myc-logo1

بررسی تاثیر عکس در سئو و ارتقا رتبه سایت در گوگل

بررسی تاثیر عکس در سئو و ارتقا رتبه سایت در گوگل
بررسی تاثیر عکس در سئو و ارتقا رتبه سایت در گوگل
برای دیدن فهرست مطالب کلیک کنید
اولین امتیاز رو ثبت کنید

تاثیر عکس در سئو The impact of photos on SEO چگونه است؟ شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که آیا اصلا استفاده از تصاویر بر روی ارتقاء رتبه سایت تاثیری دارد یا خیر؟ و اگر تاثیر دارد، چه باید کرد تا بهترین بازخورد را از سئو تصاویر بگیریم؟ برای رسیدن به جواب این سوالات بهتر است ابتدا کمی درباره اهمیت استفاده از تصاویر در وب سایت بدانیم و سپس مهم‌ترین نکات استفاده از عکس در سایت را با هم بیاموزیم. پس در ادامه با آژانس دیجیتال مارکتینگ مای کاستومر همراه باشید تا با تاثیر عکس در سئو بیشتر آشنا شوید.

اهمیت استفاده از تاثیر عکس در سئو سایت

اهمیت استفاده از تاثیر عکس در سئو سایت

یک سئوکار حرفه‌ای به خوبی می‌داند برای جذب مخاطب به سایت خود، باید به جذابیت و زیبایی صفحات وب سایت خود اهمیت زیادی بدهد. این شعار معروف سئوکاران حرفه‌ای است که می‌گوید کاری که یک تصویر ارزشمند انجام می‌دهد را هزار کلمه محتوا نمی‌تواند انجام دهد. همین جمله کافی است تا بتوانیم اهمیت استفاده از تصاویر را به خوبی درک کنیم.

نکات کلیدی استفاده از تصاویر در سایت

همان طور که پیش‌تر نیز گفتیم استفاده از تصاویر مناسب و با کیفیت در کنار محتوای متنی، در بحث ارتقاء رتبه سایت در گوگل و بهینه‌سازی سایت معجزه می‌کند. پیش از به کار‌گیری تصاویر در سایت نیاز است تا نکات کلیدی مربوط به آن را بدانید. در این جا به چند مورد از مهم‌ترین نکات اشاره خواهیم کرد:

استفاده از عنوان مرتبط و مناسب برای تصویر

گام اول برای درج تصاویر در سایت، انتخاب عنوانی مرتبط و مناسب است. سعی کنید برای انتخاب اسم، از کلمات کلیدی استفاده کنید. این گونه می‌توانید موتورهای جستجو را به سمت تصاویر خود هدایت کنید و رتبه خود را در گوگل بالا برید.

استفاده از ویژگی ALT برای تصویر

این ویژگی به موتور جستجو کمک می‌کند تا بتوانند موضوع تصویر را درک کند. در این صورت حتی اگر به هر دلیلی تصویر شما برای مخاطب قابل نمایش هم نبود، توسط تگ ALT موضوع تصویر به صورت متن نمایش داده خواهد شد. این تگ می‌تواند عنوان تصویر و یا یک عبارت کوتاه توضیحی درباره عکس باشد. استفاده از این ویژگی می‌تواند تاثیر عکس در سئو را بیشتر کند.

استفاده از ویژگی TITLE برای تصویر

داشتن ویژگی title به مخاطب شما این قابلیت را می‌دهد تا با قرار دادن نشانگر موس بر روی آن باکسی که حاوی اطلاعات دقیقی از جزئیات تصویر است، برای وی به نمایش در بیاید.

استفاده از سایت مپ برای تصویر

یکی از ایرادات گوگل عدم توانایی برای تجزیه و تحلیل عکس هاست. این مشکل می‌تواند موجب شود تا گوگل اندکی دیرتر متوجه تغییرات سایت شما شود. با استفاده از وبمستر تولز شما می‌توانید سایت مپ ایجاد کنید و محتوای سایت خود را بر اساس متن، صوت، ویدیو و یا تصاویر دسته بندی نمایید.

بهینه‌سازی سایز تصویر

تاثیر عکس در سئو و بهینه‌سازی سایز تصویر

یکی از نکات مهم در سئو سایت، حفظ سرعت سایت است. تصویر آپلود شده در سایت نباید روی سرعت وب سایت شما تاثیر گذارد، پس تا جایی که ممکن است از تصاویری با حجم و سایز کم استفاده نمایید. این کار باید تا جایی انجام شود که کیفیت عکس‌ها نیز حفظ شود. تصاویری که حجم زیادی دارند، باعث کند شدن سرعت بارگذاری صفحات سایت شما می‌شوند.

انتخاب فرمت صحیح برای تصاویر

یکی دیگر از نکات مهم برای بهینه‌سازی عکس‌ها و افزایش رتبه سایت در گوگل این است که فرمت تصاویر به درستی انتخاب شود. در این جا چند مورد از پرکاربردترین فرمت‌ها را به شما معرفی خواهیم نمود:

  • فرمت JPEG
  • فرمت PNG
  • فرمت GIF

از بین این سه فرمت، توصیه ما به شما انتخاب فرمت JPEG است. دلیل انتخاب این فرمت سرعت بالای بارگذاری تصاویر می‌باشد.

انتخاب یک سبک خاص برای عکس‌ها و تصاویر

یکی از اصول مهم و مورد توجه در دیجیتال مارکتینگ این است که هر برند لازم است برای تصاویر خود یک قالب و سبک اختصاصی داشته باشد. این کار موجب تداعی شدن برند شنا با دیدن تصاویر در ذهن مخاطب خواهد شد. همچنین در این زمینه اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند موثر واقع شود.

انتخاب تصویر یونیک و غیر کپی

نکته کلیدی بعدی این است که به هیچ وجه از تصاویر کپی شده استفاده نکنید، زیرا یکتا و جدید بودن تصاویر و متن به بهبود سئو سایت کمک شایانی خواهد کرد.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات مرتبط با تاثیر عکس در سئو را به صورت کامل بررسی نماییم. حال می‌دانیم که اهمیت عکس در سئو سایت شما چیست و چگونه می‌توان به بهبود رتبه سایت کمک کرد. همچنین خوب است بدانید استفاده از عکس‌های متنوع و مرتبط با موضوع در کنار ارتقاء رتبه می‌تواند باعث ایجاد تجربه کاربری خوب در مخاطبین سایت شما شود. چنان چه هرگونه سوالی درباره سئو تصاویر و برای شما پیش آمده و یا اگر نیاز به مشاوره سئو دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما بسیار متشکریم.

star-rate
در کمترین زمان، پاسخگوی سوالات و نظرات شما هستیم
اولین امتیاز رو ثبت کنید
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *