعایت قوانین سئو، محتوا نمی‌تواند در صفحه اول گوگل قرار گیرد و در نتیجه ترافیک ایجاد نمی‌کند. به همین دلیل است که رابطه قوی بین سئو و محتوا وجود دارد. در ادامه نحوه رعایت اصول سئو در تولید محتوا را توضیح خواهیم داد.

1. محتوای مناسب برای مخاطبان تولید کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ تولید محتوای متنی مناسب اولین و مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا است. اولین اصل نوشتن اینکه محتوای شما نیاز مخاطبان را برطرف کند. شاید در نگاه اول این کار ساده به نظر برسد. اما در عمل می‌بینیم وب سایت‌ها محتوای نامناسب زیادی تولید می‌کنند. محتوای مناسب یعنی اینکه محتوایی تولید کنید که پاسخگوی نیاز کاربران باشد و به سؤالات آن‌ها پاسخ دهد. تولید محتوای مناسب به این معنا نیست که همه پست‌های وب سایت شما در مورد خدمات یا محصولات باشد. تولید محتوا در تجارت شما بخشی از نیازهای کاربران است. با تولید محتوا در بخش‌های مختلف کسب و کار خود، به کاربران نشان دهید که در زمینه کاری خود متخصص هستید. همچنین با این کار به آن‌ها نشان می‌دهید که تفاوت‌های زیادی بین شما و رقبایتان وجود دارد.

2. تیترهای جذاب انتخاب کنید

انتخاب تیتر هنگام طراحی سایت و تولید محتوای متنی یکی از مراحل و اصول سئو در تولید محتوا SEO principles in content creation است. زمانی که عنوان محتوای خود را به‌درستی انتخاب کنید می‌توانید روی کاربران خود تأثیر زیادی بگذارید. سرفصل‌های مفهمومی، جذاب و همراه با کلمات کلیدی انتخاب کنید. همچنین متا، توضیحات و جزئیات بیشتری نسبت به‌عنوان محتوا را به کاربر نشان می‌دهد. بنابراین در نوشتن متا دقت کنید و در عین حال آن را جذاب نیز بنویسید. به خاطر داشته باشید که عنوان صفحه و متا بخش‌هایی هستند که در نتایج جستجو نیز ظاهر می‌شوند.

3. از عبارات کلیدی استفاده کنید

مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده از کلمات کلیدی در محتوا از مهم‌ترین اصول سئو در تولید محتوا به شمار می‌رود. کلمات کلیدی در عنوان و بدنه محتوا به کاربران و موتورهای جستجو می‌گوید که موضوع محتوا چیست. اما باید مراقب باشید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید. زیرا کاربران چنین مطالبی را دوست ندارند و به سئو نیز آسیب می‌رساند و مانع افزایش رتبه سایت در گوگل می گردد.

4. ساختار مناسب برای پست‌ها ایجاد کنید

محتوای بدون ساختار مناسب نه تنها مفید نخواهد بود بلکه ضرر هم خواهد داشت. استفاده از پاراگراف‌های کوتاه و تقسیم بندی محتوا به‌صورت عنوان‌های فرعی، باعث خوانایی بیشتر متن برای کاربران می‌شود. ساختار مناسب برای محتوا به این صورت است که عنوان اصلی در تگ هدر H1 و عنوان‌های فرعی H2 هستند. اگر یکی از هدرهای فرمت شده H2 سرفصل دیگری دارد، از H3 از آن استفاده کنید و به همین ترتیب به سمت پایین حرکت کنید.

 5. از تصاویر یا فیلم‌ها استفاده کنید

از دیگر اصول سئو در تولید محتوا استفاده از تصاویر یا فیلم‌ها در محتوا است. حتماً از تصاویر یا ویدیوها در محتوای پست‌های خود استفاده کنید. زیرا کاربران به دیدن تصاویر و فیلم علاقه‌مند هستند و به جذابیت متن کمک می‌کند. همچنین یکی از مزایای این کار اشتراک گذاری پست‌ها و پین کردن تصاویر در شبکه اجتماعی پینترست است. به این ترتیب به افزایش ترافیک سایت خود کمک زیادی می‌کنید.

6. به شبکه‌های اجتماعی توجه کنید

شبکه‌های اجتماعی ابزارها و پلتفرم‌هایی هستند که به دیده شدن و اشتراک گذاری سایت شما کمک می‌کنند. توصیه می‌کنیم پست‌های وبلاگ سایت خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید متاتگ‌ها را برای کنترل نوع نمایش وب سایت در فیس‌بوک و توییتر پیاده سازی کنید.

7. استفاده صحیح از گوگل نیوز

مشاوره دیجیتال مارکتینگ اگر محتوای وب سایت شما شامل مطالب خبری هم می‌شود می‌توانید برای اخبار سایت در سرویس Google News ثبت نام کنید. این امر باعث افزایش ترافیک سایت شما خواهد شد.

8. لینک دهی

لینک‌ها از دیگر اصول سئو در تولید محتوا است که در افزایش سئو نیز تأثیر زیادی دارند. تولید محتوای قوی باعث می‌شود به وب سایت‌های دیگر لینک دهید، بنابراین سئوی شما افزایش می‌یابد. همچنین اگر محتوای شما خیلی ارزشمند و با کیفیت باشد ممکن است سایت‌های دیگر به سایت شما لینک دهند. بک لینک‌ها به افزایش سئو سایت کمک زیادی می‌کنند.

9. نظارت بر فعالیت‌ها

با نظرات در مورد آمار وب سایت، می‌توانید تأثیر نتیجه تلاش‌های خود را ببینید. گوگل آنالیتیکس ابزاری است که می‌توانید به کمک آن روی پارامترهایی مانند زمانی که کاربران در صفحه هستند نظارت کنید. با بررسی سایر پارامترها مانند نرخ پرش می‌توانید کیفیت محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید. در این صورت می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد نحوه تعامل کاربران با وب سایت خود به‌دست آورید. اگر کاربران زمان کمی در یک صفحه بمانند احتمالاً کیفیت محتوای شما پایین است و نتوانسته با مخاطب ارتباط برقرار کند. همچنین آمار تعداد اشتراک گذاری محتوا به شما در تحلیل کیفیت محتوا کمک می‌کند. به این ترتیب می‌توانید نوع محتوای مورد نظر کاربران خود را درک کنید و محتوای با کیفیت تولید کنید. رعایت اصول سئو در تولید محتوا در موفقیت سئو و تولید محتوا نقش پررنگی دارد. بنابراین استفاده از تکنیک‌های خوب در سئو و محتوا باعث افزایش بازدید و اعتبار سایت می‌شود. با پیروی از اصولی که در این مقاله ذکر کردیم می‌توانید به موفقیت نزدیک‌تر شوید. از این گذشته شما همواره می‌توانید با مشاوره با مهندس معراج معمارنسب درک متفاوتی از بازاریابی محتوایی داشته و این کار را به بهترین شکل انجام دهید. تجربه و دانشی که در اختیار شما گذاشته می‌شود حاصل سال‌ها فعالیت در حوزه بازاریابی دیجیتال است. این تجربه می‌تواند از آن شما باشد، با ما در تماس باشید.

نوشتن محتوا چه تاثیری بر سایت دارد؟

اگر بخواهیم بطور خلاصه این سوال را پاسخ گوییم، باید اعتراف کنیم که بدون نوشتن محتوا سایت شما عملاُ در نتایج جستجوی گوگل بالا نخواهد آمد. نوشتن محتوا پایه و اساس سئو و بهینه سازی سایت محسوب می‌شود و از طریق آن است که می‌توانیم مخاطبات بیشتری را به سایت‌مان هدایت کنیم. اما برای رسیدن به این هدف باید اصول نوشتن محتوا که در این متن توضیح دادیم را رعایت کنید.

آموزش محتوا نویسی نیاز به دوره دارد؟

برای یادگیری محتوا نویسی راه‌های زیادی وجود دارد. از خواندن مقالات آموزشی گرفته تا سپری کردن دوره‌های مرتبط. ما توصیه می‌کنیم برای پیشرفت در زمینه محتوا نویسی دوره‌های سئو داخلی را تماشا کنید. این دوره‌ها صفر تا صد اصول نگارش محتوا سئو شده را به شما آموزش می‌دهند.

نتیجه‌گیری

از آنجا که موتورهای جست‌وجو در پی کشف بهترین و معتبرترین مقالات هستند، به محتوای متنی سایت خود توجه داشته باشید. اگر قصد دارید سایت خود را در صفحه اول گوگل ببینید، تولید محتوا را هدفمند و اصولی انجام دهید. برای طراحی سایت، تولید محتوای متنی بر اساس اصول سئو، افزایش رتبه سایت در گوگل و مشاوره در زمینه دیجیتال مارکتینگ می‌توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر مشاوره بگیرید. مهندس معراج معمار نسب از ایده‌های شما استقبال کرده، بهترین شیوه اجرایی آنها را برای کسب‌و‌کار شما طراحی می‌کند. این مشاور متخصص و حرفه‌ای کسب‌وکارهای زیادی را در حوزه دیجیتال مارکتینگ به صفحه اول گوگل رسانده است. به مای کاستومر اعتماد کنید تا ایده‌های خود را عملی سازید. با توجه به مطالب ارائه شده می‌توان پی برد که اصول نگارش سئو تاثیر بسیار زیادی در نگارش یک محتوای گوگل پسند دارد. رعایت تمامی اصول در نگارش محتوا برای سایت یک حرفه بسیار تخصصی بوده که در کنار آموزش نیاز به تجربه بالا نیز دارد. بنابراین جهت رسیدن به چنین دانشی نیاز است که ما از مشاوره و راهنمایی کارشناسان این حوزه بهره ببریم. آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر با مدیریت معراج معمارنسب علاوه‌بر ارائه مشاوره در حوزه دیجیتال مارکتینگ در زمینه تولید محتوای سئو شده نیز در حال عرضه خدمت است. در صورتی که شما تمایل به اخذ خدمت از سایت مای کاستومر دارید، می‌توانید از طریق پل‌های ارتباطی موجود با کارشناسان آن ارتباط بگیرید.

در مطالب فوق به بررسی نکاتی در رابطه به اصول نگارش محتوا پرداختیم. به کارگیری اصولی در رابطه با چگونگی نگارش مقدمه، بدنه اصلی و نتیجه‌گیری در کیفیت محتوا نقش دارد. همچنین استفاده درست از علائم نگارشی و نکات دستوری مانند به کارگیری بجا ویرگول و یا رعایت نیم فاصله‌ها بسیار حائز اهمیت است. همانطور که در طول متن ذکر شد برای رعایت اصول نگارش محتوا، محتوا باید قابل فهم، ساده و روان باشد. به علاوه استفاده از کلمه کلیدی، معادل‌های کلمه کلیدی، لینک دهی و دیگر اصول مربوط به سئو نیز از ضرورت‌های نگارش محتوا است. مای کاستومر اماده ارائه کلیه خدمات نگارش محتوا یونیک به شما عزیزان است.

مای کاستومر یک آژانس دیجیتال مارکتینگ است که خدمات متفاوتی در این حوزه از جمله سئو، تولید محتوا و طراحی سایت ارائه می‌دهد. معراج معمارنسب به عنوان مشاور خبره تیم، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ و اهمیت نگارش محتوا در آن بوده و از تجربه لازم در این زمینه برخوردار است.
سوالات متداول
برای نوشتن محتوا از چت جی پی تی استفاده کنیم یا نه؟

توصیه می‌کنیم تا جای ممکن محتوای کاربردی و مفید را خودتان بنویسید و برای بخش هایی که اطلاعات کمی دارید از Chatgbt کمک بگیرید.

برای نوشتن محتوا باید سئو بلد باشیم؟

بله. برای نوشتن محتوای وبسایت و یا حتی محتوای سوشال مدیا باید با اصول اولیه و مفایم سئو آشنایی کافی داشته باشید.

از کجا محتوا نویسی را شروع کنیم؟

برای تولید محتوا کافی است کمی ذوق، علاقه و خلاقیت داشته باشید. پس از آن با یادگیری اصول نگارش محتوا از طریق مقالات و دوره‌های آموزشی در این زمینه پیشرفت می‌کنید.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *